vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SpREndimas

DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VALDYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 27 d. Nr. B-TS-206

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu ir 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu ir 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. kovo 25 d. sprendimą Nr. B-TS-1020 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Neiberka

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės

tarybos 2023 m. spalio 27 d.

sprendimu Nr. B-TS-206

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VALDYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginio valdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo sistemą, strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių dokumentų rengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, keitimą, priežiūrą, stebėseną, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir viešinimą.

2. Šiame Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. Strateginis planavimas Savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2. Strateginio planavimo sistema – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma, skirta ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.

2.3. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP)  ilgalaikis  (4–10 metų  trukmės) programavimo lygmens strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai  Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir Marijampolės regiono plėtros planu (toliau – RPP).

2.4. Vilkaviškio rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – 3 metų trukmės Savivaldybės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.5. Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos, seniūnijų, biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – MVP) yra SVP programų ar jų dalies (uždavinių, atskirų priemonių), už kurią atsakingos Savivaldybės administracija, seniūnijos ir biudžetinės įstaigos, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, rengiami atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jiems skirti asignavimus. Šiuose planuose nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų darbai (veiksmai) ir / ar projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir / ar projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai ir jų reikšmės.

2.6. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos  vienos ar kelių veiklos sričių programos, rengiamos, kai šių programų rengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose.

2.7. SVP programa (toliau – programa) – esminė, skirta strateginiam tikslui pasiekti, SVP dalis, kurioje nustatomi programos uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.8. Uždavinys  per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.   

2.9. Priemonė  užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.10. Vertinimo kriterijus  rodiklis, suteikiantis informaciją apie strateginio tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.

2.11. Programos koordinatorius – Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už tam tikros programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą. Jis vykdo šias pagrindines funkcijas:

2.11.1. surenka iš priemonių vykdytojų reikalingą informaciją programų projektams parengti;

2.11.2. suformuluoja programos uždavinius, jiems įgyvendinti numatytas priemones, jų stebėsenos rodiklius ir reikšmes, planuojamus pasiekti rezultatus;

2.11.3. rengia uždavinių įgyvendinimo priemonių ir joms įgyvendinti reikalingų lėšų projektus;

2.11.4. vykdo programos įgyvendinimo stebėseną.

2.12Priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės ir viešosios įstaigos, atsakingos už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Priemonių vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese, pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams.

2.13. Stebėsena – atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas – nuolat  rinkti informaciją apie planavimo dokumentų įgyvendinimą pagal nustatytus stebėsenos rodiklius, analizuoti pasiektus rezultatus, laiku priimti reikiamus sprendimus, siekiant užtikrinti  veiklos efektyvumą.

2.14. SVP įgyvendinimo ataskaita  dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie SVP pasiektus uždavinius, įgyvendintas priemones, planuotų lėšų panaudojimą, planuotas ir faktines vertinimo kriterijų reikšmes.

2.15. Kitos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje (toliau – metodika),  Vietos savivaldos,   Viešojo sektoriaus atskaitomybės ir  Biudžeto sandaros įstatymuose.

3. Savivaldybės planavimo sistemą sudaro teritorijų, strateginis ir finansinis planavimas.

4. Teritorijų planavimas Savivaldybėje vykdomas ir teritorijų planavimo dokumentai rengiami ir įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

5. Savivaldybės finansinis planavimas yra procesas, kurio metu atsižvelgiant į patvirtintus Savivaldybės strateginio planavimo dokumentus yra rengiamas Savivaldybės biudžetas ir kitų finansavimo šaltinių sąmatos.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

6.    Strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai) ir institucijos bei įstaigos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, jų viešinimą.

7.    Strateginio planavimo sistemos dalyviai – subjektai, dalyvaujantys Savivaldybės strateginio valdymo procesuose:

7.1. Savivaldybės taryba;

7.2. Savivaldybės kolegija;

7.3. Savivaldybės administracija;

7.4. Savivaldybės biudžetinės įstaigos;

7.5. Savivaldybės valdomos įmonės ir viešosios įstaigos;

7.6. kitos suinteresuotos šalys.

8.    Strateginio planavimo dokumentų sistemą sudaro:

8.1. SPP, tvirtina Savivaldybės taryba;

8.2. SVP, kurį kasmet tvirtina Savivaldybės taryba;

8.3. Savivaldybės administracijos MVP, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

8.4. Seniūnijų MVP, kurias tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

8.5. Biudžetinių įstaigų MVP, kurie teisės aktų nustatyta tvarka rengiami, derinami su atitinkamą veiklą kuruojančio Savivaldybės padalinio vadovu ir tvirtinami biudžetinių įstaigų vadovų;

8.6. atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, kurias pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

9. Savivaldybės kolegija svarsto ir teikia siūlymus dėl Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo.

10.    Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus, kuriuos sudarant atsižvelgiama į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Planavimo dokumentai susiejami aiškiais loginiais ryšiais, jų nuostatos tarpusavyje neturi prieštarauti.

11.    Rengiant ir įgyvendinant Savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, organizuojant strateginio valdymo procesus vadovaujamasi Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme numatytais strateginio valdymo sistemos principais:

11.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią valstybės pažangą, užtikrinti veiksmingą valdžios sektoriaus finansų planavimą ir panaudojimą;

11.2. veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams bei pažangos uždaviniams ir tęstinės veiklos uždaviniams (toliau kartu – uždaviniai) nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;

11.3. įrodymais pagrįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio vertinimu;

11.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius, atsižvelgiant į strateginius tikslus, uždavinius ir finansines galimybes naudoti ir išlaikyti pasiektus rezultatus;

11.5. bendradarbiavimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio valdymo sistemos dalyviams, racionaliai naudojant jų turimus žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

11.6. atvirumo ir įtraukimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimų priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotąsias šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;

11.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią kliūtims susidaryti arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams bei visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;

11.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas remiasi ateities įžvalgomis, t. y. rengiant planavimo dokumentus sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities alternatyvos ir jų galima įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir konkrečioms valstybės veiklos sritims.

 

III SKYRIUS

SPP RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, KEITIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

12.    SPP – Vilkaviškio rajono bendruomenės, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl Vilkaviškio rajono plėtros vizijos, plėtros tikslų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Jis rengiamas atsižvelgiant į RPP. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.

13.    SPP rengimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.

14.    SPP turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos.

15.    SPP projektą rengia Savivaldybės administracija ir / ar pasitelkiamas išorinis konsultacinių paslaugų teikėjas.

16.    SPP parengti naudojama metodikoje patvirtinta forma.

17.    SPP struktūra:

17.1. Bendroji informacija – nurodomas SPP planavimo laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija.

17.2. Savivaldybės esamos situacijos analizė – pateikiama Savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės Savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys, nurodomos Savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai, aprašoma ir pagrindžiama Savivaldybės nustatyta (-os) pagrindinė (-s) problema (-os), kurią (-ias) tikslinga spręsti bendrais savivaldybių veiksmais.

17.3. Savivaldybės plėtros vizija – nurodomas Savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą.

17.4. Savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi Savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai.

17.5. Priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai.

17.6. Finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai.

17.7. Svarbiausi Savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi Savivaldybės įgyvendinami ir / ar planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su RPP pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir / ar planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu.

17.8. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos.

18.    SPP rengimo procesas turi būti organizuojamas taip, kad būtų užtikrintas kuo aktyvesnis Vilkaviškio rajono savivaldybės interesų grupių (bendruomenių, valstybinių institucijų, asocijuotų verslo ir kitų visuomenės struktūrų) atstovų dalyvavimas, grindžiamas bendradarbiavimu ir partneryste.

19.    SPP projektui parengti gali būti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių ir kitų Vilkaviškio rajone veikiančių organizacijų atstovai bei Savivaldybės bendruomenės nariai. Darbo grupių sudėtis tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu.

20.    Parengtas SPP projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės kolegijai ir Savivaldybės kolegijai pritarus, skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis.

21.    Pasibaigus viešosioms konsultacijoms, patikslintas SPP projektas (jei buvo gauta pastabų) teikiamas svarstyti Savivaldybės kolegijai ir Savivaldybės kolegijai pritarus teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

22.    SPP plėtros uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl SPP keitimo raštu pateikiami Savivaldybės merui. Pasiūlymus dėl SPP pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

23.    SPP pakeitimo projektą rengia Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

24.    Parengtas SPP pakeitimo projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės kolegijai ir Savivaldybės kolegijai pritarus, teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

25.    SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas trejus metus kaip numatyta  SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatose.

26.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs informaciją iš SPP priemonių vykdytojų, Oficialiosios statistikos portalo, ją apibendrina ir parengia laisvos formos SPP įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie SPP numatytų vertinimo rodiklių pasiekimą.

27.    SPP įgyvendinimo ataskaita teikiama Savivaldybės tarybai tvirtinti.

28.    SPP, jo pakeitimus ir įgyvendinimo ataskaitas Savivaldybės interneto svetainėje skelbia Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

29.    Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa – daugiau kaip 4 metų planavimo dokumentas, skirtas atskiros ūkio (sektoriaus) raidai suplanuoti ir rengiamas, kai tai numatyta kuriame nors specialiajame įstatyme[1].

30. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa turėtų būti patvirtinta iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jos įgyvendinimą.

31. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už tą ūkio šaką (sektorių). Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programai rengti gali būti pasitelkti ekspertai.

32. Jei specialiajame įstatyme nenustatyta kitaip, Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programoje pateikiama vidaus ir išorės analizė (kuri turi būti išsamesnė nei SPP pateikta analizė), tikslai, uždaviniai, pagrindiniai planuojami projektai ar jų grupės apjungtos į priemones, vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės, kurie privalo atitikti SPP nustatytus susijusius tikslus ar uždavinius, taip pat priemones, jų vertinimo kriterijus ir  siekiamas reikšmes. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programoje pateikiama informacija turi būti detalesnė nei SPP, tačiau planuojami uždaviniai ir priemonės turi neprieštarauti SPP numatytiems.

33. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos projektas turi būti suderintas su Savivaldybės administracijos struktūriniu padaliniu, atsakingu už strateginį planavimą, apsvarstytas Savivaldybės kolegijoje bei paviešintas Savivaldybės interneto svetainėje.

34. Jei specialiajame įstatyme nenustatyta kitaip, Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa tvirtinama Savivaldybės tarybos sprendimu.

35. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa, esant poreikiui, gali būti peržiūrima ir keičiama. Keičiamos Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos projektas turi būti paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms ir suderinamas su Skyriumi bei Savivaldybės kolegija. Jei specialiajame įstatyme nenustatyta kitaip, Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programos pakeitimai (tikslinimai) tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

36.    Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos struktūros dalis.

 

V SKYRIUS

SVP RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, KEITIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

37.    SVP rengiamas siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus RPP nustatytoms pažangos priemonėms ir / ar SPP nustatytoms Savivaldybės plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančioms priemonėms ir / ar projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti.

38.    SVP rengiamas atsižvelgiant į SPP, kitus planavimo dokumentus, Savivaldybės administracijos ir biudžetinių įstaigų planuojamus asignavimus veiklai ir investiciniams projektams vykdyti, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams.

39.    SVP rengia Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

40. SVP parengti naudojamos metodikoje patvirtintos formos.

41.    SVP struktūra:

41.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

41.2.  SPP nurodyti Savivaldybės plėtros tikslai, uždaviniai ir jų stebėsenos rodikliai;

41.3.  planuojami 3 metų asignavimai, skirti Savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir / ar  projektams įgyvendinti;

41.4.  planuojami pasiekti rezultatai;

41.5.  SVP programos;

41.6. Savivaldybės valdomų įmonių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

41.7. kita svarbi susijusi informacija.

42.    Savivaldybė į SVP perkelia SPP nustatytas pažangos ir tęstinės veiklos priemones, RPP suplanuotus įgyvendinti projektus. Jei Savivaldybė nedalyvauja įgyvendinant RPP pažangos priemones ir / ar projektus, ji SVP nustato tęstinės veiklos uždavinius ir savo Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamus projektus.

43.    Savivaldybės meras organizuoja Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo procesą, savo potvarkiu skiria programų koordinatorius, atsakingus už SVP programų projektų parengimą.

44.    Papildomos formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

45.    Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant SVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, esant poreikiui patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.

46.    Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, atsižvelgdamos į Savivaldybės veiklos prioritetus, kitus planavimo dokumentus, iš Savivaldybės gyventojų ir / ar Vilkaviškio rajone veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

47.    Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, surinkę informaciją iš kuruojamų Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių, atsižvelgdami į Savivaldybės veiklos prioritetus, kitus planavimo dokumentus, iš Savivaldybės gyventojų ar Vilkaviškio rajone veikiančių organizacijų gautus prašymus, parengia ir pateikia programų koordinatoriams informaciją apie jų veiklos sričių planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

48.    Į SVP programų projektus integruojamos tos Savivaldybės viešųjų įstaigų ir savivaldybės valdomų įmonių planuojamos priemonės, projektai, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų, nuo Savivaldybės priklausančių, finansavimo šaltinių.

49.    Įvertinę Savivaldybės administracijos padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia SVP programų projektus, juos pateikia Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

50.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs iš programų koordinatorių SVP programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, atitiktį RPP, SPP, savivaldybės veiklos prioritetams bei kitiems planavimo dokumentams ir parengia SVP projektą.

51.    Parengtas SVP projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės kolegijai ir Savivaldybės kolegijai pritarus skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms. Remiantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti SVP projektu ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.

52.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išnagrinėja gautas pastabas ir pasiūlymus, prireikus SVP projektas patikslinamas. Patikslintas SVP projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės kolegijai.

53.    SVP tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

54.    Savivaldybės tarybai pirma teikiamas svarstyti ir tvirtinti SVP, o paskui – Savivaldybės biudžetas. Šie dokumentai gali būti svarstomi ir tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

55.    SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. 

56.    Tvirtinant SVP, SVP programoms įgyvendinti numatyti asignavimai turi atitikti Savivaldybės biudžeto projekte numatytus asignavimus.

57.    Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

58.    Patvirtinus SVP, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti SVP  įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

59.     Už SVP programų įgyvendinimo stebėseną ir informacijos pateikimą atsakingi SVP programų koordinatoriai ir priemonių vykdytojai.

60.    SVP, esant poreikiui, gali būti keičiamas ne mažiau kaip vieną kartą iki einamųjų metų pabaigos. Pasiūlymai dėl SVP keitimo pateikiami Savivaldybės merui raštu arba elektroniniu paštu.

61.    Programos koordinatorius atlieka siūlomų pakeitimų analizę, parengia SVP programos pakeitimo pasiūlymą.

62.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, parengia SVP pakeitimo projektą ir jį pateikia svarstyti Savivaldybės kolegijai.

63.    Parengtas SVP pakeitimo projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

64.    Pasibaigus kalendoriniams metams, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės pateikia jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės padaliniams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus.

65.    Programų koordinatoriai apibendrina gautą informaciją, įvertina pasiektus rezultatus ir parengia SVP programų įgyvendinimo ataskaitas bei pateikia jas Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

66.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, parengia SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

 

VI SKYRIUS

MVP STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

67.    Vadovaujantis patvirtintu SVP, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – MVP).

68.    MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

69.    Savivaldybės administracijos, seniūnijų MVP formą nustato Savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP formas – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

70.    MVP nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos, seniūnijos, biudžetinės įstaigos darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).

71.    Rengiant Savivaldybės administracijos MVP, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai parengia savo MVP ir pateikia juos Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

72.    Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

73. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus bei gyventojus. Atitinkamos seniūnijos seniūnai seniūnijos veiklos plano projektą, apsvarstytą seniūnaičių sueigoje ir suderintą su Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriumi, pateikia Skyriui, kuris rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl seniūnijų metinių veiklos planų tvirtinimo.

74. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais.

75.    Patvirtinus MVP, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

76.    Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, Savivaldybės administracijos ir savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

77.    Aprašas gali būti keičiamas ir / ar papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

78.    Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo ir jų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

79.    Tai, kas nereglamentuota šiame Apraše, sprendžiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, metodika ir kitais teisės aktais.

_______________



[1] Specialusis teisės aktas – tam tikroje srityje teisinius santykius reglamentuojantis teisės aktas (pvz., LR Šilumos ūkio įstatymas, LR Statybos įstatymas ir pan.).