LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2021 M. LIEPOS 2 D. ĮSAKYMO NR. 1k-237 DĖL FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO ĮGYVENDINANT 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMĄ“ PAKEITIMO

 

2023 m. liepos 17 d. Nr. 1K-273   

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymą Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 11 punktais ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 1.2 papunktį, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.6 papunktį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.3.6 papunktį,“.

2. Papildau 4 punktu:

4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojamų veiklų paskirstymo administruojančiosioms institucijoms sąrašą“.

3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosius nuostatus ir 2.1 papunktį išdėstau taip:

2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komitetas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarytas komitetas, atsakingas už 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo priežiūrą ir kokybę, pritarimą Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo planui, projektų atrankos kriterijams, metinei ir galutinei 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo ataskaitoms.“

4. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams aprašą:

4.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojamas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos (toliau – Investicijų programa) vadovaujančiosios institucijos (toliau – vadovaujančioji institucija) funkcijų paskirstymas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams – Finansų ministerijos Investicijų departamentui (toliau – Investicijų departamentas), Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) ir Finansų ministerijos Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyriui (toliau – Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyrius).“

4.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.“

4.3. Pakeičiu 5 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

5. Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyrius atlieka šias vadovaujančiosios institucijos funkcijas:“.

4.4. Pakeičiu 5.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1.2. rengia ir Investicijų departamentui teikia informaciją apie Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyriaus atliekamas vadovaujančiosios institucijos funkcijas, kurios reikia VKS aprašymui parengti;“.

4.5. Pakeičiu 5.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1.3. šalina nustatytus vadovaujančiosios institucijos funkcijų, kurias atlieka Viešųjų investicijų ir projektų vertinimo skyrius, atlikimo trūkumus;“.

5. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašą:

5.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Sąraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.“

5.2. Pakeičiu 3.7 papunkčio nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstau taip:

3.7. koordinuoja bendruomenės inicijuotos vietos plėtros (toliau – BIVP) iniciatyvos, t. y. iniciatyvos, kai BIVP įgyvendinti skirtas vietos plėtros strategijas rengia ir konkrečioje vietovėje veikiančių subjektų projektus vietos plėtros strategijoms įgyvendinti atrenka vietos veiklos grupės, sudarytos iš viešųjų ir privačiųjų vietos socialinių ir ekonominių interesų grupių, kuriose nė viena interesų grupė nekontroliuoja sprendimų priėmimo, atstovų, įgyvendinimą:“.

5.3. Pakeičiu 3.8.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.8.2. rengia ir teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl tvarios miestų plėtros strategijų ir funkcinių zonų plėtros strategijų (toliau kartu – plėtros strategijos) atitikties Investicijų programos tikslams, prioritetams ir uždaviniams bei strategijų tvarkos aprašo nuostatoms;“.

5.4. Papildau 3.9 papunkčiu:

3.9. imasi veiksmų, kad Investicijų programos lėšos, skirtos regionų plėtros planams įgyvendinti, nebūtų prarastos pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 105 straipsnio nuostatas.“

5.5. Pakeičiu 4.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1.1. teikia pastabas ir pasiūlymus dėl vadovaujančiosios institucijos rengiamų teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektų ir metodinių nurodymų, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo, koordinuoja Investicijų programos investicijų administravimo procesų kūrimą, tobulinimą ir jų derinimą;“.

5.6. Pakeičiu 4.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1.3. teikia metodinę pagalbą projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo, taip pat projektų įgyvendinimo klausimais;“.

5.7. Pakeičiu 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.3. prižiūri, kaip projektų vykdytojai laikosi projektų sutartyse nustatytų įsipareigojimų, taip pat Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, jiems taikomų reikalavimų (įgyvendinant finansines priemones priežiūra apima tik projektų išlaidų vertinimą, siekiant nustatyti, ar įgyvendinant projektus patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti, projektų rodiklių pasiekimo vertinimą, taip pat projektų apskaitos patikrinimus, siekiant nustatyti, ar projektų apskaita tvarkoma laikantis Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, nustatytų reikalavimų), konsultuoja projektų vykdytojus projektų įgyvendinimo klausimais;“.

5.8. Papildau 5.1.6 papunkčiu:

5.1.6. teikia metodinę pagalbą projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo, taip pat projektų įgyvendinimo klausimais;“.

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                  Gintarė Skaistė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2023 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 1K-273

redakcija)

 

2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS ADMINISTRUOJAMŲ VEIKLŲ PASKIRSTYMO ADMINISTRUOJANČIOSIOMS INSTITUCIJOMS SĄRAŠAS

 

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos prioritetas arba specialus prioritetas

Uždavinys

Veikla

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos veiklų vykdymą administruojanti administruojančioji institucija

1. Pažangesnė Lietuva

1.1. Plėtoti ir stiprinti mokslinių tyrimų ir inovacinius pajėgumus ir diegti pažangiąsias technologijas

1.1.1. Skatinti vykdyti taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.1.2. Didinti mokslo tarptautiškumo lygį

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.1.3. Stiprinti žinių perdavimo ir komercinimo sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.1.4. Didinti tyrėjų karjeros patrauklumą ir skatinti protų cirkuliaciją

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.1.5. Skatinti startuolių vystymą, akceleravimą ir plėtrą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (kai įgyvendinama finansinė priemonė, administruojančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra)

1.1.6. Skatinti inovacijų pasiūlą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (kai įgyvendinama finansinė priemonė, administruojančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra)

1.1.7. Sudaryti sąlygas tvariai pramonės mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) transformacijai

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (kai įgyvendinama finansinė priemonė, administruojančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra)

1.1.8. Skatinti netechnologinių inovacijų plėtrą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.1.9. Skatinti inovacijas viešajame sektoriuje (ikiprekybinius pirkimus)

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.1.10. Skatinti MVĮ dalyvavimą tarptautinėse mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų iniciatyvose

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.1.11. Skatinti tiesioginių užsienio investicijų pritraukimą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.2. Pasinaudoti skaitmeninimo teikiama nauda piliečiams, įmonėms, mokslinių tyrimų organizacijoms ir valdžios institucijoms

1.2.1. Skatinti skaitmeninių kompetencijų plėtrą didelio našumo skaičiavimo, dirbtinio intelekto, kibernetinio saugumo taikymo srityse

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.2.2. Skatinti MVĮ skaitmeninimą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.2.3. Kurti naujas, inovatyvias bendrojo naudojimo priemones ir technologinius sprendimus, kurie padėtų visiems šalies gyventojams ir verslui jais pasinaudoti dirbant kompiuteriu ir kitais išmaniaisiais įrenginiais

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.2.4. Kurti inovatyvius technologinius sprendimus, prioritetą teikiant tiems sprendimams, kurie padės atsirasti rinkoje neegzistuojančioms arba labai mažai naudojamoms patikimumo užtikrinimo paslaugoms

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.2.5. Skatinti viešųjų institucijų atvirųjų duomenų, orientuotų į paklausą, naudojimą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.2.6. Įsijungti į Europos atvirojo mokslo debesį

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.3. Stiprinti tvarų MVĮ augimą bei konkurencingumą ir darbo vietų kūrimą MVĮ, be kita ko, pasitelkiant gamybines investicijas

1.3.1. Skatinti pradedančiųjų smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų kūrimąsi, augimą ir plėtrą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (kai įgyvendinama finansinė priemonė, administruojančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra)

1.3.2. Skatinti MVĮ trumpų vertės kūrimo grandinių formavimąsi ir plėtrą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.3.3. Skatinti greitesnį MVĮ atsigavimą po ekonominio nuosmukio

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.3.4. Skatinti MVĮ veiklos tarptautiškumą ir naujų eksporto rinkų nustatymo veiklas

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.3.5. Skatinti MVĮ aukštos pridėtinės vertės (toliau –APV) produktų ir paslaugų sertifikavimą ir pristatymą užsienio rinkose

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.3.6. Skatinti į eksportą orientuotų, į bendrą vertės grandinę susijungusių MVĮ tinklo kūrimąsi ir augimą

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.3.7. Skatinti pramonės įmonių gamybos procesų automatizavimą, robotinių sistemų ir skaitmeninimo technologijų diegimą (pramonės skaitmeninimas)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.3.8. Skatinti APV kuriančių pramonės įmonių gamybos procesų skaitmeninimą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

1.4. Ugdyti pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingus įgūdžius

1.4.1. Ugdyti MVĮ reikalingus darbuotojų įgūdžius, leisiančius prisitaikyti prie ekonomikos technologinių pokyčių ir pramonės pertvarkos

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.4.2. Ugdyti MVĮ ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

1.4.3. Stiprinti mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimus mokslo ir studijų institucijose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2. Žalesnė Lietuva

2.1. Skatinti energijos vartojimo efektyvumą ir mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį

2.1.1. Didinti energijos vartojimo efektyvumą (toliau – EVE) namų ūkiuose, neprijungtuose prie centrinių šilumos tinklų

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.1.2. Atnaujinti viešuosius pastatus, didinant juose EVE

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.1.3. Atnaujinti daugiabučius gyvenamuosius namus, diegiant EVE ir atsinaujinančių energijos išteklių (toliau – AEI) naudojimo priemones

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.1.4. Didinti EVE pramonės įmonėse

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

2.1.5. Didinti centralizuoto šilumos, karšto vandens ir vėsumos tiekimo sistemų EVE bei plėsti sistemas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.2. Skatinti atsinaujinančiąją energiją pagal 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją, įskaitant joje nustatytus tvarumo kriterijus

2.2.1. Skatinti elektros energijos gamybą iš AEI ir energijos kaupimo sprendimų diegimą namų ūkiuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.2.2. Skatinti šilumos energijos gamybą iš AEI namų ūkiuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.2.3. Skatinti AEI diegimą pramonės įmonėse

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

2.2.4. Didinti AEI panaudojimą šilumos ir vėsumos gamybai centralizuotos šilumos ir vėsumos tiekimo sektoriuje

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.3. Plėtoti pažangiąsias elektros energijos sistemas, tinklus ir energijos kaupimo ne transeuropiniame energetikos tinkle (TEN-E) sprendimus

2.3.1. Diegti išmaniuosius sprendimus, skirtus paskirstytosios gamybos iš AEI ir energijos kaupimo integracijai į elektros skirstomąjį tinklą ir jo valdymui užtikrinti

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.4. Skatinti prisitaikymą prie klimato kaitos ir nelaimių rizikos prevenciją, atsparumą, atsižvelgiant į ekosisteminius metodus

2.4.1. Įgyvendinti potvynių rizikos valdymo ir mažinimo priemones, nustatytas potvynių rizikos valdymo planuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.4.2. Didinti Baltijos jūros kranto atsparumą  ir tobulinti teršalų likvidavimo jūros regione sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.4.3. Tobulinti meteorologinių ir hidrologinių stebėjimų, klimato kaitos poveikio vertinimo, rizikos ir galimų padarinių prognozavimo sistemą ir informuoti visuomenę

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.4.4. Plėsti gyventojų perspėjimo ir informavimo infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.4.5. Diegti miško gaisrų aptikimo sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.5. Skatinti prieigą prie vandens ir tvarią vandentvarką

2.5.1. Stiprinti vandens išteklių valdymą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.5.2. Plėtoti geriamojo vandens tiekimo tinklus, statyti geriamojo vandens ėmimo ir gerinimo įrenginius

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.5.3. Plėtoti nuotekų tvarkymo sistemas ir rekonstruoti miesto nuotekų valymo įrenginius

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.6. Skatinti perėjimą prie žiedinės ir efektyvaus išteklių naudojimo ekonomikos

2.6.1. Didinti komunalinių atliekų rūšiuojamojo surinkimo pajėgumus

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.6.2. Plėtoti atliekų paruošimo perdirbti ir perdirbimo pajėgumus

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.6.3. Skatinti atliekų prevenciją namų ūkiuose, prekybos, paslaugų ir statybos sektoriuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7. Stiprinti gamtos, biologinės įvairovės ir žaliosios infrastruktūros apsaugą ir išsaugojimą, be kita ko, miestų teritorijose ir mažinti visų rūšių taršą

2.7.1. Steigti tinklo „Natura 2000“ teritorijas, stiprinti jų valdymą ir tvarkymą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7.2. Palaikyti ir atkurti gerą rūšių ir buveinių būklę ne tinklo „Natura 2000“ teritorijose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7.3. Skatinti žaliosios infrastruktūros urbanizuotoje aplinkoje plėtojimą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7.4. Skatinti tvarkyti praeityje pažeistas ir užterštas teritorijas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7.5. Stiprinti aplinkos taršos prevencijos, stebėsenos ir kontrolės sistemas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2.7.6. Stiprinti oro monitoringo sistemas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

3. Geriau sujungta Lietuva

3.1. Plėtoti klimato kaitai atsparų, pažangų, saugų, tvarų ir įvairiarūšį transeuropinį transporto tinklą (toliau – TEN-T)

3.1.1. Tobulinti ir plėtoti TEN-T geležinkelių infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

3.1.2. Tobulinti ir plėtoti TEN-T kelių tinklą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

3.1.3. Plėtoti skirtingų transporto rūšių (daugiarūšio vežimo jungčių) sąveikos efektyvumą didinančią infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

3.2. Plėtoti ir stiprinti tvarų, klimato kaitai atsparų, pažangų ir įvairiarūšį nacionalinį, regioninį ir vietos judumą, įskaitant geresnes galimybes naudotis TEN-T ir tarpvalstybinį judumą

3.2.1. Tobulinti ir rekonstruoti valstybinės reikšmės kelius (regionų jungtis su TEN-T) ir didinti eismo saugą vietinės reikšmės keliuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

3.2.2. Plėtoti dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūrą šalia valstybinės reikšmės kelių

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4. Socialiai atsakingesnė Lietuva

4.1. Suteikti daugiau galimybių įsidarbinti ir pasinaudoti aktyvumo priemonėmis visiems darbo ieškantiems asmenims, visų pirma jaunimui, ypač įgyvendinant Jaunimo garantijų iniciatyvą, ilgalaikiams bedarbiams ir darbo rinkoje palankių sąlygų neturinčioms grupėms bei ekonomiškai neaktyviems žmonėms, taip pat propaguoti savarankišką veiklą ir socialinę ekonomiką

4.1.1. Didinti bedarbių galimybes įsidarbinti ar grįžti į darbo rinką

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.1.2. Skatinti neįgaliųjų užimtumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.1.3. Didinti vyresnio amžiaus asmenų potencialą dalyvauti darbo rinkoje

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.1.4. Skatinti savarankišką užimtumą ir darbo vietų kūrimą padedant jauniems verslams įsitvirtinti rinkoje

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.1.5. Plėtoti socialinį dialogą, siekiant kurti kokybiškas darbo vietas ir didinti konkurencingumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.1.6. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.2. Gerinti švietimo ir mokymo sistemų kokybę, įtraukumą, veiksmingumą ir jų aktualumą darbo rinkos atžvilgiu, be kita ko, pripažįstant neformaliojo ir savaiminio mokymosi rezultatus, siekiant padėti įgyti bendrųjų kompetencijų, įskaitant verslumo ir skaitmeninius įgūdžius, ir skatinti taikyti dualines švietimo ir profesinio mokymo sistemas

4.2.1. Pritraukti naujų švietimo specialistų ir sukurti pagalbos mokytojui ir mokiniui sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.2.2. Skatinti duomenimis ir moksliniais tyrimais grįstą švietimo sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.2.3. Ankstinti privalomojo ugdymo pradžią, kad būtų užtikrintas spartesnis mokinių pasiekimų gerėjimas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.3. Skatinti, kad visi, visų pirma palankių sąlygų neturinčios grupės, turėtų vienodas galimybes gauti kokybiškas ir įtraukias švietimo ir mokymo paslaugas ir užbaigti mokslą, pradedant ikimokykliniu ugdymu ir priežiūra, taip pat bendruoju lavinimu ir profesiniu rengimu bei mokymu, baigiant tretiniu išsilavinimu ir suaugusiųjų švietimu ir mokymusi, be kita ko, visiems sudaryti palankesnes sąlygas judumui mokymosi tikslais ir užtikrinti paslaugų prieinamumą neįgaliesiems

4.3.1. Gerinti švietimo įtrauktį asmenims, patiriantiems atskirtį ar socialines rizikas, dėl kurių kyla grėsmė patirti socialinę atskirtį, suteikti švietimo pagalbą bei koordinuotai teikiamas paslaugas (įskaitant sveikatos priežiūros paslaugas)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.3.2. Didinti mokymosi ir švietimo pagalbos teikimą klasės (grupės) lygmeniu, sudarant tinkamas sąlygas įtraukties būdu ugdytis įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.3.3. Užtikrinant vienodas starto švietime galimybes, didinti ikimokyklinio ugdymo ir visos dienos mokyklos paslaugų prieinamumą asmenims, patiriantiems atskirtį ar socialines rizikas, dėl kurių kyla grėsmė patirti socialinę atskirtį

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.3.4. Užtikrinti ikimokyklinį (įskaitant privalomąjį) ir priešmokyklinį ugdymą socialinę atskirtį, skurdą ar socialines rizikas, dėl kurių kyla grėsmė patirti socialinę atskirtį, patiriantiems vaikams (vaiko garantijų sistemos įgyvendinimas bei tėvų (globėjų) ir ugdymo įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas, personalo neformalusis švietimas)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.3.5. Teikti socialines ir finansines paskatas bei pagalbą profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.4. Skatinti mokymąsi visą gyvenimą, visų pirma siekti, kad visi turėtų lanksčių kvalifikacijos kėlimo ir persikvalifikavimo galimybių, atsižvelgiant į verslumo ir skaitmeninius įgūdžius, geriau numatyti pokyčius ir naujų įgūdžių reikalavimus, grindžiamus darbo rinkos poreikiais, sudaryti palankesnes sąlygas keisti profesinę veiklą ir skatinti profesinį judumą

4.4.1. Didinti dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą programose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.4.2. Integruoti žemos kvalifikacijos suaugusius asmenis, migrantus, pabėgėlius ir kt. pažeidžiamas grupes į darbo rinką (DR)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5. Gerinti vienodas galimybes naudotis įtraukiomis ir kokybiškomis švietimo, mokymo ir mokymosi visą gyvenimą paslaugomis plėtojant prieinamą infrastruktūrą, be kita ko, didinti atsparumą naudojantis nuotoliniu ir internetiniu švietimu bei mokymu (Europos regioninės plėtros fondas (toliau – ERPF))

4.5.1. Didinti ugdymo paslaugų prieinamumą atskirtį ar socialines rizikas, dėl kurių kyla grėsmė patirti socialinę atskirtį, patiriantiems vaikams, kuriant naujas ikimokyklinio ugdymo vietas, ir infrastruktūrą pritaikyti neįgaliesiems efektyviai veikiančiose mokyklose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5.2. Sukurti ir pritaikyti visos dienos mokyklos erdves ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose švietimo įstaigose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5.3. Plėtoti kompleksines švietimo pagalbos paslaugas įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, koncentruojant turimus išteklius ir pritaikant infrastruktūrą bei aprūpinant trūkstama įranga

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5.4. Gerinti švietimo paslaugų kokybę efektyviai veikiančias bendrojo ugdymo mokyklas aprūpinant laboratorine įranga ir priemonėmis

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5.5. Gerinti infrastruktūrą profesinių mokyklų regionuose pritaikant ją naujiems iššūkiams

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.5.6. Sukurti mokytojams rengti ir edukologijos doktorantūrai vykdyti reikalingą infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.6. Stiprinti kultūros ir darnaus turizmo vaidmenį ekonominės plėtros, socialinės įtraukties ir socialinių inovacijų srityse (ERPF)

4.6.1. Skatinti kultūros ir kūrybinės industrijos indėlį į tvarią ir socialiai atsakingą ekonomiką

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.6.2. Modernizuoti svarbiausius valstybei kultūros objektus siekiant paslaugų prieinamumo ir įtraukumo didinimo

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.6.3. Pritaikyti privačių kultūros infrastruktūros ir paveldo objektus įvairių socialinių grupių poreikiams

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.7. Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes, nediskriminavimą ir aktyvų dalyvavimą, ir gerinti įsidarbinamumą, ypač palankių sąlygų neturinčių grupių

4.7.1. Užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.7.2. Skatinti moterų ir vyrų lygybę

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.7.3. Stiprinti ir plėtoti savanorystę

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.7.4. Skatinti aktyvesnį vietos bendruomenių dalyvavimą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8. Suteikti daugiau vienodų galimybių už prieinamą kainą laiku gauti kokybiškas ir tvarias paslaugas, įskaitant paslaugas, kuriomis skatinamos galimybės gauti būstą ir į asmenį orientuotą priežiūrą, įskaitant sveikatos priežiūrą, modernizuoti socialinės apsaugos sistemas, be kita ko, skatinti, kad būtų suteikta galimybė naudotis socialine apsauga, daugiau dėmesio skiriant vaikams ir palankių sąlygų neturinčioms grupėms, gerinti sveikatos priežiūros sistemų ir ilgalaikės priežiūros paslaugų prieinamumą, taip pat ir neįgaliesiems, rezultatyvumą ir tvarumą

4.8.1. Užtikrinti perėjimą nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.2. Plėtoti kompleksines paslaugas šeimoms

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.3. Didinti paslaugų vaikams, kuriems gresia skurdas arba socialinė atskirtis, prieinamumą įgyvendinant vaiko garantijų sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.4. Vykdyti nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų psichosocialinę reabilitaciją ir reintegraciją

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.5. Tobulinti dalijimosi socialinės srities viešosiomis paslaugomis su nevyriausybinėmis ir bendruomeninėmis organizacijomis modelį

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.6. Skatinti prevencines priemones, stiprinančias visuomenės sveikatą bei psichologinę gerovę ir atsparumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.7. Stiprinti pirminę sveikatos priežiūrą (toliau – PSP)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.8. Gerinti aukštos kokybės specializuotos sveikatos priežiūros prieinamumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.9. Plėtoti ilgalaikės priežiūros paslaugų (toliau – IPP) sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.8.10. Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.9. Skatinti marginalizuotų bendruomenių, mažas pajamas gaunančių namų ūkių ir nepalankioje padėtyje esančių grupių, įskaitant specialiųjų poreikių turinčius asmenis, socialinę ir ekonominę įtrauktį vykdant integruotus veiksmus, be kita ko, teikti aprūpinimą būstu ir socialines paslaugas (ERPF)

4.9.1. Plėtoti socialinio būsto fondą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.9.2. Plėtoti ir modernizuoti paslaugų, reikalingų institucinės globos pertvarkai įgyvendinti, infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.9.3. Plėtoti ir modernizuoti nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą, siekiant didinti gyventojų socialinę gerovę

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.9.4. Skatinti bendruomenėse socialinį verslą, padedantį vietoje spręsti pažeidžiamų grupių atskirties problemas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.9.5. Užtikrinti bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo taikymą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.10. Užtikrinti vienodas galimybes naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis, didinti sveikatos priežiūros sistemų, įskaitant pirminę sveikatos priežiūrą, atsparumą ir skatinti perėjimą nuo institucinės globos prie globos šeimoje ir bendruomeninės globos (ERPF)

4.10.1. Sustiprinti PSP

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.10.2. Modernizuoti greitosios medicinos pagalbos paslaugas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.10.3. Gerinti aukštos kokybės specializuotos sveikatos priežiūros prieinamumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

4.10.4. Plėtoti IPP sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

5. Piliečiams artimesnė Lietuva

5.1. Skatinti integruotą ir įtraukią socialinę, ekonominę ir aplinkosaugos plėtrą, puoselėti kultūrą, gamtos paveldą, darnų turizmą ir saugumą miestų teritorijose

5.1.1. Užtikrinti viešųjų paslaugų prieinamumą ir tvarią aplinką miestuose

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

5.1.2. Stiprinti regionų centrų (išskyrus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą) investicinį potencialą ir plėtoti naujas ekonomines veiklas

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

5.2. Skatinti integruotą ir įtraukią socialinę, ekonominę ir aplinkosaugos plėtrą vietos lygmeniu, puoselėti kultūrą, gamtos paveldą, darnų turizmą ir saugumą kitose nei miestų teritorijose

5.2.1. Užtikrinti viešųjų paslaugų prieinamumą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

5.2.2. Sudaryti palankias sąlygas pritraukti privačių investicijų ir kurti darbo vietas, panaudojant specifinius, konkretiems regionams būdingus išteklius

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

6. Inovatyvūs sprendimai

6.1. Suteikti daugiau vienodų galimybių už prieinamą kainą laiku gauti kokybiškas ir tvarias paslaugas, įskaitant paslaugas, kuriomis skatinamos galimybės gauti būstą ir į asmenį orientuotą priežiūrą, įskaitant sveikatos priežiūrą, modernizuoti socialinės apsaugos sistemas, be kita ko, skatinti, kad būtų suteikta galimybė naudotis socialine apsauga, daugiau dėmesio skiriant vaikams ir palankių sąlygų neturinčioms grupėms, gerinti sveikatos priežiūros sistemų ir ilgalaikės priežiūros paslaugų prieinamumą, taip pat ir neįgaliesiems, rezultatyvumą ir tvarumą

6.1.1. Stiprinti socialinės srities paslaugų ir pagalbos sistemą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

7. Gerinti skaitmeninį junglumą

7.1. Skaitmeninis ryšys

7.1.1. Plėtoti itin didelio pralaidumo plačiajuosčio ryšio tinklus

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

8. Tvarus judumas miestuose

8.1. Tvarus judumas mieste

8.1.1. Įgyvendinti 18 Lietuvos didžiųjų miestų ir kurortų darnaus judumo mieste planuose, kurių parengimas buvo finansuotas 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų lėšomis, nustatytas darnaus judumo priemones

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

8.1.2. Plėtoti alternatyviųjų degalų (elektros, vandenilio) įkrovimo ir (ar) papildymo viešąją infrastruktūrą

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

9. Teisingos pertvarkos fondas

9.1. Sudaryti sąlygas regionams ir žmonėms spręsti dėl pertvarkos, kuria siekiama įgyvendinti Europos Sąjungos 2030 metų energetikos ir klimato srities tikslus ir ne vėliau kaip 2050 metais užtikrinti neutralaus poveikio klimatui Europos Sąjungos ekonomiką, remiantis Paryžiaus susitarimu, kylančio socialinio poveikio, poveikio užimtumui, ekonominio poveikio ir poveikio aplinkai klausimus

9.1.1. Vykdyti Europos Sąjungos Apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje (toliau – ES ATLPS) dalyvaujančių pramonės įmonių transformaciją (dekarbonizavimą): elektrolizės integravimą į amoniako agregatą (30 proc. H2 pakeitimas), I etapas

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.2. Vykdyti ES ATLPS dalyvaujančių pramonės įmonių transformaciją (dekarbonizavimą): pasirengti diegti įperkamai švariai energijai skirtas technologijas, sistemas ir infrastruktūras (galimybių studija)

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.3. Diegti alternatyviųjų degalų infrastruktūrą pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių, Telšių apskrityse

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.4. Gerinti sąlygas ir vietos ekosistemą užsienio bei vietos investuotojams Akmenės rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.5. Gerinti sąlygas ir vietos ekosistemą užsienio bei vietos investuotojams Jonavos rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.6. Gerinti sąlygas ir vietos ekosistemą užsienio bei vietos investuotojams Mažeikių rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.7. Pritraukti užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu Akmenės rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.8. Pritraukti užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu Jonavos rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

9.1.9. Pritraukti užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu Mažeikių rajono savivaldybėje

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra

 

______________________________

part_6747ecbfc48347a58fed0f5f06f5ab99_end