LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-36 „DĖL PERVAŽŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gegužės 17 d. Nr. 3-237
Vilnius
1. P a k e i č i u Pervažų įrengimo ir naudojimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3-36 „Dėl Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Taisyklių reikalavimai taikomi visoms veikiančioms ir projektuojamoms pervažoms, perėjoms ir jas prižiūrinčiam personalui, išskyrus perėjas, skirtas geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) ar kitos įmonės darbuotojams pereiti per geležinkelio kelią (kelius) viename lygyje.“
1.3. Papildau 5.4 papunkčiu:
1.4. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
1.5. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:
1.6. Papildau 571 punktu:
„571. Daugiau kaip pusę automobilių kelio važiuojamosios dalies užtveriančių automatinių, pusiau automatinių ir elektrinių užtvarų užkardų tvirtinimo konstrukcijoje turi būti naudojami lūžio segmentai, deformacinės zonos ir pan. elementai, kad transporto priemonei susidūrus su užkardu jis lūžtų, deformuotųsi ar sulinktų. Ant pagal transporto priemonės važiavimo kryptį esančio antrojo užkardo vidinės dalies turi būti pritvirtintas informacinis ženklas „Esant pavojui, laužk užkardą“ ir papildoma lentelė, kurioje didžiosiomis raidėmis užrašyta „ESANT PAVOJUI, LAUŽK UŽKARDĄ“.“
1.7. Pakeičiu 1006 punktą ir jį išdėstau taip:
„1006. Jeigu pėsčiųjų tako danga yra kieta, tokiu pačiu atstumu nuo kraštinio bėgio kaip statomas informacinis stendas „Geležinkelio perėja“ skersai pėsčiųjų tako brėžiama ne siauresnė kaip 100 mm įspėjamoji linija. Šios linijos spalva turi būti kontrastinga pėsčiųjų tako dangos spalvai. Plotas, kurį sudaro pėsčiųjų perėjos klojinys ir pėsčiųjų takas tarp įspėjamųjų linijų, turi būti pažymėtas geltonomis linijomis. Jeigu perėjoje, kertančioje tris ir daugiau geležinkelio kelių, yra numatyta vieta, kur pėstieji gali saugiai sustoti ir praleisti bėginę transporto priemonę, šios vietos dangos plotas geltonomis linijomis nežymimas.
Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, įvertinęs geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų dinamiką, kertančių perėją pėsčiųjų srautus ir jų sudėtį ir kitus kriterijus, gali pėsčiųjų tako dangą, esančią prieš įspėjamąją liniją, pažymėti horizontalaus ženklinimo užrašais ir simboliais, skirtais pėsčiųjų dėmesiui atkreipti, kad artėjama prie perėjos, ir skatinančiais stebėti geležinkelių transporto eismo situaciją geležinkelio kelyje.“
1.8. Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9. Pakeičiu 13 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Jeigu yra įrengtos perėjos, pereiti geležinkelio kelią pėstieji privalo tik per perėjas (taip pat tiltus, viadukus, požemines perėjas). Eiti per perėjas galima tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir kad kertamais geležinkelio keliais neartėja bėginė transporto priemonė. Pėstieji, prieš įžengdami į geltonomis linijomis pažymėtą, o jeigu šio žymėjimo nėra, – perėjos šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, pervažos šviesoforais, įspėjamosiomis linijomis ir (ar) informaciniais stendais „Geležinkelio perėja“ apribotą plotą ir eidami juo, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir geležinkelių transporto eismo situacijos geležinkelio kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.“
1.10. Pakeičiu 13 priedo 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Užsidegus draudžiamajam šviesoforo signalui ar artėjant bėginei transporto priemonei ar kitais atvejais, kai eiti per perėją yra draudžiama, pėsčiasis, atsižvelgdamas į tai, kurioje perėjos dalyje jis yra, privalo nedelsdamas iš jos pasitraukti, baigti eiti per ją, jeigu tai neįmanoma, sustoti. Pėsčiasis privalo sustoti prieš perėjos šviesoforą su pėsčiųjų simboliu, pervažos šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, geltonomis linijomis pažymėtą plotą, o jeigu jų nėra, – ne arčiau kaip 2,5 m atstumu nuo kraštinio bėgio (t. y. prieš informacinį stendą „Geležinkelio perėja“) ir praleisti bėginę transporto priemonę. Jeigu perėjoje yra numatyta geltonomis linijomis nepažymėta vieta, skirta pėstiesiems sustoti ir bėginei transporto priemonei praleisti, rekomenduojama sustoti joje.“
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. šio įsakymo 1.6 papunktyje nustatytas pervažų ženklinimo reikalavimas taikomas po šio įsakymo įsigaliojimo projektuojant naujas pervažas, taip pat rekonstruojant pervažas;
Pervažų įrengimo ir naudojimo
taisyklių
17 priedas
INFORMACINIS ŽENKLAS
„ESANT PAVOJUI, LAUŽK UŽKARDĄ“
Informacinis ženklas „Esant pavojui, laužk užkardą“ Papildoma lentelė
Montavimo schema
1 – užkardas; 2 – informacinis ženklas „Esant pavojui, laužk užkardą“; 3 – papildoma lentelė.
Rekomenduojami informacinio ženklo ir papildomos informacinės lentelės matmenys:
ilgis – 0,40 m, aukštis – 0,20 m.