Paveikslėlis, kuriame yra tekstas, eskizas, piešimas, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO ATLIEKAMŲ KONTROLINIŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 21 d. Nr. T1-69

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti 2023 m. rugpjūčio 1 d. įsigaliojusios Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 70-1 straipsnio 3 dalies tinkamą vykdymą:

1. T v i r t i n u Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atliekamų kontrolinių pirkimų tvarkos aprašą (pridedama) .

2. P a v e d u :

2.1. Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus, Narkotikų ir jų prekursorių kontrolės skyriaus vedėjams:

2.1.1. kontroliuoti kontroliniams pirkimams skirtų vadovaujamų skyrių valstybės tarnautojams išmokėtų Departamento lėšų naudojimą;

2.1.2. organizuoti kontrolinių pirkimų metu vadovaujamų skyrių įsigytų prekių realizavimą ar sunaikinimą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

2.2. Veiklos administravimo skyriui:

2.2.1. paskelbti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atliekamų kontrolinių pirkimų tvarkos aprašą Teisės aktų registre;

2.2.2. su Aprašu supažindinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                                                                                  Gražina Belian

                                                                                                                 


 

PATVIRTINTA

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės

departamento direktoriaus

2023 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. T1-69

 

NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO ATLIEKAMŲ KONTROLINIŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atliekamų kontrolinių pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (toliau – Departamentas) atliekamų kontrolinių pirkimų organizavimo, atlikimo ir rezultatų įforminimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės, Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių ir kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose Departamento veiklą.

 

II SKYRIUS

KONTROLINIŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

3. Kontrolinio pirkimo tikslas – atliekant neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą, patikrinti, ar ūkio subjektas laikosi Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės ir (ar) Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės ir (ar) Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės ir (ar) Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

4. Kontrolinis pirkimas gali būti atliekamas:

4.1. gavus informaciją iš kito viešojo administravimo subjekto apie ūkio subjekto vykdomą veiklą, kuri galimai neatitinka teisės aktų reikalavimų;

4.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų, kad ūkio subjektas, vykdydamas veiklą, nesilaiko šio Aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų reikalavimų;

4.3. siekiant nustatyti, ar ūkio subjektas pašalino ankstesnio jo veiklos patikrinimo metu nustatytus teisės aktų reikalavimų pažeidimus ir ar įgyvendino jo atžvilgiu priimtus sprendimus.

5. Prieš kontrolinį pirkimą Departamento valstybės tarnautojas, kuriam pavesta atlikti kontrolinį pirkimą, išanalizuoja ir įvertina Departamento turimus ir su numatytu kontroliniu pirkimu susijusius dokumentus bei informaciją.

6. Kontrolinis pirkimas iš ūkio subjekto atliekamas turint teisės aktų nustatyta tvarka įformintą sprendimą atlikti neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą ir Departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens pavedimą atlikti kontrolinį pirkimą (toliau – Pavedimas) (1 priedas), kuriame turi būti nurodyta:

6.1. kontrolinio pirkimo atlikimo teisinis ir faktinis pagrindas, tikslas ir kontrolinio pirkimo objektas;

6.2. numatoma kontrolinio pirkimo atlikimo data arba laikotarpis, kurio metu numatoma atlikti kontrolinį pirkimą;

6.3. ūkio subjekto, iš kurio numatoma  atlikti kontrolinį pirkimą, pavadinimas, kodas, adresas (jei šie duomenys žinomi), jei ūkio subjektas yra fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, gimimo metai ir veiklos vykdymo vietos adresas (jei šie duomenys žinomi), vietos, kurioje bus atliekamas kontrolinis pirkimas, adresas arba ryšio priemonė, kuria bus atliekamas kontrolinis pirkimas (jei šie duomenys žinomi). Kai nėra žinomas konkretus ūkio subjektas, jo adresas, ryšio priemonė, kuria bus atliekamas kontrolinis pirkimas, bet yra žinoma galimai neteisėtos veiklos vykdymo vieta (pvz., vietovė, nuotolinės prekybos būdas ar pan.) – nurodomi žinomi duomenys apie galimai neteisėtą veiklą;

6.4. Departamento valstybės tarnautojas (-ai), kuriam pavedama atlikti kontrolinį pirkimą ir kontroliniame pirkime dalyvaujantys asmenys;

6.5. leidimas kontroliniam pirkimui pasitelkti kitus šiame Apraše, nurodytus asmenis;

6.6. lėšų, skiriamų kontroliniam pirkimui, suma ir kokiu būdu bus sumokama už pirkimo objektą;

6.7. popierinių piniginių kupiūrų, jeigu jos bus naudojamos kontrolinio pirkimo metu, numeriai (jei šie duomenys iš anksto žinomi);

6.8. kiti reikšmingi duomenys.

7. Pavedimas atlikti kontrolinį pirkimą surašomas vienu egzemplioriumi ir jo kopija ūkio subjektui nepaliekama.

8. Kontrolinis pirkimas gali būti atliekamas:

8.1. prekių pardavimo ir (ar) paslaugų teikimo vietoje;

8.2. kitoje ūkio subjekto veiklos vykdymo vietoje;

8.3. naudojantis ryšio priemonėmis (nuotolinės prekybos atveju).

9. Kontrolinio pirkimo atlikimui gali būti pasitelkiami:

9.1. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, jų tiesioginio vadovo sutikimu;

9.2. kitų valstybės ar savivaldybių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, valstybės ar savivaldybės įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens sutikimu ar kita valstybės ar savivaldybės įstaigos nustatyta tvarka.

10. Kontrolinio pirkimo atlikimui pasitelkti kitų valstybės ar savivaldybių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, iki kontrolinio pirkimo pradžios turi būti supažindinti su šio Aprašo nuostatomis ir Pavedimu.

 

III SKYRIUS

KONTROLINIO PIRKIMO ATLIKIMAS, REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

11. Kontroliniai pirkimai vykdomi iki kontrolinio pirkimo pabaigos ūkio subjektui neatskleidžiant atliekamo ūkio subjekto veiklos patikrinimo ir kontrolinio pirkimo atlikimo fakto. Su Pavedimu ūkio subjektas supažindinamas iš karto po atlikto kontrolinio pirkimo, išskyrus atvejus, kai kontrolinis pirkimas buvo atliktas naudojantis ryšio priemonėmis ir po atlikto kontrolinio pirkimo nėra galimybės ūkio subjekto supažindinti su Pavedimu atlikti kontrolinį pirkimą pasirašytinai.

12. Atliekant kontrolinį pirkimą, už pirkimo objektą gali būti sumokama:

12.1. iš kontrolinį pirkimą įgalioto atlikti Departamento valstybės tarnautojo asmeninių lėšų šio valstybės tarnautojo sutikimu;

12.2. iš Departamento lėšų, avansiniu mokėjimu pervestų į kontrolinį pirkimą įgalioto atlikti Departamento valstybės tarnautojo sąskaitą, skirtų kontroliniam pirkimui atlikti.

13. Atliekant kontrolinį pirkimą, už kontrolinio pirkimo objektą gali būti mokama:

13.1. grynaisiais pinigais;

13.2. mokėjimo pavedimu;

13.3. banko kortele.

14. Atlikus kontrolinį pirkimą:

14.1. surašoma Kontrolinio pirkimo ataskaita (2 priedas) (toliau – Ataskaita), kurioje turi būti nurodyta:

14.1.1. informacija apie ūkio subjektą iš kurio buvo atliktas kontrolinis pirkimas (pavadinimas, kodas, adresas) (jei šie duomenys žinomi), jei ūkio subjektas yra fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, gimimo metai ir veiklos vykdymo vietos adresas (jei šie duomenys žinomi), vietos, kurioje buvo atliktas kontrolinis pirkimas, adresas arba ryšio priemonė, kuria buvo atliktas kontrolinis pirkimas (jei šie duomenys žinomi);

14.1.2. kontrolinio pirkimo atlikimo data (laikotarpis);

14.1.3. kontrolinio pirkimo atlikimo teisinis ir faktinis pagrindas;

14.1.4. kontrolinį pirkimą atlikę ir jame dalyvavę asmenys;

14.1.5. kontrolinio pirkimo rezultatai (nupirktos prekės ar paslaugos, ūkio subjekto veiklos atitikties teisės aktų reikalavimams vertinimas, duomenys apie tai, ar pradedama atitinkama teisena);

14.1.6. kontroliniam pirkimui panaudota lėšų suma (pridedamas kasos kvitas, kasos pajamų orderis ar mokėjimo pavedimo kopija). Jei kontrolinio pirkimo metu ūkio subjektas teisės aktų nustatyta tvarka prekių ar paslaugų pardavimo fakto neapskaitė ir (ar) neišdavė atitinkamo dokumento, apie tai turi būti nurodyta Ataskaitoje;

14.1.7. informacija apie pinigų ir prekių grąžinimą (negrąžinimą);

14.1.8. kita informacija ir (ar) pastabos;

14.1.9. informacija apie Ataskaitos kopijos įteikimą (išsiuntimą) ir ūkio subjekto atstovą, kuriam įteikta Ataskaitos kopija.

14.2. Ataskaita surašoma dviem egzemplioriais ir vienas egzempliorius pasirašytinai įteikiamas ūkio subjektui.

14.3. Ataskaita nesurašoma, jeigu po kontrolinio pirkimo atlikimo Departamento direktoriaus nustatyta tvarka fiksuojant neplaninio patikrinimo rezultatus, surašomas faktų fiksavimo protokolas, kuriame nurodomi šio Aprašo 14.1 papunktyje nurodyti duomenys;

14.4. jeigu kontrolinis pirkimas buvo atliktas ryšio priemonėmis ir po atlikto kontrolinio pirkimo nėra galimybės supažindinti ūkio subjekto su Ataskaita, ji per 3 (tris) darbo dienas nuo Ataskaitos surašymo dienos registruotu paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis išsiunčiama ūkio subjektui, iš kurio buvo atliktas kontrolinis pirkimas, jo registruotos buveinės ar registruotos (deklaruotos) gyvenamosios vietos adresu. Jei ūkio subjektas kontrolinio pirkimo metu nebuvo identifikuotas ir (ar) nėra žinomas registruotos buveinės ar registruotos (deklaruotos) gyvenamosios vietos adresas, Ataskaita išsiunčiama nedelsiant po šių duomenų nustatymo;

14.5. jeigu kontrolinio pirkimo metu buvo nustatyti šio Aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų pažeidimų požymiai, neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą atliekantis Departamento valstybės tarnautojas (-ai) privalo pradėti atitinkamo teisės pažeidimo tyrimą;

14.6. jeigu kontrolinio pirkimo metu buvo nustatyti kitų, nei šio Aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų pažeidimų, kurių tyrimas nėra Departamento kompetencija, požymiai, neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą atliekantis Departamento valstybės tarnautojas (-ai) privalo apie tai raštu informuoti atitinkamą teisės pažeidimą tirti įgaliotą instituciją ar įstaigą ir (ar) perduoti jai kontrolinio pirkimo metu surinktą medžiagą ar jos kopiją.

15. Jeigu kontrolinis pirkimas nebuvo atliktas, Ataskaita nesurašoma, o Pavedimo skiltyje „Pastabos“ nurodomos kontrolinio pirkimo neatlikimo priežastys. Tokiu atveju, Departamento valstybės tarnautojas, kuriam buvo pavesta atlikti kontrolinį pirkimą ir buvo išmokėtos kontroliniam pirkimui skirtos Departamento lėšos, per tris savo darbo dienas privalo šias lėšas grąžinti Departamentui.

16. Ataskaita yra prijungiama ir saugoma prie ūkio subjekto neplaninio patikrinimo medžiagos.

17. Atlikus kontrolinį pirkimą, jeigu kontrolinis pirkimas buvo vykdomas grynaisiais pinigais:

17.1. kai pirkimo metu nustatyti ūkio subjekto, jo darbuotojų, ar kitų šio ūkio subjekto vardu, naudai ar interesais veikusių asmenų padarytų teisės pažeidimų požymiai, pinigai iš ūkio subjekto ar kitų asmenų gali būti paimami atitinkamo teisės pažeidimo teiseną reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

17.2. kai atlikus kontrolinį pirkimą teisės pažeidimų nenustatyta ir nupirktos prekės Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gali būti grąžinamos pardavėjui, pinigai yra susigrąžinami iš ūkio subjekto grąžinus jam kontrolinio pirkimo metu nupirktas prekes. Kontrolinio pirkimo metu nupirktos ir ūkio subjektui negrąžintinos prekės realizuojamos ar sunaikinamos teisės aktų nustatyta tvarka;

17.3. šiame Apraše nenumatytais atvejais, lėšų, panaudotų kontroliniam pirkimui, susigrąžinimo iš ūkio subjekto klausimai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Iš ūkio subjekto susigrąžinti pinigai grąžinami Departamentui ar valstybės tarnautojui, panaudojusiam asmenines lėšas.

 

IV SKYRIUS

KONTROLINIAM PIRKIMUI SKIRIAMŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

19. Kontroliniam pirkimui atlikti skiriamų lėšų sumą nustato Departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo Pavedimu.

20. Kontroliniam pirkimui skirtos lėšos pervedamos tik Pavedime nurodytam Departamento valstybės tarnautojui, kuris atsako už šių lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

21. Už kontroliniam pirkimui skirtų lėšų panaudojimo teisėtumą atsako Departamento valstybės tarnautojas, kuriam pavesta atlikti kontrolinį pirkimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Departamento valstybės tarnautojai ir (ar) kiti kontrolinio pirkimo atlikime dalyvavę asmenys netraukiami atsakomybėn už teisės pažeidimo požymių turinčius veiksmus (neveikimą), jeigu tie veiksmai (neveikimas) padaryti jiems atliekant kontrolinį pirkimą šio Aprašo nustatyta tvarka ir neviršijant jiems suteiktų įgaliojimų.

23. Atliekant kontrolinį pirkimą jį atliekantiems asmenims draudžiama daryti spaudimą ūkio subjektui ir (ar) jo darbuotojui padaryti teisės pažeidimą.

 

 

__________________

part_aba0faea2eeb4809a3e11021e0ce489d_end