Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ IR ATITIKTIES JIEMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m.  kovo 19 d. Nr. 317

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 56 straipsnio 2 dalies 1 punktu:

1. Tvirtinu Prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu Nacionalinei švietimo agentūrai organizuoti ir vykdyti prevencinių programų vertinimą pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo tvarkos aprašą.

3. Nustatau, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ir pirminio profesinio mokymo programas, įgyvendinamos prevencinės programos turi būti įvertintos pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo tvarkos aprašą iki 2024 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                          Gintautas Jakštas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo

ir sporto ministro 2024 m. kovo 19 d.

įsakymu Nr. V-317

 

 

PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ IR ATITIKTIES JIEMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato prevencinių programų (toliau – Programa), įgyvendinamų mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ir pirminio profesinio mokymo programas (toliau – Mokyklos), kriterijus, Programų vertinimo tikslą ir principus, Programų teikimo vertinti tvarką, reikalavimus Programos kūrėjams ir organizatoriams (toliau – Teikėjas), Programų vertinimo organizavimą ir vykdymą, apeliacijų teikimą ir jų nagrinėjimą.

2. Programų vertinimą organizuoja ir vykdo Nacionalinė švietimo agentūra (toliau – Agentūra).

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose švietimo sritį reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMŲ KRITERIJAI

 

4. Programų kriterijai:

4.1. Programos aktualumas ir atitiktis valstybinei švietimo politikai: Programa turi būti aktuali, atitikti Valstybės pažangos strategiją „Lietuvos ateities vizija „Lietuva 2050“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2023 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XIV-2466 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos ateities vizija „Lietuva 2050“ patvirtinimo“, ir jos įgyvendinimo politiką, švietimo sistemos ir vaiko raidos principus. Galimas surinkti balų skaičius 0–3 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.2. Programos tikslo ir uždavinių aiškumas ir pagrįstumas: Programos tikslas (-ai) ir uždaviniai turi būti aiškiai apibrėžti ir pagrįsti, numatytos realios priemonės ir būdai jiems pasiekti ir įgyvendinti. Galimas surinkti balų skaičius 0–3 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.3. Programos mokslinis pagrįstumas: Programa turi būti parengta remiantis fundamentiniais moksliniais tyrimais ir (arba) taikomaisiais moksliniais tyrimais, kurie publikuoti mokslinėje literatūroje. Fundamentinių mokslinių tyrimų ir (arba) taikomųjų mokslinių tyrimų duomenys pagrindžia Programos konstravimo logiką, tikslo pasiekiamumą, metodų, veiklų pasirinkimą. Galimas surinkti balų skaičius 0–5 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.4. Programos vientisumas ir dermė: Programos tikslas (-ai), uždaviniai, metodai ir metodinė medžiaga dera tarpusavyje, suplanuotos realios, konkrečios priemonės ir būdai, kuriais kryptingai ir nuosekliai siekiama Programos tikslo (-ų) ir (ar) uždavinių įgyvendinimo. Galimas surinkti balų skaičius 0–4 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.5. Programos poveikio vertinimas: Programoje turi būti numatyta vertinimo / įsivertinimo metodika ir priemonės, leidžianti (-ios) įvertinti Programos poveikį. Galimas surinkti balų skaičius 0–4 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.6. Programos vykdytojų konsultantų (toliau – Programos konsultantai) kvalifikacija. Reikalavimai Programos konsultantų kvalifikacijai numatyti ir pateikti Programoje. Teikėjai privalo užtikrinti Programos konsultantų, gebančių apmokyti pedagoginius darbuotojus, dirbančius Mokykloje, įgyvendinti Programą, juos konsultuoti Programos įgyvendinimo metu bei padėti atlikti vertinimą / įsivertinimą, kvalifikaciją. Galimas surinkti balų skaičius 0–3 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

4.7. Mokyklos bendruomenės narių įtraukimas / dalyvavimas: Programoje numatytas Mokyklos bendruomenės (pedagoginių darbuotojų, tėvų (įtėvių) globėjų (rūpintojų) įtraukimas / dalyvavimas ir (arba) suinteresuotų šalių (toliau – Dalyvių grupės) įtraukimas, komunikacijos su jais priemonės. Jei Dalyvių grupių įtraukimas nėra būtinas įgyvendinant Programą, tai yra argumentuojama pildant Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo formos (Aprašo 1 priedas) 11 punktą. Galimas surinkti balų skaičius 0–1 balai. Detalus kriterijaus vertinimas pateiktas Aprašo 2 priede.

 

III SKYRIUS

PROGRAMŲ VERTINIMO TIKSLAS IR PRINCIPAI

 

5. Programų vertinimo tikslas – atrinkti ir rekomenduoti Mokykloms įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro Programoms nustatytus kriterijus, vaiko raidą ir amžiaus tarpsnį atitinkančias Programas.

6. Programų vertinimo principai:

6.1. objektyvumo – visų Programų vertinimas atliekamas vadovaujantis nustatytais vienodais kriterijais ir laikantis vienodų vertinimo procedūrų;

6.2. nešališkumo – visų Programų vertinimą atliekantys ir sprendimus priimantys darbuotojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe;

6.3. skaidrumo – Programas pateikę Teikėjai supažindinami su Programų vertintojų pateiktomis pastabomis ir išvadomis;

6.4. viešumo – informacija apie švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kriterijus atitinkančias Programas skelbiama viešai Agentūros interneto svetainėje;

6.5. lygiateisiškumo – užtikrinamos lygios galimybės ir vienodos sąlygos viešojo ir privataus sektoriaus juridiniams ir fiziniams asmenims teikti vertinti Programas Agentūrai.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROGRAMŲ TEIKĖJAMS

 

7. Teikėjais gali būti:

7.1. juridiniai asmenys, kurie registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių;

7.2. fiziniai asmenys, kurie turi Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių pilietybę.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS PROGRAMOMS VERTINTI

 

8. Teikėjai, norėdami vykdyti Programą, turi kreiptis į Agentūrą ir pateikti Paraišką dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo (toliau – Paraiška) pagal Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo formą, pateiktą Aprašo 1 priede. Vienas Teikėjas gali pateikti kelias Paraiškas skirtingoms Programoms vykdyti. Kiekvienai Programai teikiama atskira Paraiška.

9. Agentūra gautas Paraiškas registruoja Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Paraiškų rengimo ir teikimo klausimais konsultuoja Agentūra elektroniniu paštu, skelbiamu Agentūros interneto svetainėje https://www.nsa.smm.lt/ (toliau – Agentūros interneto svetainė).

10. Teikėjas kartu su Paraiška Agentūrai pateikia:

10.1. tuo atveju, kai programos Teikėjas nėra Programos autorius, jis turi pateikti Programos autoriaus sutikimą diegti (pritaikyti) ir (arba) koreguoti Programą, ją įgyvendinti Lietuvos Respublikoje (jei Teikėjas ir Programos autorius yra skirtingi fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys arba kai rengiamasi įgyvendinti užsienio autorių Programą);

10.2. Programos veiklų planus, metodinę ir (arba) informacinę medžiagą lietuvių kalba (jei Programa parengta užsienio kalba);

10.3. Programos poveikio vertinimo ar įsivertinimo metodiką ir (ar) instrumentus;

10.4. Programos konsultantų sąrašą ir jų kvalifikacijos atitiktį Programoje numatytiems kvalifikaciniams reikalavimams atitinkamas Programų konsultantams įrodančių dokumentų kopijas (atestatų, pažymėjimų ir (arba) sertifikatų ar kitų lygiaverčių dokumentų kopijos). Kvalifikaciniai reikalavimai atitinkamiems Programų konsultantams, taip pat patirties ir kompetencijų ar specialiųjų mokymų reikalavimai pateikiami pildant Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo formos 10 punktą (Aprašo 1 priedas);

11. Paraiškos gali būti teikiamos ir vertinamos du kartus per kalendorinius metus, jas pateikiant iki einamųjų metų vasario 1 d. arba iki rugsėjo 1 d. 23 val. 59 min. Lietuvos Respublikos laiku. Paraiškų vertinimo trukmė sudaro iki 40 (keturiasdešimt) darbo dienų. Visos Mokyklose taikomos Programos turi atitikti Aprašo 4 punkte nustatytus Programos kriterijus nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Teikėjai planuojantys įgyvendinti Programą Mokyklose nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. turi pateikti Paraišką Agentūrai iki 2024 m. gegužės 15 d. 23 val. 59 min. Lietuvos Respublikos laiku.

 

VI SKYRUS

VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMAS IR PARAIŠKŲ VERTINTOJŲ ATRANKA

 

12. Programos atitikties / neatitikties kriterijams, nustatytiems Aprašo 4 punkte, vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Programų vertinimo komisija (toliau – Komisija).

13. Komisija dirba pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą darbo reglamentą.

14. Komisija sudaroma iš 3 (trijų) narių 3 (trejų) metų laikotarpiui. Komisijos sudėtį sudaro 2 (du) Agentūros atstovai ir 1 (vienas) Ministerijos atstovas.

15. Komisijos narys eina pareigas, kol baigiasi jo įgaliojimų laikas, išskyrus nenumatytus atvejus (pavyzdžiui, Komisijos narys atsistatydina ir pan.).

16. Agentūros direktoriaus įsakymu dėl Komisijos sudarymo iš sudarytos Komisijos narių skiriamas Komisijos sekretorius Komisijos veiklai užtikrinti ir konsultuoti Teikėją (-us).

17. Vertinimą sudaro Paraiškų administracinės atitikties vertinimas ir Programų ekspertinis vertinimas.

18. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Komisija, o Paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka 2 (du) vertintojai iš patvirtinto Programų vertintojų sąrašo. Programų vertintojų sąrašas sudaromas Agentūros direktoriaus įsakymu.

19. Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta Programų vertintojų atrankos tvarka yra skelbiama viešai Agentūros interneto svetainėje ir Teisės aktų registre. Konkurso būdu atrinktų Programų vertintojų sąrašas skelbiamas viešai Agentūros interneto svetainėje. Programų vertintojai 3 (trejų) metų laikotarpiui yra įrašomi į Programų vertintojų sąrašą, kurį Komisijos teikimu tvirtina Agentūros direktorius.

20. Programų vertintoju gali būti asmuo, atitinkantis Aprašo 21.1–21.2 papunkčiuose nurodytus reikalavimus ir bent vieną iš Aprašo 21.3–21.6 papunkčiuose nurodytų reikalavimų.

21. Reikalavimai Programų vertintojui:

21.1. turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą (privalumas – biomedicinos mokslų studijų sritis ir (ar) socialinių mokslų studijų sritis);

21.2. turėti ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį švietimo, sveikatos ar socialinio darbo srityje;

21.3. turėti ne mažesnę kaip 3 metų prevencinio darbo su vaikais ir jaunimu patirtį;

21.4. turėti programų ir (arba) projektų vertinimo patirties;

21.5. būti paskelbus mokslinių publikacijų prevencinio darbo su vaikais ir jaunimu tema;

21.6. būti rengėju ar dalyvauti rengėjų grupėse, rengiant mokomąsias / metodines priemones prevencinio darbo su vaikais ir jaunimu tema;

21.7. vertintojais negali būti asmenys, kuriuos su Agentūra ar jos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija sieja esami ar paskutinių 1 (vienų) metų laikotarpiu buvę darbo santykiai.

22. Vertintojai, kai jie patys yra Programos Teikėjai ar autoriai arba kai su Programos Teikėju ar autoriumi (kai autorius nėra Programos Teikėjas) juos sieja esami ar penkerių pastarųjų metų laikotarpiu buvę darbo santykiai, artimi giminystės (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme) arba svainystės ryšiai, taip pat kito asmeninio ar profesinio pobūdžio ryšiai, kurių buvimas galėtų sukelti interesų konfliktą, privalo nusišalinti nuo tokių Programų vertinimo. Pranešimas apie nusišalinimą raštu pateikiamas Agentūros direktoriui nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, paaiškėjus aplinkybėms, keliančioms arba galinčioms kelti interesų konfliktą.

23. Programų vertintojai Programų ekspertinį vertinimą vykdo atlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMŲ VERTINIMAS, SPRENDIMO DĖL PROGRAMŲ ATITIKTIES KRITERIJAMS PRIĖMIMAS IR VERTINIMO REZULTATŲ VIEŠINIMAS

 

24. Paraiškų administracinės atitikties vertinimo metu Komisija per 5 (penkias) darbo dienas nuo Paraiškos įregistravimo dienos patikrina, ar užpildyti visi Paraiškos punktai pagal Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo formą (Aprašo 1 priedas) ir ar buvo pateikti visi Aprašo 10 punkte nurodyti dokumentai. Jeigu Paraiškoje nustatyti trūkumai arba informacija pateikta netinkamai, Komisijos sekretorius kreipiasi į Teikėją su prašymu pateikti trūkstamus dokumentus ar paaiškinimus raštu per 2 (dvi) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūra prašo Teikėjo pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją vieną kartą.

25. Jeigu Teikėjas nepateikė Agentūrai trūkstamų dokumentų ar paaiškinimų raštu per nustatytą terminą, Komisijos sekretorius informuoja Komisiją, kuri priima sprendimą atmesti Paraišką ir jos neteikti ekspertiniam vertinimui.

26. Komisijos sprendimas atmesti Paraišką Aprašo 25 punkte numatytu atveju įforminamas Komisijos protokolu. Apie šį sprendimą Agentūra per 3 (tris) darbo dienas Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja Teikėją, nurodydama Paraiškos atmetimo priežastis.

27. Paraiškos po administracinės atitikties vertinimo, kuriose nėra Aprašo 24 punkte įvardintų trūkumų, įskaitant ir Paraiškas su gautais patikslinimais, Komisijos protokoliniu sprendimu vertinamos teigiamai ir perduodamos vertinti ekspertiniam vertinimui. Komisijos sekretorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Komisijos spendimo priėmimo dienos informuoja Teikėją apie teigiamą administracinio vertinimo rezultatą ir pateikia Programą vertintojams ekspertiniam vertinimui.

28. Programų vertintojai per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Programos (-ų) Paraiškos (-ų) gavimo dienos įvertina Programą ir užpildytą Programos ekspertinio vertinimo formą (Aprašo 2 priedas) su vertinimo išvadomis pateikia Komisijai.

29. Komisija, susipažinusi su vertintojų išvadomis ir kita su Programos vertinimu susijusia informacija, priima vieną iš šių sprendimų, kuriuos teikia Agentūros direktoriui:

29.1. siūlo pripažinti Programą atitinkančia visus Aprašo 4 punkte nurodytus Programos kriterijus ir nustatyti jos galiojimą 5 (penkerių) metų laikotarpiui. Toks siūlymas teikiamas, kai įverčių suma pagal detalų kriterijų vertinimą (Aprašo 2 priedas) siekia nuo 19 (devyniolikos) iki 23 (dvidešimt trijų) ir visi vertintojai rekomenduoja Programą įgyvendinti Mokyklose, nepateikdami jokių esminių pastabų ar reikalavimų taisyti trūkumus;

29.2. siūlo pripažinti Programą neatitinkančia Programos kriterijų, nustatytų Aprašo 4 punkte, nurodydami tokio siūlymo teikimo priežastį. Toks siūlymas teikiamas, kai du vertintojai pateikia neigiamą Programos vertinimo išvadą, kai įverčių suma pagal detalų kriterijų vertinimą (Aprašo 2 priedas) siekia nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų ir (arba) bent vienas iš Aprašo 4.1–4.7 papunkčiuose nurodytų kriterijų įvertinamas 0 (nuliu) balų;

29.3. siūlo taisyti (patikslinti, papildyti) Programą ir teikti pakartotiniam vertinimui. Toks siūlymas teikiamas, kai įverčių suma pagal detalų kriterijų vertinimą (Aprašo 2 priedas) siekia nuo 10 (dešimt) iki 19 (devyniolikos) ir bent vienas vertintojas pateikia neigiamą vertinimą ar bent vienas vertintojas siūlo taisyti (patikslinti, papildyti) Programą;

29.4. siūlo taisyti (patikslinti, papildyti) Programą ir teikti pakartotiniam vertinimui. Toks siūlymas teikiamas, kai įverčių suma pagal detalų kriterijų vertinimą (Aprašo 2 priedas) siekia nuo 19 (devyniolikos) iki 23 (dvidešimt trijų) balų ir bent vienas vertintojas pateikia neigiamą vertinimą ar bent vienas vertintojas siūlo taisyti (patikslinti, papildyti) Programą.

30. Kai Komisija teikia Agentūros direktoriui Aprašo 29.3 ar 29.4 papunkčiuose nurodytus siūlymus, Teikėjas patikslintą Programą pateikia Agentūrai ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo priimto sprendimo dienos pakartotiniam ekspertiniam vertinimui.

31. Komisijos sekretorius, gavęs patikslintą Programą taip, kaip nurodyta Aprašo 30 punkte, informuoja Komisiją, kuri priima sprendimą teikti Programą pakartotiniam ekspertiniam vertinimui. Vertintojai per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Programos gavimo dienos įvertina patikslintą Programą ir pakartotinai pateikia Komisijai užpildytą Programos ekspertinio vertinimo formą (Aprašo 2 priedas) su vertinimo išvadomis.

32. Jei pakartotinio vertinimo metu bent vienas vertintojas pateikia neigiamą vertinimą pagal detalų kriterijų vertinimą (Aprašo 2 priedas), Komisija pripažįsta Programą neatitinkančia Aprašo 4 punkte nurodytų Programos kriterijų. Teikėjas koreguotą Programą po pakartotinio vertinimo gali teikti vertinti iš naujo, bet ne anksčiau kaip po 1 (vienų) metų.

33. Jei pakartotinio vertinimo metu vienas vertintojas rekomenduoja pripažinti Programą atitinkančia kriterijus, o antras vertintojas siūlo vėl ją taisyti (patikslinti, papildyti), Komisija priima sprendimą skirti papildomą (-us) vertintoją (-us), kuris (-ie) ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų pateikia Komisijai užpildytą Programos ekspertinio vertinimo formą (Aprašo 2 priedas) su Programos vertinimo išvada. Komisija priima sprendimą teikti Agentūros direktoriui siūlymą pripažinti Programą atitinkančia visus Aprašo 4 punkte nurodytus Programos kriterijus arba siūlo pripažinti Programą neatitinkančia Programos kriterijų, nustatytų Aprašo 4 punkte, atsižvelgdama į papildomo (-ų) vertintojo (-ų) išvadą (-as).

34. Jei Teikėjas, kuriam siūloma Programą taisyti (patikslinti ir (arba) papildyti) per Aprašo 30 punkte nustatytą laikotarpį, neatsiunčia pataisytos Programos, Komisija teikia siūlymą Agentūros direktoriui pripažinti Programą neatitinkančia Programos kriterijų ir Komisijos sekretorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo datos apie tai raštu informuoja Teikėją.

35. Komisija veikia laikydamasi šių nuostatų:

35.1. posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja visi Komisijos nariai;

35.2. Komisija sprendimus priima atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma. Balsams išsiskyrus, sprendimo teisė suteikiama Komisijos pirmininkui, kuris išrenkamas pirmojo Komisijos posėdžio metu paprasta Komisijos narių balsų dauguma;

35.3. Komisija ir visi jos nariai veikia nepriklausomai ir pasirašo nešališkumo deklaraciją, pateiktą Aprašo 3 priede;

35.4. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius;

35.5. pasibaigus Komisijos posėdžiui, ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas parengiamas posėdžio protokolo projektas ir elektroniniu paštu siunčiamas derinti visiems posėdyje dalyvavusiems Komisijos nariams;

35.6. Komisijos nariai, gavę protokolą, per 2 (dvi) darbo dienas gali pateikti pastabas. Per nustatytą laiką nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui Komisijos narys pritaria;

35.7. įvertinus gautas pastabas arba jų negavus per Aprašo 35.6 papunktyje nustatytą terminą, Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius pasirašo protokolą.

36. Vadovaudamasis Komisijos priimtais sprendimais, Komisijos sekretorius teikia Agentūros direktoriui tvirtinti Aprašo 4 punkte nustatytus Programos kriterijus, vaiko raidą ir jo amžiaus tarpsnį atitinkančią (-ias) Programą (-as).

37. Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktą siūlymą ir šio Aprašo 29 punktą, priima sprendimą dėl Programos vertinimo. Sprendimas tvirtinamas įsakymu, kuriame nurodoma:

37.1. teisinis pagrindas vertinti Programą (-as);

37.2. Programa (-os), kuri (-ios) atitinka Aprašo 4 punkte nustatytus Programos kriterijus (nurodomas Programos pavadinimas, Programos vertinimo galiojimo laikotarpis, Programos Teikėjai, Programos trumpas aprašymas (anotacija) kartu su Programos tikslu ir uždaviniais);

37.3. Programa (-os), kuri (-ios) neatitinka Aprašo 4 punkte nustatytų Programos kriterijų (nurodomas Programos pavadinimas, Programos Teikėjai ir tokio sprendimo priėmimo objektyvios priežastys);

37.4. sprendimo dėl Programų vertinimo apskundimo tvarka.

38. Apie priimtą Agentūros direktoriaus sprendimą dėl Programų vertinimo Teikėjai informuojami ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas raštu ar elektroniniu paštu.

39. Informacija apie Aprašo 4 punkte nustatytus Programos kriterijus atitinkančias Programas skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

40. Pasibaigus Programos vertinimo galiojimo terminui pagal Aprašo 29.1 papunktį, Teikėjas turi kreiptis į Agentūrą dėl Programos pakartotinio vertinimo.

 

VIII SKYRIUS

APELIACIJŲ TEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

41. Programos Teikėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo pranešimo apie pripažintą neatitinkančia Programos kriterijų Programą gavimo dienos gali pateikti (raštu) apeliaciją Agentūrai.

42. Per 5 (penkias) darbo dienas nuo apeliacijos gavimo dienos Agentūros direktoriaus įsakymu sudaroma Programų vertinimo apeliacinė komisija (toliau – Apeliacinė komisija).

43. Apeliacinės komisijos nariais negali būti asmenys, kurie patys yra Programos, dėl kurios vertinimo pateikta apeliacija, Teikėjai ar autoriai, vykdantys specialistai, taip pat asmenys, kurie buvo Programų vertinimo komisijos nariais ir ekspertiniais vertintojais, vertinusiais atitinkamą Programą. Apeliacinės komisijos nariai, kai su Programos Teikėju ar autoriumi (kai autorius nėra Programos Teikėjas) juos sieja esami ar penkerių pastarųjų metų laikotarpiu buvę darbo santykiai, artimi giminystės (kaip jie apibrėžiami Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme) arba svainystės ryšiai, taip pat kito asmeninio ar profesinio pobūdžio ryšiai, kurių buvimas galėtų sukelti interesų konfliktą, privalo nusišalinti ir nedalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip juos paveikti ar bandyti paveikti arba atlikti kitas tarnybines pareigas, jeigu atliekamos tarnybinės pareigos yra susijusios su jo privačiais interesais. Pranešimas apie nusišalinimą raštu pateikiamas Agentūros direktoriui nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, paaiškėjus aplinkybėms, keliančioms arba galinčioms kelti interesų konfliktą.

44. Apeliacinė komisija Programai vertinti gali pasitelkti 1–2 vertintojus, nedalyvavusius pirmą kartą vertinant Programą.

45. Į Apeliacinės komisijos posėdį gali būti kviečiamas Programos Teikėjas ir Programą vertinę komisijos nariai.

46. Apeliacinė komisija per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo apeliacijos gavimo dienos išnagrinėja apeliaciją, parengia išvadas ir rekomendacijas bei pateikia jas Agentūros direktoriui. Kai dėl objektyvių priežasčių per 20 (dvidešimt) darbo dienų sprendimas negali būti priimtas, Agentūros direktorius šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų. Programos Teikėjui apie tokį termino pratęsimą per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama elektroninėmis ryšio priemonėmis ir nurodomos pratęsimo priežastys.

47. Apeliacinė komisija, išnagrinėjusi apeliaciją, teikia Agentūros direktoriui vieną iš siūlymų:

47.1. patenkinti apeliaciją ir pakartotinai vertinti Programą;

47.2. nepatenkinti apeliacijos ir palikti galioti ankstesnį sprendimą.

48. Apeliacinės komisijos siūlymas fiksuojamas Apeliacinės komisijos posėdžio protokole. Apeliacinės komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Apeliacinės komisijos narių. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. 

49. Apeliacinė komisija veikia laikydamasi šių nuostatų:

49.1. posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja bent 3 (trys) Apeliacinės komisijos nariai;

49.2. Apeliacinė komisija sprendimus priima atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma. Balsams išsiskyrus, sprendimo teisė suteikiama Apeliacinės komisijos pirmininkui, kuris išrenkamas pirmojo Apeliacinės komisijos posėdžio metu paprasta Apeliacinės komisijos narių balsų dauguma;

49.3. Apeliacinė komisija ir visi jos nariai veikia nepriklausomai ir pasirašo nešališkumo deklaraciją, pateiktą Aprašo 3 priede;

49.4. Apeliacinės komisijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžius protokoluoja Agentūros direktoriaus įsakymu dėl Apeliacinės komisijos sudarymo paskirtas Apeliacinės komisijos sekretorius;

49.5. pasibaigus Apeliacinės komisijos posėdžiui, ne vėliau kaip per 2 (dvi) darbo dienas parengiamas posėdžio protokolo projektas ir elektroniniu paštu siunčiamas derinti visiems posėdyje dalyvavusiems Apeliacinės komisijos nariams;

49.6. Apeliacinės komisijos nariai, gavę protokolą, per 2 (dvi) darbo dienas gali pateikti pastabas. Per nustatytą laiką nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui Apeliacinės komisijos narys pritaria;

49.7. įvertinus gautas pastabas arba jų negavus per Aprašo 49.6 papunktyje nustatytą terminą, Apeliacinės komisijos pirmininkas ir Apeliacinės komisijos sekretorius pasirašo protokolą ir jį išsiunčia elektroniniu paštu visiems Apeliacinės komisijos nariams.

50. Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Apeliacinės komisijos siūlymą, per 5 (penkias) darbo dienas nuo Apeliacinės komisijos siūlymo gavimo priima sprendimą dėl apeliacijos, kuriame nurodo:

50.1. sprendimo priėmimo teisinį pagrindą;

50.2. patenkinti apeliaciją ir pakartotinai vertinti Programą arba nepatenkinti apeliacijos ir palikti galioti ankstesnį sprendimą;

50.3. sprendimo dėl apeliacijos apskundimo tvarką.

51. Agentūra per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo dėl apeliacijos priėmimo raštu informuoja Programos Teikėją apie priimtą sprendimą dėl apeliacijos.

52. Apeliacija dėl konkretaus sprendimo dėl Programos vertinimo gali būti teikiama vieną kartą.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Už informacijos ir su Programos įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą atsako Teikėjas.

54. Dokumentai tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.

55. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, duomenų valdytojų patvirtintais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – atrinkti ir rekomenduoti Mokykloms įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kriterijus bei vaiko raidą ir amžiaus tarpsnį atitinkančias Programas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

56. Agentūra neprisiima atsakomybės, jei dėl Paraiškoje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) Teikėjo nepasiekia laiškai arba su Teikėju negalima susisiekti kitu būdu.

____________________

 

Prevencinių programų kriterijų ir atitikties

jiems vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo forma)

 

PARAIŠKA

DĖL PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ IR ATITIKTIES JIEMS VERTINIMO

 

20__ m. ________________ _____ d.

(mėnuo)

 

1. DUOMENYS APIE PEVENCINĖS PROGRAMOS (TOLIAU – PROGRAMA) TEIKĖJĄ

 

Juridinis asmuo

Juridinio asmens pavadinimas

(Nurodomas juridinio asmens pavadinimas, registruotas Juridinių asmenų registre. Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis, kaip nurodyta Juridinių asmenų registre)

Juridinio asmens kodas

(Nurodomas juridinio asmens kodas, nurodytas Juridinių asmenų registre)

Juridinio asmens veiklos forma

(Nurodoma juridinio asmens veiklos forma pagal Juridinių asmenų registrą)

Juridinio asmens buveinė

(Nurodoma juridinio asmens buveinės gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė)

Telefono numeris

(Nurodomas Paraišką dėl Programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo (toliau – Paraiška) teikiančio juridinio asmens telefono numeris)

El. pašto adresas

(Nurodomas Paraišką teikiančio juridinio asmens elektroninio pašto adresas)

Juridinio asmens vadovas

(Nurodomas Paraišką teikiančios organizacijos vadovo arba Programos teikėjo (toliau – Teikėjas) vardu įgalioto asmens vardas ir pavardė)

 

Kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, tel., el. p.

(Nurodomas už Paraišką atsakingo asmens vardas ir pavardė. Už Paraišką atsakingas asmuo gali būti ir organizacijos vadovas, jeigu jis tiesiogiai susijęs su Programos rengimu ir galės atsakyti į klausimus, susijusius su Programos rengimu ir teikimu vertinti)

Fizinis asmuo

Vardas ir pavardė

(Nurodomas Paraišką teikiančio fizinio asmens arba Teikėjo vardu įgalioto asmens vardas ir pavardė)

Telefono numeris

(Nurodomas Paraišką teikiančio fizinio asmens arba Teikėjo vardu įgalioto asmens telefono numeris)

El. pašto adresas

(Nurodomas Paraišką teikiančio fizinio asmens arba Teikėjo vardu įgalioto asmens elektroninio pašto adresas)

Kontaktinio asmens vardas, pavardė, pareigos, tel., el. p.

(Nurodomas už Paraišką atsakingo asmens vardas ir pavardė. Už Paraišką atsakingas asmuo turi būti tiesiogiai susijęs su Programos rengimu ir galės atsakyti į klausimus, susijusius su Programos rengimu ir teikimu vertinti)

 

 

2. PROGRAMOS PAVADINIMAS

Esant ilgam Programos pavadinimui, siūloma, Paraiškoje jį minint pirmą kartą, rašyti visą pavadinimą, o skliausteliuose nurodyti santrumpą ir vėliau vartoti vien santrumpą.

 

 

 

 

3. PROGRAMOS AUTORIAUS TEISIŲ TURĖTOJAS (-AI) IR / AR PROGRAMOS RENGĖJAS (-AI)

Nurodomi Programos rengėjai. Jeigu autoriaus teisių turėtojas ir Programos rengėjas yra skirtingi asmenys ar institucijos, nurodomi Programos rengėjai ir Programos autorių teisių turėtojai (reikalingas Programos autorių sutikimas). Tarptautines Programas diegiantys Teikėjai nurodo Programos kūrėjus ir adaptuoto lietuviško varianto autorius, taip pat prideda autorių sutikimą adaptuoti ir diegti Programą Lietuvoje (originalo kalba ir vertimą į lietuvių kalbą).

 

 

4. TRUMPAS PROGRAMOS APRAŠYMAS (ANOTACIJA)

Pateikiama trumpa ir glausta Programos esmę nusakanti informacija, kuri ateityje galėtų būti skelbiama viešai (kokiai problemai (-oms) spręsti ir kokiai tikslinei grupei skirta Programa bei kaip ji padės spręsti problemą (-as).

 

 

5. PROGRAMOS APRAŠYMAS

Tai trumpa Programą pristatanti informacija (iki 2 lapų), kurioje:

a)  nurodoma Programos paskirtis;

b)  pagrindžiamas Programos aktualumas;

c)  argumentuotai nurodomas Programos išskirtinumas, svarbumas, kaip ji gali padėti spręsti esamas problemas, numatant laukiamus rezultatus bei pokyčius;

d)  Programos pritaikymas Lietuvos mokykloms:

- kai Programa sukurta užsienio šalyje, ji turi būti pritaikyta šalies mokykloms; pateikiama, kaip ji buvo pritaikoma, jos poveikio vertinimo rezultatai;

- kai Programa sukurta Lietuvoje, pateikiama, kaip ji buvo kuriama ir praktiškai išbandoma, jos poveikio vertinimo rezultatai;

e)  aprašoma Programos dermė su valstybine švietimo politika ir jos įgyvendinimo strategija;

g) jei Programa buvo ar yra vykdoma, nurodomi pastebėti prevencijos priemonių privalumai ir trūkumai.

 

6. PROGRAMOS MOKSLINIS PAGRĮSTUMAS

Pristatomas mokslinis pagrįstumas: fundamentiniais moksliniais tyrimais ir (arba) taikomaisiais moksliniais tyrimais, kurie publikuoti mokslinėje literatūroje. Fundamentinių mokslinių tyrimų ir (arba) taikomųjų mokslinių tyrimų duomenys pagrindžia Programos konstravimo logiką, tikslo pasiekiamumą, metodų, veiklų pasirinkimą.

 

7. PROGRAMOS TIKSLAS

Tikslas turi būti formuluojamas aiškiu teiginiu, apibrėžiant Programos esmę, t. y. ko siekiama įgyvendinant konkrečią Programą.

 

 

8. PROGRAMOS UŽDAVINIAI

Uždaviniai formuluojami konkrečiais teiginiais, jie nurodo trumpalaikį tikslo dalies įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai turi atsakyti į klausimą, ką reikia daryti, kad tikslas būtų pasiektas. Uždavinių formuluotė turi derėti su tikslu, turiniu ir kitomis Programos sudedamosiomis dalimis.

 

9. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PLANAS IR TURINYS (TIKSLINĖ GRUPĖ, UŽSIĖMIMŲ POBŪDIS, TRUKMĖ, VEIKLŲ PLANAI)

Programos turinyje turi būti nurodytos temos, nurodant, kiek valandų skiriama kiekvienai temai; prie kiekvienos temos būtina nurodyti užsiėmimų pobūdį. Pridedamoje informacijoje būtina pateikti kiekvienos temos veiklų planus (arba metodinę medžiagą). Programos veiklos yra konkretūs veiksmai, kurių įgyvendinimas turi sudaryti sąlygas įvykdyti numatytą uždavinį (pasiekti tarpinį / dalinį rezultatą).

 

Tikslinė grupė

Veikla / užsiėmimo pobūdis

Trukmė / periodiškumas

Trumpas apibūdinimas ir (arba) nuoroda į metodinę medžiagą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. KVALIFIKACINIAI IR PATIRTIES KOMPETENCIJŲ AR SPECIALIŲJŲ MOKYMŲ REIKALAVIMAI PROGRAMOS VYKDYTOJŲ KONSULTANTAMS (TOLIAU – PROGRAMOS KONSULTANTAI), VYKDANTIEMS SPECIALISTAMS (JEIGU PROGRAMAI VYKDYTI REIKIA PATIRTIES AR SPECIALIŲJŲ MOKYMŲ)

Nurodomi numatyti konkretūs kvalifikaciniai reikalavimai Programos konsultantams (gebantiems apmokyti mokyklos pedagoginius darbuotojus įgyvendinti Programą, konsultuoti Programos įgyvendinimo metu, padėti atlikti Programos poveikio vertinimą / įsivertinimą), t. y. kokius mokymus turi būti baigę Programos konsultantai ir (ar) kokią patirtį įgiję. Taip pat nurodoma, kiek yra parengtų Programos konsultantų.

Pridedami dokumentai (jų kopijos), liudijantys apie Programos konsultantų pasirengimą ir (ar) patirtį vesti mokymus, ar specialiųjų mokymų sertifikatai (jei tokie yra) dirbti su mokiniais, mokyklos bendruomenės nariais.

 

11. DALYVIAI

“ simboliu pažymimos Programos dalyvių grupės. Trečioje lentelės skiltyje pateikiamas grupių kiekybinis (grupių dydis) bei kokybinis* (grupių sudarymo kriterijai ir pan.) apibūdinimas.

Dalyvių grupės

Pažymėti

Dalyvių grupių kokybinis ir kiekybinis apibūdinimas

1. Mokiniai, mokinių grupės

 

 

2. Tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai)

 

 

3. Mokyklos administracija

 

 

4. Švietimo pagalbos specialistai (nurodykite )

 

 

5. Klasių (grupių) vadovai (auklėtojai)

 

 

6. Dalykų mokytojai (nurodykite )

 

 

7. Kiti (nurodyti)  

 

 

*Nurodoma, kaip galimai įtraukiami pedagoginiai darbuotojai, tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai) ir kokios priemonės naudojamos jiems įtraukti.

Nurodomi konkretūs argumentai, jei pedagoginiai darbuotojai, tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai) nėra įtraukiami.

 

 

12. PROGRAMOS POVEIKIO VERTINIMAS / ĮSIVERTINIMAS

Aiškiai nurodomi Programos poveikio vertinimo kriterijai, aprašoma Programos poveikio vertinimo / įsivertinimo metodika ir procedūra, vykdymas ir vykdymo periodiškumas, naudojami instrumentai, rezultatų skaičiavimas ir interpretavimas. Pridedami vertinimo / įsivertinimo ar refleksijos metodų taikymo pavyzdžiai.

 

Poveikio vertinimo kriterijus (-ai)

 

Metodika ir (arba) instrumentai

 

Vertinimo dažnis (periodiškumas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Pirmoje skiltyje aprašomi kriterijai, kuriais remiantis vertinamas numatomas poveikis.

2.  Antroje skiltyje nurodoma vertinimo metodika ir (arba) instrumentai (pvz.: apklausa, struktūrizuotas interviu, refleksija ir kt.); kiekvienam poveikio vertinimo kriterijui matuoti nurodomas metodas; tas pats metodas gali būti taikomas keliems Programos poveikio vertinimo kriterijams pamatuoti.

3.  Trečioje skiltyje aprašomas vertinimo periodiškumas – kada ir kiek dažnai numatomas poveikio vertinimas (-ai).

 

13. PROGRAMAI VYKDYTI NAUDOJAMA METODINĖ MEDŽIAGA IR TECHNINĖS PRIEMONĖS:

13.1. Metodinė medžiaga

Išvardijama visa Programos metodinė medžiaga, nurodoma, kokiai tikslinei grupei ji skirta. Metodinė medžiaga turi būti pateikiama kartu su užpildyta Paraiška.

Eil. Nr.

Metodinės medžiagos pavadinimas

Metodinės medžiagos pobūdis

Paskirtis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.2 Techninės priemonės

Nurodomos Programai vykdyti reikalingos techninės priemonės: kompiuteris, interaktyvi lenta, multimedija, grafoprojektorius, magnetinė lenta, garso ir vaizdo aparatūra ir / ar kitos priemonės, kurios gali būti naudojamos Programos vykdymo metu

Eil. Nr.

Techninės priemonės pavadinimas

 

 

 

 

 

14. PROGRAMAI PARENGTI IR (ARBA) JAI ĮGYVENDINTI NAUDOTOS (REIKALINGOS) LITERATŪROS IR KITŲ INFORMACINIŲ ŠALTINIŲ SĄRAŠAS

Nurodomi svarbiausi informacijos šaltiniai, kuriais remiantis buvo sukurta Programa, gali būti: knygos, dokumentai ir (ar) kiti leidiniai arba informacija iš interneto (nurodant interneto puslapį bei jo žiūrėjimo datą). Literatūros sąrašas turėtų atspindėti visas turinio temas ir būti pagalbinė priemonė dalyvių savarankiškam darbui.

 

15. TEIKĖJAS PRIDEDA ŠIUOS DOKUMENTUS

Eil. Nr.

Pridedamo dokumento pagal Aprašo 10 punktą pavadinimas

Pažymėti varnele, jei pridedama

Puslapių skaičius

1

 

 

2

 

 

3

 

 

....

 

 

 

Teikėjas

_______________                        _________________                      ______________________

(pareigos)                                     (parašas)                                           (vardas ir pavardė)

 

A. V.

 

Pildoma po vertinimo:

 

 

Programos galiojimo terminas (nurodyti datą, iki kada)

 

 

______________

 

Prevencinių programų kriterijų ir atitikties

jiems vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Programos ekspertinio vertinimo forma)

 

PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ IR ATITIKTIES JIEMS VERTINIMO TVARKOS EKSPERTINIO VERTINIMO FORMA

 

20__ m. ________________ ____ d.

(mėnuo)

 

 

Aš, toliau pasirašęs vertintojas, patvirtinu, kad:

 šios prevencinės programos (toliau – Programa) įvertinimo kaip atitinkančios visus prevencinės programos kriterijus atveju ar neatitinkančios prevencinės programos kriterijų atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės, materialios ar asmeninės naudos;

 šios Programos kriterijų atitikties negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.

 

I. Programos atitiktis bendriesiems vertinimo kriterijams

Programos Teikėjo pavadinimas

 

Programos pavadinimas

 

 

Vertinimo kriterijai ir jų aprašymas

Galimas įvertis (balais)1

 

 

Įvertis

(balais)

Komentarai

(šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno kriterijaus vertinimo aspektas)

1 kriterijusProgramos aktualumas ir atitiktis valstybinei švietimo politikai. Programa turi būti aktuali, atitikti Valstybės pažangos strategiją „Lietuvos ateities vizija „Lietuva 2050“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2023 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XIV-2466 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos ateities vizija „Lietuva 2050“ patvirtinimo“ (toliau – Valstybės pažangos strategija), ir jos įgyvendinimo politiką, švietimo sistemos ir vaiko raidos principus.

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – nepateikta aktualumo ir atitikties valstybinei švietimo politikai;

1 balas – pagrįstas Programos aktualumas;

1 balas – aiškiai nurodyta Programos paskirtis;

1 balas – atliepia penkis švietimo sistemos principus: lygios galimybės, kontekstualumas, veiksmingumas, tęstinumas, įtrauktis.

(0–3)

 

2 kriterijus – Programos tikslo ir uždavinių aiškumas ir pagrįstumas. Programos tikslas (-ai) ir uždaviniai turi būti aiškiai apibrėžti ir pagrįsti, numatytos realios priemonės ir būdai jiems pasiekti ir įgyvendinti.

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – nepateikti, neapibrėžti tikslai ir uždaviniai;

1 balas – Programos tikslas (-ai) aiškiai apibrėžtas (-i) ir suformuluotas (-i);

1 balas – uždaviniai atitinka Programos tikslą (-us), yra konkretūs ir įgyvendinami. Uždaviniai padeda atsakyti į klausimą, ką reikia daryti, kad tikslas būtų pasiektas;

1 balas – numatytos realios, konkrečios, atitinkančios tikslą (-us) ir uždavinius priemonės ir veiklos.

(0–3)

 

3 kriterijus Programos mokslinis pagrįstumas. Programa turi būti parengta remiantis fundamentiniais moksliniais tyrimais ir (arba) taikomaisiais moksliniais tyrimais, kurie publikuoti mokslinėje literatūroje. Fundamentinių mokslinių tyrimų ir (arba) taikomųjų mokslinių tyrimų duomenys pagrindžia Programos konstravimo logiką, tikslo pasiekiamumą, metodų, veiklų pasirinkimą.

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – Programa neturi mokslinio pagrįstumo;

2 balai – supažindinama su pagrindiniu (-iais) moksliniu (-iais) teoriniu (-iais) darbu (-ais) ir (arba) modeliu, kurie sudaro Programos sukūrimo pagrindą;

1 balas – supažindinama su eksperimentiniu (-iais) darbu (-ais) ir (arba) modeliu, kurie leidžia pasiekti Programos tikslą arba uždavinius;

1 balas – pateikiami, aprašomi, analizuojami empiriniai tyrimo duomenys, pagrindžiantys Programos veiksmingumą;

1 balas – pateikiami papildomi fundamentiniai moksliniai tyrimai ir (arba) taikomieji moksliniai tyrimai, leidžiantys pagrįsti Programos veiksmingumą, nurodant mokslinius šaltinius bei atliktus tyrimus (jeigu tokie buvo atlikti).

(0–5)

 

4 kriterijusProgramos vientisumas ir dermė. Programos tikslas (-ai), uždaviniai, metodai ir metodinė medžiaga dera tarpusavyje, suplanuotos realios, konkrečios priemonės ir būdai, kuriais kryptingai ir nuosekliai siekiama Programos tikslo (-ų) ir (ar) uždavinių įgyvendinimo.

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – nepateikta, kaip metodai, metodinė medžiaga ir techninės priemonės dera tarpusavyje;

1 balas – Programos tikslas, uždaviniai, priemonės, veiklos ir metodinė medžiaga dera tarpusavyje, taip pat su kitomis Programos sudedamosiomis dalimis;

1 balas – taikomi metodai ir suplanuotos veiklos atitinka tikslinės grupės poreikius;

1 balas – pagrįstas mokomosios medžiagos ir techninių priemonių tikslingumas; numatytos jų prieinamumo galimybės;

1 balas – aiškiai suformuluotos užsiėmimų temos, jų pobūdis ir nurodyta, kiek kiekvienai temai skiriama valandų.

(0–4)

 

5 kriterijusProgramos poveikio vertinimas. Programoje turi būti numatyti vertinimo / įsivertinimo būdai ir priemonės, leidžiantys (-ios) įvertinti Programos poveikį.

Aprašymas:

0 balų – nenumatytas poveikio vertinimas. Nepateikti vertinimo / įsivertinimo būdai ir priemonės, leidžiantys (-ios) įvertinti Programos poveikį;

1 balas – numatytas Programos poveikio vertinimas. Pateikti vertinimo / įsivertinimo būdai ir priemonės, leidžiantys (-ios) įvertinti Programos poveikį;

1 balas – Programos poveikio vertinimo ir (ar) įsivertinimo instrumentų ar metodikos pasirinkimas yra tinkamas, t. y. vertina būtent įgyvendinamos Programos poveikį. Detaliai aprašyti Programos vertinimo ir (ar) įsivertinimo būdai, pvz., nurodomas vertinimo periodiškumas, pateikti vertinimo ir (ar) įsivertinimo instrumentai arba metodika, rezultatų skaičiavimas ir interpretavimas;

2 balai – Programa pritaikyta Lietuvos mokykloms.

Pastabos:

- kai Programa sukurta užsienio šalyje, ji turi būti pritaikyta šalies mokykloms; pateikiama, kaip ji buvo pritaikoma, jos poveikio vertinimo rezultatai;

- kai Programa sukurta Lietuvoje, pateikiama, kaip ji buvo kuriama ir praktiškai išbandoma, jos poveikio vertinimo rezultatai.

 

(0–4)

 

 

6 kriterijusProgramos vykdytojų konsultantų (toliau – Programos konsultantai) kvalifikacija. Reikalavimai Programos konsultantų kvalifikacijai numatyti ir pateikti Programoje. Teikėjai privalo užtikrinti Programos konsultantų, gebančių apmokyti pedagoginius darbuotojus, dirbančius mokykloje, įgyvendinti Programą, juos konsultuoti Programos įgyvendinimo metu bei padėti atlikti vertinimą / įsivertinimą, kvalifikaciją.

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – nėra numatyti Programos konsultantai, gebantys apmokyti pedagoginius darbuotojus įgyvendinti Programą, konsultuoti Programos įgyvendinimo metu, padėti atlikti vertinimą / įsivertinimą ir pan. Nenustatyti reikalavimai Programos konsultantų kvalifikacijai;

1 balas – Programoje nustatyti kvalifikacijos reikalavimai Programos konsultantams;

1 balas – Programai įgyvendinti sudaryta komanda ir tinkamai paskirstytos jos funkcijos bei atsakomybės;

1 balas – Programos Teikėjas užtikrina reikiamą Programos konsultantų skaičių Programai vykdyti, t. y. nurodoma, kokia apimti Programos konsultantai gali konsultuoti įgyvendinimo metu, padėti atlikti vertinimą / įsivertinimą ir pan.

(0–3)

 

 

7 kriterijusMokyklos bendruomenės narių įtraukimas / dalyvavimas. Programoje numatytas mokyklos bendruomenės (pedagoginių darbuotojų, tėvų (įtėvių) globėjų (rūpintojų) įtraukimas / dalyvavimas ir (arba) suinteresuotų šalių (toliau – Dalyvių grupės), įtraukimas, komunikacijos su jais priemonės. Tais atvejais, kai Dalyvių grupių įtraukimas nėra būtinas įgyvendinant Programos, tai yra argumentuojama pildant Paraiškos dėl prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo formos (Aprašo 1 priedas) 11 punktą..

Aprašymas:

Kriterijaus vertinimas:

0 balų – Programoje ir (ar) jos prieduose nenumatytas Dalyvių grupių įtraukimas / dalyvavimas arba nepagrįstas Dalyvių grupių įtraukimo/ dalyvavimo nereikalingumas;

1 balas – Programoje ir / ar jos prieduose įtraukiamos Dalyvių grupės ir nurodoma, kokios priemonės naudojamos jiems įtraukti, arba pagrįstas Dalyvių grupių įtraukimo/ dalyvavimo nereikalingumas.

 

(0–1)

 

 

Įverčių suma pagal kriterijus:

(0–23)

 

Skliaustuose nurodyti galimi įverčiai. Įverčių paaiškinimas: skliaustų kairėje pusėje – galimas minimalus balas, dešinėje – galimas maksimalus balas. Kai Programa atitinka nurodytą kriterijų iš dalies, vertintojas gali siūlyti taisyti (patikslinti, papildyti) Programą, tai nurodydamas komentaruose. Sprendimą priima Programų vertinimo komisija taip, kaip nurodoma Prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo tvarkos aprašo 29 punkte.

 

 

 

 

II. Kitos pastabos: _______________________________________________________________.

 

VERTINTOJO KOMENTARAS

Programos privalumai:

Programos trūkumai (tobulintinos sritys):



Vertintojo išvada: (visiškai atitinkanti visus kriterijus, atitinkanti iš dalies arba neatitinkanti kriterijų)

 

Vertintojo vardas ir pavardė

Parašas 

Data 

 

__________________________

 

 

Prevencinių programų kriterijų ir atitikties

jiems vertinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

20__ m. _____________d.

 

Vilnius

 

Aš, (vardas ir pavardė), atlikdamas (-a) 20__ m. prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo (Programų vertinimo komisijos nario, vertintojo ar kito nario) funkcijas,

p a s i ž a d u:

1. Laikytis lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės, profesionalumo, proporcingumo, konfidencialumo principų ir objektyviai atlikti man, kaip (Programų vertinimo komisijos nariui, vertintojui ar kitam nariui), pavestas funkcijas.

2. Nusišalinti visose prevencinių programų kriterijų ir atitikties jiems vertinimo siūlymų rengimo, svarstymo ir priėmimo stadijose, kai yra tikimybė, kad gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme. 

3. Nepažeisti asmens duomenų apsaugos, konfidencialumo, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų.

 

 

 

 

___________________________             __________                            __________________

(nurodomos pareigos) (parašas)                             (vardas ir pavardė)

 

____________________