Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. birželio 23 d. Nr. T1-133
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627 „Dėl Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymo Nr. V-1009 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. liepos 22 d. įsakymo Nr. V-674 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 (su visais aktualiais pakeitimais), Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 25 d. sprendimą Nr. T1-226 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“.
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. birželio 23 d. sprendimu
Nr. T1-133
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) – tai dokumentas, kuriuo Pasvalio rajono savivaldybė, atsižvelgdama į regiono ypatumus, finansines galimybes, organizuoja ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą rajone.
2. Ikimokyklinio ugdymo organizavimo forma – ikimokyklinė grupė. Jos veiklos organizavimo variacijos (trukmė, laikas, vaikų skaičius, teikiamų paslaugų kiekis, forma ir kt.) yra ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliai.
3. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinė grupė. Jos veiklos organizavimo variacijos (trukmė, laikas, vaikų skaičius, teikiamų paslaugų kiekis, forma ir kt.) yra priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai.
4. Ikimokyklinės ir priešmokyklinės grupės gali būti steigiamos lopšelyje-darželyje, darželyje-mokykloje, pagrindinėse mokyklose, gimnazijose ir (ar) jų skyriuose.
5. Vaikų skaičius grupėse neturi viršyti Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais) nurodyto vaikų skaičiaus.
II SKYRIUS
IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
7. Pirmas modelis. Ikimokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:
7.1. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
7.3.grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas;
8. Antras modelis. Ikimokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:
8.1. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
8.3. grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas;
8.5. mieste ir gyvenvietėje nuo 1,5 iki 3 metų maksimalus vaikų skaičius – 15 vaikų, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios – maksimalus vaikų skaičius – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;
9. Trečias modelis. Priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:
9.1. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
9.3. grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas;
9.6. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 640 valandų per metus;
10. Ketvirtas modelis. Priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:
10.1. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
10.3. grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, dirba meninio ugdymo mokytojas;
10.6. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 640 valandų per metus;
10.7. priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką;
11. Penktas modelis. Jungtinė ikimokyklinė ir priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:
11.1. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas kai grupėje yra priešmokyklinio ar ikimokyklinio amžiaus vaikų, jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su ikimokyklinio amžiaus vaikais;
11.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
11.5. jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, jeigu jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas;
11.7. mieste ir gyvenvietėje nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 16, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;
11.8. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 640 valandų per metus;
12. Šeštas modelis. Jungtinė ikimokyklinė ir priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. per dieną:
12.1. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas kai grupėje yra priešmokyklinio ar ikimokyklinio amžiaus vaikų, jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su ikimokyklinio amžiaus vaikais;
12.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai;
12.5. jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas, jeigu jungtinė vaikų grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas, kuriam gali padėti auklėtojo padėjėjas;
12.7. mieste ir gyvenvietėje nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų skaičius – 16, minimalus – 10 vaikų, nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios maksimalus vaikų – 20 vaikų, minimalus – 10 vaikų;
12.8. priešmokyklinio amžiaus vaikams rekomenduojama minimali ugdymo programos įgyvendinimo trukmė – 640 valandų per metus;
12.9. priešmokyklinio ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.
13. Septintas modelis. Lokalus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo modelis (gali būti ir jungtinė):
13.1. priklausomai nuo šeimos poreikių, grupės veiklos laikas per dieną gali būti 4 val., 6 val., 8 val., 10.30 val., 12 val.;
13.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pagal Švietimo pagalbos tarnybos pažymą);
13.3. vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams;
14. Aštuntas modelis. Savaitinė specialioji ikimokyklinė ir priešmokyklinė grupė:
14.1. savaitinės specialiosios ikimokyklinio ar priešmokyklinio amžiaus vaikų grupės veiklos trukmė – visą parą, penkias darbo dienas per savaitę;
14.2. vienas vaikas, turintis įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią, aklasis, ugdomas mišrioje specialiojoje grupėje, prilyginamas dviem šios grupės vaikams;
14.3. ši grupė skiriama vaikams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pagal Švietimo pagalbos tarnybos pažymą);
III SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ VAIKŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS
15. Ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio amžiaus vaikai, turintys raidos sutrikimų, ugdomi taikant tuos pačius bendruosius principus ir organizavimo modelius.
16. Vaikų skaičius bendrosiose ikimokyklinio, priešmokyklinio ar mišriose amžiaus grupėse priklauso nuo į jas integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus. Vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, elgesio, žymių kalbos ar kitų komunikacijos, įvairiapusių raidos sutrikimų ar kompleksinę negalią vaikas, ugdomas integruotai, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikams, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų skaičius. Tokiems vaikams turi būti teikiama kvalifikuota specialistų pagalba.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Priešmokyklinis ir ikimokyklinis ugdymas, ne mažiau kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę, finansuojamas iš valstybės biudžeto vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto.