TAR objektas

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO, TEIKIMO ORGANIZAVIMO, MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ BEI LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI BEI ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠo patvirtinimo

 

2025 m. sausio 22 d. Nr. 1B-35

Jonava

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“:

1. T v i r t i n u Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, teikimo organizavimo, mokėjimo už asmeninę pagalbą bei lėšų asmeninei pagalbai teikti bei administruoti apskaitymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės mero 2024 m. sausio 23 d. potvarkį Nr. 1B-38 „Dėl asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas; Vilniaus rūmai, Žygimantų g. 2, Vilnius).

 

 

 

Laikinai einantis mero pareigas                                                                              Povilas Beišys

 

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės mero

2025 m. sausio 22 d.

potvarkiu Nr. 1B-35

 

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO, TEIKIMO ORGANIZAVIMO, MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ BEI LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI BEI ADMINISTRUOTI APSKAITYMO IR NAUDOJIMO JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, teikimo organizavimo, mokėjimo už asmeninę pagalbą bei lėšų asmeninei pagalbai teikti bei administruoti apskaitymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikį nustatančius subjektus ir asmeninės pagalbos poreikio nustatymo tvarką, pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimą pasibaigus nustatytam asmeninės pagalbos poreikio terminui, asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo, apmokėjimo už asmeninę pagalbą tvarką, lėšų asmeninei pagalbai teikti bei administruoti apskaitymo ir naudojimo tvarką ir asmeninės pagalbos kontrolės tvarką.

2. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tikslas – atsižvelgiant į individualius asmens poreikius suteikti jam individualią pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kuri padėtų jam gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.

3. Asmeninės pagalbos teikimą administruoja ir jos kokybę užtikrina Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius). Asmeninę pagalbą Jonavos rajono savivaldybėje teikia Jonavos rajono neįgaliųjų veiklos centras (toliau – Centras) ir (ar) pagal sudarytas sutartis kiti viešai pasirenkami juridiniai asmenys ir (ar) asmens ar vieno iš jo tėvų (įtėvių) ar globėjų (rūpintojų), ar pilnamečių vaikų (įvaikių), ar aprūpintojo, ar asmens atstovo sutuoktinio, ar asmens įgalioto kito asmens (toliau – asmens atstovas) pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.

4. Asmeninės pagalbos teikimo trukmė ir dažnumas konkrečiam asmeniui nustatomi individualiai, įvertinus asmeninės pagalbos poreikį. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku (tomis pačiomis valandomis), kai teikiamos socialinės priežiūros arba dienos socialinės globos paslaugos.

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ

 

6. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra visiškai arba iš dalies apriboti (negali savarankiškai orientuotis, judėti, dirbti, kurti ir (ar) tvarkyti asmeninio ir socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba. Asmeninės pagalbos poreikis nevertinamas ir asmeninė pagalba neteikiama asmenims, kurie gauna slaugos ar paliatyvios pagalbos paslaugas gydymo įstaigoje arba socialines paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje.

7. Prioritetą gauti asmeninę pagalbą turi asmenys su negalia, kurie:

7.1. yra vyresni nei 14 metų ir kurie mokosi pagal formaliojo švietimo programas;

7.2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;

7.3. gyvena vieni.

8. Jei Aprašo 7.1 ir 7.2 papunkčiuose nurodyti asmenys kreipėsi dėl pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimo ir jiems toks poreikis buvo nustatytas, asmeninė pagalba jiems teikiama nepertraukiamai.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI ASMENINEI PAGALBAI GAUTI, IR JŲ PATEIKIMAS

 

9. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas kreipiasi į Skyrių ir pateikia Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo (toliau – Teikimo aprašas), patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“ 8 punkto 8.1 – 8.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

10. Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą ne savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje, jis arba asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į Savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą, administraciją. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš Savivaldybei, kurioje asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą, skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų arba iš kitų lėšų Savivaldybės merui priėmus atskirą potvarkį.

11. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Teikimo aprašo
8.2–8.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tokiu atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos neįmanoma gauti iš registrų ir valstybės informacinių sistemų ar jų Skyrius pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų.

12. Teikimo aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Skyrių, siųsdamas paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu:

12.1. Jeigu prašymas-paraiška ir Teikimo aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai teikiami asmeniškai atvykus į Skyrių, pateiktų dokumentų, išskyrus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kopijų padaroma ir patvirtinama tik tiek, kiek būtina vertinant asmens teisę gauti asmeninę pagalbą, ir dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsitikinus prašymą-paraišką ir Teikimo aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus pateikusio asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma.

12.2. Jeigu prašymas-paraiška ir Teikimo aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmens atstovas arba jie siunčiami paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu, kartu turi būti pateikta (siunčiama) asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

13. Skyriuje gauti dokumentai ir (ar) kita informacija užregistruojami socialinių išmokų apskaitos sistemoje „Parama“ suteikiant registracijos numerį. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo 11 punkte nurodytų dokumentų užregistravimo dienos Skyriaus atsakingas specialistas dokumentus perduoda Centro socialiniams darbuotojams dėl asmeninės pagalbos poreikio nustatymo.

 

IV SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMAS IR ASMENINĖS PAGALBOS SKYRIMO TVARKA

 

14. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui individualiai vertina ir nustato Centro paskirtas socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio ir Teikimo aprašo nuostatomis, užpildydamas Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną (Teikimo aprašo 2 priedas) (toliau – klausimynas). Asmens ar asmens atstovo sutikimu (pageidavimu), vertinant asmens asmeninės pagalbos poreikį, gali dalyvauti ir asmenims su negalia atstovaujančios nevyriausybinės organizacijos atstovas (sutikimas pažymimas Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyne).

15. Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas dvejiems metams, jie pradedami skaičiuoti nuo visų šalių pasirašytos Asmeninės pagalbos teikimo sutarties (toliau – Sutartis) dienos. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki Sutarties termino pabaigos arba pasibaigus šiam terminui, asmuo ar asmens atstovas turi teisę Savivaldybės administracijai pateikti prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius Teikimo aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus. Gavus prašymą-paraišką ir nurodytus Teikimo aprašo 8 punkte dokumentus, organizuojamas asmeninės pagalbos asmeniui poreikio vertinimas Teikimo aprašo nustatyta tvarka.

16. Socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Teikimo aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir raštu pateikia Skyriui motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo), užpildydamas klausimyno 10 punktą (toliau – išvada ir rekomendacija dėl asmeninės pagalbos skyrimo). Jei išvadoje ir rekomendacijoje dėl asmeninės pagalbos skyrimo nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per dieną ir per mėnesį, dienų skaičius, veiklos, kurias vykdant asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos.

17. Skyriaus specialistas, gavęs socialinio darbuotojo išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo, parengia sprendimą ir pateikia jį pasirašyti Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui. Sprendimas pasirašomas per 5 darbo dienas nuo socialinio darbuotojo išvados ir rekomendacijos dėl asmeninės pagalbos skyrimo gavimo dienos:

17.1. Jei priimamas sprendimas, kad asmeninę pagalbą asmeniui skirti tikslinga, sprendime nurodomas sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą, galimą suteikti asmeniui asmeninės pagalbos paslaugos trukmę (valandų skaičius per mėnesį), veiklas, kuriose asmeniui gali būti teikiama asmeninė pagalba, asmeninių asistentų skaičius, asmeninės pagalbos teikėjo duomenys (juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, jei pagalbos teikėjas yra fizinis asmuo, – vardas ir pavardė, telefono ryšio numeris).

17.2. Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą.

18. Skyriaus specialistas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą, kartu pateikdamas sprendimo kopiją.

19. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą per 1 mėnesį nuo jo gavimo dienos apskųsti Savivaldybės merui arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Jei asmuo ar asmens atstovas sprendimą skundžia Savivaldybės merui, Savivaldybės mero potvarkiu per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos sudaroma komisija, kuri pakartotinai įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir priima sprendimą.

20. Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas Ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS, SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

21. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, Skyriaus specialistas teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą, vadovaudamasis Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu (toliau – Mokėjimo aprašas) patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“ ir šiame Apraše nustatyta tvarka.

22. Asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su savivaldybės administracija, asmeninės pagalbos teikėju pasirašo Sutartį. Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dėl asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos.

23. Jei Sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, savivaldybės administracijos priimtas sprendimas pripažįstamas netekusiu galios. Jei asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis (arba asmens atstovas) turi iš naujo kreiptis į savivaldybės administraciją Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

24. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Centrui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (ar kelis asmeninius asistentus), atitinkantį Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje ir 27 straipsnio 2 dalyje asmeniniam asistentui nustatytus reikalavimus ir galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDIS IR TVARKA

 

25. Asmeninės pagalbos valandinį įkainį nustato Savivaldybės meras atsižvelgdamas į asmeninės pagalbos teikimo ir organizavimo išlaidas.

26. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška.

27. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

28. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.

29. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.

30. Jei asmeniui paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti:

30.1. 20 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis);

30.2. 30 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis).

31. Asmens, kai jam neteikiamos specialiosios socialinės paslaugos ir nėra skirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vertinant tik to asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas:

31.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžio arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

31.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžio arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

31.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžio arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;

31.4. asmens, kurio pajamos yra 5 VRP dydžio arba didesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

32. Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę tuo pat metu gauti ir specialiąsias socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugas, teikiamas stacionarioje globos įstaigoje.

33. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti Aprašo 30 punkte nurodyto individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydžio, nesvarbu, kiek jis moka už specialiąsias socialines paslaugas. 

34. Asmuo, pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą, ar jo atstovas pateikia Skyriui motyvuotą laisvos formos prašymą ir šio Aprašo 35.1–35.2 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pavyzdžiui, draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktą, patvirtinantį, kad įvykis nėra draudžiamasis, Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą apie gaisrą ar kitas pažymas apie ištikusias nelaimes, pažymą iš policijos apie vagystės atvejį ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius.

35. Asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą šiais atvejais:

35.1. asmeniui praradus turtą dėl stichinės nelaimės, gaisro ar vagystės;

35.2. mirus asmens šeimos nariui.

36. Sprendimą dėl asmens atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą priima Administracijos direktorius.

37. Sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Aprašo 35.1–35.2 papunkčiuose nurodytais atvejais galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.

38. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje pažymi, kad už jam teikiamą asmeninę pagalbą sutinka sumokėti visą sumą – 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų.

39. Pasikeitus asmens pajamoms arba nustačius didesnį ar mažesnį asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, asmuo ar asmens atstovas Sutartyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos raštu apie tai praneša Skyriui.

40. Skyriaus specialistas, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas ar nustatytą didesnį arba mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos asmeniui valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą.

41. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar Centro iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes.

 

VII SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS

 

42. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo Centro arba asmens ar asmens atstovo gautu raštišku siūlymu priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

43. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas:

43.1. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninės pagalbos, pateikė netinkamus arba ne visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos iki tol, kol asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninės pagalbos poreikis, įvertinus tinkamus arba visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti;

43.2. įtarus, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nedelsiant, tą pačią dieną, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai;

43.3. jei asmuo ar asmens atstovas nesilaiko Sutartyje nurodytų sąlygų ir tvarkos. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas per 2 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos;

43.4. asmeniui ar asmens atstovui pateikus raštišką prašymą sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą (nurodomas asmens, kuriam prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, konkretus laikotarpis, kuriuo prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą). Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos ir ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nepertraukiamai;

43.5. jei asmuo išvyksta ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 10 darbo dienų nepertraukiamai. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikėjas sustabdo asmeninės pagalbos teikimą asmeniui nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos.

44. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui atnaujinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninės pagalbos asmeniui poreikį.

45. Asmeninės pagalbos teikimas nutraukiamas nedelsiant arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos, jei Sutartyje nenustatyta kitaip:

45.1. asmeniui ar asmens atstovui raštu atsisakius asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data bei data, nuo kada atsisakoma asmeninės pagalbos). Jei asmuo ar asmens atstovas nenurodo datos, nuo kada atsisako teikiamos asmeninės pagalbos, asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens ar asmens atstovo raštiško atsisakymo Skyriuje gavimo dienos;

45.2. jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas nuo Agentūros sprendimo dėl neįgalumo lygio ar dalyvumo lygio nustatymo priėmimo dienos;

45.3. asmeniui apsigyvenus socialinės globos įstaigoje;

45.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę. Savivaldybėje, į kurią asmuo išvyko nuolat gyventi ir ten deklaravo savo gyvenamąją vietą, asmens ar asmens atstovo pageidavimu asmeninė pagalba teikiama tokiomis pačiomis sąlygomis iki asmeninės pagalbos poreikio pervertinimo ir (ar) sustabdymo, ir (ar) nutraukimo; ir tokios pačios apimties, kokia buvo teikta savivaldybėje, kurioje asmuo iki tol gyveno;

45.5. asmeniui mirus;

45.6. Aprašo 43.1–43.5 papunkčiuose nurodytoms aplinkybėms neišnykus ilgiau kaip
 40 darbo dienų;

45.7. jei asmuo išvyksta ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 40 darbo dienų nepertraukiamai.

46. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį ar pradėjus teikti asmeninę pagalbą, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam neužtenka, asmeninis asistentas Centrui, socialiniam darbuotojui, asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriui pateikia rekomendaciją dėl specialiųjų socialinių paslaugų poreikio vertinimo.

47. Duomenis apie skirtą asmeninę pagalbą Skyriaus specialistas teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).

 

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI BEI ADMINISTRUOTI APSKAITYMAS IR NAUDOJIMAS

 

48. Lėšos atitinkamiems biudžetiniams metams asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, skirtos iš Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, apskaitomos Savivaldybės apskaitos programoje „myLOBster Trade“.

49. Gautos lėšos į Savivaldybės banko sąskaitą yra apskaitomos laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kt. norminių teisės aktų. Jeigu banko sąskaitoje laikomos daugiau nei vienai priemonei finansuoti skirtos lėšos, savivaldybė įsipareigoja užtikrinti atskirų priemonių lėšų apskaitos tvarkymą.

50. Savivaldybės Apskaitos skyrius asmeninės pagalbos administravimui skirtas lėšas naudoja Lėšų asmeninei pagalbai teikti tvarkos aprašo 7 punkte nustatyta tvarka.

51. Centras finansuojamas tiesiogiai iš savivaldybės iždo banko sąskaitos pagal biudžeto asignavimo valdytojo patvirtintą sąmatą. Lėšos asmeninei pagalbai teikti pervedamos Centrui pateikus paraišką lėšų poreikiui Savivaldybės finansų ir biudžeto skyriui.

52. Centras pagal Lėšų asmeninei pagalbai teikti tvarkos aprašo 19 punktą asmeninės pagalbos teikimui skirtas lėšas ir gautas Asmens lėšas už asmeninės pagalbos teikimą naudoja tik faktiškai teikiamai asmeninei pagalbai finansuoti, įskaitant ir asmeniniams asistentams skirtų nekontaktinių valandų apmokėjimą, bei asmeninės pagalbos teikimo organizavimo išlaidoms padengti.

53. Jei asmeninę pagalbą teikia asmeninės pagalbos teikėjas ar asmens (asmens atstovo) pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, lėšos šiems teikėjams pervedamos pagal sudarytas lėšų pervedimo ir naudojimo sutartis.

54. Centras atsiskaito už lėšų asmeninei pagalbai teikti naudojimą Savivaldybės finansų ir biudžeto skyriui pateikdamas ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 darbo dienos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2).

55. Centras atsiskaito Skyriui pateikdamas:

55.1. ketvirčio asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą. Teikiama ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 darbo dienos, o pasibaigus kalendorinių metų ketvirčiui, iki kitų metų pirmo mėnesio 5 darbo dienos;

55.2. metinę asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą. Teikiama pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų pirmo mėnesio 20 dienos.

56. Einamaisiais metais skirtos lėšos asmeninei pagalbai teikti ir administruoti naudojamos iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

IX SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO KONTROLĖ

 

57. Centras kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs asmeninio asistento ataskaitą, įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, Apraše ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

58. Skyriaus specialistas, koordinuodamas ir kontroliuodamas asmeninės pagalbos teikimą Savivaldybės teritorijoje, vertina ar:

58.1. asmeniui Centro teikiama asmeninė pagalba atitinka Aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimus;

58.2. Centras pagal asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitas teikia duomenis, patvirtinančius, kad asmeninei pagalbai teikti skirtos lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Skyrius ir Centras viešina informaciją Savivaldybės interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.

60. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

61. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Skyriaus ir Centro gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.

62. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

63. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, duomenys, kuriuos privaloma registruoti SPIS – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka.

______________________________