PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2019 m. sausio 24 d. Nr. T-6
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2019 m. sausio 24 d. sprendimu Nr. T-6
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvauti rengiant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas ir jas įgyvendinti yra viena iš valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų.
2. Panevėžio rajono savivaldybės 2019 metų užimtumo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo 17 ir 48 straipsniais bei Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
3. Programos tikslas:
3.1. padėti norintiems integruotis į darbo rinką bedarbiams laikinai įsidarbinti ir uždirbti pragyvenimui būtinas išlaidas;
4. Pagrindinis Programos uždavinys – didinti darbo ieškančių darbingo amžiaus asmenų užimtumo galimybes, įtraukiant į Programą apie 34 ieškančius darbo asmenis.
II. BŪKLĖS ANALIZĖ
6. Lietuvos statistikos departamento 2018 m. sausio 1 d. duomenimis, Panevėžio rajono savivaldybėje gyvena 35 734 gyventojai. Lyginant 2018 m. pradžios duomenis su 2014 m. gyventojų skaičius sumažėjo 1 754. Gyventojų skaičius mažėja tiek visoje šalyje, tiek Panevėžio apskrities savivaldybėse.
Demografiniai pokyčiai:
|
Nuolatinių gyventojų skaičius, vnt. |
||||
2014 m. |
2015 m. |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m. |
|
Lietuvos Respublika |
2 943 472 |
2 921 262 |
2 888 558 |
2 847 904 |
2 808 901 |
Panevėžio apskritis |
238 748 |
235 394 |
231 001 |
225 033 |
218 726 |
Biržų r. sav. |
26 473 |
25 937 |
25 418 |
24 645 |
23 778 |
Kupiškio r. sav. |
19 058 |
18 678 |
18 225 |
17 670 |
17 097 |
Panevėžio m. sav. |
96 328 |
95 202 |
93 598 |
91 054 |
88 678 |
Panevėžio r. sav. |
37 488 |
37 173 |
36 705 |
36 417 |
35 734 |
Pasvalio r. sav. |
26 653 |
26 213 |
25 601 |
24 796 |
23 967 |
Rokiškio r. sav. |
32 748 |
32 191 |
31 454 |
30 451 |
29 472 |
7. Pagal gyventojų, deklaravusių savo gyvenamąją vietą Panevėžio rajono savivaldybėje, skaičių seniūnijose, daugiausia gyventojų gyvena Panevėžio ir Velžio seniūnijų teritorijose. Lyginant 2018 m. pradžios duomenis su 2016 m., matyti, kad visose seniūnijose gyventojų skaičius mažėjo. Gyventojų daugiausia sumažėjo Ramygalos ir Krekenavos seniūnijose, atitinkamai 232 ir 227 gyventojų.
Gyventojų skaičiaus pokyčiai:
Seniūnijos pavadinimas |
2016-01-01 |
2017-01-01 |
2018-01-01 |
Karsakiškio |
2 917 |
2 915 |
2 804 |
Krekenavos |
4 368 |
4 292 |
4 141 |
Miežiškių |
2 469 |
2 456 |
2 357 |
Naujamiesčio |
2 904 |
2 842 |
2 747 |
Paįstrio |
2 670 |
2 695 |
2 666 |
Panevėžio |
7 882 |
8 008 |
7 949 |
Raguvos |
1 609 |
1 556 |
1 456 |
Ramygalos |
3 646 |
3 529 |
3 414 |
Smilgių |
1 738 |
1 732 |
1 663 |
Upytės |
1 595 |
1 548 |
1 476 |
Vadoklių |
1 881 |
1 866 |
1 822 |
Velžio |
7 112 |
7 077 |
7 095 |
8. Pagal Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio klientų aptarnavimo departamento (toliau – Užimtumo tarnyba) 2019 m. sausio 1 d. duomenis, didžiausias nedarbas buvo Paįstrio (8,9 proc.) ir Vadoklių (8,5 proc.), mažiausias Krekenavos, Velžio ir Panevėžio seniūnijose.
Nedarbas seniūnijose:
Seniūnijos pavadinimas |
Bedarbių skaičius |
Darbingo amžiaus gyventojų skaičius |
Bedarbių proc. nuo darbingo amžiaus gyventojų |
||
Iš viso |
vyrai |
moterys |
|||
Karsakiškio |
117 |
57 |
60 |
1 700 |
6,9 |
Krekenavos |
107 |
60 |
47 |
2 586 |
4,1 |
Miežiškių |
101 |
55 |
46 |
1 447 |
7,0 |
Naujamiesčio |
117 |
67 |
50 |
1 578 |
7,4 |
Paįstrio |
133 |
67 |
66 |
1 500 |
8,9 |
Panevėžio |
246 |
124 |
122 |
4 593 |
5,4 |
Raguvos |
65 |
36 |
29 |
975 |
6,7 |
Ramygalos |
156 |
82 |
74 |
2 204 |
7,1 |
Smilgių |
59 |
29 |
30 |
969 |
6,1 |
Upytės |
57 |
25 |
32 |
921 |
6,2 |
Vadoklių |
84 |
42 |
42 |
994 |
8,5 |
Velžio |
243 |
120 |
123 |
4 481 |
5,4 |
9. Užimtumo tarnyboje 2019 m. sausio 1 d. buvo registruota 1 310 asmenų, vyresnių kaip 40 metų. Pagal Socialinės paramos skyriaus duomenis, piniginės socialinės paramos gavėjų skaičius kinta.
Rodiklis |
2016-01-01 |
2017-01-01 |
2018-01-01 |
2019-01-01 |
Piniginės socialinės paramos gavėjų skaičius |
1 698 |
1 398 |
1 097 |
1 207 |
III. PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS
11. Programoje gali dalyvauti Užimtumo tarnyboje registruoti bei Panevėžio rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravę bedarbiai, kurie yra:
11.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;
11.3. grįžusieji iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;
11.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
11.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
11.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;
12. Programos tikslams pasiekti numatoma vykdyti priemonę – laikinus darbus, nes:
13. Atsižvelgus į Savivaldybės administracijos seniūnijų poreikius numatomi šie laikini darbai:
13.1. parkų, poilsio zonų, žaliųjų plotų, gėlynų ir kitų objektų tvarkymo, priežiūros laikino pobūdžio darbai;
13.2. socialinės bei visuomeninės paskirties objektų rekonstrukcijos ir smulkaus remonto pagalbiniai darbai;
13.3. kultūros paveldo, kapinių, parkų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų pagalbiniai tvarkymo darbai;
13.4. socialinės pagalbos darbai (aplinkos tvarkymas, malkų pjovimas, kapojimas, krovimas, asmens higienos ir priežiūros paslaugos, aprūpinimas drabužiais ir avalyne, kt.);
14. Įdarbinant asmenis laikiniesiems darbams darbo vietos nesteigiamos. Priemonės vidutinė trukmė 1 asmeniui – iki 4 mėn. Dalyvavimo trukmė skaičiuojama nuo darbo ieškančio asmens darbo sutartyje laikino pobūdžio darbams atlikti nurodytos pirmos darbo dienos iki jo atleidimo iš darbo dienos.
15. Asmenų atranka dalyvauti Programos priemonėje bus vykdoma siekiant įtraukti asmenis iš visų seniūnijų.
16. Asmenų, kurie dalyvaus Programos priemonėje – laikini darbai, atranką vykdo seniūnas ar jo įgaliotas asmuo.
17. Seniūnijos vykdydamos atranką turi įsitikinti, kad šie asmenys yra registruoti Užimtumo tarnyboje ir kad šie asmenys priklauso vienai iš Programos 11 punkte numatytai grupei.
18. Vykdant atranką seniūnas ar jo įgaliotas asmuo nustato asmenų galimybes dirbti laikinus darbus (profesinį pasirengimą, motyvaciją, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę).
19. Jei atrenkami keli asmenys, kurie gali dalyvauti Programos priemonėje, tuomet pirmenybė teikiama asmenims, kurių gaunamos pajamos yra mažesnės ir šeimoje yra nepilnamečių vaikų.
20. Seniūnijos turi registruotis Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje kaip elektroninių paslaugų vartotojos ir susikurti vartotojų paskyras. Seniūnijos, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo 24 straipsnio 4 dalies 5 ir 6 punktais, gavusios Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti užimtumo didinimo programoje, per 3 darbo dienas vartotojo paskyroje elektroniniu būdu pateikia informaciją apie sprendimą dėl asmens dalyvavimo Programoje ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenis, kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti Programoje.
21. Seniūnijos, atrinkusios asmenis, kurie dalyvaus Programoje:
21.1. užtikrina darbo sąlygas, atitinkančias Lietuvos Respublikos žmonių saugos darbe įstatymo ir kitų saugų darbą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
21.2. supažindina darbuotojus, prieš jiems pradedant dirbti darbus, su darbų atlikimo tvarka ir aprūpina asmenis reikalingomis darbo priemonėmis, būtinomis sutartiems darbams atlikti;
21.3. pildo asmenų, dirbančių laikinuosius darbus, vardinį sąrašą, tvarko suminę darbo laiko apskaitą;
21.4. kontroliuoja, kad įdarbintam asmeniui darbo sutartyje nurodytu laiku būtų išmokėtas darbo užmokestis, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus – kompensacija už nepanaudotas atostogas;
22. Numatoma, jog įgyvendinant Programą laikinus darbus dirbs ne mažiau kaip 34 darbo ieškantys asmenys.
23. Laukiami Programos rezultatai – įgyvendinus šioje Programoje iškeltą tikslą, bus įdarbinti 34 bedarbiai. Labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys turės galimybę laikinai įsidarbinti, siekiant atstatyti darbo įgūdžius bei užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, sumažės socialinių pašalpų mokėjimas, dalis dalyvių susiras nuolatinį darbą.
IV. FINANSAVIMO PLANAS
24. Panevėžio rajono savivaldybė Programą finansuoja iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų lėšų, skirtų savivaldybės patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti 2019 m., šiai Programai skiriama 82,2 tūkst. Eur.
25. Programos lėšos naudojamos:
25.1. apmokėti darbo užmokesčiui už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą taikant ne mažesnį už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalų valandinį atlygį;
V. TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ
27. Programa yra finansuojama iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, kurių poreikis apskaičiuojamas vadovaujantis Specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Prognozuojama, kad 2020–2022 metais Programos priemonėse galės dalyvauti 35–40 asmenys, kurie laikino pobūdžio darbus dirbs iki 4 mėnesių. Prognozės yra apytikslės ir gali keistis.
VI. ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS, VIEŠINIMAS
28. Programos įgyvendinimą, lėšų programos įgyvendinimui panaudojimą kontroliuos Centralizuoto vidaus audito skyrius.
29. Teisės aktų nustatyta tvarka informacija apie programos priemonių vykdymą, lėšų panaudojimą bus teikiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, kitoms suinteresuotoms institucijoms. Programa bus skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt.
30. Programos vertinimo kriterijai: