LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ, TEIKIANČIŲ SPECIALIĄJĄ PEDAGOGINĘ IR SOCIALINĘ PEDAGOGINĘ PAGALBĄ, KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gegužės 16 d. Nr. V-574
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 20 straipsnio 2 dalimi, 21 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Asmenų, teikiančių specialiąją pedagoginę ir socialinę pedagoginę pagalbą, kvalifikacinių reikalavimų aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. R e k o m e n d u o j u asmenims, teikiantiems specialiąją pedagoginę pagalbą ir socialinę pedagoginę pagalbą, išklausyti nacionalinę kvalifikacijos tobulinimo programą, reikalingą įtraukties principui įgyvendinti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir
sporto ministro 2024 m. gegužės 16 d.
įsakymu Nr. V-574
ASMENŲ, TEIKIANČIŲ SPECIALIĄJĄ PEDAGOGINĘ IR SOCIALINĘ PEDAGOGINĘ PAGALBĄ, KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų, teikiančių specialiąją pedagoginę ir socialinę pedagoginę pagalbą, kvalifikacinių reikalavimų aprašas (toliau – Aprašas) nustato privalomus kvalifikacinius reikalavimus asmenims, teikiantiems specialiąją pedagoginę pagalbą (specialiesiems pedagogams, logopedams, tiflopedagogams, surdopedagogams), ir socialinę pedagoginę pagalbą (socialiniams pedagogams) (toliau kartu – pagalbos mokiniui specialistai).
2. Pagalbos mokiniui specialistai turi būti įgiję Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir šiame Apraše nustatytą išsilavinimą ir kvalifikaciją.
3. Asmenų, įgijusių išsilavinimą ir kvalifikaciją pagal užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų švietimo programas, profesinė kvalifikacija pripažįstama vadovaujantis Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymu ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ KOMPETENCIJOMS
5. Pagalbos mokiniui specialistai privalo mokėti lietuvių kalbą, jos mokėjimo lygis turi atitikti Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl Valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų nustatymo ir jų taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.
6. Pagalbos mokiniui specialistai privalo būti įgiję kompetencijas, numatytas Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-555 „Dėl Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms aprašo patvirtinimo“.
III SKYRIUS
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ KVALIFIKACIJAI
7. Specialiuoju pedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą gali teikti asmuo, atitinkantis vieną iš toliau nurodytų reikalavimų:
7.1. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją ir baigęs studijų programą (specializaciją), skirtą specialiesiems pedagogams rengti;
7.2. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, specialiojo pedagogo, defektologo ar oligofrenopedagogo kvalifikaciją;
7.3. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį;
7.4. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir baigęs specialiosios pedagogikos ir logopedijos arba edukologijos (specialiosios pedagogikos) studijų programą (specializaciją);
8. Logopedu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę (logopedinę) pagalbą gali teikti asmuo, atitinkantis vieną iš toliau nurodytų reikalavimų:
8.1. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją ir baigęs studijų programą ar specializaciją, skirtą logopedams rengti;
8.2. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, logopedo ar defektologo ir logopedo, ar oligofrenopedagogo kvalifikaciją;
8.3. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį ir studijų metu baigęs ne trumpesnį kaip 60 studijų kreditų logopedijos studijų modulį;
8.4. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir baigęs specialiosios pedagogikos (logopedijos) studijų programą (specializaciją);
9. Tiflopedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę (tiflopedagoginę) pagalbą gali teikti asmuo, atitinkantis vieną iš toliau nurodytų reikalavimų:
9.1. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją ir baigęs studijų programą ar specializaciją, skirtą tiflopedagogams rengti;
9.3. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį ir studijų metu baigęs ne trumpesnį kaip 60 studijų kreditų tiflopedagogikos studijų modulį;
10. Surdopedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą gali teikti asmuo, atitinkantis vieną iš toliau nurodytų reikalavimų:
10.1. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją ir baigęs studijų programą ar specializaciją, skirtą surdopedagogams rengti;
10.3. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą, specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį ir studijų metu baigęs ne trumpesnį kaip 60 studijų kreditų surdopedagogikos studijų modulį;
11. Socialiniu pedagogu gali dirbti ir socialinę pedagoginę pagalbą gali teikti asmuo, atitinkantis vieną iš toliau nurodytų reikalavimų:
11.1. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą ar koleginį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją ir baigęs studijų programą ar specializaciją, skirtą socialiniams pedagogams rengti;
11.2. yra įgijęs aukštąjį universitetinį išsilavinimą ar koleginį išsilavinimą ir socialinio pedagogo kvalifikaciją;
11.3. įgijęs socialinės pedagogikos kvalifikacinį laipsnį ir pedagogo ar socialinio pedagogo kvalifikaciją;
11.4. turintis socialinio darbuotojo kvalifikaciją ar socialinio darbo kvalifikacinį laipsnį ir įgijęs pedagogo kvalifikaciją ar edukologijos kvalifikacinį laipsnį, taip pat asmuo, turintis edukologijos kvalifikacinį laipsnį ir studijavęs pagal studijų programą, kurioje ne mažiau kaip 64 kreditus sudarė socialinės pedagogikos dalykai, jeigu jis į socialinio pedagogo pareigas buvo priimtas iki 2017 m. sausio1 d.;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Įstaigų, kuriose teikiama specialioji pedagoginė ir socialinė pedagoginė pagalba, vadovai privalo užtikrinti, kad pagalbos mokiniui specialistai turėtų Apraše nustatytą išsilavinimą ir kvalifikaciją.