LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

įsakymas

Dėl 2014–2020 M. EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ  VEIKSMŲ PROGRAMOS 13 PRIORITETO Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 13.1.1.-LVPA-V-308 Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 patvirtinimo

 

2021 m. gruodžio 30 d. Nr. ĮV-1490

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, 6.2.7 papunktį,

t v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė,                                                   Jurgita Šiugždinienė

pavaduojanti kultūros ministrą

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2021 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-1490

 

 

2014–2020 M. EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ  VEIKSMŲ PROGRAMOS 13 PRIORITETO Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 13.1.1-LVPA-V-308 Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ įgyvendinimo priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonės „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojas, įgyvendindamas pagal Aprašą finansuojamą projektą, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.       Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1.    Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. ĮV-380 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014 – 2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2.    Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir išdalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai (toliau – De minimis reglamentas);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas Eeuropos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.6. Kultūros ir kūrybinių industrijų politikos 2015–2021 metų plėtros kryptis, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. ĮV-524 „Dėl Kultūros ir kūrybinių industrijų politikos 2015–2021 metų plėtros krypčių patvirtinimo“ (toliau – KKI politikos kryptys);

2.7. Komisijos komunikatą (2014/C 249/01) Gairės dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti  (toliau – Gairės dėl valstybės pagalbos).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą ir rengiantis įgyvendinti 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą programą ir rengiantis įgyvendinti 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1.    De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas – pagal De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašo formą, skelbiamą ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, pareiškėjo parengtas ir patvirtintas de minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas, kuriame nustatyta tvarka, kaip nauda, kurią pareiškėjas gaus Aprašo 11 punkte nurodytai veiklai vykdyti, bus perduota galutiniam naudos gavėjui ir pareiškėjas kaip tarpininkas negaus naudos;

4.2.    Dizaino sprendimas – kūrybinės veiklos rezultatas, kuriuo įmonės gaminamam gaminiui, teikiamai paslaugai arba veiklos procesui suteikiama naujų charakteristikų;

4.3.    Dizaino sprendimo sukūrimas ir įdiegimas – įmonės veiklos (gaminio, paslaugos kūrimo, teikimo ar veiklos proceso organizavimo) patobulinimas dizaino pagalba – naujo gaminio, paslaugos ar veiklos proceso dizaino sukūrimas ar jau esamo gaminio ar paslaugos ar veiklos proceso dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus: pirma (dizaino sprendimo sukūrimo) veikla, apimanti dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, antra (dizaino sprendimo diegimo) veikla, apimanti dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžio (-ų) gamybą. Abu etapai skirti konkrečiai labai mažos, mažos ir vidutinės įmonių (toliau – MVĮ) Aprašo 11 punkte nurodytai veiklai;

4.4.    Dizaino tyrimas – kūrybinio mąstymo metodika grindžiami klientų poreikių ir (ar) vartotojų, respondentų tyrimai, apklausos, siekiant parengti dizaino idėją, techninę užduotį ir (ar) užtikrinti gaminio arba paslaugos dizaino sprendimo sukūrimo naujumą;

4.5.    Gaminys – pagamintas fizinis arba skaitmeninis objektas, subjekto galimas įgyti nuosavybės teise, kurią jis gali perleisti kitam subjektui, sudarydamas rinkos sandorį;

4.6.    Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir (ar) medžiaga;

4.7.    Inovacija – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme;

4.8.    Inovacinė veikla – kaip ši sąvoka apibrėžta Technologijų ir inovacijų įstatyme;

4.9.    Labai maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.10Maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.11Organizacinė inovacija – naujo organizacinio metodo diegimas organizacijos veikloje (įrengiant darbo vietas ar plėtojant išorinius ryšius ir panašiai);

4.12Paslauga – atlygintina veikla arba (ir) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis;

4.13Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant naują paslaugos teikimo schemą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o verslui – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero ar (eksterjero) dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas;

4.14Produktas – gaminys ir (arba) paslauga, ir (arba) veiklos procesas;

4.15Projekto komanda – projekto laikotarpiui sutelkta žmonių grupė, kurios nariai dalyvauja projekto valdyme ir įgyvendinime nuo proceso pradžios iki pabaigos. Projekto įgyvendinimo metu mentorių atrinkti dizaino sprendimų kūrėjai nėra lakomi projekto komandos nariais;

4.16Skaitmeninės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – panaudojant skaitmenines technologijas ar sprendimus (5G, daiktų interneto sistemos, dirbtinis intelektas, robotikos technologija, virtuali ar papildytoji realybė, debesija, 3D spausdinimas, operatyvaus gamybos valdymo sistemos, skaitmeninės inžinerijos sprendimai, integracijos sprendimai, integruotos skaitmeninimo technologijos, arbo vietų skaitmeninimo sprendimai ir panašiai) MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: MVĮ produkto gamyba, pats produktas, paslauga, paslaugos teikimas ar veiklos vykdymo procesas, arba jų dalis perkeliama iš fizinės į skaitmeninę ar virtualią aplinką, arba paslaugos ar procesai, arba jų dalis vykdomi nuotoliniu būdu;

4.17Veikianti įmonė – Juridinių asmenų registre įregistruota MVĮ, turinti pajamų ir darbuotojų ir teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skyriams ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui;

4.18Veiklos procesas panaudojant skaitmeninius ar žiedinės ekonomikos sprendimus sukurtas naujas ar patobulintas MVĮ veiklos procesas, įskaitant organizacinių ar verslo modelio inovacijų diegimą (KKI produktų gamybos ar paslaugų sklaidos platformos ir panašiai);

4.19Verslo modelio inovacija – naujų, unikalių organizacijos koncepcijų, įskaitant jos misiją, palaikančių finansinį gyvybingumą, kūrimas ir jų įgyvendinimas, kurio pagrindinis tikslas – rasti naujų pajamų šaltinių, gerinant produkto vertę ir jo pristatymą klientams (vartotojams);

4.20Vidutinė įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.21Žiedinės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: sumažintas susidarančių atliekų kiekis; išvengta atliekų susidarymo; užtikrintas atliekų pakartotinis naudojimas; sumažintas teršalų kiekis; sumažintas išteklių naudojimas; sukurtos ar pagerintos galimybės restauruoti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės pataisyti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės perdirbti MVĮ gaminamą gaminį. Žiedinė ekonomika siekia kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą pažangiu produktų projektavimu, pakartotiniu produktų naudojimu ir taisymu, perdirbimu, darniu vartojimu ir naujoviškais verslo modeliais.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija) ir Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 788 551 Eur (septynis šimtus aštuoniasdešimt aštuonis tūkstančius penkis šimtus penkiasdešimt vieno euro) ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo React-EU) lėšų.

9. Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti paraiškas. Pagal šį kvietimą teikti paraiškas numatoma paskirstyti visas priemonei skirtas lėšas (iki 788 551 Eur (septynių šimtų aštuoniasdešimt aštuonų tūkstančių penkių šimtų penkiasdešimt vieno euro).

10. Priemonės tikslas – skatinti MVĮ kurti ir diegti naujus dizaino sprendimus, orientuotus į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą, taip didinant MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinę vertę, pasiūlą ir konkurencinį pranašumą bei prisidedant prie MVĮ veiklos transformavimo į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principus įgyvendinančias veiklas.

11. Pagal Aprašą remiama veikla – naujų dizaino sprendimų sukūrimas ir įdiegimas, siekiant padidinti MVĮ skaitmeninių ir (arba) žiedinės ekonomikos produktų gamybą ar paslaugų pasiūlą arba diegti į skaitmeninius ir (arba) žiedinės ekonomikos principus orientuotus sprendimus.

12. Pagal priemonę finansavimas skiriama tik tokioms veikloms, kurioms nebuvo skirtas finansavimas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonės Nr. 13.1.1-LVPA-K-861 „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą 2021 m. liepos 13 d. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu Nr. 4-770 „Dėl  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atsigavimui“ priemonės Nr. 13.1.1-LVPA-K-861 „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

13. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra BĮ Lietuvos kultūros taryba.

14. Pagal Aprašą partneriai nėra galimi.

15. Vykdant Aprašo 11 punkte nurodytą veiklą, valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas, pareiškėjui neteikiama, jeigu:

15.1pareiškėjas pagrindžia, kad visa nauda, kurią jis gaus Aprašo 11 punkte nurodytai veiklai vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams – MVĮ, ir pareiškėjas kaip tarpininkas negaus jokios naudos;

15.2de minimis skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto vykdytojo (pareiškėjo) patvirtintu De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.

16. Išlaidos, susijusios su Aprašo 11 punkte nurodytomis veiklomis, nefinansuojamos, jeigu jos neatitinka Aprašo 36 punkto nuostatų.

17. Aprašo 11 punkte remiamą veiklą pareiškėjas vykdys pagal sutartis,  sudaromas su MVĮ ir pareiškėjo konkurso būdu atrinktais dizaineriais.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

18. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

19. Projektas turi atitikti specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2021 m. spalio 4 d. posėdžio protokoliniu sprendimu  Nr. 44P-6 (67) – projektas turi prisidėti prie KKI politikos kryptyse nurodytos trečiosios krypties – Kultūros ir kūrybinių industrijų sektoriaus ekonominės vertės ir sektoriaus eksporto apimčių augimo skatinimo, t. y. projektas turi įgyvendinti šias minėto strateginio dokumento nuostatas:

19.1.Kurti tinkamas prielaidas į kūrėjus ir jų darbo vietų augimą orientuotos infrastruktūros vystymui bei kitų tinkamų sąlygų plėtoti kūrybinį potencialą gerinimui, siekiant didinti KKI esamų paslaugų mastą, kurti naujas paslaugas, konkurencingus aukštos pridėtinės vertės produktus, prisidėti prie tvarios žiedinės ekonomikos, skaitmenizavimo, ir taip didinti KKI produktų ir paslaugų pridėtinę vertę bei konkurencingumą (KKI politikos krypčių 20.3 papunktis);

19.2. Siekiant efektyviai išnaudoti išskirtinį dizaino potencialą ekonomikos tvarumui ir transformacijai link aukštesnės pridėtinės vertės bei žiedinės ekonomikos sutelkti dizaino ekspertų – mentorių komandą, koordinuojančią dizaino sprendimų kūrėjų pasitelkimą kitų sektorių verslo įmonių veiklos (produktų gamybos ar paslaugų kūrimo ir teikimo, ar kitų verslo procesų organizavimo) tobulinimui, dizaino sprendimų diegimą įmonėse orientuojant į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principus atitinkančias veiklas (KKI politikos krypčių 20.4 papunktis).

20. Pareiškėjo sutelktos projekto komandos nariai turi tenkinti žemiau nurodytus reikalavimus:

20.1. Visi projekto komandos nariai turi turėti aukštąjį universitetinį arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su bakalauro arba magistro kvalifikaciniu laipsniu arba jam prilygintą išsilavinimą;

20.2. Bent vienas iš projekto komandos narių turi turėti aukštąjį dizaino specialybės universitetinį arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su bakalauro arba magistro kvalifikaciniu laipsniu arba jam prilygintą išsilavinimą ir per pastaruosius dvejus metus iki paraiškos pateikimo turi būti įgijęs ar kėlęs kvalifikaciją arba praktiškai dirbęs ar konsultavęs verslo įmones dizaino sprendimų kūrimo ir diegimo verslo veiklų transformavimui į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principus atitinkančias veiklas srityje ir (arba) vadybos ir (arba) elektroninio verslo ir (arba) žiedinės ekonomikos principus atitinkančių verslo procesų skatinimo klausimais;

21. Pareiškėjo atrenkami galutiniai naudos gavėjai turi būti MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip vienerius metus ir kurios vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo jos įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau negu 3 finansinius metus), yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų). Prieš įtraukdamas MVĮ į projekto veiklas ir suteikdamas konsultacijas MVĮ, pareiškėjas privalo įsitikinti ir užtikrinti, kad:

21.1. Įmonės atitinka Aprašo 4.9, 4.10 ir 4.19 papunkčiuose nurodytą vieną iš MVĮ apibrėžimų ir veikia ne trumpiau kaip vienerius metus. Veikianti MVĮ – Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriams ir metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro ir (arba) pareiškėjo pateiktų patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų informaciją.

21.2. MVĮ vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo MVĮ įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau negu 3 finansinius metus), yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų), t. y. MVĮ vidutinės metinės pajamos pagal pateiktus pastarųjų 3 finansinių metų arba per laiką nuo MVĮ įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų).

21.3. Pagal Aprašą de minimis pagalba nėra teikiama galutiniam naudos gavėjui, kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 9 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.

21.4. Pagal priemonę galutiniam naudos gavėjui gali būti teikiama de minimis pagalba, jei jo numatytai veiklai vykdyti nebuvo skirtas finansavimas pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamą priemonę Nr. 13.1.1-LVPA-K-861 „Kūrybiniai čekiai COVID-19.

22. Projektu turi būti prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, patvirtintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM(2012) 128 (toliau – ES BJRS), kuri skelbiama Europos Komisijos interneto svetainėje http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, tikslo įgyvendinimo pagal ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2017 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. SWD(2017) 118, kuris skelbiamas Europos Komisijos interneto svetainėje http://ec.europa.eu/regional_policy/lt/policy/cooperation/macro-regional-strategies/baltic-sea/library/#1, numatytą politinę sritį „Kultūra“.

23. Pagal Aprašą nefinansuojami iš ES struktūrinių fondų bendrai finansuojami didelės apimties projektai, apibrėžti 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, 100 straipsnyje.

24. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip ji apibrėžta Komisijos komunikate (2014/C 249/01) Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti.

25. Aprašo 11 punkte nurodytos projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2023 m. rugpjūčio 31 d., tačiau projekto išlaidos iki iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis po šiame Aprašo punkte nustatyto termino negalės būti pratęstas.

26. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

27. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje. Projekto veiklų vykdymo vieta supratnatam taip, kaip ji apibrėžta Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams 9.4 papunktyje.

28. Projektu turi būti siekiama stebėsenos rodiklio – „Nefinansinę paramą gaunančių įmonių skaičius“, kodas P.B.204, nurodyto Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir pasiektos minimalios siektinos jo reikšmės.

29. Aprašo 28 punkte nurodyto Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas.

30. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su paraiška nepateikus pagrindžiančių dokumentų, paraiška atmetama neprašant papildomų dokumentų:

30.1. Pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs:

30.1.1. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą.

30.1.2. Galutinių naudos gavėjų atrankos aprašą.

30.1.3. Dizainerių ir mentorių atrankos aprašą.

30.2. Pareiškėjas turi turėti veikiančią elektroninę valdymo sistemą (modulį), kurioje sudarytos sąlygos skaitmeniniu būdu pateikti MVĮ standartizuotą paraišką.

30.3. Pareiškėjas turi turėti ne mažiau kaip 3 metus naudojamą projektų atrankos darbo reglamentą.

31. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

 

32.          Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

33.          Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, t. y. iš ES struktūrinių fondų lėšų skiriamas finansavimas negali viršyti 100 proc.

34.          Pareiškėjas ir galutinis naudos gavėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

35.          Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

36.          Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

·             projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir papildomas poilsio dienas apmokamos taikant išmokų fiksuotąsias normas. Normos nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. atliktu tyrimu „Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo atskaita“ (2017 m. liepos 20 d. redakcija), skelbiamu ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita.

·             atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims (dizaineriams, ekspertams) pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos;

·             projektą vykdančio personalo kvalifikacijos, susijusios su Aprašo 11 punkte nurodytų veiklų įgyvendinimu, kėlimo išlaidos.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti laikomos:

·             privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos;

·             kitų informavimo apie projektą priemonių išlaidos: projekto komunikacinės kampanijos parengimo ir įgyvendinimo išlaidos, informacinių renginių ir seminarų įgyvendinimo išlaidos.

·             Aprašo 11. punkte nurodytų veiklų viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 3 proc. nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas).

 

Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

 

37Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

37.1.       Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos;

37.2.       Nurodytos Projektų taisyklių VI skyriaus 34 skirsnyje;

37.3.       Nenurodytos Aprašo 36 punkte pateiktoje lentelėje.

38Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams pateikta Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija.

39Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

40Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, taikomos Projektų taisyklių IV skyriaus 22 skirsnio nuostatos.

41Prieš pateikdamas paraišką įgyvendinančiajai institucijai ir įtraukdamas MVĮ į projekto galutinių naudos gavėjų sąrašą ar naujos MVĮ įtraukimo į projektą projekto įgyvendinimo metu bei vykdydamas Aprašo 11 punkte nurodytą veiklą, projekto vykdytojas, prieš suteikdamas de minimis pagalbą galutiniam naudos gavėjui, turi patikrinti, ar (Aprašo 41.1–41.4 papunkčiuose nurodytai informacijai patikrinti pildomas Aprašo 2 priedas):

41.1.       Galutinis naudos gavėjas priskiriamas MVĮ kategorijai (duomenys tikrinami pagal pateiktą Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija).

41.2.       Galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.

41.3.       Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neviršys 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys 100 000 Eur  (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais.

41.4.       Galutinis naudos gavėjas turi teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Projekto vykdytojas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo projekto vykdytojui pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta De minimis reglamento 3 straipsnyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

42Pareiškėjas per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą, užpildytą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr.ĮV-875 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

43Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtrauktas tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

44.     Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susijusių dokumentų“. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką.

45.     Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 48 punkte nurodytais priedais teikia ją Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainėje (toliau – DMS).

46.       Jei paraiška gali būti teikiama DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

47.       Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškos pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) suteikia galimybę paraišką ar jos priedus pateikti kitu būdu, ir apie tai paskelbia ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

48.     Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

48.1Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą, kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“;

48.2 Pareiškėjo vadovo pasirašytą pažymą apie Projektui įgyvendinti planuojamą naudoti elektroninę valdymo sistemą (modulį), kurioje sudarytos sąlygos skaitmeniniu būdu MVĮ pateikti standartizuotą paraišką;

48.3 Projektui įgyvendinti planuojamą naudoti kultūros ir kūrybinių industrijų ir (arba) dizaino srities projektų atrankos darbo reglamentą;

48.4 Galutinių naudos gavėjų atrankos aprašą;

48.5 Dizainerių ir mentorių atrankos aprašą, projekto komandos narių sąrašą ir dokumentus, pagrindžiančius projekto komandos atitiktį Aprašo 20 punkto reikalavimams;

48.6 Informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projekto parengtumo reikalavimams įvertinti (Aprašo 3 priedas);

48.7 Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą ir Aprašo 11 punkte nurodytų veiklų įgyvendinimą (nepradėtų įgyvendinti veiklų atžvilgiu pateikiami komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir pan.; pradėtų įgyvendinti veiklų atžvilgiu pateikiama paslaugų įsigijimui atliktų viešųjų pirkimų dokumentacija, su pareiškėjo atrinktais projekto komandos nariais pasirašytos sutartys, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai ir pan.);

48.8 Finansavimo šaltinius (netinkamų išlaidų padengimą, jeigu tokios išlaidos numatytos) pagrindžiančius dokumentus (Aprašo 1 priedo 6.2 papunktyje nurodyti dokumentai);

48.9 Patvirtintą paskutinių ataskaitinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansines ataskaitas Valstybės įmonei Registrų centrui);

48.10.     De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą, patvirtintą pareiškėjo, kuriame turi būti nurodyta informacija apie sektorius, kuriuose teikiama de minimis pagalba, taip pat kaip de minimis pagalba bus skaičiuojama, tikrinama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams, ir kokiu būdu galutiniai naudos gavėjai bus informuojami apie suteiktą de minimis pagalbą;

49.     Kartu su mokėjimo prašymu, kai deklaruojamos išlaidos, pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

49.1 galutinių naudos gavėjų Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas;

49.2 informaciją dėl įmonių tarpusavio santykių, nurodytų de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, reikalingą vienos įmonės, kaip nurodyta de minimis reglamente, apimčiai nustatyti (pildoma „Vienos įmonės“ deklaracija pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013);

49.3 pareiškėjo ir galutinių naudos gavėjų patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei įgyvendinančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti Juridinių asmenų registre);

49.4.      kiekvienam galutiniam naudos gavėjui – projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 2 priedas);

49.5.      sutartis su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte ir įsipareigojimo teikti informaciją, reikalingą apskaičiuoti Aprašo 28 punkte nurodytus ir pareiškėjo pasirinktus Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklius, kurioje numatomi galutinio naudos gavėjo įsipareigojimai prisidėti prie projekto finansavimo ir Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių pasiekimo.

50Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

51Paskutinė paraiškos pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

52Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

53Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus.

54Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

55Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 60 dienų nuo jos gavimo dienos.

56Jei dėl objektyvių priežasčių negalima paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraišką reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės.

57Paraiška gali būti atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 1221, 1222, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, kol nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

58Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493−494 punktuose nustatyta tvarka.

59Įgyvendinančiajai institucijai baigus vertinti paraišką, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

60Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios funkcinės DMS galimybės, pateikia šio sprendimo kopiją pareiškėjui.

61Pagal Aprašą finansuojamam projekui įgyvendinti bus sudaroma dvišalė projekto sutartistarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

62Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl objektyvių, nuo jo valios nepriklausančių, priežasčių praleidęs pasiūlymo terminą, turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu atnaujinti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

63Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

63.1.       Kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

63.2.       Kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

64Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

65Projekto įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudaromas Projekto priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo. Projekto priežiūros komitetas sudaromas iš įgyvendinančiosios institucijos, Ministerijos atstovų, į Projekto priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projekto priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu, o jo veiklos principai bus nustatyti šio komiteto darbo reglamente.

66Jei projekto veikla nepradėta įgyvendinti per 1 mėnesį nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį. Jeigu įgyvendinančioji institucija nenutraukia projekto sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą informacijai dėl projekto veiklų įgyvendinimo pradžios nukėlimo pateikti ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl projekto sutarties pratęsimo (nepratęsimo).

67Projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir penkerius metus po projekto pabaigos ekonominei veiklai vykdyti negali naudoti įgyvendinant projektą sukurtų rezultatų.

68Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

69Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje.

70Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų taisyklių VII skyriaus keturiasdešimt antrajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

71Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių III skyriaus 11 skirsnyje.

72Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektą, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamam projektui Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.