Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2023 M. GEGUŽĖS 11 D. ĮSAKYMO NR. A1-301 „DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SPECIALIZUOTAI KOMPLEKSINEI PAGALBAI TEIKTI POREIKIO NUSTATYMO, PLANAVIMO, PASKIRSTYMO, PERVEDIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 5 d. Nr. A1-842

Vilnius

 

Pakeičiu Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikio nustatymo, planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. A1-301 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti poreikio nustatymo, planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Valstybės biudžeto lėšas specializuotai kompleksinei pagalbai teikti planuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), o specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo įkainius, konsultantų etatų skaičių (apskritims bei savivaldybėms, o kai Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pateikia sujungtų Alytaus miesto ir Alytaus rajono savivaldybių, Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybių, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybių, Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybių, Šiaulių miesto ir Šiaulių rajono savivaldybių, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybių duomenis, nurodant šias savivaldybes (kiekvieno miesto ir jo rajono) kaip vieną administracinį vienetą) bei rodiklius tiems SKPC, kuriems bus skirta valstybės biudžeto lėšų, kasmet iki spalio 15 d. nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras, atsižvelgdamas į Ministerijai nustatytas didžiausias galimas valstybės biudžeto asignavimų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti sumas. Valstybės biudžeto lėšos apskritims biudžetiniams metams paskirstomos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.“

2.   Pakeičiu 8punktą ir jį išdėstau taip:

81. SKPC, veikiantis (-ys) pagal jungtinės veiklos sutartį (-is), turi teisę gauti SKPC konsultantui skirtą etato dalį pagal konkrečią (-ias) savivaldybės (-ių) teritoriją (-as), kurioje yra teikiama specializuota kompleksinė pagalba. SKPC, veikiantys pagal jungtinės veiklos sutartį (-is), jungtinės veiklos sutartyje (-se) susitaria dėl SKPC konsultantui skirtos etato dalies pagal konkrečią (-ias) savivaldybę (-es). SKPC, veikiančiam (-tiems) pagal jungtinės veiklos sutartį (-is), skirta konsultanto etato dalis turi būti ne mažesnė nei 80 procentų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme nustatyta rekomenduojama SKPC konsultantui skirta etato dalis pagal konkrečią savivaldybę, išskyrus atvejus, kai vienoje savivaldybėje specializuotą kompleksinę pagalbą teikia daugiau nei vienas SKPC, tada SKPC konsultantui skirta etato dalis turi būti pasiskirstoma bendru susitarimu tarp SKPC, teikiančių specializuotą kompleksinę pagalbą konkrečioje savivaldybėje, tačiau pasiskirstoma konsultantui skirta etato dalis negali būti mažesnė nei 80 procentų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme nustatytos rekomenduojamos SKPC konsultantui skirtos etato dalies pagal konkrečią savivaldybę. Kai Alytaus miesto ir Alytaus rajono savivaldybės, Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybės, Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybės, Šiaulių miesto ir Šiaulių rajono savivaldybės, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybės yra nurodytos kaip vienas administracinis vienetas ir šiame viename administraciniame vienete specializuotą kompleksinę pagalbą teikia daugiau nei vienas SKPC, tada SKPC konsultantui skirta etato dalis turi būti pasiskirstoma bendru susitarimu tarp SKPC.“

3.   Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. SPPD per 5 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio pasirašymo dienos prašo SKPC, kuriems skirta valstybės biudžeto lėšų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio SPPD prašymo gavimo dienos informacinėje sistemoje pateikti metų, kuriems skirtas finansavimas SKPC veikloms vykdyti, išlaidų sąmatas pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą. Jei Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pateikia sujungtų Alytaus miesto ir Alytaus rajono savivaldybių, Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybių, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybių, Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybių, Šiaulių miesto ir Šiaulių rajono savivaldybių, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybių duomenis ir šios savivaldybės (kiekvieno miesto ir jo rajono) Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme, kuriuo nustatomi įkainiai, konsultantų skaičius ir rodikliai, nurodytos kaip vienas administracinis vienetas, SKPC pateikia informaciją, kaip planuoja panaudoti lėšas pagal kiekvieną savivaldybę atskirai. SPPD informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) raštu gali kreiptis į SKPC su prašymu per 2 darbo dienas nuo SPPD kreipimosi gavimo dienos informacinės sistemos priemonėmis patikslinti išlaidų sąmatą ir (ar) pateikti trūkstamą informaciją. Išlaidų sąmata gali būti tikslinama ne daugiau kaip 2 kartus. Išlaidų sąmatų tikslinimo terminai neįskaičiuojami į šiame Tvarkos aprašo punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą. Jeigu per šiame punkte nustatytą terminą SKPC nepateikia išlaidų sąmatų arba jų nepatikslina ir (ar) nepašalina jų trūkumų, SPPD teikia Ministerijai siūlymą naikinti sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam SKPC ir sudaryti Sutartį su SKPC, esančiu rezerviniame SKPC sąraše.“

4.   Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. SPPD organizuoja Sutarčių sudarymą ir jas pasirašo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytų išlaidų sąmatų pateikimo informacinėje sistemoje dienos. Sutartyse turi būti pateikta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo įgyvendinimo“, 35 punkte nurodyta informacija.“

5.   Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Pagal Tvarkos aprašą skiriamos valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik specializuotai kompleksinei pagalbai teikti. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir specializuotos kompleksinės pagalbos teikimą patvirtinančiais dokumentais (pavyzdžiui, pasiektų veiklos rezultatų ataskaita, rengiama pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą) arba jų kopijomis. Paslaugos ir (ar) prekės, reikalingos specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, turi būti įsigytos ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikantis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka. Specializuotai kompleksinei pagalbai teikti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. SKPC, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.“

6.   Pakeičiu 19.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima tikslinės grupės atstovų apgyvendinimo išlaidas, kanceliarinių prekių, reikmenų, inventoriaus ir priemonių, maisto prekių, apsaugos priemonių (apsauginių kaukių, dezinfekcinio skysčio ir kt.), paslaugų (mokymų, supervizijų organizavimo, lektorių paslaugų, kvalifikacijos kėlimo, nuotolinių programų, skirtų bendrauti su nukentėjusiaisiais, įsigijimo ir (ar) palaikymo, kitų su specializuotos kompleksinės pagalbos teikimu susijusių paslaugų), reikalingų specializuotai kompleksinei pagalbai teikti, įsigijimo išlaidas, mokesčius bankams už pavedimus ir kitas jų paslaugas (išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vertė yra 750 (septyni šimtai penkiasdešimt) eurų ir didesnė);“.

7.   Pakeičiu 20.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 750 (septyni šimtai penkiasdešimt) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;“.

8.   Pakeičiu 251 punktą ir jį išdėstau taip:

251. Ministerija einamaisiais metais nepanaudotas, grąžintas ar papildomai šiai priemonei gautas valstybės biudžeto lėšas Ministerijos kanclerio sprendimu gali paskirstyti SKPC, su kuriais Tvarkos aprašo nustatyta tvarka yra sudarytos Sutartys, atsižvelgdama į Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytus įkainius, konsultantų etatų skaičių (apskritims bei savivaldybėms, o kai Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pateikia sujungtų Alytaus miesto ir Alytaus rajono savivaldybių, Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybių, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos rajono savivaldybių, Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybių, Šiaulių miesto ir Šiaulių rajono savivaldybių, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybių duomenis, nurodant šias savivaldybes (kiekvieno miesto ir jo rajono) kaip vieną administracinį vienetą) ir rodiklius, tai pačiai priemonei įgyvendinti.“

 

 

 

Laikinai einantis socialinės apsaugos ir darbo ministro pareigas                             Vytautas Šilinskas