LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
įsakymas
DĖL FORMALIOJO MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS, MENO VEIKLOS VERTINIMO APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 21 d. Nr. V-487
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Tarybos) pirmininko 2021 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V-337 „Dėl Lietuvos universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“, V skyriumi, Formaliojo kolegijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Tarybos pirmininko 2024 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-302 „Dėl formaliojo kolegijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“, V skyriumi:
1. T v i r t i n u Formaliojo mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentą (pridedama).
2. S k i r i u Mokslo vertinimo ir duomenų analitikos skyriaus patarėją Mildą Jodinskienę (pakaitinė Mokslo vertinimo ir duomenų analitikos skyriaus politikos (mokslo) analitikė Asta Ščėsnaitė-Jerdiakova) vykdyti Formaliojo mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo apeliacinės komisijos sekretoriaus funkcijas.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Tarybos pirmininko 2021 m. lapkričio 30 d. įsakymą Nr. V-465 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos kasmetinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų veiklos vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamento patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko
2024 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. V-487
FORMALIOJO MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS, MENO VEIKLOS VERTINIMO APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Formaliojo mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentas (toliau – Darbo reglamentas) nustato formaliojo mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo apeliacinės komisijos (toliau – Apeliacinė komisija) darbo organizavimo tvarką Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba).
2. Apeliacinė komisija savo veikloje vadovaujasi ir nagrinėja universitetų, mokslinių tyrimų institutų, kolegijų pateiktas apeliacijas vadovaudamasi šiuose teisės aktuose nustatytais pagrindais, terminais ir tvarka:
2.1. Formaliojo universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo aprašu ir Formaliojo kolegijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. V-1593 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ 2.2–2.6 papunkčių įgyvendinimo“;
2.2. Lietuvos universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Tarybos pirmininko 2021 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V-337 „Dėl Lietuvos universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“ (toliau – Universitetų ir institutų reglamentas) V skyriumi;
2.3. Formaliojo kolegijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Tarybos pirmininko 2024 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-302 „Dėl formaliojo kolegijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“ (toliau – Kolegijų reglamentas) V skyriumi.
3. Darbo reglamente vartojamos sąvokos atitinka 2 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
4. Apeliacinės komisijos veikla grindžiama nešališkumo, sąžiningumo, objektyvumo, teisingumo ir protingumo principais.
5. Su Apeliacinei komisijai pateikiamais mokslo (meno) sklaidos vienetais (darbais), mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) projektais ir sutartimis, meno sutartimis susijusi konfidenciali informacija turi būti naudojama tik Apeliacinės komisijos funkcijoms atlikti. Apeliacinė komisija turi laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatų.
II SKYRIUS
APELIACINĖS KOMISIJOS SUDARYMAS IR VEIKLA
6. Apeliacinės komisijos sudėtį tvirtina ir jos pirmininką ir pavaduotoją skiria Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į Tarybos Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto, Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto siūlymus.
7. Apeliacinės komisijos sekretoriumi skiriamas Tarybos administracijos darbuotojas (toliau – Sekretorius).
8. Apeliacinės komisijos posėdžiams pirmininkauja Apeliacinės komisijos pirmininkas, jam nesant – pavaduotojas.
9. Apeliacinės komisijos pirmininkas, o jam nesant – pavaduotojas:
9.2. veikia Apeliacinės komisijos vardu ir atstovauja jai ar įgalioja tai daryti kitus Apeliacinės komisijos narius;
10. Apeliacinės komisijos nariai:
10.2. nagrinėja pateiktas apeliacijas, iki posėdžio susipažįsta su sekretoriaus pateiktais dokumentais;
10.3. dalyvauja Apeliacinės komisijos posėdžiuose; jeigu posėdyje dalyvauti negali, privalo apie tai pranešti sekretoriui;
11. Sekretorius:
11.1. surenka visus būtinus apeliacijos svarstymo Apeliacinėje komisijoje dokumentus, kuriuos pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio;
11.2. suderinęs su Apeliacinės komisijos pirmininku, nustato posėdžio organizavimo būdą, datą ir laiką, parengia jo darbotvarkės projektą;
11.4. ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio Apeliacinės komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir posėdyje svarstytiną medžiagą. Prireikus pateikia papildomą su apeliacijos nagrinėjimu susijusią medžiagą;
11.5. Apeliacinės komisijos pirmininko pavedimu į posėdį pakviečia Tarybos administracijos darbuotojus, apelianto atstovus ir (ar) ekspertų komisijos, vertinusios mokslo (meno) sklaidos vienetus (darbus), MTEP projektus ir sutartis, meno sutartis, vadovą ir (ar) narį (-ius);
11.6. Apeliacinės komisijos pirmininkui pavedus, jo paskirtiems Apeliacinės komisijos nariams suteikia laikiną prieigą prie Tarybos mokslo (meno) veiklos rezultatų vertinimo sistemos „Vieversys“ (toliau – Sistema „Vieversys“);
11.7. Tarybos pirmininko pavedimu atlieka pakeitimus Sistemoje „Vieversys“ – į Sistemą „Vieversys“ prie nagrinėjamo mokslo (meno) sklaidos vieneto (darbo), MTEP projekto ir (ar) sutarties, meno sutarties įrašo atitinkamą pastabą nurodydamas: Apeliacinės komisijos sprendimo esmę ir datą, bei jeigu reikia – informaciją apie Tarybos pirmininko įsakymu pakeičiamus sprendimus dėl vertinimo rezultatų patvirtinimo;
11.8. ne vėliau kaip per penkias darbo dienas po Apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos raštu (elektroniniu paštu) informuoja apeliantą apie Apeliacinės komisijos priimtą sprendimą dėl apeliacijos nagrinėjimo iš esmės;
III SKYRIUS
APELIACINĖS KOMISIJOS POSĖDIS
12. Pagrindinė Apeliacinės komisijos veiklos forma yra posėdis, kuris gali būti organizuojamas fiziniu, nuotoliniu ar mišriu būdu.
13. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Apeliacinės komisijos narių (įskaitant Apeliacinės komisijos pirmininką ir (ar) jo pavaduotoją).
14. Sprendimas priimamas bendru sutarimu, o nepavykus jo pasiekti, sprendimas priimamas balsuojant, kai už sprendimą balsuoja daugiau kaip pusė visų Apeliacinės komisijos narių. Balsuojant kiekvienas Apeliacinės komisijos narys turi po vieną balsą. Apeliacinės komisijos nariai neturi teisės susilaikyti. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko balsas (jam nesant – pavaduotojo). Balsavimas vykdomas atviru būdu. Sekretorius balso teisės neturi.
15. Apeliacinė komisija gali balsuoti ir elektroniniu būdu. Šiuo atveju reikiamus dokumentus Apeliacinės komisijos nariams pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pavaduotojas), nurodo tokio balsavimo priežastis ir paaiškina teikiamą sprendimo projektą. Sprendimas yra teisėtas, jeigu per balsuoti skirtą laiką (ne trumpesnį kaip 3 (trys) darbo dienos) už sprendimą balsavo ne mažiau kaip du trečdaliai Apeliacinės komisijos narių ir nebuvo balsavusiųjų prieš.
16. Apeliacinės komisijos narys privalo nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos dėl esamo ar galimo interesų konflikto. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti Apeliacinės komisijos pirmininką (jo pavaduotoją), posėdžio metu – posėdžio dalyvius, nusišalinti ir jokia forma nedalyvauti visose klausimo rengimo, svarstymo ir priėmimo stadijose. Jei interesų konfliktas kyla ar gali kilti Apeliacinės komisijos pirmininkui, jis apie tai elektroniniu paštu turi informuoti Apeliacinės komisijos pirmininko pavaduotoją ir kitus Apeliacinės komisijos narius. Tuo atveju, jei posėdžio metu paaiškėja Apeliacinės komisijos pirmininko interesų konflikto situacija, jis nusišalina žodžiu posėdžio metu, o pirmininkavimą perima pirmininko pavaduotojas, o jam nesant (arba taip pat nusišalinus nuo apeliacijos svarstymo) posėdžio pirmininką konkrečiai apeliacijai nagrinėti išsirenka likę Apeliacinės komisijos nariai. Apeliacinės komisijos nario nusišalinimas pažymimas posėdžio protokole.
17. Posėdžiai protokoluojami. Protokolą rengia sekretorius, vadovaudamasis Tarybos posėdžių protokolų rengimo instrukcija.
18. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio dienos.
IV SKYRIUS
APELIACIJOS NAGRINĖJIMAS
20. Taryboje gauta apeliacija dėl formaliojo mokslo ir studijų institucijų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos vertinimo užregistruojama Tarybos dokumentų valdymo sistemoje ir nukreipiama sekretoriui.
21. Sekretorius atlieka Darbo reglamento 11.1–11.6 papunkčiuose nustatytus veiksmus, kad tinkamai būtų pasirengta apeliacijos nagrinėjimui posėdyje.
22. Apeliacinė komisija susipažįsta su apeliacija ir ne vėliau kaip per dešimt darbo dienų po apeliacijų teikimo termino pabaigos priima sprendimą, ar apeliacija nagrinėtina iš esmės, kartu nurodydama to pagrindą.
23. Posėdžio metu, siekiant priimti motyvuotą Apeliacinės komisijos sprendimą, kolegialiai aptariama vertinimui pateikta medžiaga, nagrinėjami argumentai, išdėstyti pateiktoje medžiagoje, išklausomos Apeliacinės komisijos narių, taip pat, jei buvo kviesti – Tarybos administracijos darbuotojų ir (ar) apelianto atstovų ir (ar) ekspertų komisijos, vertinusios mokslo (meno) sklaidos vienetus (darbus), MTEP projektus ir sutartis, meno sutartis, narių nuomonės.
24. Apeliacinė komisija priima vieną iš šių sprendimų:
25. Apeliacinės komisijos priimtame sprendime turi būti išdėstyti sprendimo motyvai ir (ar) argumentai.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Apeliacinė komisija, nagrinėdama apeliaciją ir įžvelgusi galimus akademinės etikos pažeidimus, informuoja Tarybos pirmininką.