A black and white drawing of a knight on a horse  Description automatically generated with low confidence

NACIONALINIO BENDRŲJŲ FUNKCIJŲ CENTRO DIREKTORIUS

 

Įsakymas

DĖL SĄSKAITŲ ADMINISTRAVIMO BENDROSIOS INFORMACINĖS SISTEMOS NAUDOJIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 21 d. Nr. V-522

Vilnius

 

Vadovaudamasi Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos nuostatų, patvirtintų Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymu V-223 „Dėl Informacinės sistemos „E. sąskaita“ pertvarkymo ir Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“, 10 punktu,

t v i r t i n u Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos naudojimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                  Valė Kulvinskienė

 

PATVIRTINTA

Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro

direktoriaus

2024 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. V-522

 

 

SĄSKAITŲ ADMINISTRAVIMO BENDROSIOS INFORMACINĖS SISTEMOS NAUDOJIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos naudojimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) nustatomi pagrindiniai darbo su Sąskaitų administravimo bendrąja informacine sistema (toliau – SABIS) principai, konsultacijų ir pagalbos dėl SABIS naudojimo teikimo, SABIS tobulinimo ir SABIS naudojimo mokymų organizavimo, SABIS paslaugų gavėjo (toliau – paslaugų gavėjas) paskyros sukūrimo, prisijungimo prie SABIS, paslaugų gavėjo paskyros, paslaugų gavėjo paskyros naudotojų, sutarčių ir sąskaitų administravimo SABIS, SABIS pranešimų teikimo, SABIS duomenų mainų vykdymo PEPPOL tinklu tvarka.

2.    Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Paslaugų gavėjo paskyra – Sąskaitų administravimo bendrojoje informacinėje sistemoje sukurta organizacijos paskyra.

2.2. SABIS naudotojas – Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos paslaugų gavėjo atstovas, turintis prieigą prie Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos paslaugų gavėjo paskyros.

2.3. Tiekėjas – paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos naudotojas.

3.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir (ar) vartojamos Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. V-223 „Dėl Informacinės sistemos „E. sąskaita“ pertvarkymo ir Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – SABIS nuostatai).

4.    Paslaugų gavėjo darbuotojas tampa SABIS naudotoju, kai pirmą kartą prisijungia prie SABIS ir patvirtina, kad susipažino su Aprašu ir Asmens duomenų tvarkymo Sąskaitų administravimo bendrojoje informacinėje sistemoje taisyklėmis (Aprašo 1 priedas), kurie pateikiami prisijungimo prie SABIS lange.

5.    SABIS naudotojo pareigos:

5.1. duomenis, esančius SABIS, naudoti elektroninių sąskaitų tvarkymo tikslu Apraše nustatyta tvarka;

5.2. teikti teisingus, išsamius, vientisus duomenis;

5.3. nurodyti galiojantį elektroninio pašto adresą, kuriuo jam bus teikiami pranešimai apie įvykius SABIS, o elektroninio pašto adresui pasikeitus nedelsiant pakeisti šį duomenį SABIS;

5.4. administruoti kitus SABIS naudotojus, kuriems suteikė teisę prisijungti prie savo atstovaujamo paslaugų gavėjo paskyros;

5.5. kontroliuoti, kad administruojami SABIS naudotojai, kurie dėl pasikeitusių aplinkybių (pvz., pasibaigus darbo santykiams, pasikeitus darbo funkcijoms) turi netekti teisės pasiekti SABIS esančių duomenų, netektų šios teisės;

5.6. susilaikyti nuo bet kokių veiksmų, kuriais siekiama pakeisti, sutrikdyti SABIS veikimą ar kitaip jam pakenkti;

5.7. susilaikyti nuo bet kokio neteisėto SABIS esančių duomenų tvarkymo ar atlikti veiksmus, dėl kurių gali būti neteisėtai pakeisti ar sunaikinti SABIS duomenys;

5.8. pastebėjus duomenų saugumo pažeidimą ir (ar) kitą incidentą, apie tai nedelsiant pranešti elektroniniu paštu sabis@nbfc.lt.

6.    Atsakomybė už visus paslaugų gavėjo SABIS atliktus veiksmus pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus tenka paslaugų gavėjui.

7.    Prieiga prie SABIS suteikiama vadovaujantis šiais principais:

7.1. vientisumo – duomenis gali tvarkyti (suvesti, redaguoti, šalinti arba papildyti) tik teisę tai daryti turintys paslaugų gavėjai;

7.2. prieinamumo – paslaugų gavėjai savo veiksmais neturi pakeisti, sutrikdyti SABIS veikimo ar kitaip jam pakenkti;

7.3. atsekamumo – paslaugų gavėjų veiksmai yra fiksuojami, siekiant užtikrinti jų atsakomybę už atliktus veiksmus.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINIAI DARBO SU SABIS ORGANIZAVIMO PRINCIPAI

 

8.    Biudžetinė įstaiga Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, kaip SABIS valdytojas ir SABIS tvarkytojas (toliau – NBFC):

8.1. Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka teikia pagalbą paslaugų gavėjams, konsultuoja paslaugų gavėjus SABIS naudojimo klausimais, kaupia informaciją dėl SABIS tobulinimo poreikio;

8.2. Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka ir terminais sukuria ir aktyvuoja paslaugų gavėjo paskyrą;

8.3. Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka išimtiniais atvejais registruoja paslaugų gavėjo paskyros naudotojus ir (ar) jiems suteikia atitinkamus vaidmenis;

8.4. Aprašo IX skyriuje nustatyta tvarka ir atvejais informuoja SABIS naudotojus apie SABIS sutrikimus;

8.5. atlieka kitas Apraše, Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos naudotojų vadove (toliau – SABIS naudotojų vadovas), SABIS nuostatuose ir SABIS saugos politiką įgyvendinančiuose dokumentuose SABIS valdytojui ir SABIS tvarkytojui nustatytas funkcijas.

9.    Paslaugų gavėjas:

9.1. Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka SABIS susikuria paslaugų gavėjo paskyrą arba išimtiniais atvejais informuoja NBFC apie poreikį sukurti paslaugų gavėjo paskyrą;

9.2. Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka administruoja savo paskyrą SABIS ir savo paskyros SABIS naudotojus arba išimtiniais atvejais informuoja NBFC apie poreikį užregistruoti paskyros naudotoją ir (ar) suteikti jam atitinkamą vaidmenį;

9.3. Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka SABIS administruoja savo organizacijos sutartis;

9.4. Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka SABIS administruoja savo gaunamas sąskaitas;

9.5. Aprašo IX skyriuje nustatyta tvarka pagal poreikį užsisako informavimo apie SABIS įvykius paslaugą;

9.6. Aprašo XI skyriuje nustatyta tvarka pagal poreikį teikia duomenis per PEPPOL tinklą;

9.7. atlieka kitas Apraše, SABIS naudotojų vadove, SABIS nuostatuose ir SABIS saugos politiką įgyvendinančiuose dokumentuose paslaugų gavėjui nustatytas atlikti funkcijas.

10.  NBFC neatsako už:

10.1paslaugų gavėjo nurodytus netikslius, neteisingus, neišsamius duomenis;

10.2paslaugų teikėjo pateiktų duomenų turinį;

10.3tai, kad dėl informacinių ryšių technologijų gedimų, atsiradusių ne dėl NBFC kaltės, paslaugų gavėjas negali prisijungti prie SABIS arba kad dėl tokių gedimų gali būti prarasti ar iškraipomi duomenys jų pateikimo metu.

 

 

 

 

III SKYRIUS

KONSULTACIJŲ IR PAGALBOS DĖL SABIS NAUDOJIMO TEIKIMAS, SABIS TOBULINIMAS IR SABIS NAUDOJIMO MOKYMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KONSULTACIJŲ IR PAGALBOS DĖL SABIS NAUDOJIMO TEIKIMAS

 

11. SABIS naudotojas, prireikus konsultacijos ar pagalbos dėl SABIS naudojimo, SABIS priežiūros ar norėdamas informuoti dėl SABIS tobulinimo poreikio, kreipiasi elektroniniu paštu sabis@nbfc.lt (toliau – Kreipinys).

12. Kreipinyje turi būti pateikiama problemos ar pranešimo esmė, pagal galimybę pateikiami su incidentu, konsultacija ar SABIS tobulinimo poreikiu susiję pavyzdžiai arba faktinės aplinkybės, pagrįstos Kreipinį teikiančio SABIS naudotojo kompiuterio ekrano vaizdu ar kita informacija.

13. Kreipinys automatiškai registruojamas NBFC pagalbos tarnybos sistemoje. Apie kreipinio būseną SABIS naudotojas informuojamas automatiniu pranešimu elektroniniu paštu.

14.  Kai kreipinys užregistruojamas NBFC pagalbos tarnybos sistemoje, SABIS naudotojas gauna automatinį pranešimą, kad Kreipinys užregistruotas ir jam suteikta būsena „Užregistruota“.

15.  Įvertinus Kreipinio turinį, Kreipinio būsena pakeičiama į „Sprendžiama“ ir Kreipinys priskiriamas atitinkamai Kreipinių grupei – „SABIS konsultacija (klausimas)“ arba „SABIS priežiūra“ (incidentas):

15.1.  Kreipinių grupei „SABIS konsultacija (klausimas)“ priskiriami Kreipiniai, kuriuose pateikiami klausimai, susiję SABIS funkcionalumu ir (ar) naudojimu, informacija dėl SABIS tobulinimo poreikio ir kt.

15.2.  Kreipinių grupei „SABIS priežiūra (incidentas)“ priskiriami Kreipiniai, kuriuose pateikiama informacija apie SABIS ar kurio nors SABIS funkcionalumo neveikimą. 

16.       Prireikus paslaugų gavėjo gali būti prašoma patikslinti pateiktą Kreipinį arba pateikti papildomą informaciją. Papildomą informaciją paslaugų gavėjas turi pateikti atsakydamas į gautą NBFC pagalbos tarnybos el. laišką, laiško tema negali būti keičiama. Jeigu paslaugų gavėjas prašomos informacijos nepateikia per 3 darbo dienas, Kreipinio būsena pakeičiama į „Išspręsta“ ir nurodoma, kad Kreipinys laikomas neaktualiu.

17. NBFC pagalbos tarnybai atsakius į Kreipinyje pateiktą klausimą, suteikus prašomą pagalbą ar konsultaciją arba išsprendus Kreipinyje nurodytą problemą, Kreipiniui suteikiama būsena „Išspręsta“.

18. Tais atvejais, kai NBFC pagalbos tarnyba negali atsakyti į paslaugų gavėjo klausimą ar išspręsti problemos, kreipiamasi į trečiąją šalį – SABIS palaikymo ir priežiūros paslaugą teikiančią įmonę (toliau – trečioji šalis). Tokiu atveju paslaugų gavėjas gauna automatinį pranešimą, kad Kreipinys perduotas trečiajai šaliai, ir Kreipinio būsena pakeičiama į „Perduota trečiajai šaliai“.

19. NBFC pagalbos tarnybos sistemoje laikas nuo Kreipinio būsenos „Užregistruota“ iki „Sprendžiama“ suteikimo – ne ilgiau nei 2 darbo valandos.

20. NBFC pagalbos tarnybos sistemoje laikas nuo Kreipinio būsenos „Sprendžiama“ iki „Išspręsta“ suteikimo, jei dėl paklausimo nereikia kreiptis į trečiąją šalį:

20.1. kai Kreipinys priskirtas Kreipinių grupei „SABIS priežiūra (incidentas)“ ir jam suteiktas:

20.1.1. aukštas prioritetas, t. y. paveikti visi ar beveik visi paslaugų gavėjai ir nėra galimybės naudotis dauguma SABIS funkcionalumų, – ne ilgiau nei 4 darbo valandos;

20.1.2. vidutinis prioritetas, t. y. paveikta dauguma paslaugų gavėjų, tačiau pagrindiniai SABIS funkcionalumai veikia, – ne ilgiau nei 2 darbo dienos;

20.1.3. žemas prioritetas, t. y. paveiktas bent vienas SABIS paslaugų gavėjas, tačiau pagrindiniai funkcionalumai veikia, – ne ilgiau nei 5 darbo dienos;

20.2. kai Kreipinys priskirtas Kreipinių grupei „SABIS konsultacija (klausimas)“ – iki 2 darbo dienų.

21. Į Kreipinio sprendimo laiką neįskaitomas laikas nuo prašymo paslaugų gavėjo pateikti papildomą informaciją iki papildomos informacijos pateikimo NBFC pagalbos tarnybai.

22. Jei Kreipinys perduodamas trečiajai šaliai, jo sprendimo laikas gali būti ilgesnis, nei nurodytas Aprašo 20 punkte. Apie tai paslaugų gavėjas informuojamas automatiniu pranešimu elektroniniu paštu.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SABIS TOBULINIMAS IR SABIS NAUDOJIMO MOKYMAI

 

23. Kreipiniui, kuriame nurodytas SABIS tobulinimo poreikis, suteikiama būsena „Išspręsta“, o paslaugų gavėjas informuojamas apie numatomą Kreipinyje nurodyto SABIS funkcionalumo patobulinimo terminą arba argumentuotai pateikiama informacija, kodėl Kreipinyje nurodytas SABIS funkcionalumas nebus tobulinamas.

24. SABIS naudojimo mokymų medžiaga viešinama NBFC interneto svetainės skiltyje „SABIS“. Kaskart prieš įdiegiant naują funkcionalumą arba iškart jį įdiegus NBFC interneto svetainėje paskelbiama naudojimosi naujuoju funkcionalumu mokymų medžiaga.

25. Apie įdiegtą naują SABIS funkcionalumą paslaugų gavėjai ne vėliau kaip per 5 dienas informuojami per SABIS.

26. Paslaugų gavėjui Kreipinyje išreiškus pagrįstą pageidavimą surengti naujų SABIS funkcionalumų naudojimo mokymus ir SABIS darbo grupei priėmus sprendimą tenkinti šį poreikį, rengiami atitinkami mokymai.

27. Paslaugų gavėjas gali SABIS funkcionalumus išbandyti virtualiojoje mokymosi aplinkoje (https://sabis-mok.nbfc.lt/), kurioje atliekami veiksmai neturi įtakos paslaugų gavėjo realiosios SABIS aplinkos sąskaitų teikimo ir priėmimo procesui – išbandyti funkcionalumai, sukurti naudotojai, jiems suteikti vaidmenys ir kiti atlikti veiksmai neatsispindės realiojoje SABIS aplinkoje ir bus matomi tik virtualiojoje SABIS mokymosi aplinkoje.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJO PASKYROS SUKŪRIMAS IR PRISIJUNGIMAS PRIE SABIS

 

28. Prie SABIS jungiamasi atliekant asmens tapatybės nustatymo ir autentiškumo patvirtinimo veiksmus per Elektroninių valdžios vartų portalą (https://sabis.nbfc.lt/).

29. Tiekėjo paskyrą SABIS gali sukurti tiekėjo vadovas arba tiekėjo vadovo įgaliotas darbuotojas.

30. Tiekėjo vadovas:

30.1. jungdamasis prie SABIS, nurodo, kad jungiasi kaip juridinis asmuo;

30.2. prisijungęs prie SABIS, naudodamasis SABIS vedliu, nurodo prašomus duomenis apie organizaciją ir paskyros administratorių. Pateikus privalomus nurodyti duomenis, sukuriama ir aktyvuojama tiekėjo paskyra ir nurodytam tiekėjo darbuotojui suteikiamas tiekėjo paskyros administratoriaus vaidmuo.

31. Tiekėjo įgaliotas darbuotojas:

31.1. jungdamasis prie SABIS nurodo atstovaujamos organizacijos duomenis; 

31.2. prisijungęs prie SABIS, naudodamasis SABIS vedliu, nurodo prašomus duomenis apie organizaciją ir paskyros administratoriaus duomenis. Atliekant paskutinį vedlio žingsnį pateikiamas Aprašo 2 priede nustatytos formos įgaliojimas (toliau – Įgaliojimas).

32. Tiekėjo įgaliotam darbuotojui tinkamai atlikus Aprašo 31 punkte nurodytus veiksmus, SABIS administratorius per 1 darbo dieną aktyvuoja tiekėjo paskyrą ir Įgaliojime nurodytam tiekėjo darbuotojui suteikia tiekėjo paskyros administratoriaus vaidmenį.

33. SABIS administratorius, registruodamas SABIS tiekėjo organizaciją, turi teisę nurodyto kontaktinio asmens paprašyti pateikti papildomus dokumentus arba argumentuotai atsisakyti aktyvuoti tiekėjo paskyrą.

34. Apie aktyvuotą tiekėjo paskyrą tiekėjo paskyros administratorius informuojamas per SABIS.

35. Sukurtos tiekėjo paskyros administratorius automatiškai SABIS įgyja organizacijos administratoriaus ir tiekėjo specialisto vaidmenis.

36. Pirkėjo paskyrą SABIS gali sukurti pirkėjo vadovas arba pirkėjo vadovo įgaliotas darbuotojas. Jeigu pirkėjo paskyrą kuria pirkėjo vadovas, atliekami Aprašo 30.1 ir 30.2 papunkčiuose nurodyti veiksmai. Jei pirkėjo paskyrą kuria pirkėjo vadovo įgaliotas darbuotojas, atliekami 31.1 ir 31.2 papunkčiuose nurodyti veiksmai.

37. SABIS administratorius, registruodamas SABIS pirkėjo organizaciją, turi teisę nurodyto kontaktinio asmens paprašyti pateikti papildomus dokumentus arba argumentuotai atsisakyti sukurti pirkėjo paskyrą.

38. Apie sukurtą paskyrą pirkėjas informuojamas elektroniniu paštu, kuriuo pateikė Įgaliojimą.

39. Sukurtos pirkėjo paskyros administratorius automatiškai SABIS įgyja organizacijos administratoriaus, sąskaitų administratoriaus, sutarčių administratoriaus ir žodinių sąskaitų registratoriaus vaidmenis.

 

V SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJO PASKYROS IR JOS NAUDOTOJŲ ADMINISTRAVIMAS, SABIS NAUDOTOJŲ VAIDMENYS

 

PIRMASIS SKISRNIS

PASLAUGŲ GAVĖJO PASKYROS NAUDOTOJŲ ADMINISTRAVIMAS

 

40. Paslaugų gavėjo paskyra privalo turėti bent vieną aktyvų naudotoją, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo.

41. Jei paslaugų gavėjo paskyra dėl nenumatytų objektyvių priežasčių neturi aktyvaus naudotojo, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, paslaugų gavėjo vadovas arba paslaugų gavėjo vadovo įgaliotas darbuotojas elektroniniu paštu sabis@nbfc.lt pateikia Aprašo 4 priede nustatytos formos prašymą suteikti paslaugų gavėjo atstovui prieigą prie paslaugų gavėjo paskyros ir organizacijos administratoriaus vaidmenį.

42. SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, yra atsakingas už savo atstovaujamo paslaugų gavėjo paskyros naudotojų administravimą – turi teisę patvirtinti ar atmesti prašymus suteikti prieigą prie paskyros, registruoti, blokuoti ar aktyvuoti administruojamos paskyros naudotojus, išskyrus save, suteikti ar panaikinti vaidmenis, priskirti paskyros naudotojus prie atitinkamų sutarčių grupių (jei administruojama pirkėjo paskyra), suteikti arba panaikinti teisę peržiūrėti administruojamos paskyros duomenis.

43. Paslaugų gavėjo darbuotojas, neturintis prieigos prie paslaugų gavėjo paskyros, prisijungęs prie SABIS gali pateikti prašymą suteikti prieigą. Nurodytą prašymą patvirtina arba atmeta SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo. Suteikiant prieigą prie paslaugų gavėjo paskyros, kartu suteikiamas atitinkamas vaidmuo SABIS ir priskiriama atitinkama sutarčių grupė (jei prieiga suteikiama prie pirkėjo paskyros).

44. Jei SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, atmeta prašymą suteikti prieigą prie paslaugų gavėjo paskyros, prisijungimo prie SABIS lange rodoma prašymo būsena „Atmestas“.

45. SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, gali sukurti naują SABIS naudotoją – SABIS naudotojo registracijos formoje suveda privalomus nurodyti SABIS naudotojo duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą ir elektroninio pašto adresą, priskiria SABIS vaidmenį, sutarčių grupę (jei prieiga suteikiama prie pirkėjo paskyros) ir pakeičia naudotojo būseną į „Aktyvus“.

46. Užregistruoto SABIS naudotojo asmens kodą SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, gali redaguoti iki pirmo SABIS naudotojo prisijungimo. Kai SABIS naudotojas pirmą kartą prisijungia prie SABIS, redaguoti galima tik tuos duomenis, kurie nenaudojami prie SABIS prisijungti, tokius kaip elektroninio pašto adresas, telefono numeris, priskirta sutarčių grupė (jei prieiga suteikta prie pirkėjo paskyros) ar suteiktas vaidmuo.

47. Užregistruotas naujas SABIS naudotojas apie suteiktą teisę jungtis prie SABIS informuojamas elektroniniu paštu.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SABIS NAUDOTOJŲ VAIDMENYS

 

48. SABIS naudotojams suteikiami atitinkami vaidmenys, suteikiantys teisę SABIS atlikti Aprašo 3 priede nustatytus veiksmus.

49. Tiekėjo paskyros naudotojams SABIS gali būti suteikiami organizacijos administratoriaus ir tiekėjo specialisto vaidmenys.

50. Pirkėjo paskyros naudotojams SABIS gali būti suteikiami organizacijos administratoriaus, sutarčių administratoriaus, sąskaitų administratoriaus, sąskaitų peržiūrėtojo, derintojo, tvirtintojo, priėmėjo, apmokėtojo, žodinių sąskaitų registratorius ir sąskaitų registratoriaus vaidmenys.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

UNIVERSALIOSIOS DUOMENŲ TEIKIMO SĄSAJOS ADMINISTRAVIMAS

 

51. SABIS naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, gali tvarkyti paslaugų gavėjo paskyros duomenis ir nustatymus:

51.1. pridėti sistemą sąskaitų duomenims per universaliąją duomenų teikimo sąsają teikti;

51.2. gauti paslaugų gavėjo kliento identifikacinį numerį ir prisijungimo kodą, reikalingą duomenims per universaliąją duomenų teikimo sąsają teikti ir gauti.

52. Universalioji sąskaitų duomenų teikimo sąsaja autentifikacijai naudoja OAuth 2.0 standarto protokolą. Sistema patikrina, ar išorinė sistema nurodė teisingą kliento identifikacinį numerį ir prisijungimo kodą. Po patikrinimo autentifikacijos funkcija sukuria žymą (angl. token), kuri rodoma 5 min. ir grąžinama ją kvietusiai išorinei sistemai.

53. SABIS gautų duomenų data yra laikoma paslaugų gavėjo duomenų pateikimo ir (ar) gavimo data.

54. Jei pirkėjas SABIS gautoms sąskaitoms derinti naudoja kitas išorines sistemas (būseną „Patvirtinta“, „Priimta“, „Grąžinta tikslinti“, „Atmesta“, „Apmokėta“ suteikia ne per SABIS), informacija apie sąskaitos būseną universaliosios duomenų teikimo sąsajos aprašyme nustatyta eilės tvarka nedelsiant (bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo būsenos suteikimo išorinėje sistemoje momento) privalo būti pateikta į SABIS per universaliąją duomenų teikimo sąsają. Paslaugų gavėjams, nesilaikantiems šio reikalavimo, gali būti apribota teisė naudotis sąsaja.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PIRKĖJO PASKYROS ADMINISTRAVIMAS

 

55. Pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, gali tvarkyti pirkėjo paskyros duomenis ir nustatymus:

55.1. nustatyti, ar sąskaita turi būti pateikiama nurodant dimensijas, ar naudojamas dimensijų klasifikatorius;

55.2. parinkti sąskaitų apdorojimo scenarijų, kuris būtų taikomas visoms pirkėjo sutartims ir žodinėms sąskaitoms, su galimybe pakeisti kiekvienos sutarties sąskaitų apdorojimo scenarijų:

55.2.1. organizacijos scenarijų, taikomą, kai sąskaitą patvirtina, priima, apmoka ir atitinkamą būseną jai suteikia pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo. Šis scenarijus automatiškai taikomas, jei pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo, neparenka sąskaitų apdorojimo scenarijaus;

55.2.2. scenarijų su vienu derinimu, taikomą, kai sąskaitą derina pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas derintojo vaidmuo, patvirtina pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas tvirtintojo vaidmuo, priima pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas priėmėjo vaidmuo, apmoka pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas apmokėtojo vaidmuo;

55.2.3. scenarijų su dviem derinimo žingsniais, taikomą, kai sąskaitą derina du pirkėjo paskyros naudotojai, kuriems suteiktas derintojo vaidmuo, patvirtina pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas tvirtintojo vaidmuo, priima pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas priėmėjo vaidmuo, apmoka pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas apmokėtojo vaidmuo;

55.3. sukurti naujas sutarčių grupes ir priskirti pirkėjo paskyros naudotojus prie atitinkamų sutarčių grupių. Pirkėjo paskyroje automatiškai sukuriamos dvi sutarčių grupės: „Visos sutartys“ ir „Žodinės sąskaitos“. Sukurtos pirkėjo paskyros pirmasis naudotojas automatiškai priskiriamas prie šiame papunktyje nurodytų sutarčių grupių. Kitus pirkėjo paskyros naudotojus, tenkindamas prašymą suteikti prieigą prie pirkėjo paskyros ar registruodamas naują SABIS naudotoją, prie atitinkamų sutarčių grupių priskiria pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratoriaus vaidmuo;

55.4. siekdamas apriboti sutarčių ir sąskaitų duomenų matomumą, sukurti individualias pirkėjo sutarčių grupes ir priskirti pirkėjo paskyros naudotojus prie konkrečių sutarčių grupių.

56. Jei pirkėjas naudojasi SABIS individualių sutarčių grupių kūrimo funkcionalumais, pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas organizacijos administratorius vaidmuo, užtikrina, kad atsakingi pirkėjo paskyros naudotojai būtų priskirti prie konkrečios individualios sutarčių grupės.

 

VI SKYRIUS

SUTARČIŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SUTARČIŲ KŪRIMAS IR TIKSLINIMAS

 

57. Pirkėjas užtikrina, kad jo paskyroje sukurtų sutarčių, pagal kurias tiekėjas jam turi teikti sąskaitas, numeriai būtų teisingi ir atitiktų tiekėjo paskyroje sukurtų sutarčių numerius.

58. Sąskaitos gali būti teikiamos tik pagal tas sutartis, kurių būsena SABIS – „Sudaryta“.

59. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVPIS) paskelbtos pirkėjo sudarytos viešojo pirkimo sutartys automatiškai importuojamos į SABIS:

59.1. Jei iš CVPIS gaunami visi privalomi sutarčių duomenys – sutarties numeris, tiekėjo pavadinimas, kodas ir valstybė, pirkėjo pavadinimas, kodas ir valstybė, sutarties sudarymo data, sutarties vertė (Eur), sutarties galiojimo data, – SABIS sutarčiai automatiškai suteikiama būsena „Sudaryta“.

59.2. Jei iš CVPIS gaunami ne visi SABIS privalomi nurodyti tiekėjo duomenys (pvz., kai tiekėja yra jungtinė tiekėjų grupė ir ne visi tiekėjai, kurie teiks sąskaitas pagal sutartį, yra išvardyti arba kt. atvejai), SABIS sutarčiai automatiškai suteikiama būsena „Rengiama“. Tokiu atveju pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sutarčių administratoriaus vaidmuo, suveda trūkstamus sutarties duomenis ir sutarties būseną pakeičia į „Sudaryta“.

60. Jei CVPIS pakeičiami viešojo pirkimo sutarčių duomenys, pakeisti duomenys į SABIS automatiškai importuojami naktį, todėl CVPIS atlikti pakeitimai SABIS rodomi kitą dieną.

61. Ne viešojo pirkimo būdu pirkėjo sudarytas sutartis SABIS sukuria pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sutarčių administratoriaus vaidmuo. Kuriant SABIS ne viešojo pirkimo būdu sudarytas sutartis, užpildomas SABIS sutarčių duomenų importavimo ruošinys (https://nbfc.lrv.lt/lt/sabis/).

62. Ne viešojo pirkimo būdu sudarytų sutarčių duomenys SABIS negali būti taisomi. Prireikus pakeisti ne viešojo pirkimo būdu sudarytos sutarties duomenis, SABIS sukuriama nauja sutartis.

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SUTARTIES PARAMETRAI

 

63. Pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sutarčių administratoriaus vaidmuo, gali:

63.1. nurodyti, ar tiekėjui turi būti rodomos pagal atitinkamą sutartį teikiamų sąskaitų dimensijos;

63.2. nustatyti individualų pagal atitinkamą sutartį teikiamų sąskaitų apdorojimo scenarijų;

63.3. priskirti sutartį atitinkamai sutarčių grupei.

64. Jei sutartis yra priskiriama pirkėjo paskyroje sukurtai individualiai sutarčių grupei, sutartis ir pagal ją teikiamos sąskaitos matomi tik tiems SABIS naudotojams, kurie yra priskirti prie individualios sutarčių grupės, ir tiems SABIS naudotojams, kurie yra priskirti prie sutarčių grupės „Visos sutartys“.

65. SABIS sukurtos sutartys automatiškai nėra priskiriamos jokiai sutarčių grupei ir yra matomos visiems pirkėjo paskyros naudotojams, kurie yra priskirti prie sutarčių grupės „Visos sutartys“.

66. SABIS sukurtos žodinės sąskaitos automatiškai priskiriamos sutarčių grupei „Žodinės sutartys“ ir yra matomos visiems pirkėjo paskyros naudotojams, kurie yra priskirti prie sutarčių grupės „Žodinės sutartys“.

67. Jei pirkėjas naudojasi SABIS funkcionalumais, skirtais sąskaitoms pagal sutarčių grupes tvirtinti, pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sutarčių administratorius vaidmuo, užtikrina, kad visos sutartys būtų priskirtos atitinkamoms sutarčių grupėms.

 

VII SKYRIUS

TEIKIAMŲ SĄSKAITŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SĄSKAITŲ KŪRIMAS IR TEIKIMAS

 

68. SABIS sąskaitą rengia ir jos gavėjui teikia tiekėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas tiekėjo specialisto vaidmuo:

68.1. Jei rengiama sąskaita pagal sutartį, SABIS turi būti nurodomas sutarties, pagal kurią rengiama sąskaita, numeris. 

68.2. Jei rengiama sąskaita pagal žodinę sutartį, sąskaitos numeris nenurodomas, sąskaitai automatiškai suteikiamas žodinės sutarties požymis.

69. Tiekėjo paskyros naudotojui, kuriam suteiktas tiekėjo specialisto vaidmuo, SABIS nurodžius privalomus sąskaitos duomenis, sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

70. Sąskaita SABIS gali būti kuriama anksčiau sukurtos sąskaitos pagrindu, t. y. padaroma sąskaitos, kurios pagrindu bus kuriama nauja sąskaita, kopija. Tokiu būdu kuriant sąskaitą, SABIS privalo būti pakeistas sąskaitos numeris. Išsaugojus pakeistus duomenis, sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

71. Kreditinę sąskaitą SABIS galima sukurti tik tokiu atveju, jei sąskaitos, su kuria susijusi kreditinė sąskaita, būsena yra „Priimta“. Kreditinė sąskaita SABIS gali būti kuriama priimtos sąskaitos pagrindu, t. y. nukopijuojant priimtą sąskaitą, kurios pagrindu bus kuriama kreditinė sąskaita. Tokiu būdu kuriant kreditinę sąskaitą, SABIS privalo būti pakeistas sąskaitos numeris. Išsaugojus pakeistus duomenis, kreditinei sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

72. Sąskaita, kuriai suteikta būsena „Sukurta“, rodoma tiekėjo sąskaitų sąraše. Jei teikiamos sąskaitos forma užpildyta netinkamai, SABIS informuoja apie nustatytas klaidas ir pateikia nustatytų klaidų sąrašą. Tiekėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas tiekėjo specialisto vaidmuo, ištaisęs klaidas, gali pateikti sąskaitą pirkėjui.

73. Tiekėjui pateikus sąskaitą pirkėjui, sąskaitos būsena pakeičiama į „Pateikta“.

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SĄSKAITŲ TIKSLINIMAS

 

74. Tiekėjo pateikta sąskaita (sąskaitos duomenys ir pridedami dokumentai) gali būti tikslinama tik pirkėjo iniciatyva.

75. Pirkėjui grąžinant sąskaitą tiekėjui tikslinti, sąskaitai suteikiama būsena „Grąžinta tikslinimui“ ir įrašomas komentaras, kuriame nurodoma grąžinimo tikslinti priežastis.

76. Patikslinęs sąskaitos duomenis pagal pirkėjo pateiktas pastaba, tiekėjas gali iš naujo pateikti sąskaitą pirkėjui. 

 

VIII SKYRIUS

GAUTŲ SĄSKAITŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SĄSKAITŲ KŪRIMAS

 

77. Išimtiniais atvejais, kai sąskaita iš tiekėjo gaunama ne per SABIS, pirkėjo paskyros naudotojas gautą sąskaitą gali sukurti SABIS.

78. Skaitmeninant ne per SABIS gautą sąskaitą, atliekami šie veiksmai:

78.1. žodinės sąskaitos inicijavimas;

78.2. sąskaitos pagal sutartį inicijavimas;

78.3. žodinės sąskaitos ar pagal sutartį gautos sąskaitos sukūrimas.

79. Žodinė sąskaita inicijuojama tokia tvarka:

79.1. Gautą sąskaitą SABIS gali sukurti pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas žodinių sąskaitų registratoriaus vaidmuo ir kuriam yra priskirta sutarčių grupė „Žodinės sąskaitos“. Pagal žodinę sutartį sukurtai sąskaitai SABIS automatiškai suteikiamas žodinės sąskaitos požymis.

79.2. Jei sąskaitą kuria paslaugų gavėjas, SABIS turintis tik pirkėjo paskyrą, sąskaitos skiltyje „Bendri duomenys“ automatiškai pateikiami pirkėjo duomenys, o tiekėjo duomenys turi būti nurodomi pagal SABIS kuriamą sąskaitą.

79.3. Jei žodinę sąskaitą kuria paslaugų gavėjas, SABIS turintis ir tiekėjo, ir pirkėjo paskyrą, sąskaitos skiltyje „Bendri duomenys“ nurodomi tiekėjo ir pirkėjo duomenys, o išsaugant sąskaitą patikrinama, kad sąskaitą sukūrusio paslaugų gavėjo duomenys tinkamai būtų nurodyti kaip pirkėjo arba tiekėjo duomenys.

80. Sąskaita pagal sutartį kuriama tokia tvarka:

80.1. Pagal sutartį gautą sąskaitą SABIS gali sukurti pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, arba pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų registratoriaus vaidmuo ir kuriam priskirta sutarčių grupė, kurioje bus kuriama sąskaita.

80.2. Kuriant pagal sutartį gautą sąskaitą, nurodomas sutarties, kurios būsena SABIS „Sudaryta“ ir pagal kurią išrašyta sąskaita, numeris.

80.3. Kuriant pagal sutartį gautą sąskaitą, sąskaitos skiltyje „Bendri duomenys“ automatiškai nurodomi tiekėjo ir pirkėjo duomenys.

81. Pirkėjo paskyros naudotojui, turinčiam teisę SABIS sukurti žodinę sąskaitą ir (ar) pagal sutartį gautą sąskaitą, nurodžius privalomus sąskaitos duomenis, sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

82. Žodinė sąskaita ar pagal sutartį gauta sąskaita SABIS gali būti kuriama anksčiau sukurtos sąskaitos pagrindu, t. y. nukopijuojant sąskaitą, kurios pagrindu bus kuriama nauja sąskaita. Padarius sąskaitos kopiją, SABIS turi būti pakeistas sąskaitos numeris. Išsaugojus pakeistus sąskaitos duomenis, sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

83. Kreditinė sąskaita gali būti kuriama tik tokiu atveju, jei sąskaitos, su kuria susijusi kreditinė sąskaita, būsena yra „Priimta“. Kreditinė sąskaita SABIS gali būti kuriama priimtos sąskaitos pagrindu, t. y. nukopijuojant priimtą sąskaitą, kurios pagrindu bus kuriama kreditinė sąskaita. Padarius kreditinės sąskaitos kopiją, SABIS privalo būti pakeistas kreditinės sąskaitos numeris. Išsaugojus pakeistus sąskaitos duomenis, kreditinei sąskaitai suteikiama būsena „Sukurta“.

84. Žodinė sąskaita ar pagal sutartį gauta sąskaita, kurios būsena „Sukurta“, matoma pirkėjo sąskaitų sąraše.

85. Jei teikiamos sąskaitos forma užpildyta netinkamai, SABIS informuoja apie nustatytas klaidas ir pateikia nustatytų klaidų sąrašą. Pirkėjo paskyros naudotojui ištaisius klaidas, SABIS sukuriama sąskaita ir jai suteikiama būsena „Pateikta“.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SĄSKAITŲ TIKRINIMAS IR PRIĖMIMAS

 

 

86. Jei pirkėjas naudoja individualių sutarčių grupių kūrimo funkcionalumą, gauta sąskaita SABIS automatiškai patenka į sutarčių, kuriai priklauso sutartis, pagal kurią ji pateikta, grupę ir yra matoma pirkėjo paskyros naudotojams, kuriems priskirta atitinkama sutarčių grupė.

87. Gauta žodinė sąskaita SABIS automatiškai patenka į sutarčių grupę „Žodinės sąskaitos“ ir šiai sąskaitai apdoroti taikomas pirkėjo nustatytas scenarijus. Jeigu pirkėjo gautoms žodinėms sąskaitoms apdoroti scenarijus nėra nustatytas, jos apdorojamos automatiškai taikant organizacijos scenarijų.

88. Pirkėjas, gavęs sąskaitą per SABIS, neviršydamas sutarties, pagal kurią pateikta sąskaita, termino, bet ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo sąskaitos gavimo privalo sąskaitą patikrinti ir, jei sąskaitos duomenys teisingi, ją priimti arba, jei sąskaitos duomenys neteisingi, grąžinti ją tiekėjui tikslinti, arba atmesti.

89. Tiekėjo paskyroje matoma jo pateiktų sąskaitų būsena ir keičiant sąskaitos būseną įrašyti komentarai.

90. Pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas organizacijos scenarijus, arba derintojo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu ar scenarijus su dviem derinimo žingsniais, gavęs sąskaitą, nedelsdamas turi pradėti tikrinti ir derinti sąskaitą. Tikrinamai sąskaitai suteikiama būsena „Tikrinama“.

91. Pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas organizacijos scenarijus, arba derintojo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu ar scenarijus su dviem derinimo žingsniais, turi nurodyti sąskaitos eilučių dimensijas iki sąskaitai suteikiant būseną „Patvirtinta“, jei pirkėjo paskyros nustatymuose nurodyta, kad sąskaita kuriama nurodant dimensijas.

92. Pirkėjo paskyros naudotojui, kuriam suteiktas derintojo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu, arba dviem pirkėjo paskyros naudotojams, kuriems suteiktas derintojo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su dviem derinimo žingsniais, patikrinus sąskaitos duomenis ir nenustačius trūkumų, sąskaitai suteikiamas suderinimo požymis.

93. Pirkėjo paskyros naudotojui, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas organizacijos scenarijus, arba tvirtintojo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu ar scenarijus su dviem derinimo žingsniais, nenustačius trūkumų ir patvirtinus sąskaitą, sąskaitai suteikiama būsena „Patvirtinta“.

94. Pirkėjo paskyros naudotojai, dalyvaujantys sąskaitos derinimo ir tvirtinimo procese, pastebėję, kad pateiktoje derinti ar tvirtinti sąskaitoje nurodyti netikslūs ar neteisingi duomenys, grąžina sąskaitą jos duomenims patikrinti ir inicijuoja naują sąskaitos derinimo procesą. Atliekant šiuos veiksmus sąskaitai suteikiama būsena „Grąžinta tikrinimui“.  

95. Pirkėjo paskyros naudotojai, dalyvaujantys sąskaitos derinimo, tvirtinimo ir priėmimo procese, pastebėję, kad pateiktoje derinti, tvirtinti ar priimti sąskaitoje nurodyti netikslūs duomenys, grąžina sąskaitą tiekėjui tikslinti ir nurodo grąžinimo priežastį bei terminą, iki kada sąskaitos duomenys turi būti patikslinti. Tokiai sąskaitai suteikiama būseną „Grąžinta tikslinti.

96. Sąskaitos tikslinimo metu sutarties ir sąskaitos numeris negali būti keičiamas. Jei sąskaitoje nurodytas neteisingas sutarties ar sąskaitos numeris arba sąskaita pateikta per klaidą, arba pastebėta kitų netikslumų, kurių neįmanoma ištaisyti tikslinant sąskaitą, pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitai apdoroti taikomas organizacijoms scenarijus, arba pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas derintojo arba tvirtintojo, arba priėmėjo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu arba scenarijus su dviem derinimo žingsniais, privalo sąskaitą atmesti ir nurodyti atmetimo priežastį. Atmestai sąskaitai suteikiama būsena „Atmesta“.

97. Kai sąskaita užregistruojama pirkėjo finansinėje apskaitoje, pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas organizacijos scenarijus, arba priėmėjo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti taikomas scenarijus su vienu derinimu arba scenarijus su dviem derinimo žingsniais, suteikia sąskaitai būseną „Priimta“.

98. Pirkėjo sąskaitų, importuotų į Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos (toliau – VBAMS) Viešojo sektoriaus finansinės apskaitos bendrąjį posistemį (toliau – FABIS), tvarkymo taisykles ir pirkėjo finansinę apskaitą centralizuotai tvarkančios įstaigos funkcijas FABIS ir atsakomybę už FABIS atliktus veiksmus reglamentuoja FABIS valdytojas.

99. Pirkėjui apmokėjus jam pateiktą sąskaitą, pirkėjo paskyros naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitų administratoriaus vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti naudojamas organizacijos scenarijus, arba priėmėjo vaidmuo, jei sąskaitoms apdoroti naudojamas scenarijus su vienu derinimu arba scenarijus su dviem derinimo žingsniais, suteikia sąskaitai būseną „Apmokėta“.

100. SABIS automatiškai sukuriamas sąskaitos nuorašas.

101. SABIS naudotojas, kuriam suteiktas sąskaitos administratoriaus vaidmuo, turi teisę peržiūrėti savo atstovaujamo paslaugų gavėjo sąskaitų duomenis, saugomus informacinės sistemos „E. sąskaita“, kurią modernizavus įsteigta SABIS, duomenų bazėje.

.

 

IX SKYRIUS

SABIS PRANEŠIMŲ TEIKIMAS

 

102. SABIS naudotojai SABIS nurodytu elektroninio pašto adresu informuojami apie SABIS savo atstovaujamo paslaugų gavėjo gautus pranešimus, jei tokią paslaugą yra užsisakę, kaip tai nurodyta SABIS naudotojų vadove.

103. SABIS administratoriaus pranešimai apie SABIS sutrikimus ir kita aktuali informacija yra siunčiami visiems SABIS naudotojams.

104. SABIS pranešimus SABIS naudotojas gali peržiūrėti prisijungęs prie SABIS.

 

X SKYRIUS

DUOMENŲ TEIKIMO IR GAVIMO BŪDAI

 

105. Teikti ir gauti duomenis per SABIS gali tik paslaugų gavėjai.

106. Sąskaitos į SABIS gali būti pateikiamos trimis būdais:

106.1.per SABIS naudotojų sąsają;

106.2. per universaliąją sąskaitų duomenų teikimo sąsają;

106.3. per PEPPOL tinklą, jeigu sąskaitą teikiantis tiekėjas yra šio tinklo narys.

107. Sąskaitos iš SABIS gali būti gaunamos dviem būdais:

107.1. per SABIS naudotojų sąsają;

107.2. per universaliąją sąskaitų duomenų teikimo sąsają.

108. Visi duomenų perdavimo į SABIS ir (ar) gavimo iš SABIS būdai yra lygiaverčiai. Taikant bet kurį iš 106 ir 107 punktuose nurodytų būdų, laikoma, kad duomenys yra perduoti paslaugų gavėjo.

 

 

XI SKYRIUS

DUOMENŲ MAINAI PEPPOL TINKLU

 

109. Duomenų mainai PEPPOL tinklu vyksta per PEPPOL registruotus prieigos taškus. Duomenų siuntimas galimas iš bet kokio registruoto prieigos taško, duomenų gavimui naudojamas NBFC valdomas prieigos taškas. NBFC prieigos taškas nenaudojamas duomenims siųsti.

110. SABIS registruoti pirkėjai automatiškai registruojami ir NBFC valdomo prieigos taško SMP duomenų bazėje (Service Metadata Publisher).

111. SABIS registruotiems tiekėjams, kurių sąskaitos gaunamos per PEPPOL tinklą, siunčiamos žinutės apie pasikeitusią sąskaitos būseną (PROVIDED – „Pateikta“, APPROVED – „Patvirtinta“, REJECTED – „Atmesta“, ACCEPTED – „Priimta“, PAYED – „Apmokėta“).

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

112. Paslaugų gavėjo veiksmai yra fiksuojami SABIS duomenų bazės įrašuose.

113. Paslaugų gavėjui atlikus SABIS neteisėtus ar pavojingus veiksmus, SABIS duomenų tvarkytojas be perspėjimo gali užblokuoti paslaugų gavėjo prieigą prie SABIS duomenų.

114. Aktuali informacija apie SABIS naudojimą, laikiną funkcinių galimybių nepasiekiamumą skelbiama SABIS naudotojų elektroniniu paštu (jei įmanoma) ir (ar) interneto svetainėse https://sabis.nbfc.lt/ ir https://nbfc.lrv.lt/lt/sabis.

115. Paslaugų gavėjai, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________