konturas

 

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 25 d. Nr. T-102

Šakiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Šakių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šakių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šakių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gegužės 26 d. sprendimą Nr. T-162 „Dėl Šakių rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų, gautų už teikiamas paslaugas, kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.   

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Edgaras Pilypaitis

 


 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2022 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T-102

 

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šakių rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Šakių rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžeto) sudarymo, keitimo, vykdymo, atskaitomybės, vertinimo ir kontrolės nuostatas ir procedūras.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. Savivaldybės biudžetas – Savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Asignavimai – Savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui, patvirtintoms programoms finansuoti.

2.3. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

2.4. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti.

2.5. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

2.6. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų gautos pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, teikiamas paslaugas (išskyrus paslaugas, už kurias mokama valstybės rinkliava ir žyminis mokestis), kitos gautos pajamos, kurios įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis Savivaldybės tarybos sprendimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

2.7. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų, Savivaldybės administracijos struktūrinių teritorinių padalinių ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti.

3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos, neišvardintos 2 punkte, suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio planavimo metodikoje ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo metodikos klausimus tiek, kiek jų nenustato įstatymai ir Vyriausybės nutarimai, nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

5. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

6. Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMAS IR KEITIMAS

 

7. Savivaldybės biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieneriems metams.

8. Savivaldybės biudžeto balanso rodiklis valdomas taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje. Savivaldybės biudžeto einamųjų metų pajamos koreguojamos pridedant nepanaudotą pajamų dalį – praėjusių metų biudžeto pajamų dalį, kuri viršija praėjusių metų panaudotus asignavimus (toliau – nepanaudota pajamų dalis). Einamųjų metų savivaldybės biudžete turi būti numatyti asignavimai visiems trumpalaikiams įsipareigojimams, išskyrus skolinius įsipareigojimus (toliau – trumpalaikiai įsipareigojimai), buvusiems praėjusių metų gruodžio 31 dieną, padengti, nebent trumpalaikiai įsipareigojimai viršija nepanaudotų pajamų dalį – tada numatomų padengti trumpalaikių įsipareigojimų suma turi būti ne mažesnė negu nepanaudota pajamų dalis.

9. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimtas sprendimas dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

10. Savivaldybės administracijos direktorius kasmet nustato kitų metų Savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus. Kiekviena savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojo vadovaujama įstaiga ir seniūnija sudaro savo vykdomų programų sąmatų projektus pagal vykdomas priemones, finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, patvirtintas biudžeto rengimo formas. Kiekviena pavaldi biudžetinė įstaiga ir (ar) kitas subjektas, priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, programų sąmatas sudaro pagal detalią ekonominę klasifikaciją. Nepavaldi biudžetinė įstaiga, ir (ar) kitas subjektas, kuris nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – nedetalizuojat pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus.

11. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą, reikiamų asignavimų numatymą įsiskolinimams padengti.

12. Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus finansinius rodiklius, Finansų ministerijos numatomas pajamas savivaldybės teritorijoje, ministerijų ir valstybės institucijų pranešimus apie planuojamas specialios tikslinės dotacijos sumas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, ugdymo reikmėms finansuoti, valstybės investicijų programai vykdyti, kitoms tikslinėms išlaidoms finansuoti, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, asignavimų valdytojų pateiktus skaičiavimus apie numatomas gauti pajamas.

13. Savivaldybės administracijos parengtas Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.

14. Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba. Biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame nurodoma:

14.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

14.2. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimų paskirstymas programoms vykdyti tvirtinamas pagal finansavimo šaltinius.

15. Einamųjų metų savivaldybės biudžetą Savivaldybės taryba patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo.

16. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina programų sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, priemones, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto apskaitos informacinę sistemą. Patvirtintas programų sąmatas pagal Finansų ministro įsakymu patvirtintas ir savivaldybėms rekomenduojamas naudoti formas per dokumentų valdymo sistemą pateikia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui.

17. Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, jo pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų pateiktomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų nuo patvirtinimo biudžetą pateikia Finansų ministerijai.

18. Savivaldybės biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu tikslinamas, kai:

18.1. tikslinamas rajono savivaldybės strateginis veiklos planas;

18.2. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos tikslinės lėšos ar keičiamos skirtų asignavimų sumos;

18.3. gavus Europos Sąjungos ir tarptautinės finansinės paramos ir kitas lėšas;

18.4. keičiasi asignavimų valdytojai;

18.5. paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

18.6. nevykdomas biudžeto pajamų planas;

18.7. perskirstomos lėšos ugdymo reikmėms;

18.8. keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui, sumos;

18.9. keičiasi asignavimų paskirstymas asignavimų valdytojams, programoms ir valstybės funkcijoms;

18.10. kitais atvejais vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

19. Prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui keitimo asignavimų valdytojai pateikia Savivaldybės tarybai iki einamojo mėnesio 5 dienos. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, priemonės kodas pagal strateginį veiklos planą, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs paaiškinimai (prašymo forma pridedama).

20. Savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto keitimo rengia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius.

21. Savivaldybės administracijos direktoriaus, biudžetinių įstaigų vadovų įsakymais keičiamas ketvirtinis biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymas, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui sumų pagal kiekvieną asignavimų valdytoją, programą ir lėšų šaltinį.

22. Asignavimų valdytojai gali keisti bendros asignavimų sumos paskirstymą ketvirčiais vieną kartą per ketvirtį. Prašymai pateikiami kartu su finansų ministro patvirtinta pažyma apie asignavimų valdytojo ir jam pavaldžių biudžetinių įstaigų asignavimų pakeitimus Nr.1 (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/f7f123036daf11e89a0fd2d617326139) per dokumentų valdymo sistemą.

23. Asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos, jam pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, pateikdamas finansų ministro patvirtintą pažymą apie asignavimų valdytojo ir jam pavaldžių biudžetinių įstaigų asignavimų pakeitimus Nr.1 (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/f7f123036daf11e89a0fd2d617326139) per dokumentų valdymo sistemą, suderinęs su Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriumi), neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų.

Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus.

24. Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis valstybės institucijų, savivaldybės administracijos direktoriaus, biudžetinių įstaigų vadovų priimtais teisės aktais (įsakymais) dėl biudžeto keitimo bei įstaigų pateiktais raštais dėl Tvarkos aprašo 22 ir 23 punkte nurodytų pakeitimų, per 3 darbo dienas padarytus pakeitimus suveda į biudžeto apskaitos informacinę programą ir informuoja asignavimų valdytojus apie padarytus išlaidų sąmatos tikslinimus. 

25. Patikslintas programų sąmatas asignavimų valdytojai pateikia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui vieną kartą per ketvirtį ne vėliau kaip ketvirčio paskutinę darbo dieną.

 

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

26. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

26.1. pajamos iš mokesčių, gaunamos į savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

26.2. pajamos iš savivaldybės turto;

26.3. savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

26.4. pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

26.5. valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

26.6. negrąžintina finansinė parama (lėšos);

26.7. kitos įstatymų nustatytos pajamos.

27. Į savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.

28. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

29. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia Savivaldybės administracijai pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis. Duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai pagal finansų ministro patvirtintą formą.

30. Nuomos mokestis už valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo telkinius ir vietinės rinkliavos iš Savivaldybės administracijos surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės iždo sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną. Jeigu šių pajamų surenkamojoje sąskaitoje sukaupiama daugiau kaip 30 tūkst. Eur, šios lėšos į savivaldybės iždo sąskaitą pervedamos kitą darbo dieną.

31. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės iždo sąskaitą. Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta programa, pagal sudarytas sąmatas ir pateiktas paraiškas perveda lėšas į savivaldybės administracijos sąskaitą, skirtą aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamų apskaitai.

32. Einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautos lėšos, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukiamos į Savivaldybės biudžeto pajamas.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

33. Biudžeto apyvartos lėšos (toliau – apyvartos lėšos) sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.

34. Apyvartos lėšas sudaro:

34.1. pasibaigus metams likusios nepaskirstytos biudžeto viršplaninės pajamos;

34.2. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į iždo sąskaitą pervestos pajamos;

34.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

34.4. kiti lėšų likučiai savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų metų pradžioje.

35. Apyvartos lėšos naudojamos:

35.1. biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

35.2. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

35.3. einamųjų metų biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka prognozuojamų pajamų;

37.4. biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka atitinkamu laikotarpiu gautų pajamų arba kai nevykdomas atitinkamo laikotarpio biudžeto pajamų planas.

36. Apyvartos lėšos biudžeto lėšų stygiui dengti Savivaldybės tarybos sprendimais skiriamos ir naudojamos:

36.1. kreditiniam įsiskolinimui, esančiam metų pradžioje, apmokėti;

36.2. projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti;

36.3. savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų vykdomų programų išlaidoms apmokėti (darbo užmokesčiui, įmokoms socialiniam draudimui, komunalinėms išlaidoms ir kt.).

 

V SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

37. Biudžetinių įstaigų pajamos įskaitomos į Savivaldybės biudžetą.

38. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas atitinkamų metų Savivaldybės biudžete. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto programų sąmatomis teikia ir programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, projektus. Sąmatų projektai sudaromi pagal funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikaciją.

39. Biudžetinių įstaigų pajamoms priskiriamos gautos įmokos už:

39.1. suteiktas atlygintinas paslaugas ir parduotas prekes;

39.2. trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą;

39.3. išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose.

40. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

41. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) nepriskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms ir naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

42. Biudžetinės įstaigos programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams. 

43. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

44. Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.

45. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jas perveda ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį arba per 5 darbo dienas, jeigu šios pajamos viršija 300 (tris šimtus) eurų, bet ne vėliau kaip priešpaskutinę mėnesio darbo dieną, arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, finansuojamos iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti.

46. Biudžetinių įstaigų pajamos jų vykdomoms programoms finansuoti pervedamos pagal Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui pateiktą paraišką biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje, neviršijant programos sąmatoje patvirtintų asignavimų ir įmokėtų į Savivaldybės biudžetą sumų.

47. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto vykdymo ataskaitomis nustatytais terminais ir periodiškumu pateikia biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą ataskaitą. Ataskaitos formuojamos biudžeto apskaitos informacinėje programoje turi visiškai sutapti su duomenimis, kurie patvirtinti parašais, pateikiami Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

48. Biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

49. Biudžeto pajamų ir išlaidų įvykdymo apskaitą tvarko, programų finansavimą ir jo kontrolę vykdo Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius.

50. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto pervedami tik toms išlaidoms, kurios numatytos asignavimų valdytojų vykdomų programų sąmatose. Finansavimas vykdomas vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, pagal mokėjimo paraiškose nurodytas priemones.

51. Naudoti Savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų, už paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

52. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai finansuojami iš biudžeto pagal asignavimų valdytojų Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui per finansų valdymo informacinę programą pateiktas Paraiškas lėšoms gauti (toliau – paraiškas):

52.1. paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pildomos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis ir išlaidas pagrindžiančiais dokumentais (sutartimis, sąskaitomis-faktūromis, darbo užmokesčio apskaitos dokumentais ir pan.);

52.2. paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti biudžeto lėšų suma, paskirstyta pagal programas, priemones, finansavimo šaltinius, išlaidų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją;

52.3. paraiškos dėl lėšų darbams, prekėms ir paslaugoms pervedimo gali būti pateikiamos ne dažniau kartą per savaitę;

52.4. paraiškas pasirašo ir už jų duomenų teisingumą atsako paraišką pateikusios įstaigos vadovas ar jo  įgaliotas asmuo ir vyriausiasis buhalteris (finansininkas) (ar kitas patvirtintas apskaitos tvarkytojas).

53. Paraiškos lėšoms gauti turi būti pateikiamos ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki mokėjimo termino (iki penktadienio darbo dienos pabaigos). Paraiškos neteikiamos paskutinę mėnesio darbo dieną.

54. Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius nepriima paraiškų arba laikinai sustabdo paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje išlaidų pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius ketvirčiui numatytas išlaidas.

55. Biudžeto asignavimai pagal pateiktas paraiškas pervedami pirmadieniais, išskyrus pagrįstai skubius atvejus, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pateikimo Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui. Šis paraiškų apmokėjimo terminas netaikomas, kai finansavimas vykdomas aprašo 64 punkte nurodyta tvarka, taip pat kai nevykdomas patvirtintas biudžeto pajamų planas ir gaunamų pajamų nepakanka visoms planuotoms tam laikotarpiui išlaidoms apmokėti. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

56. Asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas patikrina, mokėjimo nurodymus pagal jų duomenis parengia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriaus atsakingi darbuotojai.

57. Mokėjimo nurodymus į asignavimų valdytojų sąskaitas banke pasirašo Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriaus vyriausiasis specialistas ir savivaldybės administracijos direktorius.

58. Paskolos bankams grąžinamos ir palūkanos už paskolas mokamos pagal Kredito sutartyse numatytus paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo grafikus.

59. Metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų biudžeto lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos  Sąjungos finansinės paramos ir  bendrojo finansavimo bei  kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei  įsiskolinimams dengti. Ši nuostata netaikoma, finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

60. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.

61. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo formas tvirtina finansų ministras.

62. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams vykdomas pagal šiuos prioritetus:

62.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

62.2. socialinė parama (socialinės pašalpos ir kompensacijos, kita socialinė parama);

62.3. paskolų grąžinimas ir palūkanų mokėjimas;

62.4. komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, transporto išlaikymo, mitybos išlaidos;

62.5. kitos savivaldybės biudžete numatytos išlaidos.

63. 62 punkto nuostata netaikoma, finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

64. Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, specialios tikslinės dotacijos ugdymo reikmėms finansuoti, specialios tikslinės dotacijos savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis ir kitų tikslinių valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų išlaidų finansavimas vykdomas, tik gavus lėšas iš atitinkamų valstybės institucijų.

65. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar skirtų lėšų panaudojimo ataskaitų.

66. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės Iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 4 d.

67. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšas subjektui, kuris savivaldybės biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo lėšų naudojimo sutartį (išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitą biudžeto lėšų skyrimo tvarką).

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIAI

 

68. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytomis Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklėmis.

69. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius rengia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

70. Asignavimų valdytojai:

70.1. kasines išlaidas į apskaitos informacinę programą suveda pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui iki kito mėnesio 5 d.;

70.2. sudaro žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui pateikia:

70.2.1. pasibaigus ataskaitiniam ketvirčiui iki kito mėnesio 12 dienos;

70.2.2. pasibaigus ataskaitiniams metams iki kito mėnesio 15 dienos.

71. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas atskaitomybės formas ir taisykles.

72. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.

73. Savivaldybės kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai (VSS):

73.1. finansinius ataskaitų rinkinius sudaro ir teikia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų konsolidavimo tvarkos aprašu bei Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodika;

73.2. metinių finansinių ataskaitų duomenis teikia į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKIS), kurioje atlieka Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintame atitinkamų metų konsolidavimo kalendoriuje nurodytus veiksmus pagal kalendoriuje nustatytus terminus;

73.3. per dokumentų valdymo sistemą teikia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriui tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus tarpiniam ataskaitiniam laikotarpiui, metinius finansinių ataskaitų rinkinius ne vėliau kaip iki kovo 15 d.

74. Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį parengia Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyrius Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinėje sistemoje Konsolidavimo kalendoriuje nustatytais terminais.

75. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metinis ataskaitų rinkinys pateikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai per 5 darbo dienas po pateikimo Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

76. Viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys per 5 darbo dienas nuo jo sudarymo dienos, bet ne vėliau kaip iki gegužės 31 d. pateikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

77. Parengtą Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinį ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį tvirtina Savivaldybės taryba Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

78. Savivaldybės biudžeto vykdymo ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniai skelbiami viešojo sektoriaus subjektų interneto svetainėse vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

79. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

80. Tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar jo galiojimas stabdomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________

 

part_59347d7629e94e15a4a75f101ffc604d_end