Molėtų rajono savivaldybės taryba

 

 

 

SPRENDIMAS

 

Dėl molėtų rajono savivaldybės 2023 m. užimtumo didinimo programos patvirtinimo

2023 m. kovo 30 d. Nr. B1-59

Molėtai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17, 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 ir 6 punktais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, atsižvelgdama į Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2023–2025 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. B1-1 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės strateginio veiklos plano 2023–2025 metams patvirtinimo“, Socialinės atskirties mažinimo programos 07.1.3.1.15 priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų suteikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“, Molėtų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės 2023 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Pavesti Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriui organizuoti darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Molėtų rajono savivaldybės 2023 m. užimtumo didinimo programoje numatytus terminuotus darbus, atranką.

3. Įgalioti Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorių sudaryti su atrinktais darbdaviais sutartis dėl Užimtumo didinimo programoje numatytų darbų atlikimo ir finansavimo.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Saulius Jauneika


 

PATVIRTINTA

Molėtų rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. B1-59

 

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2023 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Molėtų rajono savivaldybės 2023 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 ir 6 punktais (toliau – Aprašas).

2. Programa atitinka Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos 2023-2025 m. strateginio veiklos plano, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. B1-1  „Dėl Molėtų rajono savivaldybės strateginio veiklos plano 2023–2025 metams patvirtinimo“ Socialinės atskirties mažinimo programos  07.1.3.1.15 priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų suteikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“.

3. Šioje Programoje numatomas programos tikslas, uždaviniai, darbų pobūdis ir apimtys, vykdymo terminai, organizavimas ir trukmė, skiriamos lėšos ir lėšų šaltiniai. Prireikus Programa gali būti tikslinama Savivaldybės tarybos sprendimu.

4. Programos parengimą lėmė poreikis mažinti skurdą ir ilgalaikį nedarbą, nes su sunkumais darbo rinkoje dažnai susiduria žemą išsilavinimą turintys asmenys, kuriems sudėtinga rasti jų kompetenciją atitinkantį darbą. Ilgalaikis nedarbas turi įtakos bedarbių asmenų motyvacijos stokai, socialinę riziką ir skurdą patiriantys asmenys taip pat labai sunkiai integruojami į darbo rinką, nes būdami ilgą laiką ekonomiškai neaktyvūs, praranda socialinius ir darbinius įgūdžius. Šios priežastys neretai nulemia tai, kad šie socialiai pažeidžiami asmenys tampa ilgalaikiais piniginės socialinės paramos gavėjais. 

5. Programos tikslas – didinti gyventojų užimtumą, padedant ekonomiškai neaktyviems rajono gyventojams, kurie yra registruoti Užimtumo tarnyboje ir turi bedarbio statusą, sugrįžti į darbo rinką ir per užimtumo didinimo priemones rasti jų turimą kvalifikaciją atitinkantį darbą. Kadangi beveik du trečdaliai Savivaldybės gyventojų gyvena kaime ir atokiau nuo rajono administracinio centro, nenuolatinio pobūdžio darbai yra viena patraukliausių priemonių rajono gyventojų užimtumui didinti, nes gyventojai iš kaimiškų seniūnijų, dažnai susiduria su apribotomis įsidarbinimo galimybėmis.

6. Programos uždaviniai:

6.1. padėti sunkiai integruojamiems į darbo rinką bedarbiams laikinai įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas;

6.2. mažinti socialinę atskirtį ir įtampą tarp bendruomenės narių;

6.3. sušvelninti nedarbo pasekmes ir atlikti socialiai naudingus darbus siekiant palaikyti ir (ar) plėtoti vietos socialinę infrastruktūrą;

6.4. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

6.5. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

6.6. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą.

7. Pirmenybė dalyvauti Programoje bus teikiama bedarbiams, praradusiems darbinius įgūdžius dėl ilgalaikio nedarbo, dėl įvairių socialinių priežasčių nedirbantiems ir dėl to atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje.

8. Programa parengta Savivaldybės administracijai bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos Panevėžio klientų aptarnavimo departamento Molėtų skyriumi (toliau – Užimtumo tarnybos Panevėžio KAD Molėtų skyrius), savivaldybėje veikiančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau - NVO), darbdavių atstovais.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

9. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2023 m. Savivaldybėje nuolatinių gyventojų skaičius buvo 16 926 (iš jų mieste – 5722. ). Lietuvoje, Užimtumo tarnybos duomenimis , 2023 m. sausio 1 d. registruotas nedarbas sudarė 8,9 proc. Utenos apskrityje -9,9 proc., o Molėtų rajono savivaldybėje 9,3 proc nuo darbingo amžiaus gyventojų. Analizuojant kitas Utenos apskrities savivaldybes, mažiausias registruotas nedarbas tik Utenos rajono savivaldybėje – 7,8 proc., tuo tarpu kitose savivaldybėse jis aukštesnis (Visagino -10,3 proc., Anykščių rajono -10,96 proc., Ignalinos -13 proc., Zarasų -11,2 proc.).

10. 2023 m. vasario 1 d. Panevėžio KAD Molėtų skyriuje buvo registruoti 1014 bedarbių (204 asmenimis mažiau nei 2022-01-01 (1218 asmenų)), iš jų – 618 vyrų (60,9 proc.), 396 moterys (39,1 proc.), jaunimo iki 29 m. skaičius – 178 (17,6 proc.), asmenų nuo 50 metų – 410 (40,4proc.), asmenys nuo 55 metų – 256 (25,2 proc.). Gyvenantys kaimo vietovėse – 712 asmenys (70,2 proc.), ilgalaikiai bedarbiai – 159 (15,7 proc.), darbingo amžiaus neįgaliųjų, kuriems nustatytas 0-55 proc. darbingumo lygis, skaičius – 57 (5,6 proc.), absolventų – 6 (0,6 proc.).

11. 2023 m. vasario 1 d. duomenimis Savivaldybėje registruotas 481 asmuo, kuriam suteiktas darbo rinkai besirengiančio asmens statusas, nes jų įsidarbinimą riboja bent viena iš šių aplinkybių:

11.1. stokoja socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

11.2. turi prižiūrėti ir (ar) slaugyti šeimos narį ar kartu gyvenantį asmenį;

11.3. apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis, esančiomis kredito įstaigos (įstaigų), mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos sąskaitoje (sąskaitose), ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

11.4. neturi galimybių atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą;

11.5 turi priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų.

12. Besirengiančių asmenų pasiskirstymas pagal priežastis, kurias asmenys nurodo kaip pagrindines, ribojančias įsidarbinimą, pateiktas lentelėje. 

Molėtų skyriuje registruoti besirengiantys darbo rinkai asmenys, iš viso

 

 

Stokoja socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti

Turi prižiūrėti ir (ar) slaugyti šeimos narį ar kartu gyvenantį asmenį

Apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis

Neturi galimybių atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą

Turi priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų

481

293

44

12

118

14

 

13. Įvertinus šių asmenų grupių integravimo į darbo rinką galimybes, svarbu: vykdant darbdavių atranką laikino pobūdžio darbams atlikti, prioritetą teikti nekvalifikuotiems, ilgalaikiams ir vyresnio amžiaus bedarbiams; organizuojant nenuolatinio pobūdžio darbus, siekti tvaraus įsidarbinimo po dalyvavimo užimtumo didinimo programoje; taikyti atvejo vadybą, numatant paslaugų, padėsiančių šalinti įsidarbinimą ribojančias aplinkybes taikymą, užimtumą skatinančių paslaugų taikymą darbo rinkai besirengiantiems asmenims; spręsti kaimiškose teritorijose gyvenančių darbo ieškančių asmenų mobilumo problemas.

14. Programai įgyvendinti 2022 m. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetams lėšų buvo skirta 159000 Eur Užimtumo didinimo programos įgyvendinti ir iš jų 87 000 Eur Modeliui. Savivaldybės administracija, 2022 m. įgyvendindama metų užimtumo didinimo programą atrinko 3 darbdavius, kurie dalyvavo šios programos įgyvendinime ir dirbti nenuolatinio pobūdžio darbus nukreipė 49 asmenis 2–4 mėn. laikotarpiui. Nenuolatinio pobūdžio darbai buvo pasirinkta kaip pagrindinė priemonė didinti laikiną užimtumą, mažinti socialinę atskirtį bei padėti sunkiai besiintegruojantiems į darbo rinką asmenims užsidirbti pragyvenimui lėšų. Savivaldybė yra kaimiško tipo savivaldybė, kur didžioji dalis gyventojų gyvena kaime, tad nenuolatinio pobūdžio darbai seniūnijose yra puiki galimybė ne tik prisidėti prie rajono aplinkos priežiūros bet ir užsidirbti, kadangi didžioji dalis bedarbių susiduria su apribotomis įsidarbinimo galimybėmis. Kartu su užimtumo didinimo programa buvo įgyvendinamas ir užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelis (toliau – Modelis). 2022 m. šiame Modelyje dalyvavo 98 ilgalaikiai bedarbiai. Dalyviams buvo teikiamos paslaugos: finansinio raštingumo mokymai, krizių valdymo mokymai, motyvatoriaus paslauga, užimtumo gebėjimų didinimo pasirengimo darbo rinkai paslaugos, teisinės konsultacijos, sveikatingumo užsiėmimai, priklausomybių konsultanto individualios konsultacijos, psichologo individualios konsultacijos, socialinio darbuotojo ir pavežėjimo paslaugos.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

 

15. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų ir savivaldybės biudžeto lėšų .

16. Programos priemonių finansavimui numatyta iš viso skirti 100 000 Eur, iš jų – 81 400 Eur iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų ir 18 600 Eur savivaldybės biudžeto lėšų.  Išlaidų paskirstymas pateikiamas žemiau:

 

Eil. Nr.

Finansuojama sritis

Skiriamas finansavimas, Eur

Lėšų šaltinis

1.

Išlaidos atvejo vadybininko darbo užmokesčiui

21 000

Valstybės biudžetas

2.

Išlaidos Paslaugų teikimui

14 200

Valstybės biudžetas

3.

Išlaidos Paslaugų teikimui

18 600

Savivaldybės biudžetas

4.

Išlaidos Priemonių įgyvendinimui

43 200

Valstybės biudžetas

5.

Programos administravimas

3 000

Valstybės biudžetas

6.

Maksimali Priemonių išlaidų dalis 1 asm./mėn.

900

Valstybės biudžetas

7.

Maksimali Paslaugų išlaidų dalis 1 asm./mėn.

45

Valstybės biudžetas

8.

Iš viso Programos įgyvendinimui skirta lėšų:

100 000

Valstybės biudžetas/savivaldybės biudžetas

 

17. Vykdant priemones planuojama įdarbinti ne mažiau kaip 12 Užimtumo tarnybos siunčiamų asmenų, sudarant terminuotas darbo sutartis vidutiniam 4 mėnesių laikotarpiui, mokant:

17.1. darbo užmokestį, apskaičiuotą už faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą);

17.2. piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

18. Įsisavinant paslaugų teikimui skirtas lėšas, planuojama įveiklinti ne mažiau kaip 80 darbo rinkai besirengiančius asmenis.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOJE DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI

 

19. Tikslinės grupės, kurioms numatoma įgyvendinti priemones ir (ar) teikti paslaugas – asmenys  registruoti Užimtumo tarnyboje ir atitinkantys Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies kriterijus.

20. Priemonių įgyvendinimą koordinuojantis Savivaldybės administracijos Statybos ir žemės ūkio vyriausiasis specialistas (toliau – Priemonių koordinatorius), atsakingas už priemonių įgyvendinimo koordinavimą.

21. Susitarimų dėl integracijos į darbo rinką (toliau –Susitarimas) su tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą vykdantis bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuojantis Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus užimtumo atvejo vadybininkas (toliau – Atvejo vadybininkas).

22. Atvejo komanda, skirta padėti nustatyti ir (ar) pašalinti tikslinių grupių įdarbinimą ribojančias aplinkybes (toliau – Atvejo komanda) – sudaroma iš savivaldybės institucijų, Užimtumo tarnybos, paslaugų ir (ar) priemonių teikėjų atstovų ir kitų asmenų.

23. Savivaldybės administracija, kuri:

23.1. užtikrina sklandų tikslinių grupių aptarnavimą, paslaugų ir (ar) priemonių joms teikimą;

23.2. paskiria Priemonių koordinatorių ir Atvejo vadybininką;

23.3. organizuoja Atvejo vadybininko mokymus;

23.4. sudaro Atvejo komandą;

23.5. informuoja Savivaldybėje veikiančias nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) ir Užimtumo tarnybą apie užimtumo didinimo programą.

24. Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio KAD Molėtų skyrius, kuris bendradarbiauja su institucijomis ir (ar) įstaigomis, teikia Užimtumo įstatyme nustatytas darbo rinkos paslaugas, įgyvendina aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir vykdo kitas Užimtumo įstatyme nustatytas funkcijas užimtumui didinti.

25. NVO ir kiti asmenys, kurie pasitelkiami paslaugoms įsigyti.

 

V SKYRIUS

PASLAUGŲ IR (AR) PRIEMONIŲ PLANAS

 

26. Programą tvirtina - Savivaldybės taryba.

27. Programos įgyvendinimo laikotarpis – iki 2023 m. gruodžio 31 d.

28. Paslaugos numatomos teikti darbo rinkai besirengiantiems asmenims ir pagal poreikį Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytiems asmenims:

28.1. palydėti ir padėti tikslinėms grupėms gauti socialines paslaugas (nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“), sveikatos, švietimo ir kitais paslaugas;

28.2.įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

28.3. padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą;

28.4. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

28.5. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į paslaugų teikimo ar darbo vietą;

28.6. skatinti gydytis nuo alkoholio, narkotikų, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų;

28.7. palaikyti tikslines grupes darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą;

28.8. šalinti kitas kliūtis tikslinių grupių tvariam užimtumui.

29. Numatomos Priemonės:

29.1. asmens įdarbinimas;

29.2. kitos priemonės, skirtos asmeniui įveiklinti;

29.3. laikinųjų darbų organizavimas:

29.3.1. kelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, pakelių bei viešojo naudojimo teritorijų tvarkymo ir priežiūros, apželdinimo ir želdinių priežiūros miestuose ir seniūnijose laikino pobūdžio darbai;

29.3.2. socialinės ir visuomeninės paskirties objektų, esančių valstybinėje žemėje, teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbai;

29.3.3. medžių sodinimo, aplinkosauginių ir rekreacinių objektų, rekreacinės infrastruktūros tvarkymo ir priežiūros darbai ir sanitarinės priežiūros darbai;

29.3.4. istorijos, kultūros paminklų, kultūros paveldo objektų, nacionalinio ir regioninių parkų, neveikiančių kapinių, kitų saugomų ir turinčių išliekamąją vertę objektų priežiūros pagalbiniai laikino pobūdžio darbai;

29.3.5. ežerų ir kitų vandens telkinių, pakrančių, paplūdimių tvarkymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

29.3.6. pagalbiniai darbai teikiant socialines laikino pobūdžio paslaugas (asmenims su sunkia negalia).

30. Apie galimybę dalyvauti Programoje ir vykdyti laikinuosius darbus Savivaldybės administracija skelbia savivaldybės interneto svetainėje.

31. Darbdavių, pageidaujančių dalyvauti Programos priemonėje atranką, laikinai įdarbinamų asmenų skaičių ir lėšų paskirstymą vykdo Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu tvirtinta Programos veiklų vykdytojų atrankos komisija.

32. Darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, pateikia pasiūlymus Molėtų rajono savivaldybės administracijai. Pasiūlymuose darbdaviai nurodo:

32.1. darbų pobūdį;

32.2. numatomų sukurti laikinų darbo vietų Programos dalyviams skaičių;

32.3. reikalavimus įdarbinamų asmenų kvalifikacijai ir kompetencijai;

32.4. lėšų poreikį;

32.5. darbų apimtis;

32.6. darbo ir darbo apmokėjimo sąlygas ir terminus;

32.7. kitą skelbimuose apie numatomą įgyvendinti Programą nurodytą informaciją.

33. Programos priemonės atrankoje gali dalyvauti Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančios įmonės, įstaigos, organizacijos ir kitos organizacinės struktūros. 

34. Darbdaviai su laikinųjų darbų darbuotojais sudaro terminuotas darbo sutartis.

35. Už Programos priemonių vykdymą, tinkamą laikinai įdarbinamų asmenų atranką ir tikslingą lėšų panaudojimą atsakingi darbdaviai.

36. Programos laikinųjų darbų lėšų finansavimo paskirstymą įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

37. Programos tvarkos aprašas ir Programos paslaugų formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI

 

38. Tikslinės grupės siuntimas dalyvauti užimtumo didinimo programoje: Savivaldybės ir (ar) NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų it tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką.

39. Atvejo vadybininko, Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, atliekamas darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimas pagal:

39.1. Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

39.2. Savivaldybės administracija informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

39.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose ir kituose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

39.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką.

40. Atvejo komandos ir Atvejo vadybininko veiksmai, parenkant paslaugas darbo rinkai besirengiančiam asmeniui, o esant poreikiui, kitiems Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytiems asmenims:

40.1. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);

40.2. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų, parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

40.3. atsižvelgiant į pasiūlymus, Atvejo vadybininkas parenka reikalingas paslaugas.

41. Susitarimo parengimas ir pasirašymas: Atvejo vadybininkas, parengia ir su asmeniu pasirašo Susitarimą, kuriame nurodomas jo tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos, jų apimtis, paslaugų teikėjai, paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka.

42. Susitarimo įgyvendinimas:

42.1. Atvejo vadybininkas koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą, rengia jo pakeitimo ir nutraukimo projektus bei renka informaciją apie asmens pasiektus rezultatus dalyvaujant Programoje;

42.2. pasirašius Susitarimą, Atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant Susitarimą numatytų teikti paslaugų ar priemonių tiekėjais;

42.3. Atvejo vadybininkas, gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir siekdamas nustatyti, ar asmuo jau pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą Atvejo komandai dėl asmens įvertinimo;

42.4. Atvejo komanda, gavusi 42.3 papunktyje nurodytą informaciją, vertina asmens pasirengimą darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą:

42.4.1. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas;

42.4.2. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, ar poreikis asmenims dalyvauti priemonės, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas.

43. Priemonių koordinatoriaus veiksmai:

43.1. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų galimybių dalyvauti priemonėse vertinimas, kuris atliekamas pagal paties asmens ir (ar) Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens sveikatą, apribojimus dirbti siūlomą darbą, darbo patirtį, taikytas ir taikomas priemones it (ar) paslaugas bei kitą informaciją, nurodytą Darbo ieškančio asmens kortelėje, kurios forma patvirtinta Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-196 „Dėl darbo rinkos paslaugų teikimo darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Darbo ieškančio asmens kortelė);

43.2. priemonių parinkimas Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytiems asmenims, jeigu nustatoma, kad jie yra pasirengę ir gali dalyvauti priemonėse, bei darbo rinkai besirengiantiems asmenims, jeigu Atvejo komanda po paslaugų teikimo nustato poreikį dalyvauti priemonėse;

43.3. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų nusiuntimas pas Atvejo vadybininką, jeigu nustatoma, kad jie nėra pasirengęs dalyvauti priemonėse ir būtų tikslinga šiems asmenims teikti paslaugas.

 

VII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

44. Savivaldybės administracija ateinančių metų užimtumo didinimo programos projektą pateikia svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.

45. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą atsakingi Savivaldybės administracijos Socialinės paramos bei Statybos ir Žemės ūkio skyriai.

46. Savivaldybės praėjusių metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priežiūra vykdoma parengiant praėjusių metų užimtumo didinimo programos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo ataskaitą. Ši ataskaita parengiama per 30 darbo dienų nuo užimtumo didinimo programos įgyvendinimo laikotarpio pabaigos ir pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui. Už ataskaitos parengimą atsakingas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

47. Savivaldybės praėjusių metų Užimtumo didinimo programos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo ataskaitoje faktiškai įvykdytų priemonių rodikliai (paslaugų gavėjų skaičius, panaudoti asignavimai) lyginami su planuotais rodikliais, nustatytu gyventojų užimtumo didinimo poreikiu. Vertinant aptariama Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo eiga, iškilusios kliūtys planui įgyvendinti, laukiamiems rezultatams pasiekti, ieškoma alternatyvių sprendimo būdų.

48. Vertinant Programą, tikrinama, ar pasiekti rezultatai, tikslai ir uždaviniai, vertinamas panaudotų lėšų efektyvumas, Programos priemonių bei paslaugų tikslingumas, atsižvelgiant į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos šiai programai įgyvendinti ir tikslui pasiekti. Jeigu jie nepasiekti, analizuojami veiksniai, turintys įtakos rezultatams, numatomos priemonės šiems veiksniams pašalinti ar sumažinti. Programa tikslinama pagal kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos jai įgyvendinti ir tikslui pasiekti.

49. Programos įgyvendinimo vertinimas atliekamas pagal:

49.1. Programoje dalyvavusių asmenų skaičių;

49.2. Kokios Paslaugos ir kokiam asmenų skaičiui buvo suteiktos;

49.3. Įgyvendintų Priemonių ir jose dalyvavusių asmenų skaičių;

49.4. Darbo rinkai besirengiančių asmenų, po Paslaugų ir Priemonių gavimo tapusių bedarbiais ir pasirengusių darbo rinkai, skaičių;

50. Vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės pasibaigus užimtumo didinimo programoms:

51. įdarbintų Tikslinės grupės asmenų, suteikiant jiems galimybę integruotis į darbo rinką, įgyti ir (ar) išsaugoti darbinius ar profesinius įgūdžius skaičius;

51.1. Pasibaigus Programai per 6 mėnesius dirbančių arba vykdančių savarankišką veiklą iki 20 proc. Programoje dalyvavusių asmenų;

51.2. Pasibaigus Programai po 6 mėnesių dirbančių arba vykdančių savarankišką veiklą ne mažiau nei 13 proc. Programoje dalyvavusių asmenų.

 

VIII SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

52. Programa, jos įgyvendinimas rezultatai, skirtų lėšų panaudojimas bus skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.moletai.lt.

__________________________

 

part_92457d928b0048c4a1ba2af4086d375b_end