LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimO Veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo PATVIRTINIMO
2024 m. liepos 12 d. Nr. 3D-534
Vilnius
Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,
t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2024 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3D-534
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimO Veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
Prioritetas |
Konkretus tikslas |
Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu |
Paramos gavėjų rūšis |
Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis |
Specialiosios projektų sąsajos |
Projektų rūšis |
Intervencinių priemonių rūšis |
Paramos formos kodas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“, Reglamento (ES) 2021/1139 26 straipsnio 1 dalies a ir b punktai |
2.1 Skatinti darnią akvakultūros veiklą, visų pirma didinti akvakultūros produktų gamybos konkurencingumą, kartu užtikrinant, kad veikla būtų aplinkos požiūriu tvari ilguoju laikotarpiu
|
02 Akvakultūra
|
04 Privati įmonė – labai maža 05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė) 06 Privati įmonė – didelė
|
04 Netaikoma |
31 Su klimato kaita susijęs veiksmas |
21 Studijos ir moksliniai tyrimai 56 Bandomieji projektai |
02. Ekonomiškai gyvybingų, konkurencingų ir patrauklių žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektorių sąlygų skatinimas |
01 Dotacijos |
II. SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai ir sąvokos |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas): 1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060); 1.1.2. 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139); 1.1.3. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008; 1.1.4. 2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo; 1.1.5. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas; 1.1.6. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas; 1.1.7. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas; 1.1.8. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas; 1.1.9. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“; 1.1.10. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“. 1.2. Sąvokos: 1.2.1. Mokslininkas – tyrėjas, turintis mokslo daktaro laipsnį. 1.2.2. Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – juridinis asmuo, kurio pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra; 1.2.3. Produktas – gaminys, paslauga arba procesas; 1.2.4. Produkto parengimas rinkai – veikla, vykdoma užbaigus projekto mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklas iki sukurto produkto gamybos pradžios, reikalinga parengti produktą pardavimui, pvz., sukurto produkto bandymai ir standartizavimas, gamybinių pajėgumų projektavimas, vartotojo instrukcijų parengimas ir pan.; 1.2.5. Tyrėjas – aukštąjį išsilavinimą turintis asmuo, plėtojantis pažinimą, konceptualizuojantis ar kuriantis naujus produktus, procesus, metodus ir sistemas arba vadovaujantis mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams. 1.2.6. Kitos vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos taikomuose teisės aktuose. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Per visą paramos teikimo pagal Aprašą laikotarpį projektams įgyvendinti skiriama iki 2 000 000 (dviejų milijonų) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų). 2.2. Didžiausia galima paramos suma vienam projektui ne daugiau kaip100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur. Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo pagal Aprašą laikotarpį ne daugiau kaip 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur. 2.3. Paramos intensyvumo norma yra ne daugiau kaip 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 2.4. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali leisti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais, neviršijant projekto sutartyje projektui skirtos finansavimo sumos: 2.4.1. jeigu numatoma projektą įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įvykdyti daugiau projekto veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektu būtų geriau prisidedama prie Žuvininkystės programos tikslų pasiekimo ir nekeičiama projekto esmė; 2.4.2. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu Agentūros keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, kai prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie nebuvo keliami PĮP teikimo metu; 2.4.3. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti PĮP rengimo, vertinimo, sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Reikalavimai projektams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Pagal Aprašą remiama veikla – taikomieji moksliniai tyrimai skirti skatinti mokslininkų ir akvakultūros gamintojų keitimąsi žiniomis, sprendžiant aktualias akvakultūros sektoriaus problemas, vykdomi bendradarbiaujant mokslo ir akvakultūros sektoriaus atstovams, taip pat su minėtais tyrimais susiję: duomenų rinkimas ir tvarkymas; bandomieji projektai; žinių ir mokslinių tyrimų rezultatų sklaida, seminarai ir geriausia praktika. 3.2. Galimi pareiškėjai: verslininkas, taip kaip jis apibrėžiamas Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, arba įmonė, užsiimanti akvakultūra ir turinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą (toliau – akvakultūros įmonė); 3.3. PĮP gali būti teikiamas kartu su partneriu (-iais). Galimi projekto partneriai: 3.3.1. akvakultūros įmonė; 3.3.2. MSI, akvakultūros įmonių asociacija, gamintojų organizacija, mokslininkas ir (arba) tyrėjas. 3.4. Vienas pareiškėjas, atitinkantis Aprašo 3.2 papunktyje nustatytus reikalavimus, per vieną kvietimą gali pateikti tik vieną PĮP. 3.5. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., tačiau projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu paramos gavėjas negali įgyvendinti projekto per 24 mėnesius Agentūra įvertina, ar projektas neįgyvendinamas dėl objektyvių (patvirtintų faktais, dokumentais ir pan.) priežasčių, kurių paramos gavėjas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PFAT nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d. 3.6. Siektini stebėsenos rodikliai (kiekvienas projektas turi prisidėti prie rezultato rodiklio CR14 ir (ar) CR21. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), prisidedama ir prie rezultato rodiklio CR13 (1 projektas = 1 veiksmas)): |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.7. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie: 3.7.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. NR. 15-001-01-14-03 „Sudaryti sąlygas perspektyvioms, konkurencingoms ir patrauklioms tvarios žvejybos, darnios akvakultūros, saugaus žuvininkystės produktų tiekimo veikloms ir panaudoti mėlynosios ekonomikos teikiamas galimybes žvejybos ir akvakultūros regionuose“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“; 3.7.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Subjektų, didinančių išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje, skaičius (vnt.)“; 3.7.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei konkurencingumą“. 3.8. Numatyti veiksmai leis nustatyti, išbandyti ir pritaikyti pažangias technologijas ir metodus akvakultūros sektoriuje bei keistis žiniomis, prisidedant prie Europos žaliojo kurso ES biologinės įvairovės ir „Nuo ūkio iki stalo“ strategijų bei atitinkamai Baltijos jūros regiono strategijos tikslo padidinti gerovę įgyvendinimo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. 4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą. 4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.3. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.10, 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą (pvz., prekių ar paslaugų kūrimą), taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir Aprašo 6.1.1 papunktyje nustatytos partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos, kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais). 7.2. nepriklausomai nuo to, ar nustatyta prievolė užtikrinti investicijų tęstinumą, kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat 3 metus (kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą) ar 5 metus (kai paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) nuo projekto finansavimo pabaigos, negali perleisti, parduoti, be Agentūros sutikimo įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori įkeisti turtą, jis turi pateikti Agentūrai finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, ir (arba) pasirašytą paskolos suteikimo sutartį ir gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas tik tiems paramos gavėjams, kurie PĮP finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių. 7.3. Nustačius pažeidimą dėl Aprašo 7.1 arba 7.2 papunktyje nustatytų reikalavimų neįvykdymo, netinkamos finansuoti projekto išlaidos (finansinės pataisos) apskaičiuojamos kaip nustatyta PFAT 5 priedo „Su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti projekto išlaidų apskaičiavimo ir taikymo metodika“ 2 punkte. 7.4. jei projekto įgyvendinimo metu ar 3 metus (kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą), ar 5 metus (kai paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) nuo projekto finansavimo pabaigos gaunamos pajamos iš tiesiogiai projekto metu sukurtų ir rinkai pateiktų produktų, šių pajamų dydžiu mažinamos tinkamos finansuoti projekto išlaidos (apskaičiuojamos finansinės pataisos). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso. 8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami (netaikoma, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai) laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai: 8.2.1. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais): 8.2.1.1. galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kaip nustatyta Aprašo 6.1.1 papunktyje; 8.2.1.2. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą; 8.2.1.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą; 8.2.1.4. dokumentai, pagrindžiantys atitiktį specialiajam atrankos kriterijui, nustatytam Aprašo 6.1.2 papunktyje. Teikti nebūtina jei atitinkamos tyrėjo (-ų) arba mokslininko (-ų) paslaugos įsigyjamos iš išorės tiekėjų, o pareiškėjas įsipareigoja atitikti 6.1.2 papunktyje nurodytą kriterijų ir pateikti įrodymus iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos (pažymėdamas įsipareigojimą Aprašo 2 priede); 8.2.2. parengtas MTEP planas (Aprašo 1 priedas); 8.2.3. užpildytas Aprašo 2 priedas; 8.2.4. tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Šis reikalavimas netaikomas, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai; 8.2.5. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP; 8.2.6. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją. 8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo tvarka. 8.4. Veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija, teikiamos PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais. Pateikus tarpines ar galutines tyrimo ataskaitas, Agentūra per mėnesį nuo jų pateikimo dienos, esant poreikiui, gali paprašyti jas pristatyti ir atsakyti į klausimus. 8.5. Paramos gavėjas, atsiskaitydamas už 5 metų (kai investicijų tęstinumo reikalavimas taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį ir (arba) taikomas reikalavimas pagal Aprašo 7.2 papunktį, o paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) arba 3 metų (laikantis Aprašo 7.2 papunktyje nustatyto reikalavimo, kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą) po projekto finansavimo pabaigos kontrolės laikotarpį, privalo teikti Agentūrai ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos laikantis PFAT 220—224 punktuose nustatytų reikalavimų. 8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas projekto sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas projekto sutartyje. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP. 9.2. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų kategorijos yra šios: 9.2.1. Techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti. 9.2.2. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos (t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai įvertinus įvykdytus pirkimus nebuvo nustatyta jokių susijusių slapto susitarimo elementų). 9.2.3. Išlaidos, susijusios su konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų vien tik projekto MTEP veiklai, įsigijimu, taip pat išlaidos dėl MTEP veiklai reikalingų paslaugų, kurios nėra MTEP ir be jų nebus pasiekti projekto tikslai, įsigijimo. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai paslaugos įsigyjamos iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų. 9.2.4. Su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos. 9.2.5. Projekto MTEP veikloms naudojamo turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos (ne daugiau nei 50 proc. visų tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų). MTEP veikloms naudojamo turto nusidėvėjimo sąnaudos turi būti apskaičiuotos projekto įgyvendinimo laikotarpiui. 9.2.6. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos įrangos nuomos išlaidos. 9.2.7 Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų). 9.2.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.6–10.11 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui priklauso paramos gavėjas; 9.2.9. Projektą vykdančio personalo komandiruočių ir kelionių išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.12–10.21 papunkčiuose, ir komandiruočių transporto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.22-10.35 papunkčiuose; 9.2.10. mokomųjų renginių (seminarų, konferencijų, mokymų) organizavimo išlaidos; 9.2.11. Matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos. Viešinimo tvarka nustatyta Komunikacijos nuostatuose (PFAT 6 priedas). Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose. 9.2.12. Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų (Aprašo 9.2.1–9.2.11 papunkčiai). Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje. 9.3. Aprašo 9.2.1.-9.2.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti visų tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų. 9.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms: https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81
|