LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „ANKSTYVOSIOS STADIJOS IR PLĖTROS FONDAS III“ SCHEMOS PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 3 d. Nr. 4-306
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.4 ir 2.2 papunkčius,
t v i r t i n u Rizikos kapitalo finansinės priemonės „Ankstyvosios stadijos ir plėtros fondas III“ schemą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2024 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 4-306
RIZIKOS KAPITALO FINANSINĖS PRIEMONĖS „ANKSTYVOSIOS STADIJOS IR PLĖTROS FONDAS III“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas
|
1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315, I skyriaus ir 21 straipsnio nuostatos. 1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo. 1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa 1.5. Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“. 1.6. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 1.7. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.8. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.9. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Fondų fondo valdytoja arba INVEGA) (toliau – Sutartis). |
2. |
Rizikos kapitalo finansinei priemonei „Ankstyvosios stadijos ir plėtros fondas III“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma |
Iki 42 800 000 (keturiasdešimt dviejų milijonų aštuonių šimtų tūkstančių) eurų (įskaitant valdymo mokesčius INVEGAI) Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšų. |
3. |
Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
Rizikos kapitalo investicijos pagal Schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo laikotarpiu, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 58 straipsnio 4 dalies nuostatomis. |
4. |
Vartojamos sąvokos |
Schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme apibrėžtas sąvokas. |
5. |
Finansų tarpininkų atrinkimas ir Priemonės valdymas
|
5.1. Fondų fondo valdytoja, kuriai Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Finansų ministerija Sutartimi pavedė įgyvendinti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programoje nurodytą Priemonę, laikydamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 14 dalies, 15 dalies a punkto ir 16 dalies nuostatų, atrinks finansų tarpininkus (toliau kiekvienas atskirai – Fondo valdytojas). 5.2. Priemonė bus įgyvendinama steigiant rizikos kapitalo fondus (toliau kiekvienas atskirai – Fondas). 5.3. Fondo valdytojas Fondą valdys, nepažeisdamas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 15 ir 16 dalių reikalavimų, taip pat turės atitikti Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės), nustatytus reikalavimus. |
6. |
Fondo dydis |
Fondui skirtų ES fondų ir VB lėšų, Fondo valdytojo skirtų lėšų ir pritrauktų investuotojų lėšų bendra suma. |
7. |
Nepriklausomų privačių investuotojų pritraukimas |
Fondo valdytojas, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 12 ir 13 dalių nuostatomis, į Fondą turi pritraukti ne mažiau kaip 40 procentų Fondo dydžio nepriklausomų privačių investuotojų lėšų. |
8. |
Remiami subjektai ir investicijų teikimo sąlygos
|
8.1. Pradinės investicijos bus atliekamos į nebiržines labai mažas, mažas ar vidutines įmones (toliau – MVĮ), kaip jos suprantamos pagal Reglamento (ES) 651/2014 I priedą, kurios atitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir nevykdo veiklos jokioje rinkoje arba vykdo veiklą bet kurioje rinkoje trumpiau nei dešimt metų nuo jų registracijos arba trumpiau nei septynerius metus nuo jų pirmojo komercinio pardavimo, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 3 dalies a ar b punktuose. 8.2. Paskesnės investicijos bus atliekamos į MVĮ, jeigu investicija neviršijamas finansavimo dydis vienai MVĮ, paskesnių investicijų galimybė yra nustatyta pirminiame verslo plane, MVĮ, gaunanti paskesnes investicijas, atitinka visas kitas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 4 dalyje nustatytas sąlygas. 8.3. Investicijos bus atliekamos į MVĮ: 8.3.1. kuri nėra patirianti sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte; 8.3.2. kuri nėra gavusi valstybės pagalbos, kuri, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su ES vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba), ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinusi visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles; 8.3.3. jei MVĮ, jos vadovui, atstovui, MVĮ nuosavybės ir valdymo struktūrai priklausantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama investicija, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė; 8.3.4. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu MVĮ, jos vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis MVĮ atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius, ar buvo pritaikytos kitos sankcijos, padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad MVĮ buvo įsteigta turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą; 8.3.5. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu MVĮ nėra pripažinta kalta ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu; 8.3.6. kuri neturi arba yra nutraukusi prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų valstybių (Rusijos Federacijos, Baltarusijos Respublikos, Rusijos Federacijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijų) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.; 8.3.7. kuri nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“). 8.4. Investicijos turės: 8.4.1. atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimą – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires (2021/C 58/01); 8.4.2. atitikti darnaus vystymosi horizontalųjį principą bei lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.) horizontalųjį principą; 8.4.3. nepažeisti ES pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. 8.5. Ne mažiau kaip 5 300 000 (penki milijonai trys šimtai tūkstančių) eurų Fondui skirtų ES fondų lėšų turės būti investuota į MVĮ, kai šios investicijos prisideda prie Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija), įgyvendinimo ir atitinka bent vieno šios Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką. |
9. |
Netinkamos investicijos |
9.1. Netinkamomis investicijomis iš Fondo bus laikomos investicijos: 9.1.1. į MVĮ, vykdančias su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies c punkte, veikiančias žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuose, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkte, taip pat jei investicijomis būtų remiamas vietinių prekių naudojimas vietoje importuojamų prekių, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies d punkte; 9.1.2. nurodytos Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje; 9.1.3. į MVĮ, veikiančias draudžiamuose sektoriuose, nustatytuose 2011 m. rugsėjo mėn. Europos plėtros finansinių institucijų patvirtintame Europos plėtros finansinių institucijų suderintame sąraše, kuris viešai skelbiamas interneto svetainėje https://www.ifu.dk/wp-content/uploads/2021/09/EDFI-exclusion-list.pdf, išskyrus ginklų ir šaudmenų gamybos sektorių (veiklos kodas pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamo Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) 25.40 klasę); 9.1.4. į MVĮ, veikiančias distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių) sektoriuose. |
10. |
Remiama veikla |
Investicijos bus atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma. |
11. |
Finansavimo dydis vienai MVĮ |
Investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną MVĮ suma negalės viršyti 15 procentų Fondo dydžio ir neturės viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 21 straipsnio 8 dalyje nustatytos sumos, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnį. |
12. |
Fondo valdymo mokestis |
Valdymo mokestis ir jo skaičiavimo metodika, pateikta Fondo valdytojo verslo plane ir nustatyta sutartyje, sudarytoje tarp Fondų fondo valdytojo ir Fondo valdytojo (toliau – Fondo sutartis), turi atitikti rinkos standartus. |
13. |
Pelno ir pajamų iš investicijos pasiskirstymas |
13.1. Pajamos iš investicijos bus paskirstomos taip: 13.1.1. Pajamos iš investicijos pirmiausia paskirstomos Fondų fondo valdytojui, Fondo valdytojui ir visiems privatiems investuotojams iki tol, kol jie visi atgaus savo investuotas sumas. 13.1.2. Fondo investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna Fondo sutartyje nustatytą metinę pelno dalį, ne mažesnę kaip 8 procentai nuo savo investuotos sumos. Ši metinė pelno dalis yra maksimalus Fondų fondo valdytojui skiriamas grąžos dydis. 13.1.3. Likusi pajamų dalis bus dalijama privatiems investuotojams ir Fondo valdytojui pagal Fondo valdytojo paraiškoje pateiktą pasiūlymą. |
14.
|
Investavimo teritorija |
14.1. Investuoti galima į MVĮ, kurios investicijų sutarties pasirašymo tarp Fondo valdytojo ir MVĮ (toliau – Investavimo sutartis) metu yra įsisteigusios Lietuvos Respublikoje arba kitoje ES valstybėje narėje, o tokių investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, nauda teikiama Lietuvos Respublikai. 14.2. Neatsižvelgiant į Schemos 14.1 papunkčio nuostatas, iki 100 procentų į Fondą pritrauktos nepriklausomų privačių investuotojų lėšų sumos gali būti investuota į MVĮ, kurios galiojant Investavimo sutarčiai yra įsisteigusios ES valstybėje narėje, o tokių investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, nauda teikiama ne Lietuvos Respublikai su sąlyga, kad tokios investicijos neviršys 50 procentų Fondo visų atliktų investicijų vertės. 14.3. Laikoma, kad investicijų nauda Lietuvos Respublikai teikiama, kai investiciją gavusi MVĮ: 14.3.1. kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje; arba 14.3.2. Lietuvos Respublikoje gamina prekes ir (arba) teikia paslaugas ir (arba) prisideda prie prekių ir (arba) paslaugų eksporto didinimo; arba 14.3.3. nuo savo vykdomos veiklos į Lietuvos Respublikos biudžetą moka mokesčius, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas. |
15. |
Investicijų derinimas |
Investicijos galės būti derinamos su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, tačiau, kartu sudėjus visas finansavimo formas, konkrečioms išlaidoms finansuoti negalės būti skirta daugiau kaip 100 procentų šių išlaidų dydžio sumos, kaip tai nurodyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 53 punkte. |
16. |
Valstybės pagalba ir jos sumavimas |
16.1. Jei investicijas gavusiai MVĮ pagal Schemą buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, MVĮ privalo grąžinti visą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą investiciją su Investavimo sutartyje nustatytomis palūkanomis (jei taikoma) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. 16.2. Valstybės pagalba, teikiama pagal Schemą, sumuojama atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatas. |
17. |
Stebėsena |
Fondo valdytojas privalo užtikrinti, kad investicijos į MVĮ atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Schemos nuostatas, ir yra atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. |
18. |
Skaidrumo reikalavimai |
Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Fondų fondo valdytojo teikiamą mėnesio ataskaitą. |
19. |
Viešinimo reikalavimai |
19.1. INVEGA, Fondo valdytojas, MVĮ vadovaujasi Reglamento (ES) 2021/1060 50 straipsnio ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių XIV skyriaus nuostatomis. 19.2. Fondo valdytojas, atlikdamas viešinimo ir komunikavimo apie Fondą ir jo investicijas veiklas, privalo nurodyti, kad Fondas ir jo investicijos yra iš dalies finansuojamos VB lėšomis. |
20. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
20.1. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos. 20.2. Duomenų valdytoja yra INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (+370 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt). 20.3. Įgyvendinant Priemonę, tvarkomi šie asmens duomenys: 20.3.1. Tais atvejais, kai pareiškėjas, pretenduojantis tapti Fondo valdytoju (toliau – pareiškėjas), yra fizinis asmuo, tvarkomi šie asmens duomenys: pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens tapatybės dokumento kopija), pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonei įgyvendinti aktualios turimos profesinės žinios ir patirtis, pareigos, ankstesnė investavimo patirtis, finansinė padėtis paraiškos pateikimo dieną (pareiškėjo gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai), sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas bei ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme. 20.3.2. Pareiškėjo kartu su paraiška pateikti komandos narių asmens duomenys: komandos nario vardas, pavardė, gyvenimo aprašyme (CV) nurodyti asmens duomenys, kurie yra aktualūs Priemonės įgyvendinimui ir komandos narių vertinimui, paraiškos pateikimo dieną gaunamų pajamų dydis ir pajamų gavimo šaltiniai, rekomendacijas teikiančiųjų telefono ryšio numeriai, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas bei ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme. 20.3.3. Tais atvejais, kai į Fondą įtraukiamos privataus investuotojo (fizinio asmens) lėšos, tvarkomi pareiškėjo INVEGAI pateikti privataus investuotojo (fizinio asmens) asmens duomenys: investuotojo vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens tapatybės dokumento kopija), pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Priemonės įgyvendinimui aktualios profesinės žinios ir patirtis, pareigos, į Fondą investuotos sumos, investuotojo gaunama pelno dalis. 20.4. INVEGA asmens duomenis gauna iš pareiškėjo. INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reguliuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, reikalavimais, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, finansų tarpininko atitikčiai Schemoje nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti. 20.5. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 20.6. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – atrinkti Fondo valdytoją, vertinti ir nustatyti pareiškėjo atitiktį Schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti pareiškėjo ir Fondo valdytojo pateiktos informacijos tikrumą, rengti statistines suteiktų Fondo investicijų ataskaitas apskaitos bei audito tikslais, Priemonės įgyvendinimo, administravimo ir (ar) tyrimų tikslais, vykdant teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. 20.7. Jei pareiškėjas ir (ar) pareiškėjo komandos nariai, ir (ar) privatus investuotojas (fizinis asmuo), ir (ar) dalyvis nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 20.3.1–20.3.3 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti pareiškėjų atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami. 20.8. INVEGA asmens duomenis teikia tretiesiems asmenims audito tikslais ir kitais su teisėsaugos institucijų ir kitų valstybės institucijų vykdoma veikla susijusiais tikslais bei, gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą, pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. 20.9. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl pagalbos suteikimo gavimo datos. 20.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises: 20.10.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą; 20.10.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis; 20.10.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis; 20.10.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 20.10.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą; 20.10.6. teisę duomenų subjekto prašymu būti informuotam apie duomenų gavėjus. 20.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. |
_____________________________