Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimO Veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 12 d. Nr. 3D-534

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                             Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3D-534

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimO Veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Prioritetas

Konkretus tikslas

Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu

Paramos gavėjų rūšis

Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis

Specialiosios projektų sąsajos

Projektų rūšis

Intervencinių priemonių rūšis

Paramos formos kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“,

Reglamento (ES) 2021/1139

26 straipsnio 1 dalies a ir b punktai

2.1 Skatinti darnią akvakultūros veiklą, visų pirma didinti akvakultūros produktų gamybos konkurencingumą, kartu užtikrinant, kad veikla būtų aplinkos požiūriu tvari ilguoju laikotarpiu

 

02 Akvakultūra

 

04 Privati įmonė – labai maža

05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė)

06 Privati įmonė – didelė

 

04 Netaikoma

31 Su klimato kaita susijęs veiksmas

21 Studijos ir moksliniai tyrimai

56 Bandomieji projektai

02. Ekonomiškai gyvybingų, konkurencingų ir patrauklių žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektorių sąlygų skatinimas

01 Dotacijos

 

II.         SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai ir sąvokos

1.1.  Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

1.1.2.   2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139);

1.1.3.   Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008;

1.1.4.   2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo;

1.1.5. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas;

1.1.6. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

1.1.7. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

1.1.8. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas;

1.1.9.   Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.1.10. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“.

1.2. Sąvokos:

1.2.1. Mokslininkas – tyrėjas, turintis mokslo daktaro laipsnį.

1.2.2. Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – juridinis asmuo, kurio pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra;

1.2.3. Produktas – gaminys, paslauga arba procesas;

1.2.4. Produkto parengimas rinkai – veikla, vykdoma užbaigus projekto mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklas iki sukurto produkto gamybos pradžios, reikalinga parengti produktą pardavimui, pvz., sukurto produkto bandymai ir standartizavimas, gamybinių pajėgumų projektavimas, vartotojo instrukcijų parengimas ir pan.;

1.2.5. Tyrėjas – aukštąjį išsilavinimą turintis asmuo, plėtojantis pažinimą, konceptualizuojantis ar kuriantis naujus produktus, procesus, metodus ir sistemas arba vadovaujantis mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams.

1.2.6. Kitos vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos taikomuose teisės aktuose.

2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma

2.1.  Per visą paramos teikimo pagal Aprašą laikotarpį projektams įgyvendinti skiriama iki 2 000 000 (dviejų milijonų) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų).

2.2. Didžiausia galima paramos suma vienam projektui ne daugiau kaip100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur. Didžiausia galima paramos suma vienam paramos gavėjui ir įmonėms partnerėms bei (arba) susijusioms įmonėms per visą paramos teikimo pagal Aprašą laikotarpį ne daugiau kaip 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur.

2.3. Paramos intensyvumo norma yra ne daugiau kaip 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

2.4. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali leisti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais, neviršijant projekto sutartyje projektui skirtos finansavimo sumos:

2.4.1. jeigu numatoma projektą įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įvykdyti daugiau projekto veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektu būtų geriau prisidedama prie Žuvininkystės programos tikslų pasiekimo ir nekeičiama projekto esmė;

2.4.2. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu Agentūros keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, kai prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie nebuvo keliami PĮP teikimo metu;

2.4.3. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti PĮP rengimo, vertinimo, sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu.

3. Reikalavimai projektams

3.1. Pagal Aprašą remiama veikla – taikomieji moksliniai tyrimai skirti skatinti mokslininkų ir akvakultūros gamintojų keitimąsi žiniomis, sprendžiant aktualias akvakultūros sektoriaus problemas, vykdomi bendradarbiaujant mokslo ir akvakultūros sektoriaus atstovams, taip pat su minėtais tyrimais susiję: duomenų rinkimas ir tvarkymas; bandomieji projektai; žinių ir mokslinių tyrimų rezultatų sklaida, seminarai ir geriausia praktika.

3.2. Galimi pareiškėjai: verslininkas, taip kaip jis apibrėžiamas Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, arba įmonė, užsiimanti akvakultūra ir turinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą (toliau – akvakultūros įmonė);

3.3. PĮP gali būti teikiamas kartu su partneriu (-iais). Galimi projekto partneriai:

3.3.1. akvakultūros įmonė;

3.3.2. MSI, akvakultūros įmonių asociacija, gamintojų organizacija, mokslininkas ir (arba) tyrėjas.

3.4. Vienas pareiškėjas, atitinkantis Aprašo 3.2 papunktyje nustatytus reikalavimus, per vieną kvietimą gali pateikti tik vieną PĮP.

3.5. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., tačiau projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu paramos gavėjas negali įgyvendinti projekto per 24 mėnesius Agentūra įvertina, ar projektas neįgyvendinamas dėl objektyvių (patvirtintų faktais, dokumentais ir pan.) priežasčių, kurių paramos gavėjas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PFAT nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d.

3.6. Siektini stebėsenos rodikliai (kiekvienas projektas turi prisidėti prie rezultato rodiklio CR14 ir (ar) CR21. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), prisidedama ir prie rezultato rodiklio CR13 (1 projektas = 1 veiksmas)):

Rodiklio pavadinimas  

Rodiklio kodas 

Matavimo vienetai 

Siektina reikšmė (priemonės lygiu)

1

2

3

4

Suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo veikla (veiksmų skaičius)

CR 13

Vnt.

20

Inovacijos, kurioms sudarytos sąlygos (naujų produktų, paslaugų, procesų, verslo modelių ar metodų skaičius)

CR 14

Vnt.

15

Pateikti duomenų rinkiniai ir suteiktos konsultacijos (skaičius)

CR 21

Vnt.

5

3.7. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie:

3.7.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. NR. 15-001-01-14-03 „Sudaryti sąlygas perspektyvioms, konkurencingoms ir patrauklioms tvarios žvejybos, darnios akvakultūros, saugaus žuvininkystės produktų tiekimo veikloms ir panaudoti mėlynosios ekonomikos teikiamas galimybes žvejybos ir akvakultūros regionuose“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos Mokslo atstovų ir akvakultūros įmonių bendradarbiavimo veiklos“;

3.7.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Subjektų, didinančių išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje, skaičius (vnt.)“;

3.7.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei  konkurencingumą“.

3.8. Numatyti veiksmai leis nustatyti, išbandyti ir pritaikyti pažangias technologijas ir metodus akvakultūros sektoriuje bei keistis žiniomis, prisidedant prie Europos žaliojo kurso ES biologinės įvairovės ir „Nuo ūkio iki stalo“ strategijų bei atitinkamai Baltijos jūros regiono strategijos tikslo padidinti gerovę įgyvendinimo.

4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai

4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms.

5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą

Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

1

2

3

4

6.1. Specialusis projektų atrankos kriterijus

6.1.1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) pareiškėjas ir visi projekto partneriai pasirašo Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

Kai PĮP teikiama kartu su partneriu (-iais), prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, projektu suteikiamos de minimis (kai aktualu) pagalbos pasiskirstymas tarp partnerių / pareiškėjo ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių. Atitiktis reikalavimams turi būti išlaikyta projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu gali būti pasirašomos sutartys su naujais projekto įgyvendinimo partneriais. Jei projekto įgyvendinimo metu nutraukiama Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis su kuriuo nors iš partnerių, apie tai informuojama Agentūra, kuri turi įvertinti ar projektas gali būti toliau įgyvendinamas.

6.1.2.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Bent vienas iš projekte dalyvaujančių mokslininkų ir (arba) tyrėjų turi turėti mokslinės veiklos ir / ar mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) patirties akvakultūros srityje.

Tokią patirtį patvirtina, atitinkamai pateikiant dokumentus, pagrindžiančius funkcijų realaus vykdymo faktą, dalyvavimas MTEP (įskaitant dalyvavimą mokslinėje veikloje) akvakultūros srityje per 5 metų laikotarpį ėjusį iki PĮP pateikimo metų. Jei projekte dalyvauja MSI, šis specialusis atrankos kriterijus taikomas jos deleguotam projekte dalyvaujančiam mokslininkui ir (arba) tyrėjui. Jei projektas įgyvendinamas be partnerio (-ių), ir atitinkamos paslaugos įsigyjamos iš išorės tiekėjų, pareiškėjas gali įsipareigoti (Aprašo 2 priede) šį kriterijų atitikti ir įrodymus pateikti iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos.

6.2. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (mažiausias privalomas surinkti prioritetinių balų skaičius – 30):

6.2.1.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekto įgyvendinimo metu sukurtų produktų technologinės parengties lygis

Technologinės parengties lygis vertinamas atsižvelgiant į naujo produkto technologinės parengties lygį – aukštesnis įvertinimas (daugiau balų) suteikiamas (-a) tiems projektams, kurių įgyvendinimo metu sukurtų produktų technologinės parengties lygis didesnis projekto pradžioje ir pabaigoje. Technologinės parengties lygis nustatomas vadovaujantis Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650.

Iki 40 balų gali būti skiriama priklausomai nuo naujo produkto technologinės parengties lygio, vertinant numatomo sukurti / kuriamo produkto technologinę parengtį dviem aspektais:

6.2.1.1. „status quo“, t. y. technologinės parengties lygis prieš pradedant projekto veiklas (gali būti skiriama iki 20 balų). Vertinimo skalė:

4 etapas – skiriama 4 balai;

5 etapas – skiriama 8 balai;

6 etapas – skiriama 12 balų;

7 etapas – skiriama 20 balų.

6.2.1.2. įgyvendinus projektą numatomas pasiekti technologinės parengties lygis (gali būti skiriama iki 20 balų). Vertinimo skalė:

7 etapas –  skiriama 15 balų;

8 ir 9 etapai – skiriama 20 balų.

Jeigu įgyvendinant ar įgyvendinus projektą bus sukurta daugiau nei vienas produktas, vertinamas kiekvienas produktas ir tuomet apskaičiuojamas suteikiamo balo vidurkis. Jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir vieno skaičiaus po kablelio.

Atitiktis pagrindžiama MTEP plane (Aprašo 1 priedas)

6.2.2..

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekto įgyvendinimo metu ir 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos įmonės (-ių) numatomos ekonominės naudos, gautos iš tiesiogiai projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų), santykis su tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurių įgyvendinimo metu ir 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos numatomos gauti įmonės (-ių) (pareiškėjos ir partnerių, kai PĮP teikiama su partneriais) ekonominės naudos (neįskaitomos pajamos iš projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) pardavimo, jei tokios numatomos) iš tiesiogiai projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) santykis su projekto tinkamomis finansuoti išlaidomis yra didesnis. Vertinama numatoma ekonominė nauda yra pagrindžiama pareiškėjo prognozėmis ir skaičiavimais MTEP plane (Aprašo 1 priedas).

Vertinama pagal formulę X=P/I, kurioje:

P – projekto įgyvendinimo metu ir 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos numatoma gauti įmonės (-ių) ekonominė nauda iš tiesiogiai projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) ;

I – tinkamos finansuoti projekto išlaidos (numatytos PĮP);

Jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir vieno skaičiaus po kablelio.

Daugiau balų suteikiama tiems projektams, kurių X yra didesnis.

Vertinimo skalė:

kai X > arba = 1 suteikiama 20 balų;

kai 1 >X > arba = 0,5 suteikiama 10 balų;

kai 0,5 >X > arba = 0,3 suteikiami 6 balai.

6.2.3.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekto įgyvendinimo metu sukurto produkto reikšmingumas tvarumui

Reikšmingumas yra vertinamas atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) indėlį į įmonės (-ų) tvarumą.

Iki 20 balų gali būti skiriama priklausomai nuo projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) indėlio į tvarumą (20 balų skiriama jei atitinka du arba daugiau atrankos kriterijaus papunkčių):

6.2.3.1. žiedinės ekonomikos plėtros galimybių įgalinimas, projektui skiriama 10 balų.

6.2.3.2. gamtinių išteklių naudojimo efektyvumą didinančių inovacijų įgalinimas, projektui skiriama 10 balų

6.2.3.3. žemesnio trofinio lygio rūšių (augalėdžių žuvų, vėžiagyvių ir kitų bestuburių, dumblių) akvakultūros gamybos ir / arba akvakultūros gamybos daugiatrofinėse (kelių pakopų) akvakultūros sistemose inovacijų įgalinimas, projektui skiriama 10 balų;

6.2.3.4. prisitaikymo prie klimato kaitos inovacijų įgalinimas, projektui skiriama 10 balų;

6.2.3.5. inovacijų mažinančių neigiamą akvakultūros poveikį natūraliems vandens telkiniams įgalinimas, projektui skiriama 10 balų.

Inovacijos įgalinimu laikoma, kai įgyvendinus projektą numatomas pasiekti bent 7 naujo produkto technologinės parengties lygis.

Atitiktis pagrindžiama MTEP plane (Aprašo 1 priedas).

6.2.4.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekto įgyvendinimo metu sukurto (-os) produkto (inovacijos) reikšmingumo lygis

Reikšmingumas yra vertinamas atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo metu sukurto (-ų) produkto (-ų) naujumo lygį. Naujumas klasifikuojamas į tris grupes (reikšmingumo didėjimo tvarka kaip nurodyta Oslo vadove („Oslo manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data“, 4rd Edition, OECD, „Eurostat“, 2018 https://www.lic.lt/wp-content/uploads/2020/09/Oslo-vadovas-20181.pdf ):

·    produktas naujas įmonės lygmeniu;

·    produktas naujas įmonės rinkos lygmeniu;

·    produktas naujas pasaulio lygmeniu.

Aukštesnis įvertinimas (daugiau balų) suteikiamas (-a) tiems projektams, kurių įgyvendinimo metu sukurtų produktų reikšmingumas yra didesnis. Vertinimo skalė: 6.2.4.1. Jeigu projekto įgyvendinimo metu arba per 3 metus po projekto įgyvendinimo bus sukurtas bent vienas produktas, kuris naujas pasaulio lygmeniu, projektui skiriama 20 balų.

6.2.4.2. Jeigu projekto įgyvendinimo metu arba per 3 metus po projekto įgyvendinimo bus sukurtas bent vienas produktas, kuris naujas įmonės rinkos lygmeniu, projektui skiriama 12 balų.

6.2.4.3. Jeigu projekto įgyvendinimo metu arba per 3 metus po projekto įgyvendinimo bus sukurtas bent vienas produktas, kuris naujas įmonės lygmeniu, projektui skiriami 5 balai

Vertinant produktų naujumo lygmenį, vienas produktas priskiriamas tik vienai naujumo grupei (t. y. jei produktas yra naujas pasaulio lygmeniu, neskiriama papildomų balų už naujumą rinkos ir (ar) įmonės lygmeniu, jeigu produktas naujas rinkos lygmeniu, neskiriama papildomų balų už naujumą įmonės lygmeniu).

Atitiktis pagrindžiama MTEP plane (Aprašo 1 priedas).

6.3. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.10, 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus.

7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas

7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą (pvz., prekių ar paslaugų kūrimą), taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir Aprašo 6.1.1 papunktyje nustatytos partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos, kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais).

7.2. nepriklausomai nuo to, ar nustatyta prievolė užtikrinti investicijų tęstinumą, kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat  3 metus (kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą) ar 5 metus (kai paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) nuo projekto finansavimo pabaigos,  negali perleisti, parduoti, be Agentūros sutikimo įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori įkeisti turtą, jis turi pateikti Agentūrai finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, ir (arba) pasirašytą paskolos suteikimo sutartį ir gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas tik tiems paramos gavėjams, kurie PĮP finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių.

7.3. Nustačius pažeidimą dėl Aprašo 7.1 arba 7.2 papunktyje nustatytų reikalavimų neįvykdymo, netinkamos finansuoti projekto išlaidos (finansinės pataisos) apskaičiuojamos kaip nustatyta PFAT 5 priedo „Su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti projekto išlaidų apskaičiavimo ir taikymo metodika“ 2 punkte.

7.4. jei projekto įgyvendinimo metu ar 3 metus (kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą), ar 5 metus (kai paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) nuo projekto finansavimo pabaigos gaunamos pajamos iš tiesiogiai projekto metu sukurtų ir rinkai pateiktų produktų, šių pajamų dydžiu mažinamos tinkamos finansuoti projekto išlaidos (apskaičiuojamos finansinės pataisos).

8. Kiti reikalavimai

8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso.

8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami (netaikoma, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai) laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai:

8.2.1. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais):

8.2.1.1. galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kaip nustatyta Aprašo 6.1.1 papunktyje;

8.2.1.2. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą;

8.2.1.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą;

8.2.1.4. dokumentai, pagrindžiantys atitiktį specialiajam atrankos kriterijui, nustatytam Aprašo 6.1.2 papunktyje. Teikti nebūtina jei atitinkamos tyrėjo (-ų) arba mokslininko (-ų) paslaugos įsigyjamos iš išorės tiekėjų, o pareiškėjas įsipareigoja  atitikti 6.1.2 papunktyje nurodytą kriterijų ir pateikti įrodymus iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos (pažymėdamas įsipareigojimą Aprašo 2 priede);

8.2.2. parengtas MTEP planas (Aprašo 1 priedas);

8.2.3. užpildytas Aprašo 2 priedas;

8.2.4. tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Šis reikalavimas netaikomas, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai;

8.2.5. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP;

8.2.6. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją.

8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo  priėmimo tvarka.

8.4. Veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija, teikiamos PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais. Pateikus tarpines ar galutines tyrimo ataskaitas, Agentūra per mėnesį nuo jų pateikimo dienos, esant poreikiui, gali paprašyti jas pristatyti ir atsakyti į klausimus.

8.5. Paramos gavėjas, atsiskaitydamas už 5 metų (kai investicijų tęstinumo reikalavimas taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį ir (arba) taikomas reikalavimas pagal Aprašo 7.2 papunktį, o paramos gavėjas turi didelės įmonės statusą) arba 3 metų (laikantis Aprašo 7.2 papunktyje nustatyto reikalavimo, kai paramos gavėjas turi MVĮ statusą) po projekto finansavimo pabaigos kontrolės laikotarpį, privalo teikti Agentūrai ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos laikantis PFAT 220—224 punktuose nustatytų reikalavimų.

8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas projekto sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas projekto sutartyje.

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP.

9.2. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų kategorijos yra šios:

9.2.1. Techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų, išlaidos. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti.

9.2.2. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos (t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai įvertinus įvykdytus pirkimus nebuvo nustatyta jokių susijusių slapto susitarimo elementų).

9.2.3. Išlaidos, susijusios su konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų vien tik projekto MTEP veiklai, įsigijimu, taip pat išlaidos dėl MTEP veiklai reikalingų paslaugų, kurios nėra MTEP ir be jų nebus pasiekti projekto tikslai, įsigijimo. Šios išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai paslaugos įsigyjamos iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų.

9.2.4. Su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos.

9.2.5. Projekto MTEP veikloms naudojamo turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos (ne daugiau nei 50 proc. visų tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų). MTEP veikloms naudojamo turto nusidėvėjimo sąnaudos turi būti apskaičiuotos projekto įgyvendinimo laikotarpiui.

9.2.6. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos įrangos nuomos išlaidos.

9.2.7 Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų).

9.2.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.6–10.11 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas;

9.2.9. Projektą vykdančio personalo komandiruočių ir kelionių išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.12–10.21 papunkčiuose, ir komandiruočių transporto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.22-10.35 papunkčiuose;

9.2.10. mokomųjų renginių (seminarų, konferencijų, mokymų) organizavimo išlaidos;

9.2.11. Matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos. Viešinimo tvarka nustatyta Komunikacijos nuostatuose (PFAT 6 priedas). Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose.

9.2.12. Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų (Aprašo 9.2.1–9.2.11 papunkčiai). Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje.

9.3. Aprašo 9.2.1.-9.2.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti visų tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų.

9.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje.

10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai:

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms:

https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81

Eil. Nr.

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

10.1.

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų

FN-01

7 proc.

Iki 7 proc. fiksuotoji norma

10.2.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

10.3.

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

10.4.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

FS-01-03

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

10.5.

FS-01-04

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

10.6.

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos

FĮ-21-01

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.7.

FĮ-21-02

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.8.

FĮ-21-03

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1.

10.9.

FĮ-39-01

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis I, R, S, A, N, L, E, H, F, G, P ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

10.10.

FĮ-39-02

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, Q, B, D, M ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

10.11

FĮ-39-03

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis K ir J ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

10.12.

Projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos

FĮ-56-01

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 1-oje šalių grupėje

10.13.

FĮ-56-02

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 2-oje šalių grupėje

10.14.

FĮ-56-03

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 3-oje šalių grupėje

10.15.

FĮ-56-04

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 4-oje šalių grupėje

10.16.

FĮ-56-05

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 5-oje šalių grupėje

10.17.

FĮ-56-06

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 6-oje grupėje

10.18.

FĮ-56-07

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 7-oje grupėje

10.19.

FĮ-56-08

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 8-oje grupėje

10.20.

FĮ-56-09

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 9-oje grupėje

10.21.

FĮ-56-10

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 10-oje grupėje

10.22

Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos

FĮ-57-01

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km

10.23.

FĮ-57-02

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km;

10.24.

FĮ-57-03

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km

10.25.

FĮ-57-04

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km

10.26.

FĮ-57-05

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km

10.27.

FĮ-57-06

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 4000 km iki 7999 km

10.28.

FĮ-57-07

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia 8000 km ir daugiau

10.29.

FĮ-57-08

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km

10.30.

FĮ-57-09

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km

10.31.

FĮ-57-10

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km

10.32.

FĮ-57-11

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km

10.33.

FĮ-57-12

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km

10.34.

Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos

FĮ-58-01

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, be PVM

10.35.

FĮ-58-02

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, su PVM

 

________________________________