TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UGDYMO LĖŠŲ, SKIRIAMŲ IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO NEFORMALIAJAM ŠVIETIMUI, APSKAIČIAVIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. rugpjūčio 23 d. Nr. 5-1073
Tauragė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 21 d. sprendimo Nr. 1-63 „Dėl neformaliojo švietimo programų, kurias įgyvendina Tauragės rajono savivaldybės įstaigos, finansavimo principų“ 1 punktu, Rekomendacijomis dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo, patvirtintomis Švietimo ir mokslo ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-48 „Dėl Rekomendacijų dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo patvirtinimo“, Sportinio ugdymo rekomendacijomis, patvirtintomis Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2014 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-219 „Dėl Sportinio ugdymo rekomendacijų tvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Ugdymo lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto neformaliajam švietimui, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2018 m. rugpjūčio 23 d įsakymu Nr. 5-1073
UGDYMO LĖŠŲ, SKIRIAMŲ IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO NEFORMALIAJAM ŠVIETIMUI, APSKAIČIAVIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ugdymo lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto neformaliajam švietimui, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja ugdymo lėšų, skiriamų mokinių ugdymui pagal neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinį ir priešmokyklinį) ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas (toliau – NŠ programas), dydžio apskaičiavimą ir jų panaudojimą.
2. Šis Aprašas taikomas švietimo, kultūros ir sporto įstaigoms, kurių savininkė yra Tauragės rajono savivaldybė.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Neformalusis švietimas – švietimas, teikiamas pagal pasirinktas neformaliojo švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas;
Neformaliojo švietimo (toliau – NŠ) teikėjas – įstaiga, kurios savininkė yra Tauragės rajono savivaldybė ir kuri Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę vykdyti neformalųjį švietimą ir (ar) formalųjį švietimą papildantį ugdymą (toliau – NŠ teikėjas);
NŠ mokiniai – vaikai, ugdomi pagal neformaliojo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas;
Ugdymo lėšų dydis (toliau – NŠ lėšų dydis) – lėšos, reikalingos mokinio, ugdomo pagal pasirinktą programą, vieno mėnesio mokymo reikmėms.
4. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme bei Kūno kultūros ir sporto įstatyme vartojamas sąvokas.
5. Ugdymo lėšos apskaičiuojamos ir skiriamos teikėjo parengtai programai įgyvendinti iš savivaldybės biudžeto, jei programa atitinka šiuos kriterijus:
5.1. programa įtraukta į kiekvienais metais iki rugsėjo 1 d. savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tvirtinamą akredituotų NŠ programų, finansuojamų iš savivaldybės biudžeto, sąrašą;
II SKYRIUS
NŠ LĖŠŲ DYDŽIO APSKAIČIAVIMAS
6. NŠ lėšų dydis apskaičiuojamas bazinį NŠ lėšų dydžio koeficientą (KNŠb) padauginus iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto pareiginės algos bazinio dydžio (BD) (q) ir 12 mėnesių (LDNŠ= KNŠb × q × 12).
7. Bazinis NŠ lėšų dydžio koeficientas (KNŠb) – NŠ lėšų dydžio koeficientas (KNŠ), apskaičiuotas šio Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka, kai grupės pedagoginio darbo valandų skaičius per savaitę (hb) lygus 18, o grupės vaikų skaičiaus vidurkis (nb) – 10.
8. NŠ lėšų dydžio koeficientas (KNŠ) apskaičiuojamas sudėjus tokius koeficientus:
8.1. Koeficientą darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą įstaigos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (kug).
Šį koeficientą sudaro 3 dedamosios: ku – ugdymo programų įgyvendinimo; kv – ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, įstaigos bibliotekos darbuotojų išlaikymo; ksoc – socialinio draudimo.
Ugdymo programų įgyvendinimo dedamoji (ku) apskaičiuojama vidutinį sąlyginį pedagogo tarifinio atlygio koeficientą (R), kuris lygus 7,62, padauginus iš pedagoginių normų skaičiaus grupei (p) ir padalijus iš vaikų skaičiaus vidurkio grupėje (s), nustatyto šio Aprašo 1 priede.
Pedagoginių normų skaičius klasei (p) apskaičiuojamas grupės pedagoginio darbo valandų skaičių per savaitę (h) padalijus iš 36 valandų. Tam tikrai grupei taikomas skaičius pedagoginio darbo valandų, kurias sudaro kontaktinės (grupinės ir individualios) valandos (hk) ir papildomos valandos (hp). Kontaktinės valandos nustatytos Aprašo 1 priede, o papildomas valandas sudaro 8 valandos už 28 kontaktines valandas (funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti).
Ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, įstaigos bibliotekos darbuotojų išlaikymo dedamoji (kv) sudaro 18,5 procento ugdymo programų įgyvendinimo dedamosios (ku) dydžio.
Socialinio draudimo dedamoji (ksoc) apskaičiuojama dedamosioms kug ir kv taikant teisės aktų nustatytą socialinio draudimo įmokos tarifą.
8.2. Koeficientą kitoms mokymo reikmėms (kkt) sudaro 15 procentų kug dydžio. Lėšos kitoms mokymo reikmėms: vadovėliams, medžiagoms ir kitoms mokymo priemonėms; mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti; informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT); kitoms mokymo reikmėms, tiesiogiai susijusioms su programų įgyvendinimu, transporto išlaidoms.
9. Pagal šio Aprašo 7 ir 8 punkte išdėstytus rodiklius, bazinis NŠ lėšų dydžio koeficientas (KNŠb) apskaičiuojamas pagal formulę:
KNŠb = kug + kkt = [(ku + ku x ksoc) + (ku + ku x ksoc)*0,185] + [((ku + ku x ksoc) + (ku + ku x ksoc)*0,185)*0,15] = [(R*p/s + R*p/s x ksoc) + (R*p/s + R*p/s x ksoc)*0,185] + [((R*p/s + R*p/s x ksoc) + (R*p/s + R*p/s x ksoc)*0,185)*0,15]= [(R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc) + (R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc)*0,185] + [((R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc) + (R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc)*0,185)*0,15]= [(7,62* 18/36/10 + R* h/36/s x ksoc) + (R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc)*0,185] + [((R* h/36/s + R* h/36/s*ksoc)+(R*h/36/s+R*h/36/s*ksoc)*0,185)*0,15]=0,6775
kug – bazinis koeficientas darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą įstaigos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;
kkt – koeficientas kitoms mokymo reikmėms (15 proc. kug dydžio);
h – pedagoginio darbo valandų (kontaktinių ir papildomų) skaičius per savaitę lygus 18 (iš kurių 14 kontaktinės valandos (hk) ir 4 papildomos valandos (hp);
R – vidutinis sąlyginis pedagogo tarifinio atlygio koeficientas lygus 7,62;
s – bazinis grupės vaikų skaičiaus vidurkis lygus 10.
10. NŠ lėšų suma (LNŠ), tenkanti tam tikros grupės mokiniui, apskaičiuojama tam mokiniui nustatytą sutartinio NŠ mokinio apskaičiavimo koeficientą (KNŠs) padauginus iš lėšų dydžio (LDNŠ) - LNŠ = KNŠs × LDNŠ.
11. Sutartinio tam tikros grupės NŠ mokinio apskaičiavimo koeficientas (KNŠs) apskaičiuojamas tam mokiniui nustatytą koeficientą KNŠ padalijus iš KNŠb , tai KNŠs = KNŠ/ KNŠb = [(R* hs/36/ss + R* hs/36/ss x ksoc) + (R* hs/36/ss + R* hs/36/ss x ksoc)*0,185] + [((R* hs/36/ss + R* hs/36/ss x ksoc) + (R* hs/36/ss + R* hs/36/ss x ksoc)*0,185)*0,15] / [(R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc) + (R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc)*0,185] + [((R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc) + (R* h/36/s + R* h/36/s x ksoc)*0,185)*0,15]
kur:
hs – pedagoginio darbo valandų skaičių per savaitę tam tikrai grupei, kurioje ugdomas tam tikras NŠ vaikas;
ss – tam tikros grupės NŠ mokinių skaičiaus vidurkis.
III SKYRIUS
NŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
14. NŠ lėšos naudojamos šioms mokymo reikmėms:
14.1. darbuotojų, kurie vykdo ugdymą pagal įstaigos ugdymo planą, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo išmokoms;
14.2. darbuotojų, administruojančių ir organizuojančių ugdymo procesą, bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo išmokoms;
14.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT);
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Savivaldybė dėl pasikeitusio mokinių skaičiaus einamųjų metų sausio mėnesio pirmąją dieną, balandžio mėnesio pirmąją dieną ir spalio mėnesio pirmąją dieną gali perskirstyti einamųjų metų ugdymo lėšas.
16. Skiriant savivaldybės biudžeto lėšas ugdymui NŠ teikėjui pagal šį Aprašą apskaičiuotos lėšos mažinamos dalimi, gaunama savivaldybės tarybos nustatyta tvarka neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti iš valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų.
17. Lėšos NŠ teikėjui apskaičiuojamos pagal Mokinių registro duomenis apie mokinių skaičių programose ir Neformaliojo vaikų švietimo lankomumo registravimo sistemos duomenis. Lėšos neskiriamos mokiniams, be pateisinamos priežasties nelankiusiems programos visą mėnesį. Mokiniai, be pateisinamos priežasties nelankę programos daugiau kaip mėnesį, išregistruojami iš Mokinių registro.
Ugdymo lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto neformaliajam švietimui, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
REKOMENDACINIS KONTAKTINIŲ VALANDŲ (H) SKAIČIUS PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI
Ugdymo sritis |
Mokinių skaičiaus vidurkis grupėje* |
Ugdymo metai |
Didelio sportinio meistriškumo sportininkų ugdymo programos valandų skaičius |
|||||||||||
1 ugdymo metų valandų skaičius |
2 ugdymo metų valandų skaičius |
3 ugdymo metų valandų skaičius |
4 ugdymo metų valandų skaičius |
5 ugdymo metų valandų skaičius |
6 ugdymo metų valandų skaičius |
7 ugdymo metų valandų skaičius |
8 ugdymo metų valandų skaičius |
9 ugdymo metų valandų skaičius |
10 ugdymo metų valandų skaičius |
|||||
Muzika (muzikos mokykla) |
12 |
Pradinio muzikinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Pagrindinio muzikinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
|
|
|
||||||||
22 |
26,25 |
|
|
|
||||||||||
Dailė |
12 |
Pradinio ugdymo programos valandos
|
Pagrindinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
||||
9 |
10,00 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Taikomosios (šaudymas, orientacinis sportas) sporto šakos |
12 |
|
8 |
10 |
11 |
12 |
14 |
14 |
15 |
25 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
10,25 |
14,33 |
||||||||||||
Dvikovos (laisvosios, sambo, dziudo, graikų-romėnų, moterų imtynės, tekvando, sunkioji atletika, boksas) sporto šakos |
12 |
|
10 |
10 |
12 |
12 |
16 |
16 |
19 |
20 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
11 |
17 |
||||||||||||
Lengvoji atletika |
12 |
|
10 |
10 |
12 |
12 |
14 |
15 |
16 |
28 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
11 |
15 |
||||||||||||
Individualieji sporto žaidimai (stalo tenisas, šaškės, šachmatai) |
12 |
|
8 |
8 |
9 |
10 |
12 |
13 |
14 |
20 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
8,75 |
13 |
||||||||||||
Individualieji sporto žaidimai (tenisas, badmintonas) |
12 |
|
8 |
9 |
10 |
11 |
13 |
14 |
15 |
30 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
10,25 |
14 |
||||||||||||
Sporto žaidimai (tinklinis, rankinis, krepšinis, futbolas) |
12 |
|
8 |
9 |
10 |
11 |
14 |
15 |
16 |
17 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
6 |
9,5 |
15 |
||||||||||||
Neformalusis ugdymas |
12 |
5 |
||||||||||||
*Iš grupei numatytų valandų prireikus skiriamos individualios valandos, mokykla gali perskirstyti iki 25% grupei rekomenduojamų valandų skaičiaus, savaitinių valandų skaičius skiriamas vienai grupei.
Ugdymo lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto neformaliajam švietimui, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
SUTARTINIŲ NŠ MOKINIŲ APSKAIČIAVIMO KOEFICIENTAI
Ugdymo sritis |
Mokinių skaičiaus vidurkis grupėje* |
Ugdymo metai |
Didelio sportinio meistriškumo sportininkų ugdymo programos valandų skaičius |
|||||||||||
1 ugdymo metų valandų skaičius |
2 ugdymo metų valandų skaičius |
3 ugdymo metų valandų skaičius |
4 ugdymo metų valandų skaičius |
5 ugdymo metų valandų skaičius |
6 ugdymo metų valandų skaičius |
7 ugdymo metų valandų skaičius |
8 ugdymo metų valandų skaičius |
9 ugdymo metų valandų skaičius |
10 ugdymo metų valandų skaičius |
|||||
Muzika (muzikos mokykla) |
12 |
Pradinio muzikinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Pagrindinio muzikinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
|
|
|
||||||||
1,3095 |
1,5625 |
|
|
|
||||||||||
Dailė |
12 |
Pradinio ugdymo programos valandos
|
Pagrindinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
||||
0,5356 |
0,5951 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Taikomosios (šaudymas, orientacinis sportas) sporto šakos |
12 |
|
0,4760 |
0,5951 |
0,6546 |
0,7141 |
0,8332 |
0,8332 |
0,8927 |
1,4878 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,6101 |
0,8529 |
||||||||||||
Dvikovos (laisvosios, sambo, dziudo, graikų-romėnų, moterų imtynės, tekvando, sunkioji atletika, boksas) sporto šakos |
12 |
|
0,5951 |
0,5951 |
0,7141 |
0,7141 |
0,9522 |
0,9522 |
1,1307 |
1,1903 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,7141 |
1,0117 |
||||||||||||
Lengvoji atletika |
12 |
|
0,5951 |
0,5951 |
0,7141 |
0,7141 |
0,8332 |
0,8927 |
0,9522 |
1,6663 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,6546 |
0,8927 |
||||||||||||
Individualieji sporto žaidimai (stalo tenisas, šaškės, šachmatai) |
12 |
|
0,4760 |
0,4760 |
0,5356 |
0,5951 |
0,7141 |
0,7736 |
0,8332 |
1,1903 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,5208 |
0,7736 |
||||||||||||
Individualieji sporto žaidimai (tenisas, badmintonas) |
12 |
|
0,4760 |
0,5356 |
0,5951 |
0,6546 |
0,7736 |
0,8332 |
0,8927 |
1,7853 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,6101 |
0,8332 |
||||||||||||
Sporto žaidimai (tinklinis, rankinis, krepšinis, futbolas) |
12 |
|
0,4760 |
0,5356 |
0,5951 |
0,6546 |
0,8332 |
0,8927 |
0,9522 |
1,0117 |
||||
Pradinio ugdymo programos vidutinis valandų skaičius
|
Meistriškumo ugdymo programos vidutinis valandų skaičius |
Meistriškumo tobulinimo programos vidutinis valandų skaičius |
||||||||||||
0,3571 |
0,5654 |
0,8927 |
||||||||||||
Neformalusis ugdymas |
12 |
0,2976 |
||||||||||||