LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
įsakymas
DĖL RIZIKOS KAPITALO finansinės PRIEMONĖS „MILINVEST“ schemos patvirtinimo
2023 m. vasario 8 d. Nr. 4-61
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.4, 2.1.6, 2.1.10 ir 3.2 papunkčius,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
ekonomikos ir inovacijų ministro
2023 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. 4-61
RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „MILINVEST“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas |
1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais, I skyriaus ir 21 ir 22 straipsnių nuostatos; 1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.4, 2.1.6, 2.1.10 ir 3.2 papunkčiai; 1.3. 2022 m. rugpjūčio 22 d. Teisių ir pareigų perleidimo sutartis Nr. 8-161, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA); 1.4. 2022 m. rugsėjo 7 d. susitarimas Nr. 8-174 „Dėl 2020 m. gruodžio 8 d. Fondų fondo Gynybos investicijų fondo sutarties Nr. 6SU-36 pakeitimo“, sudarytas tarp Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Krašto apsaugos ministerijos ir INVEGOS (toliau – susitarimas). |
2. |
Rizikos kapitalo finansinei priemonei „MILInvest“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma |
13 500 000 Eur (trylika milijonų penki šimtai tūkstančių eurų) valstybės biudžeto lėšų. |
3. |
Priemonės schemos (toliau – schema) taikymo laikotarpis |
Rizikos kapitalo investicijos (toliau – investicijos) pagal schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu. |
4. |
Vartojamos sąvokos |
4.1. Viena įmonė – įmonė, apimanti visas susijusias įmones, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje. 4.2. Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme. |
5. |
Fondo valdytojo atranka |
5.1. Fondų fondo „Gynybos investicijų fondo“ (toliau – GIF) valdytoja INVEGA (toliau – Fondų fondo valdytojas) atrenka finansų tarpininką (toliau – Fondo valdytojas), kaip tai nustatyta Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“, 19–21 punktuose, laikydamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 12 dalies, 13 dalies b papunkčio, 14 dalies a ir b papunkčių, kuris įsteigs ir valdys du rizikos kapitalo fondus: 5.1.1. priešankstyvosios stadijos fondą (angl. Pre-seed Fund), per kurį įgyvendinama ikiakceleravimo programa (ikiakceleravimo programos veiklos ir ikiakceleravimo programos dalyvių subsidijavimas), akceleravimo programos ir investuojama į labai mažas arba mažas įmones (toliau – MĮ), kuriančias (gaminančias ar teikiančias) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas) (toliau – Priešankstyvosios stadijos fondas); 5.1.2. rizikos kapitalo fondą (angl. VC Fund), per kurį bus vykdomas investavimas į labai mažas, mažas arba vidutines įmones (toliau – MVĮ) priešanktyvosios, ankstyvosios ir plėtros stadijose, kuriančias (gaminančias ar teikiančias) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas) (toliau – Rizikos kapitalo fondas). 5.2. Fondo valdytojas Priešankstyvosios stadijos fondą ir Rizikos kapitalo fondą (toliau kartu – Fondas) valdys, nepažeisdamas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 8 ir 15 dalių sąlygų. |
6. |
Fondo dydis |
Fondui skirtų valstybės biudžeto lėšų, Fondo valdytojo skirtų lėšų ir pritraukto privataus kapitalo bendra suma. |
7. |
Privataus kapitalo pritraukimas |
7.1. Fondo valdytojas neprivalo pritraukti privataus kapitalo lėšų į Priešankstyvosios stadijos fondą. 7.2. Fondo valdytojas, valdydamas Rizikos kapitalo fondą, turi pritraukti tiek privataus kapitalo lėšų, kad būtų nepažeistos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 10 ir 11 dalyse nustatytos sąlygos ir privataus kapitalo lėšos (įskaitant ir Fondo valdytojo lėšas) sudarytų ne mažiau kaip 10 procentų Rizikos kapitalo fondo (įskaitant privataus kapitalo lėšas) sumos. |
8. |
Tinkamos investicijos |
8.1. Priešankstyvosios stadijos fondas investicijas, įskaitant paskesnes investicijas, atlieka į MĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas ir kuria (gamina ar teikia) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas), kurie yra inovatyvūs, pasižymi eksporto potencialu ir atitinka Europos gynybos agentūros pajėgumų vystymo planus, skelbiamus interneto svetainėje www.eda.europa.eu, ir Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (toliau – NATO) gynybos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2020–2040 m. prioritetus, skelbiamus interneto svetainėje www.nato.int. 8.2. Rizikos kapitalo fondas pradines investicijas atlieka į MVĮ, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 5 dalyje nustatytas sąlygas. 8.3. Rizikos kapitalo fondas taip pat gali atlikti paskesnes investicijas į įmones, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 6 dalyje nustatytas sąlygas. 8.4. Rizikos kapitalo fondo pradinės ir (ar) paskesnės investicijos atliekamos į įmones, kurios kuria (gamina ar teikia) gynybos ir (ar) dvigubos paskirties produktus (paslaugas), kurie yra inovatyvūs, pasižymi eksporto potencialu ir atitinka Europos gynybos agentūros pajėgumų vystymo planus, skelbiamus interneto svetainėje www.eda.europa.eu, ir NATO gynybos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 2020–2040 m. prioritetus, skelbiamus interneto svetainėje www.nato.int. 8.5. Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo forma arba kvazinuosavo kapitalo forma laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 7 dalyje ir 21 straipsnio 14 dalies c ir d papunkčiuose nustatytų sąlygų. |
9. |
Netinkamos investicijos |
Netinkamomis investicijomis iš Fondo laikomos: 9.1. investicijos į sunkumų patiriančias įmones; 9.2. investicijos, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse; 9.3. bet kokios investicijos į veiklas, susijusias su sukčiavimu; 9.4. investicijos į įmones, veikiančias draudžiamuose sektoriuose, nustatytuose Europos plėtros finansinių institucijų suderintame sąraše, patvirtintame Europos plėtros finansinių institucijų 2011 m. rugsėjo mėn., kuris viešai skelbiamas interneto svetainėje https://edfi-website-v1.s3.fr-par.scw.cloud/uploads/2021/02/EDFI-Exclusion-List_-September-2011.pdf, išskyrus veiklą, susijusią su ginklais ir amunicija; 9.5. investicijos į įmones, kurių naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos investicijos, yra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė; 9.6. investicijos į juridinius asmenis, kurie neatitinka nacionalinio saugumo interesų, pagal kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 11 straipsnyje. Juridinius asmenis tikrina Krašto apsaugos ministerija pagal Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 10 punktą. Fondo valdytojas užtikrina, kad Krašto apsaugos ministerijai būtų pateikta patikrinimui reikalinga informacija (sutikimas būti tikrinamam dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams). Krašto apsaugos ministerija priima sprendimą dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams, kaip nustatyta susitarimo 10.3.2 papunktyje; 9.7. investicijos į įmones, kurios sprendimo dėl investicijos suteikimo priėmimo metu yra gavusios valstybės pagalbą, kuri Fondų fondo valdytojo ir (ar) Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, ir nėra grąžinusios visos jos sumos, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles. |
10. |
Investicijos dydis vienai įmonei |
10.1. Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę suma negali viršyti 5 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio ir neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 5 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį. 10.2. Rizikos kapitalo fondo investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną įmonę suma negali viršyti 20 procentų Rizikos kapitalo fondo dydžio, įskaitant privataus kapitalo lėšas, ir neturi viršyti Reglamento Nr. (ES) 651/2014 21 straipsnio 9 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnį. 10.3. Vertinant investicijos dydį vienai įmonei turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio ir 7 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytos tvarkos. |
11. |
Fondo valdymo mokestis |
11.1. Fondo valdymo mokestis ir jo skaičiavimo metodika bus pateikta Fondo valdytojo, dalyvaujančio Fondų valdytojų atrankoje, verslo plane ir nustatyta sutartyje, sudarytoje tarp Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo. 11.2. Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokestis, tai yra bendra Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo mokesčio ir visų Priešankstyvosios stadijos fondo valdymo išlaidų, kurios apima Priešankstyvosios stadijos Fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 55 procentų Priešankstyvosios stadijos fondo dydžio. 11.3. Rizikos kapitalo fondo valdymo mokestis, tai yra bendra Rizikos kapitalo fondo valdymo mokesčio ir visų Rizikos kapitalo fondo valdymo išlaidų, kurios apima Rizikos kapitalo fondo veiklos išlaidas, įskaitant ir visus taikytinus mokesčius, suma, negali viršyti 20 procentų Rizikos kapitalo fondo dydžio. |
12. |
Pelno ir pajamų paskirstymas |
12.1. Pajamos iš investicijos Priešankstyvosios stadijos fonde paskirstomos tokiu eiliškumu: 12.1.1. pirmiausia Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojai atgauna savo į individualią investiciją investuotas lėšas; 12.1.2. Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne didesnę kaip 6 procentų) metinę pelno dalį nuo savo į individualią investiciją investuotos sumos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis; 12.1.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Priešankstyvosios stadijos fondo investuotojams metinę pelno dalį, atitenka Fondo valdytojui ir privatiems investuotojams pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą. 12.2. Pajamos iš investicijų Rizikos kapitalo fonde paskirstomos tokiu eiliškumu: 12.2.1. pirmiausia Rizikos kapitalo fondo investuotojams, kol jie visi atgauna savo investuotas lėšas; 12.2.2. Rizikos kapitalo fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo sutartyje nustatytą (bet ne didesnę kaip 6 procentų) metinę pelno dalį nuo savo investuotos sumos, kuri yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis; 12.2.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Rizikos kapitalo fondo investuotojams metinę pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams ir Fondo valdytojui pagal Fondo valdytojo verslo plane pateiktą pasiūlymą. |
13. |
Investavimo teritorija |
13.1. Priešankstyvosios stadijos fondo investicijų, įskaitant ir paskesnes investicijas, atveju finansuojami Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys, kurie teikia arba teiks naudą Lietuvos Respublikai ne mažiau kaip 1 metus po kiekvienos investicijos (pradinės ar paskesnės) arba iki investicijos pardavimo ar nurašymo (jeigu investicija parduodama anksčiau nei per 1 metus). 13.2. Rizikos kapitalo fondo investicijų, įskaitant ir paskesnes investicijas, atveju finansuojami Lietuvos Respublikoje arba užsienio valstybėje įsteigti juridiniai asmenys, kurie teikia arba teiks naudą Lietuvos Respublikai ne mažiau kaip 1 metus po kiekvienos investicijos (pradinės ar paskesnės) arba iki investicijos pardavimo ar nurašymo (jeigu investicija parduodama anksčiau nei per 1 metus). 13.3. Laikoma, kad nauda Lietuvos Respublikai teikiama, kai investiciją gavęs juridinis asmuo: 13.3.1. prisideda prie darbo vietų Lietuvos Respublikoje kūrimo; ar 13.3.2. prisideda prie Lietuvos Respublikoje pagamintų prekių gamybos ir teikiamų paslaugų kūrimo ir (arba) jų eksporto didinimo; ar 13.3.3. nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą. |
14. |
Valstybės pagalbos sumavimas |
Valstybės pagalba, teikiama pagal Priemonę, sumuojama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatas. |
15. |
Stebėsena |
Fondo valdytojas turi užtikrinti, kad investicijos į įmones atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir schemos nuostatas, ir yra atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. |
16. |
Skaidrumo reikalavimai |
Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 500 000 Eur (penkių šimtų tūkstančių eurų) ribą, Ekonomikos inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Fondų fondo valdytojo teikiamą mėnesio ataskaitą. |
17. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
17.1. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos. 17.2. Asmens duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. 17.3. Įgyvendinant Priemonę, tvarkomi šie asmens duomenys: 17.3.1. Tais atvejais, kai pareiškėjas, pretenduojantis tapti Fondo valdytoju (toliau – pareiškėjas), yra fizinis asmuo, tvarkomi paraiškoje ir jos prieduose pareiškėjo pateikti asmens duomenys: pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios turimos profesinės žinios ir patirtis, pareigos, ankstesnė investavimo patirtis, finansinė padėtis paraiškos pateikimo dieną (pareiškėjo gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai), sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis. 17.3.2. Pareiškėjo kartu su paraiška pateikti komandos narių asmens duomenys: komandos nario vardas, pavardė, gyvenimo aprašyme (CV) nurodyti asmens duomenys, kurie yra aktualūs Priemonės įgyvendinimui ir komandos narių vertinimui, paraiškos pateikimo dieną gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai, rekomendacijas teikiančiųjų telefono ryšio numeriai, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis. 17.3.3. Tais atvejais, kai į Fondą įtraukiamos privataus investuotojo (fizinio asmens) lėšos, tvarkomi pareiškėjo INVEGAI pateikti privataus investuotojo (fizinio asmens) asmens duomenys: investuotojo vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios profesinės žinios ir patirtis, pareigos, į Fondą investuotos sumos, investuotojo gaunama pelno dalis. 17.3.4. Tais atvejais, kai subsidija suteikiama dalyviui (fiziniam asmeniui), dalyvaujančiam bet kurioje ikiakceleravimo programos veikloje ar renginyje, tvarkomi šie pareiškėjo INVEGAI pateikti dalyvio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, dalyvavimas konkrečioje (-iose) ikiakceleravimo programos veikloje (-ose). 17.4. Asmens duomenys, nurodyti schemos 17.3.1–17.3.4 papunkčiuose, tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktu ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys INVEGOJE tvarkomi vadovaujantis INVEGOS generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 17.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – atrinkti Fondo valdytoją, vertinti ir nustatyti pareiškėjo atitiktį schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti pareiškėjo ir Fondo valdytojo pateiktos informacijos tikrumą, rengti statistines suteiktų Fondo investicijų ataskaitas, atsakyti į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. 17.6. Jei pareiškėjas ir (ar) pareiškėjo komandos nariai, ir (ar) privatus investuotojas (fizinis asmuo) ir (ar) dalyvis (toliau kartu – pareiškėjai) nepateiks asmens duomenų, nurodytų schemos 17.3.1–17.3.4 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti pareiškėjų atitikties schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami. 17.7. INVEGA asmens duomenis teikia tretiesiems asmenims audito tikslais ir kitais su teisėsaugos institucijų ir kitų valstybės institucijų vykdoma veikla susijusiais tikslais, gavusi Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. 17.8. Su schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl pagalbos suteikimo gavimo datos. 17.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises: 17.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą; 17.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis; 17.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis; 17.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 17.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą; 17.9.6. teisę duomenų subjekto prašymu būti informuotam apie duomenų gavėjus. 17.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 nuostatas. |