Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. VASARIO 27 D. SPRENDIMO NR. T2-36 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS  TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T2-221

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kretingos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą, patvirtintą Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T2-36 „Dėl piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. T2-255 redakcija):

1.1. pakeisti 5.1 punktą ir jį išdėstyti taip:

5.1. Kretingos miesto gyventojai – į Socialinės paramos skyrių“;

1.2. pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai gautą prašymą-paraišką užregistruoja socialinių išmokų ir apskaitos sistemoje „Parama“ (toliau – parama) prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Informuoja pareiškėją apie priimtų sprendimų dėl paramos skyrimo ar neskyrimo teikimo būdus, prašyme nurodant vieną iš jų: telefonu, elektroniniu paštu, paštu. Pareiškėją pasirašytinai supažindina su jo teisėmis ir pareigomis.“;

1.3. pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Prašymas-paraiška gali būti pateikta asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą (globėją, rūpintoją, įgaliotinį). Įgaliotinis Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijų specialistams pateikia įgaliojimą, savo ir įgaliotojo asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.“;

1.4. pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Dokumentų, nurodytų aprašo 12 punkte, Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai gali reikalauti ir tuomet, kai pasikeičia aplinkybės, turinčios įtakos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisei į piniginę socialinę paramą, jos dydžiui ar mokėjimui.“;

1.5. pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį ir nurodoma data, iki kurios dokumentai turi būti pateikti. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus.“;

1.6. pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai, vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.“;

1.7. pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Nepasiturinčių gyventojų vidutines pajamas apskaičiuoja ir teisę į paramą nustato Socialinės paramos skyriaus specialistai.“;

1.8. pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Sprendimus skirti piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams pasirašo  Socialinės paramos skyriaus vedėjas.“;

1.9. pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Socialinės paramos skyrius apskaičiuoja:“;

1.10. pakeisti 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

45. Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai, kilus įtarimams, turi papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą.“;

1.11. pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu  susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos. Informaciją apie negrąžintas permokas Socialinės paramos skyrius raštiškai pateikia savivaldybės administracijos Juridiniam skyriui, kuris inicijuoja tolimesnį permokėtų sumų išieškojimą teisės aktų nustatyta tvarka.“;

1.12. pakeisti 50 punktą ir jį išdėstyti taip:

50. Dėl savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės lėšos gali būti išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.“;

1.13. pakeisti 56 punktą ir jį išdėstyti taip:

56. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 55  punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais priima Socialinės paramos  skyriaus  vedėjas, atsižvelgdamas į Seniūnijos socialinių klausimų komisijos rekomendacijas. Esant ginčytinai situacijai – sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) priimamas Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Kretingos rajono savivaldybės Paramos teikimo komisijos rekomendaciją.“;

1.14. papildyti 60.12 punktu ir jį išdėstyti taip:

60.12. kitais nenumatytais atvejais, esant sunkiai materialinei padėčiai – iki 2 bazinės socialinės išmokos dydžių, jei bendrai gyvenančių asmenų pajamos neviršija 1,5 VRP dydžio vienam asmeniui per mėnesį, vieno gyvenančio asmens pajamos neviršija 2 VRP dydžio per mėnesį“.

1.15. papildyti 64.7 punktu ir jį išdėstyti taip:

64.7. pašalpos neskiriamos asmenims, išlaikomiems iš valstybės ar savivaldybės biudžeto lėšų.“;

1.16. pakeisti 68 punktą ir jį išdėstyti taip:

68. Asmuo, besikreipiantis dėl tikslinės, sąlyginės ar periodinės pašalpos, privalo Socialinės paramos skyriaus  ir seniūnijų specialistams sudaryti galimybę tikrinti jo gyvenimo sąlygas, užimtumą, pagal poreikį leisti namuose surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą. Asmeniui neleidus tikrinti jo gyvenimo sąlygas, užimtumą ar, esant poreikiui, namuose surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, tikslinė, sąlyginė ar periodinė pašalpa neskiriama.“;

1.17. pakeisti 70 punktą ir jį išdėstyti taip:

70. Socialinės paramos skyrius apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) vienkartinę, tikslinę, sąlyginę ir periodinę pašalpą raštu informuoja asmenį per 5 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. Jei pašalpa neskiriama, raštu nurodoma neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarka.“;

1.18. pakeisti 71 punktą ir jį išdėstyti taip:

71. Vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ir periodinės pašalpos skiriamos vieną kartą per kalendorinius metus, bet ne daugiau kaip 3 metus iš eilės (išskyrus pakartotinių stichinių nelaimių, traumų atvejus, sunkiai susirgus ) iš Kretingos rajono savivaldybės biudžete numatytų lėšų.“;

1.19. pakeisti 72 punktą ir jį išdėstyti taip:

72. Paskirtos vienkartinės, tikslinės, sąlyginės ar periodinės pašalpos pervedamos į asmens nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose pagal Socialinės paramos skyriaus sudarytus ir pateiktus žiniaraščius.“;

1.20. pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:

75. Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai duomenis apie vienkartinių, tikslinių, sąlyginių ar periodinių pašalpų skyrimą tvarko socialinės paramos apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“.“;

1.21. pakeisti 80.2 punktą ir jį išdėstyti taip:

80.2. įvertinus situaciją pagal Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistų surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendacijas;“;

1.22. pakeisti 82.2 punktą ir jį išdėstyti taip:

82.2. atsižvelgiant į duomenis ir Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistų surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendacijas.“;

1.23. pakeisti 83 punktą ir jį išdėstyti taip:

83. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos sustabdymo, nutraukimo ir piniginės socialinės paramos teikimo atnaujinimo priima Socialinės paramos  skyriaus vedėjas.“;

1.24. pakeisti 85.3 punktą ir jį išdėstyti taip:

85.3. teikti informaciją seniūnijai, Socialinės paramos skyriui dėl piktnaudžiavimo teikiama pinigine socialine parama atvejų (nelegalaus darbo, galimai nelegalių pajamų, pašalpos naudojimo ne pagal paskirtį ir kt.);“;

1.25. pakeisti 87 punktą ir jį išdėstyti taip:

87. Visa turima arba surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali, todėl Atstovai, kurie teikia informaciją seniūnijai ar Socialinės paramos skyriui ir dalyvauja skiriant piniginę socialinę paramą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus.“;

1.26. pakeisti 88 punktą ir jį išdėstyti taip:

88. Siekdami įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą ir išsiaiškinti piktnaudžiavimo parama atvejus, Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai tikrina nepasiturinčių gyventojų buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą tokiais atvejais:“;

1.27. pakeisti 90 punktą ir jį išdėstyti taip:

90. Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai atsako už teisingą dokumentų paramai gauti priėmimą ir užpildymą.“;

1.28. pakeisti 91 punktą ir jį išdėstyti taip:

91. Socialinės paramos  skyriaus specialistai atsako už teisingą socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, sąrašų ir pažymų apie nepasiturinčių gyventojų pajamas perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kuro rūšis.“;

1.29. pakeisti 93 punktą ir jį išdėstyti taip:

93. Išankstinę kontrolę vykdo Socialinės paramos  skyriaus bei seniūnijų socialinių išmokų specialistai teisės paramai gauti nustatymo metu.“;

1.30. pakeisti 94 punktą ir jį išdėstyti taip:

94. Einamąją kontrolę vykdo Socialinės paramos  skyriaus specialistai.“.

2. Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre (TAR) ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Antanas Kalnius