KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. SPALIO 19 D. SPRENDIMO NR. V17-258 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 29 d. Nr. V17E-209

Kaišiadorys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 30 punktu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą, patvirtintą Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 19 d. sprendimu Nr. V17-258 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Seniūnijų komisijos tikrina ir nagrinėja bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą, užimtumą, neteisingai pateiktus duomenis, paramos tikslingumą ir/ar taiklumą bei kitus su pinigine socialine parama susijusius klausimus, kviečia asmenis į posėdžius ir teikia motyvuotus sprendimus ir pasiūlymus, reikalingą informaciją Socialinės paramos skyriui ar Savivaldybės administracijoje veikiančiai, piniginės socialinės paramos teikimo klausimus sprendžiančiai komisijai (toliau – Komisija) dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, teikimo būdų ir pan. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, prireikus dalyvauja Komisijos posėdžiuose. Komisijos sudėtis ir nuostatai tvirtinami Savivaldybės mero sprendimu.“

2.  Pakeisti 12.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.5. duomenys apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia. Duomenys apie turtą naujai pateikiami, jeigu piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpiu įvyksta pasikeitimų apie turimą turtą. Pažymą iš Registrų centro formuoja ir turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti darbuotojai;“

3.  Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos, nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama Savivaldybės mero nustatyta tvarka.“

4.  Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Jeigu asmuo nustatytu laiku trūkstamų dokumentų nepateikia, per 5 darbo dienas Savivaldybės mero nustatyta tvarka Savivaldybės administracija priima sprendimą neteikti (neskirti) piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai.“

5.  Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Tiekėjai tinkamai apskaičiuoja kompensacijas tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, ir kompensacijos dalimi sumažina paslaugos kainą gyventojams. Gyventojams, kuriems, nustačius teisę į kompensacijas, susidarė permoka tiekėjams už suteiktas paslaugas, tiekėjai per mėnesį nuo permokos nustatymo privalo informuoti gyventoją apie permokos dydį, permokos grąžinimo terminą ir sąlygas arba sudaryti sutartį / susitarimą su gyventoju dėl permokos grąžinimo.“

6.  Pakeisti 44.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

44.1. pinigais, pervedant juos į sąskaitą Lietuvoje esančioje mokėjimo ar kredito įstaigoje (banke ar kt.) (toliau – bankas), ir tik išimtiniais atvejais, esant seniūnijos pagrįstai išvadai buities tyrimo akte, kodėl būtina atlikti mokėjimus kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje (AB Lietuvos pašto skyriuje ar kt.) (toliau – piniginių išmokų pristatymo–išmokėjimo paslaugas teikiantis teikėjas), gali būti mokama per piniginių išmokų pristatymo–išmokėjimo paslaugas teikiantį teikėją;“

7.  Pakeisti 47 punktą ir jį išdėstyti taip:

47. Socialinės paramos skyrius pagal gautą Seniūnijos komisijos protokolo išrašą per 5 darbo dienas parengia Savivaldybės mero nustatyta tvarka sprendimą apie mokėjimo būdo parinkimą patiriantiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui dėl piniginės socialinės paramos teikimo. Apie priimtą sprendimą asmuo informuojamas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.“

8.  Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48. Kompensacijos, šildantis kietu kuru, dujomis ar elektra, gali būti teikiamos vadovaujantis Įstatymo 22 straipsnio 2 dalyje nustatytais būdais, pervedant  jas į banką, ir tik išimtiniais atvejais, esant seniūnijos pagrįstai išvadai buities tyrimo akte, kodėl būtina atlikti mokėjimus per piniginių išmokų pristatymo–išmokėjimo paslaugas teikiantį teikėją, gali būti mokama per piniginių išmokų pristatymo–išmokėjimo paslaugas teikiantį teikėją.“

9.  Pakeisti 62.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

62.3. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Savivaldybės mero nustatyta tvarka Savivaldybės administracijos priimtu sprendimu, iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Šarūnas Čėsna