VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SpREndimas

dėl smulkiOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS 2015 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

 

2015 m. vasario 27 d. Nr. B-TS-1250

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros 2015 metų programą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Algirdas Neiberka


 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. vasario 27 d.

sprendimu Nr. B-TS-1250

 

SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS 2015 METŲ

 

P R O G R A M A

 

I.    BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros 2015 metų programos (toliau – Programa) tikslas – smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros, gyventojų verslumo bei jų darbinės veiklos skatinimas, suteikiant finansinę paramą iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

2. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai – Vilkaviškio rajono vidutinės įmonės, mažos įmonės, labai mažos įmonės bei fiziniai asmenys, įstatymų nustatyta tvarka turintys teisę verstis savarankiška komercine, gamybine arba profesine ir kita panašaus pobūdžio veikla, įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, individualios veiklos vykdymo pažymą, vykdantys veiklą Savivaldybės teritorijoje (toliau – Verslo subjektai). Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Finansinė parama iš Savivaldybės biudžeto lėšų teikiama verslo subjektams, vykdantiems gamybą, prekybą ar teikiantiems paslaugas arba planuojantiems pradėti vykdyti panašią veiklą.

 

IIPROGRAMOS ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMO KRYPTYS

 

4. Verslo subjektams gali būti taikomos šios finansinės paramos iš Savivaldybės biudžeto lėšų formos:

4.1. dalinis kredito palūkanų dengimas:

4.1.1. teikiamas verslo subjektams, gavusiems ilgalaikį kreditą investicijoms iš kredito įstaigos ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui, verslo subjektui teikiant prašymą Savivaldybės administracijai kiekvieniems metams atskirai;

4.1.2. maksimali kredito, kuriam dengiama dalis palūkanų, suma, kai sukuriama 1 darbo vieta, – 17 377,21 EUR ir po tiek pat už kiekvieną kitą darbo vietą. Didžiausia kredito, kuriam dengiama dalis palūkanų, suma – 86 886,01 EUR kai sukuriamos 5 darbo vietos ir daugiau; 

4.1.3. kredito palūkanos Verslo subjektams iš dalies dengiamos pirmuosius trejus metus:

4.1.3.1. pirmaisiais metais – iki 100 proc. banko priskaičiuotų palūkanų sumos;

4.1.3.2. antraisiais metais – iki 85 proc. banko priskaičiuotų palūkanų sumos. Kai sukuriama daugiau darbo vietų negu įsipareigota – iki 100 proc. banko priskaičiuotų palūkanų sumos;

4.1.3.3. trečiaisiais metais – iki 60 proc. banko priskaičiuotų palūkanų sumos;

4.1.4. palūkanos Verslo subjektams pradedamos dengti vadovaujantis Savivaldybės tarybos priimtu sprendimu dėl dalinio kredito palūkanų dengimo Verslo subjektams ir trišale sutartimi, pasirašyta tarp Savivaldybės administracijos, kreditą suteikusios kredito įstaigos ir Verslo subjekto;

4.1.5. Verslo subjektai, ankstesniais metais gavę šios rūšies finansinę paramą, vėl gali kreiptis dėl paskolos palūkanų dengimo tik po paskutinės visų palūkanų už kreditą apmokėjimo dienos.

4.2. pradinių įmonės steigimosi išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d.  įregistravusiems paraiškas Verslo subjektams: individualioms įmonėms, mažosioms bendrijoms, uždarosioms akcinėms bendrovėms ir akcinėms bendrovėms, tikrosioms ūkinėms bendrijoms ir kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams):

4.2.1. skiriama atlyginimo už įstatų parengimą, mokesčio notarui už steigiamo juridinio asmens steigimo dokumentų atitikimo patvirtinimą, atlyginimo valstybės įmonės Registrų centrui už juridinio asmens įregistravimą iki 100 proc. dydžio kompensacija, bet ne daugiau kaip 289,62 EUR.

4.3. išlaidų rengiant verslo planus kompensavimas:

4.3.1. verslo planų kreditui gauti rengimo išlaidoms dengti skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija, bet ne daugiau kaip 289,62 EUR;

4.3.2. verslo planų (paraiškų) ir dokumentų paramai iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gauti rengimo išlaidoms padengti skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija, bet ne daugiau kaip 868,86 EUR;

4.3.3. kompensacija skiriama, kai įmonė yra pasirašiusi kredito, paramos gavimo iš ES struktūrinių fondų gavimo sutartį.

4.4. dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas:

4.4.1. skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija parodų salės (kai paroda vyksta Lietuvoje) nuomos išlaidoms padengti, bet ne daugiau kaip 579,24 EUR.

4.4.2. skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija parodų salės (kai paroda vyksta užsienio šalyje) nuomos išlaidoms padengti, bet ne daugiau kaip 1158,48 EUR.

4.5. reklaminių lankstinukų leidimo išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d. įregistravusiems paraiškas:

4.5.1. skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija, bet ne daugiau kaip 289,62 EUR.

4.6. verslininkų konsultavimo (mokymo) išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d. įregistravusiems paraiškas:

4.6.1. skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija ūkio subjektui, bet ne daugiau kaip 289,62 EUR per metus.

4.7. interneto svetainių kūrimo išlaidų kompensavimas:

4.7.1. skiriama iki 100 proc. dydžio kompensacija ūkio subjektui, bet ne daugiau kaip 289,62 EUR.

5. Programos 4 punkte minimomis finansinės paramos iš Savivaldybės biudžeto lėšų rūšimis Verslo subjektai gali pasinaudoti vieną kartą per kalendorinius metus, išskyrus 4.6 punkte minimą paramą.

6. Programa netaikoma:

6.1. valstybės ir Savivaldybės įmonėms;

6.2. įmonėms, kuriose valstybei ar Savivaldybei priklauso daugiau kaip ½ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;

6.3. ūkininkams, žemės ūkio bendrovėms ir kita žemės ūkio veikla besiverčiančioms įmonėms, kurių daugiau kaip 50 proc. pajamų yra gaunama iš žemės ūkio veiklos.                 

7. Programoje dalyvaujančių Verslo subjektų pateiktas paraiškas gauti finansinę paramą iš rajono Savivaldybės biudžeto lėšų nuolat priima Savivaldybės administracijos Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius. Paraiškas svarsto, vertina ir priima nutarimą dėl finansinės paramos skyrimo Verslo subjektui Savivaldybės tarybos sprendimu iš 7 narių (komisijos pirmininko – Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriaus – 3, Finansų ir biudžeto skyriaus – 1, Savivaldybės mero potvarkiu deleguotų Tarybos narių iš Biudžeto, finansų, ekonomikos ir verslo komiteto – 2) sudaryta Komisija ūkio subjektų paraiškoms svarstyti (toliau – Komisija).

8. Komisijos nuostatus tvirtina Savivaldybės taryba.

9. Programos 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 punktuose išvardytos finansinės paramos asignavimus administruoja Savivaldybės administracijos direktorius.

10. Pinigų suma finansinei paramai skiriama iš 2015 m. Savivaldybės biudžeto Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros 2015 m. programos asignavimų lėšų.

11. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros programa skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

III. PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

12. Finansinės paramos iš Savivaldybės biudžeto formos, dokumentai, kuriuos pateikia verslo subjektai, pageidaujantys gauti finansinę paramą iš Savivaldybės biudžeto, kitos sąlygos:

12.1. Dalinis kredito palūkanų dengimas:

12.1.1. dokumentai, kuriuos turi pateikti verslo subjektas šiai paramai gauti:

12.1.1.1. paraiška – 1 priedas (pridedama);

12.1.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo ir veiklos nuostatų kopijos*;

12.1.1.3. verslo plano kopija;

12.1.1.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie atsiskaitymą su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais**;

12.1.1.5. Valstybinio socialinio draudimo fondo (toliau – VSDF) valdybos pažyma apie atsiskaitymą su VSDF biudžetu**;

12.1.1.6. Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (4 forma) už paskutinį ataskaitinį laikotarpį prieš paraiškos pateikimą kopija*;

12.1.1.7. sutarties su kredito įstaiga kopija*;

12.1.1.8. įmonės įsipareigojimas dėl naujai sukuriamų darbo vietų skaičiaus;

12.1.1.9. paskutinių dvejų metų pelno (nuostolių) ataskaitų kopijos.

12.1.2. Prioritetai įmonei suteikiant dalinio palūkanų dengimo paramą:

12.1.2.1. gamybos ar paslaugų rūšies novatoriškumas;

12.1.2.2. naujų produktų kūrimas ir pažangių technologijų diegimas;

12.1.2.3. didesnis naujų darbo vietų skaičiaus sukūrimas įmonėms, vykdančioms tos pačios rūšies veiklą ir panašios apimties (gaunamų pajamų išraiška) projektus;

12.1.2.4. mažesnis kredito įstaigos suteiktos paskolos metinių palūkanų dydis vienodoms finansine išraiška paskoloms.

12.1.3. Jeigu, remiantis ūkio subjektų pateiktais dokumentais, nustatoma, kad verslo subjektas gautą dalinio palūkanų dengimo paramą naudoja ne pagal verslo plane numatytą paskirtį (t. y. nevykdo planuotos veiklos), trišalė sutartis su juo nutraukiama ir paramos gavėjas privalo grąžinti visą gautą finansinę paramą. Ginčai dėl suteiktos paramos grąžinimo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

12.1.4. Jeigu, remiantis verslo subjektų pateiktais dokumentais, nustatoma, kad verslo subjektas, gaunantis dalinio kredito palūkanų dengimo paramą, neįvykdo įsipareigojimo dėl darbo vietų sukūrimo, Komisija ūkio subjektų paraiškoms svarstyti (toliau – Komisija) sprendžia dėl tolimesnės paramos verslo subjektui sumažinimo ar dėl sutarties nutraukimo.

12.1.5. Verslo subjektas, gaunantis dalinio kredito palūkanų dengimo paramą, pasibaigus ataskaitiniam ketvirčiui, turi pateikti Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinę ataskaitą bei ataskaitą apie vykdomą veiklą.

12.1.6. Verslo subjektas, praėjus 30 darbo dienų po trišalės sutarties galiojimo pabaigos, Savivaldybės administracijos Investicijų ir strateginio planavimo skyriui pateikia ataskaitą apie verslo plano, kuriam įvykdyti buvo skirta dalinio palūkanų dengimo parama, įgyvendinimą.

12.2. Pradinių įmonės steigimosi išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d. įregistravusiems paraiškas verslo subjektams:

12.2.1. teikiami dokumentai:

12.2.1.1. paraiška – 2 priedas (pridedama);

12.2.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo originalas (bus grąžintas) ir jo kopija*;

12.2.1.3. mokėjimo pavedimų su banko žymomis arba kvitų, patvirtinančių patirtas išlaidas, įregistruojant įmonę, kopijos*;

12.3. Išlaidų, rengiant verslo planus, kompensavimas:

12.3.1.  teikiami dokumentai:

12.3.1.1. paraiška – 3 priedas (pridedama);

12.3.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopija*;

12.3.1.3. sutarties su verslo plano ruošėju kopija*;

12.3.1.4. mokėjimo pavedimo su banko žymomis arba kvito, patvirtinančio, kad sumokėta už verslo plano paruošimą, kopija*;

12.3.1.5. kredito (paramos) gavimo sutarties kopija*;

12.3.1.6. verslo plano kopija.

12.4. Dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas:

12.4.1. teikiami dokumentai:

12.4.1.1. paraiška – 4 priedas (pridedama);

12.4.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopija*;

12.4.1.3. sutarties su parodos (mugės) organizatoriumi ar parodos (mugės) dalyvių sąrašo kopija*;

12.4.1.4. mokėjimo pavedimo su banko žymomis arba kvito, patvirtinančio, kad sumokėta už parodų salės ir (ar) įrangos nuomą, kopija*;

12.4.1.5. parodos (mugės) rengėjo pažyma apie verslo subjekto dalyvavimą parodoje (mugėje).

12.5. Reklaminių lankstinukų leidimo išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d. įregistravusiems paraiškas verslo subjektams:

12.5.1. teikiami dokumentai:

12.5.1.1. paraiška – 5 priedas (pridedama);

12.5.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopija;

12.5.1.3. sutarties su reklaminio lankstinuko leidėju kopija*;

12.5.1.4. mokėjimo pavedimo su banko žymomis arba kvito, patvirtinančio, kad sumokėta už reklaminio lankstinuko išleidimą, kopija*;

12.5.1.5. apmokėjimo dokumento už reklaminio lankstinuko išleidimą kopija;

12.5.1.6. išleistas reklaminis lankstinukas – 1 egz.

12.6. Verslininkų konsultavimo (mokymo) išlaidų kompensavimas nuo 2014 m. spalio 1 d. įregistravusiems paraiškas verslo subjektams:

12.6.1. teikiami dokumentai:

12.6.1.1. paraiška – 6 priedas (pridedama);

12.6.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopija*;

12.6.1.3. sutarties su konsultavimo (mokymo) organizatoriumi kopija* (jeigu ji yra sudaryta);

12.6.1.4. mokėjimo pavedimo su banko žymomis arba kvito, patvirtinančio, kad sumokėta už konsultavimo (mokymo) išlaidas, kopija*;

12.6.1.5. mokymo baigimo pažymėjimų kopijos*.

12.7. Interneto svetainės kūrimo išlaidų kompensavimas:

12.7.1. teikiami dokumentai:

12.7.1.1. paraiška – 7 priedas (pridedama);

12.7.1.2. įmonės registravimo pažymėjimo kopija*;

12.7.1.3. sutarties su interneto svetainės kūrėju kopija*;

12.7.1.4. mokėjimo pavedimo su banko žymomis arba kvito, patvirtinančio, kad sumokėta už interneto svetainės sukūrimą, kopija*;

12.7.1.5. Verslo subjektas nurodo sukurtos veikiančios interneto svetainės adresą.

 

IV. PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA

 

13. Verslo subjektų paraiškas su dokumentais finansinei paramai iš Savivaldybės biudžeto gauti nuolat priima, registruoja, perduoda Komisijos pirmininkui Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius.

14. Verslo subjektų pateiktas paraiškas dėl finansinės paramos iš Savivaldybės biudžeto gavimo Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta komisija svarsto, vertina ir priima nutarimus dėl finansinės paramos skyrimo vieną kartą per ketvirtį. Komisijos posėdyje gali dalyvauti įmonės, pateikusios paraišką, vadovas arba jo įgaliotas asmuo.

15. Komisija, posėdyje apsvarsčiusi ir įvertinusi pateiktas paraiškas bei dokumentus, priima nutarimą, surašo posėdžio protokolą ir perduoda jį Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriui.

16. Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyriaus specialistai, vadovaudamiesi Komisijos protokolu, ruošia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl dalinio palūkanų dengimo iš Savivaldybės biudžeto verslo subjektui skyrimo projektą, raštu atsako verslo subjektui, jeigu finansinės paramos iš rajono Savivaldybės biudžeto jam nuspręsta neskirti, bei prižiūri, kaip laikomasi šių nuostatų 12.1.3, 12.1.4, 12.1.5, 12.1.6 punktų reikalavimų.

17. Jeigu verslo subjektui suteikiama dalinio paskolos palūkanų dengimo lengvata, trišalę sutartį ruošia Investicijų, strateginio planavimo ir vietinio ūkio skyrius.

18. Buhalterinę apskaitą, susijusią su Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros 2015 metų programa, tvarko Apskaitos skyrius.

19. Verslo subjektas, Savivaldybei papildomai paprašius, privalo pateikti visą prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su veikla, kuriai paskirta finansinė parama iš Savivaldybės biudžeto.

20. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros programa tvirtinama, papildoma, keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu.

21. Visais finansinės paramos prašymo atvejais verslo subjektai privalo pateikti pažymėjimo apie nekilnojamojo daikto ir daiktinės teisės į jį įregistravimą Nekilnojamojo turto registre kopiją.

* – kopijos, patvirtintos įmonės antspaudu ir vadovo parašu.

** – pažymos galioja vieną mėnesį nuo jų išdavimo dienos.

 

________________________________________