APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE APLINKOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL licencijuotų gamintojų ir importuotojų organizacijų Gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių tvarkymo UŽDUOČIŲ VYKDYMO VERTINIMO VIDAUS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. sausio 31 d. Nr. AD1-75

Vilnius

 

Vadovaudamasis Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-277 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų reorganizavimo“, 16.1 papunkčiu, siekdamas efektyvinti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, administracijos padalinių funkcijų reguliavimą,

t v i r t i n u pridedamą Licencijuotų gamintojų ir importuotojų organizacijų gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių tvarkymo užduočių vykdymo vertinimo vidaus tvarkos aprašą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                          Giedrius Kadziauskas

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos departamento prie

Aplinkos ministerijos direktoriaus

2024 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. AD1-75

 

 

licencijuotų gamintojų ir importuotojų organizacijų Gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių tvarkymo užduočių vykdymo VERTINIMO VIDAUS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Licencijuotų gamintojų ir importuotojų organizacijų (toliau – Organizacija) gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių tvarkymo užduočių vykdymo vertinimo vidaus tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento (toliau – AKD) Atliekų tvarkymo kontrolės skyriaus (toliau – ATKS) pareigūnų funkcijas vykdant Organizacijų kontrolę, vertinant gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įvykdymą.

2. Aprašu siekiama nustatyti Organizacijų kontrolės pagrindinius principus vertinant gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įgyvendinimą.

3. Vykdant Organizacijų kontrolę gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vertinimas atliekamas vadovaujantis:

3.1. Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, taisyklėmis, patvirtintomis Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. AD1-378 „Dėl Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, taisyklėmis patvirtinimo“;

3.2. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu;

3.3. Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymu;

3.4. Gaminių ir pakuočių atliekų naudojimo ir (ar) perdirbimo užduotimis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 24 d. nutarimu Nr. 1168 „Dėl Gaminių ir pakuočių atliekų naudojimo ir (ar) perdirbimo užduočių patvirtinimo“ (toliau – Užduotys);

3.5. Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymu;

3.6. Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 348 „Dėl Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo;.

3.7. Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išrašymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr.D1-359 „Dėl Gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų išrašymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

3.8. Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. D1-976 „Dėl Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“;

3.9. Tvarkos, kai negalima naudotis Vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacine sistema (toliau – GPAIS), aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. sausio 31 d. Nr. D1-73 „Dėl Tvarkos, kai negalima naudotis Vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacine sistema, aprašo patvirtinimo“;

3.10. Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklėmis ir Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61 „Dėl Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių nustatymo“ (toliau – Vyriausybės nutarimas);

3.11. Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. D1-481 „Dėl Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI ATKS PAREIGŪNŲ VEIKSMAI VYKDANT ORGANIZACIJŲ KONTROLĘ

 

4. ATKS pareigūnai vykdydami Organizacijų kontrolę dėl gamintojams ir importuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įgyvendinimo vertinimo:

4.1. patikrinimą atlieka už praėjusių kalendorinių metų laikotarpį (toliau – Ataskaitinis laikotarpis) iki einamųjų metų pabaigos;

4.2. tikrinamai Organizacijai išsiunčia raštą, kuriame nurodomi reikalingi pateikti duomenys. Duomenų pateikimo terminas priklausomai nuo prašomų pateikti duomenų apimties (kiekio) nustatomas nuo 5 iki 10 d. d.;

4.2.1. Organizacija turi teisę pateikti prašymą (raštu ir (arba) el. paštu) pratęsti prašomų pateikti duomenų pateikimo terminą. Prašyme turi būti nurodomos priežastys ir terminas iki kurio Organizacija galėtų pateikti prašomus duomenis;

4.2.2. patikrinimą atliekantys pareigūnai įvertinę prašyme nurodytas priežastis duomenų pateikimo terminą pratęsia arba atsisako pratęsti, jeigu nurodytos priežastys yra nepakankamos terminui pratęsti;

4.2.3. patikrinimą atliekantys pareigūnai įvertinę pateiktus duomenis turi teisę prašyti Organizacijos papildyti pateiktą informaciją reikalingais patikrinimui atlikti duomenimis viso patikrinimo metu;

4.3. rezultatus fiksuoja patikrinimo akte, kuris užregistruojamas Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos Patikrinimų aktų registre PA;

4.4. patikrinimo aktą įteikia tikrinamai Organizacijai ir išsiunčia Aplinkos apsaugos agentūrai;

5. Organizacijai neįgyvendinus Užduočių ATKS pareigūnai sprendžia dėl atsakomybės taikymo Organizacijai, įmonės vadovui ar kitam atsakingam asmeniui pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme ir (ar) Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytą teisinį reglamentavimą.

 

III SKYRIUS

ORGANIZACIJOS PATIKRINIMO DĖL GAMINTOJAMS IR IMPORTUOTOJAMS NUSTATYTŲ PAKUOČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ ĮGYVENDINIMO ATLIKIMO EIGA

 

6. ATKS pareigūnai, atliekantys Organizacijos patikrinimą dėl gamintojams ir importuotojams nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo Užduočių įgyvendinimo, Organizacijos Aprašo 4.2 papunktyje nurodytu raštu prašo pateikti informaciją apie:

6.1. Organizacijai jos pavedimo davėjų, dalyvių ir steigėjų (toliau – Nariai) deklaruotus Lietuvos Respublikos (toliau – LR) vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus pakuočių kiekius pagal jų rūšis ir pagal atskirus Narius.

6.2. Organizacijos priimtus atliekų tvarkytojų išrašytus laikinuosius gaminių ir (ar) pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančius dokumentus (toliau – Įrodantys dokumentai) už nurodytą Ataskaitinį laikotarpį;

6.3. Organizacijos Nariams išrašytas PVM sąskaitas-faktūras dėl pakuočių atliekų tvarkymo pagal atsitiktiniu būdu atrinktus Organizacijos Narius (ne mažiau kaip 5 % nuo visų Organizacijos Narių);

7. Vertinama, ar pateiktose PVM sąskaitose-faktūrose nurodyti pakuočių kiekiai sutampa su Organizacijos patikrinimui pateiktais jos Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektais pakuočių kiekiais:

7.1. Pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas pakuočių kiekis palyginimas su Organizacijos pateiktais duomenimis apie atrinktų Narių LR rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus pakuočių kiekius;

7.2. Jeigu pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas pakuočių kiekis yra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus pakuočių kiekius, laikoma, kad Organizacijos nurodytas jos visų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas pakuočių kiekis yra teisingas;

7.3. Jeigu pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas pakuočių kiekis nėra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus pakuočių kiekius, prašoma Organizacijos pateikti paaiškinimą dėl duomenų neatitikimo, kuris yra vertinamas.

8. Vertinama, ar visas Organizacijos Metinėje Ataskaitoje apie Ataskaitinių metų veiklos organizavimo plano vykdymą ir finansavimo schemoje ir švietimo programoje numatytų priemonių įgyvendinimą (toliau – Metinė ataskaita) nurodytas suminis sutvarkytas pakuočių atliekų kiekis pagrįstas Įrodančiais dokumentais:

8.1. sumuojami laikinuosiuose Įrodančiuose dokumentuose ir GPAIS išrašytuose Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti pakuočių atliekų kiekiai pagal rūšis;

8.2. Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai pakuočių atliekų kiekiai palyginami su Organizacijos Metinėje Ataskaitoje nurodytais sutvarkytais suminiais pakuočių atliekų kiekiais;

8.3. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai pakuočių atliekų kiekiai yra didesni arba lygūs Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytiems sutvarkytiems suminiams pakuočių atliekų kiekiams, laikoma, kad sutvarkytas pakuočių atliekų kiekis yra pagrįstas;

8.4. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai pakuočių atliekų kiekiai yra mažesni nei Organizacijos Metinėje Ataskaitoje nurodyti sutvarkyti suminiai pakuočių atliekų kiekiai, pagrįstu laikomas tas sutvarkytas pakuočių atliekų kiekis, kuris apskaičiuotas pagal Įrodančius dokumentus.

9. Vertinama, ar pagal Įrodančiais dokumentais pagrįstą sutvarkytą pakuočių atliekų suminį kiekį yra įvykdytos Užduotys:

9.1. pagal patvirtintas Užduotis ir pagal Organizacijos Narių Ataskaitiniu laikotarpiu tiektą pakuočių rūšį, kiekį ir tvarkymo būdą apskaičiuojama kokį kiekį pakuočių atliekų turėtų sutvarkyti Organizacija;

9.2. Įrodančiais dokumentais pagrįstas sutvarkytų pakuočių atliekų kiekis, pagal rūšis ir tvarkymo būdą palyginamas su apskaičiuotu pakuočių atliekų kiekiu, kurį pagal patvirtintas Užduotis turėtų sutvarkyti Organizacija;

9.3. jeigu Įrodančiais dokumentais pagrįstas pakuočių atliekų sutvarkytas kiekis, pagal rūšis ir tvarkymo būdą yra didesnis arba lygus apskaičiuotam pakuočių atliekų kiekiui, kurį pagal patvirtintas Užduotį turėtų sutvarkyti Organizacija, laikoma, kad Užduotis yra įgyvendinta;

9.4. jeigu Įrodančiais dokumentais pagrįstas sutvarkytų pakuočių atliekų kiekis, pagal rūšis ir tvarkymo būdą yra mažesnis apskaičiuotam pakuočių kiekiui, kurį pagal patvirtintą Užduotį turėtų sutvarkyti Organizacija, laikoma, kad Užduotis yra neįgyvendinta.

 

IV SKYRIUS

ORGANIZACIJŲ PATIKRINIMO DĖL GAMINTOJAMS IR IMPORTUOTOJAMS NUSTATYTŲ APMOKESTINAMŲJŲ GAMINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ ĮGYVENDINIMO ATLIKIMO EIGA

 

10. ATKS pareigūnai, atliekantys Organizacijos patikrinimą dėl gamintojams ir importuotojams nustatytų apmokestinamųjų gaminių atliekų tvarkymo, Užduočių įgyvendinimo vertinimą Organizacijos Aprašo 4.2 papunktyje nurodytu raštu prašo pateikti informaciją apie:

10.1. Organizacijai jos Narių deklaruotus LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus apmokestinamųjų gaminių kiekius pagal jų rūšis ir pagal atskirus Narius.;

10.2. Organizacijos priimtus atliekų tvarkytojų išrašytus laikinuosius Įrodančius dokumentus už nurodytą Ataskaitinį laikotarpį;

10.3. Organizacijos Nariams išrašytas PVM sąskaitas-faktūras dėl apmokestinamųjų gaminių atliekų tvarkymo pagal atsitiktiniu būdu atrinktus Organizacijos Narius (ne mažiau kaip 5 % nuo visų Organizacijos Narių).

11. Vertinama, ar pateiktose PVM sąskaitose-faktūrose nurodyti apmokestinamųjų gaminių kiekiai sutampa su Organizacijos patikrinimui pateiktais jos Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektais apmokestinamųjų gaminių kiekiais:

11.1. pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas apmokestinamųjų gaminių kiekis palyginimas su Organizacijos pateiktais duomenimis apie atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus apmokestinamųjų gaminių kiekius;

11.2. jeigu pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Atskaitiniu laikotarpiu tiektas apmokestinamųjų gaminių kiekis yra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Narių LR rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus apmokestinamųjų gaminių kiekius, laikoma, kad Organizacijos nurodytas jos visų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas apmokestinamųjų gaminių kiekis yra teisingas;

11.3. jeigu pagal Organizacijos Nariams PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas apmokestinamųjų gaminių kiekis nėra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Narių LR rinkai Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus apmokestinamųjų gaminių kiekius, prašoma Organizacijos pateikti paaiškinimą dėl duomenų neatitikimo, kuris yra vertinamas.

12. Vertinama, ar visas Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytas suminis sutvarkytas apmokestinamųjų gaminių pagal apmokestinamojo gaminio rūšį atliekų kiekis pagrįstas atliekų tvarkytojų išrašytais Įrodančiais dokumentais:

12.1. sumuojami laikinuosiuose Įrodančiuose dokumentuose ir GPAIS išrašytuose Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiai pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis.

12.2. Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiai pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis palyginami su Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytais sutvarkytais suminiais apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiais pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis;

12.3. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiai pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis yra didesni arba lygūs Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytiems sutvarkytiems suminiams apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiams pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis, laikoma, kad sutvarkytas apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekis yra pagrįstas;

12.4. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiai pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis yra mažesni nei Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodyti sutvarkyti suminiai apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekiai pagal apmokestinamųjų gaminių rūšis, pagrįstu laikomas tas sutvarkytas apmokestinamųjų gaminių atliekų kiekis, kuris apskaičiuotas pagal Įrodančius dokumentus.

13. Vertinama, ar pagal Įrodančiais dokumentais pagrįstą sutvarkytą apmokestinamųjų gaminių atliekų suminį kiekį yra įvykdytos Užduotys:

13.1. Skaičiuojamas užduoties įgyvendinimas, % pagal formulę:

13.2. jeigu 13.1 papunktyje gautas rezultatas yra lygus ar didesnis nei Užduotyje nurodytas kiekis, laikoma, kad Užduotis yra įgyvendinta;

13.3. jeigu 13.2 papunktyje gautas rezultatas yra mažesnis nei Užduotyje nurodytas kiekis, laikoma, kad Užduotis yra neįgyvendinta;

13.4. Vertinant baterijų ir akumuliatorių Užduočių įvykdymą, vertinama tik neįmontuotos baterijos ir akumuliatoriai.

 

V SKYRIUS

ORGANIZACIJŲ PATIKRINIMO DĖL GAMINTOJAMS IR IMPORTUOTOJAMS NUSTATYTŲ ELETROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ ĮGYVENDINIMO ATLIKIMO EIGA

 

14. ATKS pareigūnai, atliekantys Organizacijos patikrinimą dėl gamintojams ir importuotojams Vyriausybės nutarimu nustatytų elektros ir elektroninės įrangos (toliau – EEĮ) atliekų tvarkymo užduočių įgyvendinimo vertinimą, Organizacijos Aprašo 4.2 papunktyje nurodytu raštu prašo pateikti informaciją apie:

14.1. Pasirinktą LR Vyriausybės nustatytą elektros ir elektroninės įrangos atliekų užduoties vykdymo variantą:

14.1.1. 1 variantas – kiekybinė užduotis nustatyta Vyriausybės nutarimu;

14.1.2. 2 variantas – kiekybinė ir kokybinė užduotis nustatyta Vyriausybės nutarimu;

14.2. Organizacijai pasirinkus vykdyti 1 arba 2 užduoties variantą prašoma pateikti informaciją apie:

14.2.1. Organizacijai jos Narių deklaruotus LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais ar seniau tiekusių EEĮ, LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais, t. y. metai prieš Ataskaitinius metus, tiektus buitinės EEĮ kiekius pagal jų kategorijas ir pagal atskirus Organizacijos Narius;

14.2.2. Organizacijai jos Narių deklaruotus, pradėjusių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiekti EEĮ Ataskaitiniais metais, LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniu laikotarpiu tiektus buitinės EEĮ kiekius pagal jų kategorijas ir pagal atskirus Organizacijos Narius;

14.2.3. Ataskaitiniais metais nutrauktas sutartis tarp Organizacijos ir Organizacijos narių, taip pat, ar buvo finansuojamas buityje naudojamos EEĮ atliekų tvarkymas šių Narių tiektiems LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektiems EEĮ kiekiams, kurių tvarkymą Organizacija turėjo vykdyti;

14.2.4. už nurodytą Ataskaitinį laikotarpį Organizacijos priimtus atliekų tvarkytojų išrašytus laikinuosius Įrodančius dokumentus;

14.2.5. Organizacijos Nariams išrašytas PVM sąskaitas-faktūras dėl EEĮ atliekų tvarkymo, pagal atsitiktiniu būdu atrinktus Organizacijos Narius (ne mažiau kaip 5 %. nuo visų Organizacijos Narių);

14.3. Organizacijai pasirinkus vykdyti 2 užduoties variantą papildomai prašoma pateikti informaciją apie:

14.3.1. Organizacijai jos Narių deklaruotus, pradėjusių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiekti EEĮ Ataskaitiniais metais, planuojamus Ataskaitiniu laikotarpiu LR vidaus rinkai verslo tikslais tiekti buitinės EEĮ kiekius pagal jų kategorijas ir pagal atskirus Organizacijos Narius;

14.3.2.  Organizacijos įrengtų EEĮ atliekų priėmimo vietų eksploatavimą Ataskaitiniais metais ir atliekų, surinktų šiose EEĮ atliekų priėmimo vietose kiekį Ataskaitiniais metais;

14.3.3. kartu su informacija apie Organizacijos įrengtų EEĮ atliekų priėmimo vietų eksploatavimą, leidinių, kuriuose skelbta informacija apie galimybę atiduoti buitines EEĮ atliekas, nurodant Organizacijos įrengtos EEĮ atliekų priėmimo vietos (-ų) adresą (-us), kopijas. Taip pat patvirtinimą, kad ši informacija buvo nuolat skelbiama Organizacijos internetinėje svetainėje.

15. Paskaičiuojamas Organizacijos Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis pagal kategorijas, pagal kurį Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti EEĮ atliekų tvarkymo užduočių vykdymą:

15.1. paskaičiuojamas Organizacijos Narių, LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais ar seniau tiekusių EEĮ, praėjusiais metais, t. y. metai prieš Ataskaitinius metus, LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis pagal kategorijas;

15.2. paskaičiuojamas Organizacijos Narių, LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniais metais pradėjusių tiekti EEĮ, Ataskaitiniais metais LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis pagal kategorijas;

15.3. paskaičiuojamas bendras, LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais ar seniau tiekusių EEĮ ir LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniais metais EEĮ pradėjusių tiekti, LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis pagal kategorijas, pagal kurį Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti buitinės EEĮ atliekų tvarkymo užduočių vykdymą.

16. Vertinama, ar pateiktose PVM sąskaitose-faktūrose nurodyti LR vidaus rinkai verslo tikslais tiekti EEĮ kiekiai sutampa su Organizacijos patikrinimui pateiktais jos Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektais EEĮ kiekiais:

16.1. pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuojamas atrinktų Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis, kurio tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti, palyginamas su Organizacijos pateiktais duomenimis apie atrinktų Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektus buitinės EEĮ kiekius, kurių tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti;

16.2. jeigu pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas-faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis, kurio tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti, yra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Organizacijos Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektus EEĮ kiekius, kurių tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti, laikoma, kad Organizacijos nurodytas visų Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniu laikotarpiu tiektas EEĮ kiekis yra teisingas;

16.3. jeigu pagal Organizacijos Nariams pateiktas PVM sąskaitas–faktūras apskaičiuotas atrinktų Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas EEĮ kiekis, kurio tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti, nėra lygus Organizacijos pateiktiems duomenims apie atrinktų Organizacijos Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektus EEĮ kiekius, kurių tvarkymą Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti, prašoma Organizacijos pateikti paaiškinimą dėl duomenų neatitikimo, kuris patikrinimo metu yra vertinamas;

17. Organizacijai pasirinkus 2 užduoties vykdymo variantą, vertinamas Vyriausybės nutarimu nustatytos kokybinės užduoties įvykdymas:

17.1. paskaičiuojamas būtinų EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičius:

17.1.1. pagal Organizacijos pateiktus duomenis paskaičiuojamas Organizacijos Narių, LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais ar seniau tiekusių EEĮ, praėjusiais metais, t. y. metai prieš Ataskaitinius metus, LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis;

17.1.2. pagal Organizacijos pateiktus duomenis paskaičiuojamas Organizacijos Narių, LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniais metais EEĮ pradėjusių tiekti, Ataskaitiniais metais LR vidaus rinkai verslo tikslais planuojamas tiekti buitinės EEĮ kiekis;

17.1.3. paskaičiuojamas bendras Organizacijos Narių, LR vidaus rinkai verslo tikslais praėjusiais metais ar seniau tiekusių EEĮ ir LR vidaus rinkai verslo tikslais Ataskaitiniais metais EEĮ pradėjusių tiekti, LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektas buitinės EEĮ kiekis;

17.1.4. Paskaičiuojamas būtinų EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičius, kuris turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektos EEĮ. Būtinų priėmimo vietų skaičius skaičiuojamas pagal formulę:

17.1.4.1. jeigu Organizacijos įrengtų EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičius yra lygus arba didesnis negu 17.1.4 papunktyje gautas rezultatas atliekamas tolimesnis kokybinės užduoties vertinimas;

17.1.4.2. jeigu Organizacijos įrengtų EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičius yra mažesnis negu 17.1.4 p. gautas rezultatas, laikoma, kad kokybinė užduotis neįgyvendinta. Tokiu atveju vertinamas EEĮ atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantas;

 

17.1.5. paskaičiuojamas užskaitomų Organizacijos įrengtų ir eksploatuotų EEĮ atliekų priėmimų vietų skaičius. Įsteigtų EEĮ atliekų priėmimo vietų, užtikrinančių minimalų EEĮ atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantui įvykdyti reikalingą EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičių, negali būti daugiau kaip:

17.1.5.1.  Vilniaus ir Kauno miestuose – viena Priėmimo vieta 80 000 gyventojų;

17.1.5.2.  Klaipėdos ir Šiaulių miestuose – viena Priėmimo vieta 40 000 gyventojų;

17.1.5.3.  Panevėžio ir Alytaus miestuose – viena Priėmimo vieta 30 000 gyventojų;

17.1.5.4.  miestuose, turinčiuose nuo 15 000 iki 50 000 gyventojų – 2 Priėmimo vietos;

17.1.5.5.  kituose miestuose, miesteliuose ir kaimuose – viena Priėmimo vieta;

17.1.6. kokybinė užduotis laikoma įvykdyta, jei Organizacija eksploatavo bent minimalų būtiną įrengti EEĮ atliekų priėmimo vietų skaičių, nuolat skelbė informaciją apie galimybę atiduoti buitines EEĮ atliekas Organizacijos įrengtose EEĮ atliekų priėmimo vietose, nurodant Organizacijos įrengtos EEĮ atliekų priėmimo vietos (-ų) adresą bent Organizacijos interneto svetainėje ir ne rečiau kaip kas tris mėnesius, t. y. ne mažiau kaip 4 kartus per metus, skelbė nacionalinėje ir (ar) regioninėje, ir (ar) vietinėje periodinėje spaudoje (regioninėje periodinėje spaudoje skelbiama tik apie tame regione įrengtas EEĮ atliekų priėmimo vietas, vietinėje periodinėje spaudoje skelbiama tik apie toje savivaldybėje įrengtas EEĮ atliekų priėmimo vietas);

17.1.7. jei Organizacija eksploatavo netinkamai Organizacijos įrengtas EEĮ atliekų priėmimo vietas, laikoma, kad kokybinė užduotis neįvykdyta. Tokiu atveju vertinamas EEĮ atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantas.

18. Vertinama, ar visas Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytas suminis sutvarkytas EEĮ atliekų kiekis pagrįstas atliekų tvarkytojų išrašytais Įrodančiais dokumentais:

18.1. sumuojami laikinuosiuose Įrodančiuose dokumentuose ir GPAIS išrašytuose Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti EEĮ atliekų kiekiai pagal rūšis;

18.2. Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai EEĮ atliekų kiekiai palyginami su Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytais sutvarkytais suminiais EEĮ atliekų kiekiais;

18.3. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai EEĮ atliekų kiekiai yra didesni arba lygūs Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodytiems sutvarkytiems suminiams EEĮ atliekų kiekiams, laikoma, kad sutvarkytas EEĮ atliekų kiekis yra pagrįstas;

18.4. jeigu Įrodančiuose dokumentuose nurodyti sutvarkyti suminiai EEĮ atliekų kiekiai yra mažesni nei Organizacijos Metinėje ataskaitoje nurodyti sutvarkyti suminiai EEĮ atliekų kiekiai, pagrįstu laikomas tas EEĮ atliekų sutvarkytas kiekis, kuris apskaičiuotas pagal Įrodančius dokumentus.

19. Vertinama, ar pagal Įrodančiais dokumentais pagrįstą sutvarkytą EEĮ atliekų suminį kiekį atskirai pagal kategorijas yra įvykdytos Vyriausybės nutarimu nustatytos EEĮ atliekų tvarkymo užduotys:

19.1. pagal patvirtintas LR Vyriausybės nustatytas EEĮ atliekų tvarkymo užduotis ir pagal Organizacijos Narių LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektą EEĮ kiekį, pagal kurį Organizacija Ataskaitiniais metais turėjo organizuoti EEĮ atliekų tvarkymo užduočių vykdymą, apskaičiuojama kokį kiekį EEĮ atliekų turėtų sutvarkyti Organizacija; 

19.2. Įrodančiais dokumentais pagrįstas sutvarkytų EEĮ atliekų kiekis, pagal kategorijas, palyginamas su apskaičiuotu EEĮ atliekų kiekiu, kurį pagal Vyriausybės nutarimu patvirtintas EEĮ atliekų tvarkymo užduotis turėtų sutvarkyti Organizacija; 

19.3. skaičiuojamas Vyriausybės nutarimu nustatytos EEĮ atliekų tvarkymo užduoties įgyvendinimas pagal formulę:

19.3.1. skaičiuojama, ar įvykdyta ne mažiau kaip 90 % kiekybinės užduoties atsižvelgiant į EEĮ kategoriją;

19.3.1.1. jei įvykdė daugiau nei 90 % kiekybinės užduoties atsižvelgiant į EEĮ kategoriją, likusi dalis užduoties gali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos EEĮ tvarkymą;

19.3.1.2. jei įvykdė mažiau nei 90 % kiekybinės užduoties atsižvelgiant į EEĮ kategoriją, laikoma, kad užduotis neįvykdyta ir likusi dalis užduoties negali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos EEĮ tvarkymą;

19.3.2. jei įvykdyta ne mažiau kaip 90 % kiekybinės užduoties atsižvelgiant į EEĮ kategoriją, tokiu atveju EEĮ atliekų kiekis, kurio tvarkymą finansuoja Organizacija, turi būti proporcingas Organizacijos Nario LR vidaus rinkai verslo tikslais tiektos EEĮ kategorijos kiekiui pagal Vyriausybės nutarime nurodytus EEĮ ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius;

19.4. visiškas EEĮ atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas yra:

19.4.1. jeigu Organizacija pasirinko EEĮ atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantą – kiekybinės EEĮ atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas;

19.4.2. jeigu Organizacija pasirinko EEĮ atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą – kiekybinės ir kokybinės EEĮ atliekų tvarkymo užduočių įvykdymas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Siekiant užtikrinti efektyvesnę atliekų tvarkytojų ir Organizacijų kontrolę ATKS pareigūnai gali kreiptis į AKD atliekų kokybės kontrolės skyrius dėl jų kontroliuojamų atliekų tvarkytojų Organizacijai išrašytų Įrodančių dokumentų už ataskaitinį laikotarpį pateikimo.

21. Nustačius, kad Organizacijos neįgyvendino pakuočių ir Mokesčio už aplinkos teršimo įstatymo 3 priede nurodytų gaminių, neįeinančių į kitų gaminių sudėtį, atliekų tvarkymo Užduočių, apibendrinta informacija tarnybiniu pranešimu pateikiama Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Apskaitos ir mokesčių kontrolės departamentui.