LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO KONSULTACINEI PAGALBAI TELEFONU POZITYVIOS TĖVYSTĖS KLAUSIMAIS TEIKTI TĖVAMS, ĮTĖVIAMS, GLOBĖJAMS IR RŪPINTOJAMS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2017 m. birželio 14 d. Nr. A1-301
Vilnius
Įgyvendindamas Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.7 papunkčio priemonę:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto konsultacinei pagalbai telefonu pozityvios tėvystės klausimais teikti tėvams, įtėviams, globėjams ir rūpintojams, atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatus (pridedama).
2. Sudarau šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau − komisija):
Kristina Paulikė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja (komisijos pirmininkė);
Steponas Kulbauskas – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);
Mantas Stulgaitis – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos sekretorius);
Almira Gecevičiūtė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus patarėja;
Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas;
Rūta Pabedinskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;
Milda Saudargė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2017 m. birželio 14 d. įsakymu
Nr. A1-301
NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO KONSULTACINEI PAGALBAI TELEFONU POZITYVIOS TĖVYSTĖS KLAUSIMAIS TEIKTI TĖVAMS, ĮTĖVIAMS, GLOBĖJAMS IR RŪPINTOJAMS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto konsultacinei pagalbai telefonu pozityvios tėvystės klausimais teikti tėvams, įtėviams, globėjams ir rūpintojams, atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato pareiškėjams teikiamą finansavimo prioritetą, reikalavimus nevyriausybinių organizacijų, teikiančių konsultacinę pagalbą telefonu pozityvios tėvystės klausimais tėvams, įtėviams, globėjams, rūpintojams ir kitiems asmenims (toliau kartu – tėvai), projektams, paraiškų teikimo, projektų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimo, lėšų skyrimo projektams, jų vykdymo ir kontrolės tvarką.
2. Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto konsultacinei pagalbai telefonu pozityvios tėvystės klausimais teikti tėvams, atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma: paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, konkursui numatoma skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų suma, didžiausia projektui galima skirti suma, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.
3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą konsultacinei pagalbai telefonu pozityvios tėvystės klausimais teikti tėvams, auginantiems vaikus.
4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas).
5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.
7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos iki 2017 m. gruodžio 31 d.
II SKYRIUS
PROJEKTAMS TEIKIAMAS FINANSAVIMO PRIORITETAS, FINANSUOTINOS PROJEKTO VEIKLOS IR REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
9. Finansavimo prioritetas teikiamas projektams, kurių pareiškėjas turi ne trumpesnę nei 3 metų psichologų teikiamos pagalbos tėvams teikimo patirtį.
10. Konsultacinės pagalbos telefonu tikslas – telefonu suteikti konsultacinę pagalbą tėvams, reikalingą auklėjant vaikus.
11. Pareiškėjas turi teikti visą toliau nurodytą konsultacinę pagalbą, kuri apima:
11.1. psichologinės pagalbos ir informacijos tėvams, susijusios su vaiko auklėjimu, vaiko raida ir kylančiais auklėjimo sunkumais, teikimą;
11.2. informacijos apie pozityvios tėvystės auklėjimo metodus ir kitas nesmurtines vaikų auklėjimo priemones teikimą;
11.3. atsižvelgiant į tėvų pateiktą informaciją, informacijos apie būtinybę teikti kitą būtiną pagalbą vaikui (medicinos, teisinę, specializuotą kompleksinę) suteikimą tėvams;
12. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:
12.4. teisės aktuose numatytais atvejais pranešimų savivaldybių vaiko teisių apsaugos skyriams ir (ar) policijai teikimas;
13. Vykdydamas Nuostatų 12 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas užtikrina:
13.3. inventorių ir įrangą, reikalingą konsultavimo paslaugoms telefonu teikti, bei šiai veiklai pritaikytas patalpas;
13.4. reikiamą konsultantų kvalifikaciją: psichologinę pagalbą teikiantys konsultantai turi turėti socialinių mokslų srities psichologijos krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;
13.7. informacijos apie tėvus, kurie kreipiasi pagalbos, perdavimą kitiems asmenims tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
13.8. informacijos apie konsultacinės pagalbos tėvams telefonu teikimą viešą skelbimą lengvai prieinama forma;
14. Paraiškoje turi būti nurodyta:
14.5. projekto aprašymas (projekto tikslas, projekto uždaviniai, projekto santrauka, projekto atitiktis nustatytam finansavimo prioritetui, tikslinė projekto grupė, savanoriai, jų skaičius, kvalifikacija, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);
14.8. projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais);
14.9. projekto veiklų įgyvendinimą užtikrinsiantys ištekliai:
14.9.1. informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų tinkamumas veiklai vykdyti, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos, kiti projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
15. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.
16. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
17. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
17.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
17.3. projekto vadovo, vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymus, jų kvalifikaciją pagrindžiančius dokumentus;
17.4. projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją pagrindžiančio dokumento kopiją;
17.5. dokumentą (-us), patvirtinančius juridinio asmens teisę naudotis projektui įgyvendinti reikalingu nekilnojamuoju turtu;
17.6. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;
17.7. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 23 punkte;
18. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 17 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių.
Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.
Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su vertimais į lietuvių kalbą, šių dokumentų originalais arba tinkamai patvirtintomis jų kopijomis.
Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.
19. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi tiesiogiai į Ministeriją adresu: Vilnius, A. Vivulskio g. 11, 105 kab. Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto konsultacinei pagalbai telefonu pozityvios tėvystės klausimais teikti tėvams, atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.
20. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė nei Ministerijos skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip galutinę paraiškų pateikimo dieną iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.
21. Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
22. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
23. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
23.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
23.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
23.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, Komisijos nariams;
23.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;
23.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
26. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.
27. Komisijos sekretorius:
27.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 40 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;
27.4. Komisijos ar jos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
27.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas konkursui organizuoti svarbias aplinkybes;
27.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;
27.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 49 punkte nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;
27.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;
28. Komisijos pirmininkas, narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:
28.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);
28.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);
28.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;
29. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.
Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) Komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
30. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
31. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
32. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu Komisijos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
33. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
34. Tarp posėdžių Komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir jos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
35. Per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.
36. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 35 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.
37. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
38. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.
Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.
V Skyrius
Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas
40. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:
40.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;
40.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;
41. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 17 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per
3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.
42. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos projektui neskiriamos, jeigu:
42.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;
42.3. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;
42.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ar patikslinimų;
43. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino
2 Komisijos nariai ir vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų arba vienas Komisijos narys projektą siūlo finansuoti ar finansuoti iš dalies, o kitas – nefinansuoti, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.
Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.
44. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.
45. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:
45.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;
45.3. projekto veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą, veiklų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;
45.5. pareiškėjo tinkamumą (projekto vadovo, projekto vykdytojų kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus) vykdyti projektą;
46. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Geriausias galimas paraiškos įvertinimas – 50 balų. Lėšos skiriamos tam projektui, kuris surinko daugiausia balų, tačiau ne mažiau negu 30. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 30 balų, nefinansuojamos. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 56 punkte nustatyta tvarka.
Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetus yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.
47. Komisija atrenka finansuotiną projektą, siūlo projektui skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas, jų vykdymo terminą ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.
48. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.
49. Jei priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir projekto veiklų įgyvendinimo planą, o pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir projekto veiklų įgyvendinimo planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintus sąmatą bei projekto veiklų įgyvendinimo planą pateikia Ministerijai.
50. Gavus pareiškėjo patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.
51. Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjo patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjo suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.
52. Pareiškėjui nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjo dokumentams, Komisijos siūlymu Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo tokio pareiškėjo pateiktam projektui finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.
53. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Departamento sudaroma per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.
54. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos perduoda Departamentui 1 paraiškos, kuriai skirtas finansavimas, egzempliorių ir Komisijos protokolinio sprendimo kopiją. Jei paraiška buvo tikslinama Nuostatų 49 punkte nustatyta tvarka, paraiškos, patikslintų dokumentų ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.
Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų Ministerijos ir Departamento administracijos padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.
55. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.
56. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos paskiriamos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, eilės tvarka projektui, esančiam rezervinių projektų sąraše.
Prieš Ministerijos kancleriui priimant tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti pareiškėjo per 5 darbo dienas pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kancleris sprendimą dėl lėšų skyrimo priima per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos. Jei pareiškėjas per 5 darbo dienas nepateikia prašomų papildomų dokumentų, Ministerijos kanclerio sprendimu, įforminamu Ministerijos kanclerio potvarkiu, lėšos skiriamos eilės tvarka kitam projektui, esančiam eilės tvarka rezervinių projektų sąraše.
57. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio išrašą.
Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.
VI skyrius
Lėšų skyrimas projektui, projekto VYKDYMAS IR KONTROLĖ
58. Lėšos projektui skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto veiklų įgyvendinimo planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
59. Pareiškėjas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindamas valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
Pareiškėjas atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
60. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
61. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:
61.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų):
61.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
61.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
61.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 12 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
61.2.1. darbuotojų, įgyvendinančių projektą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
61.2.2. išlaidos projekto veikloms įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, 500 eurų ir didesnė, įsigyti;
61.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, lektoriaus, mokymų), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis, įsigyti (vienos rūšies paslaugos kaina pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 25 eurai už vieną valandą);
61.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);
61.2.7. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms, renginių organizavimo, leidybos paslaugoms įsigyti;
61.2.8. bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už piniginių lėšų pervedimą mokesčiai;
61.2.9. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka;
62. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
62.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir aplinkos priežiūrai;
62.4. patalpų ir transporto, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklai išlaidoms dengti;
63. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
64. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
65. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
66. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie tai, kad projekte numatytos veiklos nutraukiamos, sustabdomos ar panaikinamos. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklas ir apie tai pranešus Departamentui, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.
67. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą ir lyginamąjį sąmatos variantą. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per
5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.
68. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.
Prašymai tikslinti projektų sąmatas teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
69. Pareiškėjas privalo:
69.1. užtikrinti, kad konsultacinė pagalba telefonu nebūtų teikiama vaikams. Skambinančiam vaikui turi būti nurodoma, kur jis galėtų gauti konsultacinę pagalbą telefonu;
69.2. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 metų gruodžio 31 dienos;
69.3. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos, Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;
69.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, jas pervesdamas į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje Departamento nurodytą banko sąskaitą.
70. Departamentas pareiškėjui pagal kompetenciją teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
71. Departamentas tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų.
72. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju ir skirtos valstybės biudžeto lėšos grąžinamos, kai:
73. Ministerija ir (ar) Departamentas, nustatę ar turintys pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Ministeriją ir Departamentą, jog yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Ministerija ir (ar) Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Ministerijos ir (ar) Departamento, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Ministerija ir (ar) Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
74. Ministerijai nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai per jos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
75. Departamentas kiekvieno ketvirčio priemonės įgyvendinimo ataskaitą (toliau – įgyvendinimo ataskaita), projekto įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 21 dienos, o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 28 dienos
76. Ketvirčio priemonės įgyvendinimo ir metinėje įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 77 punkte nurodytą projekto įgyvendinimo kriterijų. Įgyvendinimo ataskaitoje projekto veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal projekto vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie projekto įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas projekto lėšų panaudojimą ir pareiškėjo veiklą, išvados ir pasiūlymai.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
78. Pareiškėjas, teikdamas Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, jose turi nurodyti projekto veiklų reikšmes pagal Nuostatų 77 punkte nurodytą įgyvendinimo kriterijų.
79. Pareiškėjas turi skleisti informaciją žiniasklaidoje apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšas skyrė Ministerija.
80. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
81. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą metinę įgyvendinimo ataskaitą ir lėšų panaudojimo tinkamumą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšos.
82. Ministerija ir Departamentas turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.