ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-80 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ JURIDINIŲ BEI FIZINIŲ ASMENŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 28 d. Nr. T-117

Šiauliai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (2022 m. birželio 30 d. įstatymo Nr. XIV-1268 redakcija) 3 straipsnio 3 dalimi, 10 dalies 2 punktu, 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 4 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo, patvirtinto Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ 78 punktu, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Savivaldybės biudžeto lėšos (toliau lėšos) Asmeniui skiriamos:

2.1. konkurso būdu išrinktam projekto vykdytojui, su Savivaldybės meru pasirašant finansavimo sutartį (3 priedas);

2.2. iš kitų finansavimo šaltinių įgyvendinamo projekto kofinansavimui, su Savivaldybės meru pasirašant finansavimo sutartį (3 priedas);

2.3. Savivaldybės mero potvarkiu ne konkurso būdu patirtoms einamųjų metų išlaidoms, kurios buvo būtinos einamųjų metų kaimo / Kuršėnų miesto bendruomenės / vietos veiklos grupės (jei rajone nėra veikiančios rajono bendruomenes vienijančios organizacijos) pagrindinei veiklai vykdyti, kompensuoti.“

1.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Asmenų paraiškų / prašymų ir paraiškų vertinimo komisijos (toliau – Komisijos) sudaromos 2 metų kadencijos laikotarpiui Savivaldybės mero potvarkiu iš 5 narių: 3 Savivaldybės administracijos darbuotojų ir 2 Asmenų atstovų. Komisijų sekretoriai (be balsavimo teisės) skiriami Savivaldybės mero potvarkiais. Komisijos veiklą vykdo, vadovaudamosi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintu Nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų prašymų ir paraiškų vertinimo komisijų darbo reglamentu. Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į Komisijų rekomendacinius siūlymus, priima sprendimus dėl Asmenų sąrašo:

4.1. projektams įgyvendinti sudarymo, nurodant kiekvienam projektui skiriamą finansavimą / finansavimą iš dalies / nefinansavimą (rengia konkurso organizatorius);

4.2. projektų kofinansavimui, nurodant skiriamą finansavimą / finansavimą iš dalies / nefinansavimą (rengia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius);

4.3. lėšų skyrimo patirtų išlaidų kompensavimui (rengia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius).“

1.3. Pakeisti 5.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.10. nevyriausybinė organizacijanuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nelaikomi: juridiniai asmenys, kurių daugiau negu 1/3 dalyvių yra juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis; juridiniai asmenys, kurių dalyviai – juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijomis arba religinėmis bendruomenėmis ar bendrijomis, turi daugiau negu 1/3 balsų visuotiniame dalyvių susirinkime; politinės partijos; profesinės sąjungos, darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai; organizacijos, kuriose narystė privaloma tam tikros profesijos atstovams; sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos, kiti nekilnojamojo turto bendro valdymo tikslais įsteigti juridiniai asmenys; šeimynos; nuolatinės arbitražo institucijos;“.

1.4. Pakeisti 5.15 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.15. projekto išlaidų sąmata – dokumentas, kuriame išdėstytas būsimų, numatomų išlaidų apskaičiavimas, reikalingas projekto tikslui pasiekti;“.

1.5. Pakeisti 5.16 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.16. projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo finansavimo sutarties abiejų šalių pasirašymo iki galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo dienos;“.

1.6. Pakeisti 5.17 papunktį ir išdėstyti jį taip:

5.17. projekto vykdytojas – Asmuo, su kuriuo Savivaldybės meras pasirašė finansavimo sutartį projektui įgyvendinti ir kuris atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą;“.

1.7. Pakeisti 5.18 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.18. tinkamos finansuoti išlaidos – realiai suplanuotos, pagrįstos, projektui įgyvendinti būtinos ir nacionalinių teisės aktų nustatytus reikalavimus atitinkančios išlaidos, ne didesnės už tam tikrų prekių, paslaugų ar darbų vidutines rinkos kainas ir patirtos ne anksčiau kaip nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos;“.

1.8. Pakeisti 5.19 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.19. bendruomeninė organizacija – asociacija, kurios steigėjai ir nariai yra gyvenamosios vietovės bendruomenės (jos dalies arba kelių gyvenamųjų vietovių) gyventojai (jų atstovai) ir kurios paskirtis – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje t. y. taip kaip nustatyta Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme: organizacija veikia konkrečioje vietovėje ir jos nariai yra tos vietovės gyventojai (jų atstovai); organizacija atstovauja konkrečios gyvenamosios vietovės gyventojų interesams, o ne tam tikros grupės gyventojų interesams; organizacija siekia viešųjų gyventojų interesų, susijusių su gyvenimu kaimynystėje įgyvendinimu. Organizacijos, vienijančios atskiras gyventojų grupes kitais nei gyvenimo kaimynystėje pagrindais (pvz., lyties, amžiaus, religijos, kilmės, tautybės, negalios, sveikatos būklės, profesijos, domėjimosi srities, įsitikinimų, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės ir kt.), nors ir veikiančios konkrečioje vietovėje – neatitinka bendruomeninės organizacijos sampratos. Organizacijos, vienijančios fizinius ir juridinius asmenis, nėra bendruomeninės organizacijos;“.

1.9. Papildyti 5.21 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

5.21. konkurso organizatorius – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, koordinuojantis Aprašo 6 punkte nurodytos programos priemonę.“

1.10. Papildyti 5.22 papunkčiu:

5.22. Vietos veiklos grupė – viešųjų ir privačių vietos socialinių ir ekonominių interesų grupėms atstovaujantis viešasis juridinis asmuo, savo veikla siekiantis įgyvendinti tam tikros teritorijos plėtros tikslus ir tenkinti tos teritorijos gyventojų bei jų bendruomenių poreikius.“

1.11. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Lėšos ne konkurso būdu Asmeniui kompensuojamos, pateikiant laisvos formos prašymą ir dokumentų kopijas, pagrindžiančias Asmens pagrindinei veiklai vykdyti patirtas būtinas išlaidas (išskyrus išlaidas, kurios patirtos dėl Savivaldybės turto (pastato), kurį Savivaldybė yra perdavusi Asmeniui pagal panaudos sutartį laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti, priežiūros, gerinimo, pertvarkymo, eksploatacijos, draudimo).“

1.12. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Asmens projektinės veiklos kofinansavimui skiriama iki 10 procentų (įskaitant PVM) nuo tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur). Lėšos ne konkurso būdu skiriamos iš kitų finansavimo šaltinių Asmens įgyvendinamo projekto kofinansavimui, pateikiant laisvos formos prašymą kartu su:

14.1. paraiškos, pagal kurią gautas finansavimas iš kitų šaltinių, kopija;

14.2. dokumentu, patvirtinančiu, kad Asmeniui projekto įgyvendinimui skirtas finansavimas;

14.3. dokumentu, įrodančiu, kad Asmuo prisidėjo prie šios projektinės veiklos nuosavomis piniginėmis lėšomis ne mažiau kaip 5 procentais, skaičiuojant nuo visų tinkamų finansuoti projekto numatomų išlaidų ir už šį prisidėjimą konkurso iš kitų finansavimo šaltinių organizatorius neskyrė Asmeniui papildomo balo.“

1.13. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Finansuojamos Asmenų konkursinės projektinės veiklos ir maksimalus finansavimo dydis (įskaitant PVM) vienam Asmens projektui finansuoti:

15.1. materialaus turto (išskyrus ilgalaikį turtą, kurio vertė 500 Eur (penki šimtai Eur ) ir daugiau, kaip šį turtą reglamentuoja 12-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas), kuris būtinas efektyviam Asmens, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 30 narių, įstatuose / nuostatuose numatytos veiklos vykdymui, Asmens narių poreikių tenkinimui, edukacijų, renginių organizavimui, sukūrimas ir (arba) stiprinimas – iki 1000 Eur (vieno tūkstančio Eur);

15.2.  Kuršėnų miesto / Savivaldybės teritorijos vietos bendruomenės viešųjų erdvių sutvarkymas (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio vietų sutvarkymas) ir atnaujinimas, pritaikant jas viešojo naudojimo poreikiams – iki 1 000 Eur (vieno tūkstančio Eur);

15.3. bendruomeniškumo skatinimas (įskaitant tik mokomuosius vizitus) ir tradicinių renginių organizavimas – iki 1000,00 Eur (vieno tūkstančio Eur);

15.4. mokymų, seminarų, skirtų visų Savivaldybės teritorijos Asmenų gebėjimų ugdymui, organizavimas – iki 1 000 Eur (vieno tūkstančio Eur).“

1.14. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Asmens projektinės veiklos kofinansavimui skiriama iki 10 procentų (įskaitant PVM) nuo tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000 Eur (vienas tūkstantis Eur). Lėšos ne konkurso būdu skiriamos iš kitų finansavimo šaltinių Asmens įgyvendinamo projekto kofinansavimui, pateikiant laisvos formos prašymą kartu su:

19.1. paraiškos, pagal kurią gautas finansavimas iš kitų šaltinių, kopija;

19.2. dokumentu, patvirtinančiu, kad Asmeniui projekto įgyvendinimui skirtas finansavimas;

19.3. dokumentu, įrodančiu, kad Asmuo prisidėjo prie šios projektinės veiklos nuosavomis piniginėmis lėšomis ne mažiau kaip 5 procentais, skaičiuojant nuo visų tinkamų finansuoti projekto numatomų išlaidų ir už šį prisidėjimą konkurso iš kitų finansavimo šaltinių organizatorius neskyrė Asmeniui papildomo balo.“

1.15. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Finansuojamos konkursinės NVO projektinės veiklos ir maksimalus finansavimo dydis (įskaitant PVM) vienam Asmens projektui finansuoti:“.

1.16. Pakeisti 225 papunktį ir jį išdėstyti taip:

225. Kai religinės bendruomenės / bendrijos paraiškoje nurodyta prašoma skirti lėšų suma viršija galimą maksimalią Aprašo 22³.1 papunktyje nurodytą lėšų sumą, Savivaldybės merui pritarus Komisijos siūlymui, rengiamas siūlymas Savivaldybės tarybai dėl prašomų lėšų skyrimo:“.

1.17. Pakeisti 51 punktą ir išdėstyti jį taip:

51. Kvietimas teikti paraiškas konkursui skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt). Konkursą organizuoja ir kvietimą teikti paraiškas rengia konkurso organizatorius.ׅ“

1.18. Pakeisti 54.6 papunktį ir išdėstyti jį taip:

54.6. Asmens (išskyrus religines bendruomenes ir bendrijas) susirinkimo / sueigos (sušauktos Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka) protokolo išrašą, kuriame nurodytas pritarimas paraiškoje nurodytai konkrečiai projektinei veiklai vykdyti;“.

1.19. Pakeisti 57 punktą ir išdėstyti jį taip:

57. Paraiškos, gautos po kvietime nurodyto paraiškų priėmimo termino, nevertinamos. Konkurso organizatorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką Asmenį el. paštu  informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos gavimo Savivaldybės administracijoje dienos. Su tikslu užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir Asmenų lygiateisiškumą, Savivaldybės administracijoje užregistruotos paraiškos taisyti, tikslinti, papildyti ar teikti papildomus dokumentus Asmuo negali. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška.“

1.20. Pakeisti 62 punktą ir jį išdėstyti taip:

62. Paraiškų vertinimą atlieka Komisija. Komisija paraiškas įvertina ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo paraiškų Komisijai perdavimo dienos ir protokole įrašo rekomendaciją Savivaldybės merui dėl finansuotinų / iš dalies finansuotinų / nefinansuotinų Asmenų paraiškų projektams įgyvendinti sąrašo ir lėšų skyrimo kiekvienam projektui vykdyti.“

1.21. Pakeisti 63 punktą ir išdėstyti jį taip:

63. Savivaldybės meras potvarkiu skiria lėšas pareiškėjams ir su kiekvienu pasirašo finansavimo sutartį. Finansavimo sutarties neatsiejama dalis yra projekto išlaidų sąmata (forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro).“

1.22. Pakeisti 65 punktą ir jį išdėstyti taip:

65. Informacijos apie konkurso eigą ir rezultatus paskelbimą Savivaldybės interneto svetainėje (www.siauliuraj.lt) užtikrina konkurso organizatorius.

1.23. Pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Komisija ar jos paskirti Komisijos nariai (ne mažiau kaip du) turi teisę atlikti fizinį projekto patikrinimą vietoje. Patikrinimą vykdantys Komisijos nariai projekto vykdytojo gali prašyti pateikti papildomą informaciją per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją dienos susijusią su projekto įgyvendinimu (apžiūrėti įsigytas prekes, atliktus darbus, susipažinti su išlaidas pagrindžiančių dokumentų originalais).“

1.24. Pakeisti 68 punktą ir išdėstyti jį taip:

68. Komisijos nariai, įvykdę patikrinimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo parengti ir Komisijai pateikti atlikto patikrinimo aktą (dokumento formą ir turinį tvirtina Komisija, priimdama sprendimą dėl patikrinimo atlikimo). Po patikros vietoje atlikimo Komisija turi teisę teikti rekomendaciją Savivaldybės merui priimti sprendimą dėl visiško / dalinio lėšų, kurios Asmeniui buvo skirtos projektui įgyvendinti, grąžinimo.“

1.25. Pakeisti 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Savivaldybės mero sprendimai dėl finansavimo Asmenims skyrimo ir (ar) neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.“

1.26. Pakeisti 3 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Pavesti Šiaulių rajono savivaldybės merui vykdyti Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo, patvirtinto Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-80 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas, išskyrus 4 punktą, įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., o jo nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta 20232027 metų kadencijos Šiaulių rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

4. Įpareigoti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrių, paskelbus 20232027 metų kadencijos Šiaulių rajono savivaldybės tarybos susirinkimo datą, pranešti apie tai Teisės aktų registrui.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Antanas Bezaras