TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 30 d. Nr. 1-128

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 7 straipsnio 8 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 30 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Tauragės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. sausio 26 d. sprendimą Nr. 1-25 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.2. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. 1-68 „Dėl Vienkartinės paramos gimus vaikui skyrimo ir mokėjimo Tauragės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Dovydas Kaminskas


 

patvirtinta

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. 1-128

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinė parama nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Tauragės rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas).

2. Šis Aprašas nustato: kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos tvarką; piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką; turto, pajamų piniginei socialinei paramai gauti apskaičiavimo tvarką ir pagrindus; sąlygas, kai skiriama vienkartinė, tikslinė, periodinė, sąlyginė pašalpa arba piniginė socialinė parama skiriama kitais Įstatyme numatytais atvejais; piniginės socialinės paramos gavėjų pareigas; savivaldybės administracijos teises ir pareigas teikiant piniginę socialinę paramą.

3. Šis Aprašas taikomas asmenims, kurie Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoja gyvenamąją vietą ar nuomojasi būstą (kai nuomos sutartis registruota viešajame registre) Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Tauragės rajono savivaldybėje, ir asmenims, kurie nedeklaruoja gyvenamosios vietos ir yra neįtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, bet faktiškai gyvena Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje. Aprašo 63.1. papunktis taikomas, jeigu bendrai gyvenantys asmenys (asmuo, vienas auginantis vaikus) savo gyvenamąją vietą Tauragės rajono savivaldybėje yra deklaravę (ęs) ne mažiau kaip 12 mėnesių iki vaiko gimimo, o vaikas, dėl kurio gimimo kreipiamasi, gimęs Lietuvos Respublikoje ir šeima faktiškai gyvena Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje.

4. Apraše vartojamos sąvokos, piniginės socialinės paramos rūšys, bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisė į piniginę socialinę paramą, sąlygos teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti, piniginės socialinės paramos dydžiai, normatyvai būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti, turto vertės normatyvai, pajamų, piniginei socialinei paramai gauti nustatymas ir apskaičiavimas, atitinka Įstatymo nuostatas.

5. Piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams Tauragės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri finansuojama iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

6. Piniginę socialinę paramą administruoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).

 

II SKYRIUS

PARAMOS DYDŽIAI

 

7. Socialinės pašalpos dydis nustatomas vadovaujantis Įstatymo 9 straipsniu.

8. Kompensacijų dydis ir normatyvai joms apskaičiuoti yra nustatomi vadovaujantis Įstatymo 11 straipsniu.

9. Piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama ar mažinama vadovaujantis Įstatymo 10 straipsniu.

10. Vienkartinių, tikslinių, periodinių ir sąlyginių pašalpų dydžiai nustatomi vadovaujantis šiuo Aprašu.

 

III SKYRIUS

TURTO VERTĖS NORMATYVO PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI NUSTATYMAS

 

11. Turto vertės normatyvas piniginei socialinei paramai gauti, turto rūšys, nekilnojamojo turto ploto normatyvai, turto vertės normatyvo apskaičiavimas nustatomi vadovaujantis Įstatymu.

12. Skiriant vienkartines, tikslines, periodines ir sąlygines pašalpas, asmens ar bendrai gyvenančių asmenų nuosavybės teise turimas turtas nevertinamas.

 

IV SKYRIUS

PAJAMŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

13. Skiriant piniginę socialinę paramą įskaitomos visų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos, kurių rūšys nustatytos Įstatymu.

14. Skiriant tikslines, periodines ir sąlygines pašalpas, į bendrai gyvenančių asmenų (vieno gyvenančio asmens) pajamas įskaitomos visos faktiškai gautos pajamos, taip pat įskaitomos ir išmokos, skiriamos Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, išskyrus vienkartinę paramą numatytais atvejais skirtą iš Savivaldybės biudžeto lėšų, vienkartinę išmoką vaikui, vienkartinę išmoką nėščiai, išmoką vaikui, laidojimo pašalpą, slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijas, paramą mokinio reikmėms įsigyti bei kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanoms apmokėti. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kreipimosi dėl tikslinės, periodinės ar sąlyginės pašalpos metu gaunantiems (gaunančiam) socialinę pašalpą pagal Įstatymą pažymų apie gaunamas pajamas pateikti nereikia.

15. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai ar Kompensacijoms gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymu.

 

V SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

16. Kreipimasis dėl socialinės pašalpos ir Kompensacijų.

16.1Savivaldybės gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ar pagal nuomojamo būsto vietą. Gyventojai, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Savivaldybėje, ir gyventojai, nedeklaravę gyvenamosios vietos ir nesantys įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, dėl socialinės pašalpos skyrimo kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją pagal asmens faktinę gyvenamąją vietą.

17. Kreipimosi į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją metu asmuo pateikia:

17.1. savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo, pateikiama šio dokumento kopija, patvirtinta Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka, ir (ar) pažyma apie šio dokumento poėmį). Pareiškėją atstovaujantis asmuo pateikia įgaliojimą ar teismo sprendimą atstovauti pareiškėją ir dokumentą, patvirtinantį įgalioto asmens tapatybę;

17.2. užpildo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo visą teisingą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją, prideda tai patvirtinančius dokumentus.

18. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo, atsižvelgiant į aplinkybes, pateikia piniginės socialinės paramos skyrimui ir apskaičiavimui pagal poreikį reikalingus dokumentus pagal Įstatyme numatytus reikalavimus.

19. Kai Socialinės paramos skyrius ar seniūnija reikalingus duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, šio Aprašo 18 punkte nurodyti dokumentai neteikiami. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai (duomenys) pateikiami Įstatymo nustatytais terminais.

20. Šio Aprašo 18 punkte nurodytų dokumentų Socialinės paramos skyrius ar seniūnija  turi teisę reikalauti ir pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisei į piniginę socialinę paramą, jos dydžiui ir (ar) mokėjimui.

21. Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijos specialistai sutikrina asmens prašyme-paraiškoje pateiktus duomenis su registrais ir vadovaudamiesi Įstatymo 6 straipsnio 2 punktu nustato teisę į piniginę socialinę paramą.

22. Prašymai-paraiškos su visais reikalingais dokumentais priimami nuo einamojo mėnesio 5 iki 25 dienos. Prašymai–paraiškos, pateikti po einamojo mėnesio 25 dienos, įtraukiami į kito mėnesio mokėjimus.

23. Kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, seniūnijų ar Socialinės paramos skyriaus atsakingi specialistai privalo informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ar nelegalaus darbo.

24. Prašymo-paraiškos priėmimo diena laikoma kreipimosi (asmeniškai ar per įgaliotą asmenį) į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją diena.

25. Paštu ar elektroniniu būdu siunčiamo prašymo-paraiškos pateikimo diena laikoma jo gavimo Socialinės paramos skyriuje ar seniūnijoje diena. Kai siunčiant prašymą elektroniniu būdu per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS svetainėje www.spis.lt) nėra pateikti prašymo-paraiškos priedai ir (ar) kiti dokumentai, seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas elektroniniu būdu informuoja pareiškėją apie trūkstamų dokumentų pateikimo terminą ir eigą.

26. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba elektroniniu būdu, prie jo pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka.

Valstybėje (savivaldybėje) paskelbtų karantino ir ekstremaliųjų situacijų metu prašymai-paraiškos Socialinės paramos skyriui ar seniūnijai teikiami elektroniniu būdu per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS), elektroniniu paštu arba telefoninio ryšio priemonėmis. Pateikiant specialistui informaciją telefoninio ryšio priemonėmis žodžiu pateikiami asmens tapatybę identifikuojantys duomenys – asmens kodas, gyvenamosios (deklaruotos ir faktinės) vietos adresas, telefono numeris, el. pašto adresas ir kt. informacija, pagal kurią besikreipiančio asmens vardu užpildomas prašymas-paraiška. Socialinės paramos skyrius, vertindamas turimų valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų duomenis, priima sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo/neskyrimo, išskyrus atvejį, kai reikalinga darbo užmokesčio pažyma.

27. Vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas (toliau – Aktas). Valstybėje (savivaldybėje) paskelbtų ekstremaliųjų situacijų metu Aktas užpildomas apklausiant pareiškėją telefonu ar kitomis elektroninio ryšio priemonėmis.

28. Bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimas atliekamas ir Aktas užpildomas, kai:

28.1. kyla pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą, užimtumą ir gaunamas pajamas, kaip tai numatyta Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 8 punkte, kai:

28.1.1. galimai vedamas bendras ūkis su kitu asmeniu;

28.1.2. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo savivaldybėje įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, o jų faktinė gyvenamoji vieta galimai yra kitoje savivaldybėje;

28.1.3. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su bendrai gyvenančiais asmenimis ar vienu gyvenančiu asmeniu būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

28.1.4. darbingiems nedirbantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba darbingam nedirbančiam vienam gyvenančiam asmeniui atstovauja įgaliotas asmuo;

28.1.5. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turi negyvenamosios paskirties patalpas (poilsio, paslaugų ir kt. paskirties patalpas), tačiau nenurodo iš nuomos gaunamų pajamų;

28.1.6. naudojant paramą ne pagal paskirtį ir kilus pagrįstų įtarimų dėl pateiktų duomenų teisingumo;

28.2. siekiama įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, kaip tai numatyta Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 13 punkte, kai:

28.2.1. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gauna ilgiau kaip 12 mėnesių;

28.2.2. auginamas vaikas (vaikai), kurio (kurių) tėvystė nenustatyta arba nustatyta, tačiau neišspręstas vaiko (vaikų) išlaikymo klausimas;

28.2.3. pajamos mažesnės, nei nustatyta Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte;

28.2.4. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turi daugiau nei 1 gyvenamąjį būstą, tačiau nenurodo gaunantys turto nuomos pajamų;

28.2.5. naudojant paramą ne pagal paskirtį ir siekiant įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą;

28.3. piniginė socialinė parama skiriama kitais įstatyme numatytais atvejais arba nepinigine forma;

28.4. gavus informaciją apie galimai neteisėtai teikiamą piniginę socialinę paramą.

29. Aktas galioja 12 mėnesių nuo užpildymo dienos.

30. Piniginės socialinės paramos rūšys:

30.1. socialinė pašalpa;

30.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos).

31. Socialinės pašalpos teikiamos:

31.1. pinigais;

31.2. nepinigine forma.

32. Nepinigine forma socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims gali būti teikiama:

32.1. socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Socialinių paslaugų įstatymu;

32.2. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

32.3. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose;

32.4. apmokant neformaliojo vaikų švietimo paslaugų išlaidas;

32.5. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

32.6. apmokant gydymosi nuo priklausomybių ir išlaidas už asmens sveikatos priežiūros paslaugas šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

32.7. apmokant patirtas dokumentų tvarkymo išlaidas;

32.8. apmokant gyvenamosios aplinkos pagerinimo (pritaikymo) išlaidas (baldų, namų apyvokos reikmenų, remonto reikalingų medžiagų įsigijimo ir (ar) darbų atlikimo išlaidas;

32.9. apmokant maisto produktų, drabužių, avalynės, higienos reikmenų ir kitų būtinų daiktų įsigijimo išlaidas;

32.10. apmokant prekių ar paslaugų įsigijimo išsimokėtinai, atsižvelgiant į poreikius.

33. Lėšos, skirtos socialinėms pašalpoms nepinigine forma, pervedamos į Tauragės šeimos gerovės centro ar seniūnijų tam tikslui skirtas banko sąskaitas, turinčias mokėjimo korteles, ir kurios disponuojamos (apmokant bankiniu pavedimu ar atsiskaitant mokėjimo kortele) kartu dalyvaujant socialinės pašalpos gavėjui ir priskirtam specialistui, turinčiam mokėjimo kortelę, kuris konsultuoja asmenis ir padeda jiems tikslingai panaudoti skiriamas pinigines lėšas, kad būtų patenkinti bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens poreikiai. Nepinigine forma asmeniui skirtos socialinės pašalpos panaudojimo apskaita vedama pagal Savivaldybės administracijos ir Tauragės šeimos gerovės centro patvirtintas tvarkas.

34. Socialinės pašalpos dydis pinigais socialinę riziką patiriantiems asmenims negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis. Kai atvejo vadyba netaikoma, socialinės pašalpos dydis pinigais socialinę riziką patiriantiems asmenims nustatomas atsižvelgiant į socialinio darbuotojo rekomendaciją.

35. Socialinė pašalpa gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, nedirbantiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

35.1. šalpos pensijų gavėjams;

35.2. sukakusiems senatvės pensijos amžių asmenims;

35.3. asmenims, kuriems nustatytas 60 - 100 procentų netekto darbingumo lygis.

36. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, o jeigu dėl kompensacijų kreipiamasi likus vienam mėnesiui iki šildymo sezono pradžios mėnesio ar vėliau arba šildymo sezono metu, kompensacijos skiriamos visam šildymo sezono laikotarpiui, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas.

37. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu:

37.1. yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą;

37.2. yra žinoma, kad piniginės socialinės paramos dydis pasikeis dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo;

37.3. yra žinoma, kad bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui bus pradėtos teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugos socialinės globos įstaigoje ir/ar kita.

38. Jeigu piniginė socialinė parama skiriama trumpesniam laikotarpiui (pasikeitus piniginės socialinės paramos skyrimo aplinkybėms), negu nurodo asmuo prašyme-paraiškoje, Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijos specialistas apie tai informuoja asmenį jo prašyme-paraiškoje pageidaujamu būdu.

39. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos savivaldybės mero nustatyta tvarka.

40. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, ši suma nėra išmokama.

41. Paskirta socialinė pašalpa į gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje pervedama arba išmokama pašte, Tauragės šeimos gerovės centro ar seniūnijų kasose iki einamojo mėnesio 25 dienos. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

42. Kompensacijos teikiamos:

42.1. pervedant kompensacijas už kurą į fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas banke ar jo skyriuje, išmokant jas pašte ar pristatant į namus, arba išmokant Tauragės šeimos gerovės centro ar seniūnijų kasose;

42.2. pervedant kompensacijų sumas į energetines ir komunalines paslaugas tiekiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, kai kompensacijas skaičiuoja bendrijos ar komunalines paslaugas teikiančios įstaigos;

43. Teisė į kompensacijas nustatoma vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu. Vadovaudamiesi Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijų specialistai, naudodamiesi apskaitos sistema „Parama“, suveda kompensacijų gavėjų duomenis į programą, atspausdina sprendimus dėl teisės į būsto šildymo, karšto ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijas nustatymo ir skyrimo.

44. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, naudodamasis apskaitos sistema „Parama“, parengia gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašus kompensacijoms apskaičiuoti. Sąrašai pateikiami šilumos energiją ir vandenį teikiančioms institucijoms elektroniniu būdu iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, antros darbo dienos imtinai.

45. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartis su šilumą, karštą bei geriamą vandenį teikiančiomis ir skaičiuojančiomis įmonėmis dėl kompensacijų skaičiavimo ir mokėjimo. Už kompensacijų skaičiavimą įmonėms skiriamas 1 procentas nuo apskaičiuotų kompensacijų sumos.

46. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės kompensacijas apskaičiuoja vadovaujantis Įstatymu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

47. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonės, skaičiuoja UAB „Tauragės šilumos tinklai“, o pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą šeimoms arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonė, skaičiuoja UAB „Tauragės vandenys“.

48. Kompensacijas (išskyrus atvejus, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas pačių piniginės paramos gavėjų, naudojančių kietąjį ar kitokį kurą) skaičiuojančios įstaigos pateikia Savivaldybei paraiškas dėl kompensacijų mokėjimo ir piniginės socialinės paramos gavėjų sąrašus su apskaičiuotais kompensacijų dydžiais iki mėnesio, einančio po teisės į kompensaciją nustatymo, 12 dienos imtinai.

49. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, apskaičiuoja ir, naudodamasis apskaitos sistema „Parama“, sprendimu skiria Socialinės paramos skyrius. Sprendimą pasirašo jį rengiantis ir (ar) tikrinantis specialistas ir Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

50. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo papildomai turi pateikti informaciją apie kuro deginimo įrenginį (t. y. dokumentą, nurodantį šilumos katilo tipą / modelį, jo naudingumo koeficientą), duomenis apie suvartotą elektros energiją (kiekį, elektros tarifus), kuro įsigijimo ir mokėjimo dokumentus, reikalingus kuro rūšies nustatymui. Kompensacijos suma, apskaičiuota pagal metodiką, skiriama piniginėmis lėšomis, jas išmokant kartą per mėnesį visą kompensacijų skyrimo laikotarpį, išskyrus tuos atvejus, jei keičiasi asmens pajamų šaltinis ar atsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos kompensacijos skaičiavimui.

Kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, pateikdami prašymą-paraišką dėl kompensacijų gavimo, prašyme-paraiškoje nurodo kuro rūšį „malkos“, pateikti kuro įsigijimo ir mokėjimo dokumentų nereikia. Tokiems asmenims kompensacijos apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 12 ir 19 straipsniais.

51. Šildymo sezonu, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, laikomas 6 mėnesių laikotarpis (nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d. imtinai). Kietojo ar kitokio kuro vidutines kainas visam šildymo sezonui kasmet, ne vėliau kaip iki spalio 1 d., tvirtina Savivaldybės taryba.

52. Jeigu daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir/ar atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Socialinės paramos skyriui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo įvykusio susirinkimo turi pateikti šį faktą patvirtinančius dokumentus – susirinkimo protokolo išrašus, ir nuo kito mėnesio, už kurį skiriama būsto šildymo kompensacija, jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, o nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus nuo šių aplinkybių atsiradimo.

53. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą arba nuomojamą būstą ir išvykus į kitą savivaldybę, paskirtos piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo sekančio mėnesio 1 d.

54. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į naujos deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, parama teikiama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 2 ir 5 dalimis.

 

VI SKYRIUS

TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

55. Prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijos specialistas įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį ir nurodomas trūkstamų dokumentų pateikimo terminas.

56. Nustačius trūkstamus dokumentus ne prašymo-paraiškos priėmimo metu arba kai prašymas-paraiška pateikiama paštu, Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijos specialistas informuoja pareiškėją apie trūkstamus dokumentus asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu.

57. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo ar informacijos apie trūkstamus dokumentus išsiuntimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka.

58. Jeigu asmuo pateikia nepasirašytą prašymą-paraišką, išskyrus Aprašo 26 punkte nurodytais atvejais, ir (ar) nenurodo kontaktinių duomenų (telefono, adreso, el. pašto), kuriais galima būtų informuoti apie trūkstamus dokumentus (duomenis), ir šių duomenų nėra Socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, ir (ar) per Įstatymo nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos.

 

VII SKYRIUS

PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

59. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo laikytis Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų;

60. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo, gavę kvietimą, dalyvauti Tauragės rajono savivaldybės socialinės paramos teikimo komisijos (toliau – Komisija) ar Tauragės rajono savivaldybės administracijos seniūnijų socialinės paramos ir pagalbos šeimai tarpinstitucinių komisijų  (toliau – Seniūnijos tarpinstitucinė komisija) posėdžiuose.

 

VIII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

61. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą bendra tvarka, privalo:

61.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais –vadovaujantis šio Aprašo nuostatomis. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma, – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją;

61.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu;

61.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

61.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

61.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytą reikalavimą;

61.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyto reikalavimo;

61.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslėpti, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

61.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

62. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

62.1. vadovaujantis Telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. A1-255 „Dėl telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašo patvirtinimo“, pasitelkti darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą bendra Aprašo ir Įstatymo nustatyta tvarka ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse ir (ar) užimtumo didinimo programoje, atlikti visuomenei naudingą veiklą Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje;

62.2. socialinę riziką patiriančioms šeimoms (asmenims) ir nedarnioms šeimoms socialinę paramą teikti socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu;

62.3. socialinę pašalpą šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) skirti paslaugomis, kai šeima (vienas gyvenantis asmuo) neatitinka Įstatymo 4 straipsnio 2 ir 3 dalių reikalavimų ar nevykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų ir kai neturi galimybės deklaruoti savo gyvenamosios vietos (būsto savininkas nesutinka, kad šeima (vienas gyvenantis asmuo) deklaruotų savo gyvenamąją vietą jam priklausančiame būste arba nėra galimybės nurodyti gyvenamosios vietos adreso);

62.4. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomos informacijos, įrodančios šeimos (vieno gyvenančio asmens) teisę gauti piniginę socialinę paramą;

62.5. tikrinti šeimos (vieno gyvenančio asmens) gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities tyrimo aktą, kuriuo remdamasi savivaldybė priima sprendimą dėl šeimos (vieno gyvenančio asmens) teisės į piniginę socialinę paramą;

62.6. savo nustatyta tvarka iš savo biudžeto lėšų skirti šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) piniginę socialinę paramą ir kitais Įstatymo nenustatytais atvejais (skirti vienkartinę pašalpą, socialinę pašalpą, kompensuoti Įstatyme nenurodytas būsto išlaikymo išlaidas, kompensuoti didesnio, negu Įstatymo yra nustatytas normatyvas, būsto naudingojo ploto šildymo išlaidas, padengti įsiskolinimą už būstą);

62.7. atsiradus neaiškumų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus įtarimų, kad yra pateikta neteisinga informacija arba kad ji nuslepiama, pareikalauti, kad šeimos nariai (vienas gyvenantis asmuo) deklaruotų turtą ir pajamas Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

62.8. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančios šeimos (vieno gyvenančio asmens) kas 3 mėnesius iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę. Tačiau šie duomenys turi būti pateikiami ne rečiau kaip kartą per metus;

62.9. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo.

 

IX SKYRIUS

VIENKARTINĖS, TIKSLINĖS, PERIODINĖS IR SĄLYGINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS

 

63. Vienkartinė pašalpa gali būti skiriama bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, nevertinant pajamų, šiais atvejais:

63.1. kiekvienam gimusiam vaikui – 11 bazinės socialinės išmokos (toliau - BSI) dydžio piniginė parama, kai pareiškėjai atitinka Aprašo 3 punktą. Vienkartinė pašalpa neskiriama, jeigu vaikas gimė negyvas arba kreipimosi metu yra miręs. Teisė į šią vienkartinę pašalpą nustatoma ir pašalpa skiriama, pareiškėjui pateikus prašymą gauti vienkartinę išmoką vaikui pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo nuostatas be atskiro prašymo;

63.2. 30 BSI kiekvienam vaikui šeimoje gimus trynukams ar ketvertukui;

63.3. 25 BSI dydžio vienkartinė pašalpa mirus Tauragės rajono garbės piliečiui;

63.4. nukentėjus nuo gaisro ar stichinės nelaimės, padariusios žalą turtui, atsižvelgiant į patirtą materialinę žalą (mokama tik viena iš pašalpų):

63.4.1. nuo 10 iki 30 BSI dydžio – kai suniokota dalis vienintelio gyvenamojo būsto;

63.4.2. nuo 30 iki 80 BSI dydžio – kai suniokotas visas vienintelis gyvenamasis būstas;

63.4.3. nuo 10 iki 30 BSI dydžio – kai suniokota dalis ar visas ūkinės paskirties pastatas.

63.5. 5 BSI – iš pataisos įstaigų paleistiems asmenims, kurių pranešime apie asmens paleidimą iš pataisos įstaigos nurodyta grįžimo vieta Tauragės rajono savivaldybėje, išmokant ją per 24 val. nuo prašymo pateikimo dienos pervedant pašalpą į gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje. Dėl vienkartinės pašalpos reikia kreiptis ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo paleidimo iš pataisos įstaigos dienos, tačiau ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus. Jeigu vienkartinės pašalpos mokėjimo diena sutampa su ne darbo diena, ši pašalpa mokama pirmąją darbo dieną, einančią po ne darbo dienos.

63.6. Užsieniečiams, pasitraukusiems iš Ukrainos dėl Rusijos Federacijos karinių veiksmų kai pagal Įstatymą piniginė socialinė parama nepriklauso (iki laikinosios apsaugos statuso suteikimo skiriama materialinė parama vienam gyvenančiam asmeniui iki 5 BSI, bendrai gyvenantiems asmenims iki 10 BSI.

64. kitais atvejais (nukentėjus eismo įvykio metu, sunkios ligos ar traumos atveju, nukentėjus nuo stichinių nelaimių) netestuojant pajamų, vienkartinė, tikslinė, periodinė ar sąlyginė pašalpa Komisijos siūlymu gali būti skiriama Savivaldybės tarybos sprendimu.

65. Tikslinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui vieną kartą per metus gali būti skiriama:

65.1. gydymosi išlaidoms kompensuoti, kai yra pateikti išlaidas ir pajamas patvirtinantys dokumentai:

65.1.1. iki 15 BSI – sunkios ligos, nurodytos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame sunkių ligų sąraše, sergantiems III ir IV stadijos onkologinėmis ligomis, kai taikomas aktyvus gydymas, sudėtingų operacijų ar traumų atvejais, įvykusių ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius nuo prašymo skirti piniginę paramą dienos, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamų vidurkis vienam asmeniui per mėnesį neviršija 4 valstybės remiamų pajamų dydžio (toliau – VRP);

65.1.2. iki 10 BSI dydžio – ligos atveju atsižvelgiant į medicininiuose dokumentuose pateiktas einamųjų kalendorinių metų gydymo įstaigų išrašus/išvadas (išlaidos gydymui, nekompensuojamiems vaistams, kelionės į sveikatos priežiūros įstaigas išlaidoms iš dalies kompensuoti), ir / ar medicinos priemonių (ortopedijos gaminių, akinių) dalinei kompensacijai (pateikus sąskaitas faktūras ir mokėjimo čekius), kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamų vidurkis vienam asmeniui per mėnesį neviršija 3 VRP dydžio;

65.2. iki 10 BSI dydžio įsigyti kietajam kurui šildymo sezono metu (pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus), kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių negali gauti kompensacijos kietajam kurui įsigyti Įstatyme nustatyta tvarka, jei vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų pajamos vienam šeimos nariui neviršija 2 VRP dydžio;

65.3. iki 5 BSI dydžio - apmokėti teisės aktų nustatyta tvarka atliekamo asmens švarinimo, kenkėjų naikinimo ar sukauptų šiukšlių iš būsto išvežimo paslaugas, jei asmens elgesys pažeidžia visuomenės viešąją tvarką ir bendruomenės interesus, dėl jo neveikimo kyla grėsmė jo ir aplinkinių saugumui, kai asmeniui trūksta socialinių įgūdžių ir kai asmeniui dėl objektyvių priežasčių negali padėti artimieji;

65.4. iki 35 BSI dydžio (netestuojant pajamų) – neįgaliems asmenims, piniginę socialinę paramą gaunantiems bendrai gyvenantiems ar vienam gyvenančiam asmeniui, pensininkams ir asmenims, vieniems auginantiems vaikus, būsto pritaikymo, sanitarinių įrenginių, buitinių valymo įrenginių, vandentiekio (šulinio) įrenginių ir jo įvado, nuotekų įrenginių ir įvado įrengimo ir (ar) prijungimo prie buitinių nuotekų tinklo išlaidoms iš dalies kompensuoti ar techninių pagalbos priemonių įsigijimo ir įrengimo išlaidoms iš dalies kompensuoti bei kitoms reikmėms, esant objektyvioms priežastims, tuo atveju, kai nėra galimybės pritaikyti būstą pagal „Būsto pritaikymo neįgaliesiems“ programą, kai asmuo neturi galimybių padengti išlaidų už atliktus darbus ar techninės pagalbos priemonę, lėšas pervedant pagal išankstinio apmokėjimo sąskaitas – faktūras.

65.5. iki 10 BSI dydžio - būtiniausiems baldams, buitinei technikai ar kitiems namų apyvokos daiktams įsigyti, prisijungimo prie centralizuotų vandentiekio ir nuotekų įrengimų gyventojo sklypo ribose, statybiniam vandens drenažui pastatams nusausinti, patirtoms išlaidoms iš dalies kompensuoti, pateikus išlaidas ir jų dydį pagrindžiančius dokumentus (sąskaitas faktūras, mokėjimo čekius, sutartis ir pan., apmokant išankstines sąskaitas), kai bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 3 VRP dydžio;

65.6. 1 BSI - asmens dokumento (asmens tapatybės kortelei, asmens pasui) įsigijimo išlaidoms kompensuoti, kai asmuo neturi dokumentų ir dėl to negali gauti socialinių garantijų, jei vidutinės pajamos vienam bendrai gyvenančiam asmeniui per mėnesį neviršija 1 VRP dydžio;

65.7. 10 BSI – gavus institucijų ir / ar organizacijų prašymą, pateiktą raštu, padėti vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims dėl objektyvių priežasčių atsidūrusiems socialinėje atskirtyje ir patiriantiems sunkią materialinę padėtį, jei vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų pajamos vienam šeimos nariui neviršija 3 VRP dydžio;

66. Periodinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui gali būti skiriama:

66.1. iki 2 BSI per mėnesį – kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti) ir palūkanoms apmokėti, mirus buto savininkui, kol bus tvarkomi būsto paveldėjimo dokumentai, bet ne ilgiau kaip 4 mėnesius;

66.2. 1 BSI per mėnesį – socialinės pašalpos gavėjams, kai asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų slaugo ar prižiūri asmenį (asmenis), kuriam (kuriems) yra paskirta ir mokama slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija arba jeigu jis teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas fizinio asmens (fizinių asmenų) pripažinto (pripažintų) neveiksniu (neveiksniais) tam tikroje srityje, globėju ar rūpintoju, mokant socialinės pašalpos gavimo laikotarpiu, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

67. Sąlyginė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui vieną kartą per metus gali būti skiriama:

67.1. iki 10 BSI (netestuojant pajamų) – gydymosi išlaidoms ar jų daliai kompensuoti asmenims, grįžusiems iš socialinės, psichologinės reabilitacijos ar kitų gydymo įstaigų, besigydžiusiems nuo priklausomybių (alkoholio ar narkotikų), pateikiant išlaidas pagrindžiančius dokumentus;

67.2. iki 1 BSI – autonominio dūmų signalizatoriaus įsigijimo (ir įrengimo) išlaidoms apmokėti, pateikiant išlaidas pagrindžiančius dokumentus, jei vidutinės pajamos vienam bendrai gyvenančiam asmeniui per mėnesį neviršija 2 VRP dydžio. Ši pašalpa skiriama vieną kartą per metus;

67.3. iki 2 BSI per mėnesį – būsto savininkui arba savivaldybės socialinio būsto nuomininkui įsiskolinimams už komunalinius patarnavimus iš dalies padengti (jei skola susidarė dėl objektyvių priežasčių), kai vidutinės vienam bendrai gyvenančiam asmeniui per mėnesį neviršija 1,5 VRP dydžio ir  su sąlyga, kad asmuo pats mokės už komunalinius patarnavimus ne mažiau kaip 30 procentų savo gaunamų pajamų, mokant, kol bus padengiamas įsiskolinimas, tačiau ne ilgiau kaip 3 mėnesius, pervedant lėšas įmonėms, teikiančioms komunalines paslaugas.

68. Asmenys, turintys teisę gauti vienkartinę, tikslinę, periodinę ar sąlyginę pašalpą (toliau – vienkartinė parama), kreipiasi į seniūniją ar Socialinės paramos skyrių pagal faktinę gyvenamąją vietą. Asmenys, paleisti iš pataisos įstaigų, kreipiasi pagal pažymėjime apie asmens paleidimą nurodytą atvykimo gyventi vietą.

69. Dėl vienkartinės paramos kreipiasi pats asmuo arba asmens vardu globėjas ar rūpintojas.

70. Jeigu suaugusiam ir besimokančiam vaikui reikalinga vienkartinė parama, tačiau tėvai, globėjai (rūpintojai) yra patiriantys socialinę riziką ir nesikreipia dėl šios paramos, ir (ar) vaiko ir šeimos santykiai yra komplikuoti ir vaikas atsisako gyventi su tėvais (vienu iš tėvų), ir (ar) vaikui praeityje buvo steigta globa (rūpyba), ir (ar) pilnametis vaikas yra prisiteisęs išlaikymą iš tėvų, ir (ar) kitais atvejais, kai apie vaiko sudėtingą situaciją praneša mokymo įstaiga, bendruomenė, socialiniai darbuotojai ir kt., dėl vienkartinės paramos gali kreiptis suaugęs (nuo 18 m. iki 24 m.) besimokantis asmuo.

71. Kreipiantis dėl vienkartinės paramos, būtina pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir prašymą skirti vienkartinę paramą. Prie prašymo, priklausomai nuo aplinkybių, pateikiami šie dokumentai:

71.1. pranešimas apie asmens paleidimą iš pataisos įstaigos;

71.2. dokumentai, pagrindžiantys paramos būtinumą pagal Aprašo 65.1.1 ir 65.1.2 papunkčius (medicininiai išrašai, sąskaitos faktūros kartu su mokėjimo čekiais, dokumentai apie pirktus nekompensuojamus vaistus ar medicinines priemones ir kt.);

71.3. techninių pagalbos priemonių (akinių, nekompensuojamų akių lęšiukų), enterinių maisto produktų ir priemonių įsigijimo, būsto pritaikymo ir įrengimo patirtas išlaidas įrodantys dokumentai, išrašyti ne anksčiau nei prieš 6 mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos;

71.4. nukentėjusiems nuo gaisro ar stichinių nelaimių – pažyma iš priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, turto nuosavybę įrodantys dokumentai, jei informacija nėra gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;

71.5. pažymas apie įsiskolinimus ir mokamas sumas;

71.6. grįžusieji iš socialinės, psichologinės reabilitacijos ar kitų gydymo įstaigų pateikia dokumentus, įrodančius patirtas išlaidas;

71.7. bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pažymas apie paskutinių 3 mėnesių pajamas iki kreipimosi arba kreipimosi mėnesio pajamas, jeigu, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė pajamų šaltinis ar šeimos sudėtis;

71.8. vaikų gimimo, santuokos, ištuokos, mirties liudijimai, jei informacija nėra gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;

71.9. kiti dokumentai, pagrindžiantys paramos būtinumą.

72. Prašymas gali būti pateiktas asmeniškai, el. paštu, paštu ar įteikiant per atstovą.

73. Prašymą vienkartinei paramai skirti priėmęs seniūnijos ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojas jį užregistruoja apskaitos sistemoje „Parama“ prašymo pateikimo dieną. Nuo prašymo pateikimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų yra užpildomas Buities ir gyvenimo sąlygų tyrimo aktas, o 63.5 papunkčio atveju ir 65.1.1., 65.1.2. papunkčių atvejais Buities tyrimo akto pildyti nereikia, kai pateikti ne senesni kaip prieš 6 mėnesius išduoti gydymo įstaigos išrašai ir/ar pažymos apie gydymą ar atliktas operacijas bei patirtas išlaidas.

74. Tauragės miesto seniūnijos gyventojų prašymai su pridėtais dokumentais dėl paramos skyrimo/neskyrimo pateikiami Komisijai, Tauragės rajono seniūnijų gyventojų pagal deklaruotą gyvenamąją vietą prašymai su pridėtais dokumentais dėl vienkartinės paramos skyrimo/neskyrimo pateikiami Seniūnijos tarpinstitucinei komisijai, kurios juos apsvarsto ir teikia siūlymą Administracijos direktoriui dėl paramos skyrimo/neskyrimo.

75. Vienkartinė parama, išskyrus pagal Aprašo 63.1, 63.5 papunkčius, Savivaldybės gyventojams skiriama/neskiriama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Vienkartinė parama Savivaldybės gyventojams pagal Aprašo 63.1 ir 63.5 papunkčius skiriama/neskiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

76. Atsakingas specialistas per 5 darbo dienas nuo Komisijos ar Seniūnijos tarpinstitucinės komisijos protokolo surašymo dienos parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl vienkartinės, tikslinės, periodinės, sąlyginės paramos skyrimo projektą.

77. Duomenys apie paramos skyrimą/neskyrimą įvedami į apskaitos sistemą „Parama“.

78. Pareiškėjas per 5 darbo dienas po sprendimo dėl paramos skyrimo/neskyrimo priėmimo informuojamas jam patogiu prašyme nurodytu būdu (paštu, el. paštu, telefonu). Pranešime nurodomas skirtos pašalpos dydis. Prašymo netenkinimo atveju nurodoma neskyrimo priežastis bei sprendimo apskundimo tvarka. Skirta parama po Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo per 10 darbo dienų pervedama į prašyme nurodytą pareiškėjo banko sąskaitą arba išmokama kitu asmens nurodytu būdu.

79. Vienkartinė, tikslinė ir sąlyginė pašalpa skiriama ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus (praėjus ne mažiau 12 mėnesių nuo paskutinio prašymo pateikimo dienos);

80.Vienkartinė, tikslinė, periodinė ar sąlyginė pašalpa asmeniui neskiriama, kai:

80.1. laiku nepateikti gydymosi ar kitas išlaidas patvirtinantys dokumentai pagal Įstatymo 20 str. 6 d.;

80.2. įsiskolinimas už būsto nuomą, elektrą, komunalines ir kitas būsto išlaikymo paslaugas susidarė dėl asmens aplaidumo, vengimo mokėti mokesčius, neišnaudojus visų teisėtų pajamų gavimo galimybių ar kitų subjektyvių priežasčių;

80.3. lėtinių ligų gydymo išlaidoms kompensuoti.

81. Jei kuri iš Tvarkos apraše išvardintų pašalpų neskiriama, pakartotinai dėl pašalpos skyrimo asmuo gali kreiptis ne anksčiau kaip po 3 mėnesių nuo prašymo svarstymo Komisijoje.

82. Vienkartinei paramai prašymo forma, Buities ir gyvenimo sąlygų tyrimo akto forma, Komisijos ir Seniūnijos tarpinstitucinės komisijos veiklos nuostatai ir sudėtis tvirtinama Savivaldybės mero potvarkiu.

X SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS KITAIS ĮSTATYME NUMATYTAIS ATVEJAIS

 

83. Tauragės rajono savivaldybės gyventojų prašymus (priedas) dėl piniginės socialinės paramos skyrimo kitais Įstatyme numatytais atvejais dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo, nutraukimo ir mokėjimo atnaujinimo svarsto Komisija. Komisijos posėdžiams asmens prašymą, užpildytą Buities ir gyvenimo sąlygų tyrimo aktą ir kitus reikalingus dokumentus pateikia Socialinės paramos skyriaus ar seniūnijų atsakingi darbuotojai.

84. Komisija, išanalizavusi pateiktus dokumentus, susipažinusi su bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygomis bei įvertinus pajamas Socialinės paramos skyriui siūlo skirti socialinę pašalpą ir/ar kompensacijas pagal Įstatymo 23 straipsnio 3 dalies nuostatas.

85. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 3 dalį Komisijos siūlymu skiriama arba neskiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

 

XI SKYRIUS

ATVEJAI, KAI PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA AR ATNAUJINAMAS JOS MOKĖJIMAS

 

86. Piniginės socialinės paramos sustabdymas, nutraukimas arba atnaujinimas:

86.1. piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, ir pasiuntus užklausimą į nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas, apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu. Piniginės socialinės paramos mokėjimas atnaujinamas arba nutraukiamas, gavus atsakymą iš šių institucijų;

86.2. piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas, gavus informaciją arba kilus pagrįstų įtarimų, kad asmuo pateikė ne visus teisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Piniginės socialinės paramos teikimas gali būti atnaujinamas arba nutraukiamas jos mokėjimas, išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į piniginę socialinę paramą.

 

XII SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

87. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinama, kai:

87.1. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl jos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti;

87.2. paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui.

88. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinta arba sumokėta dalimis į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją banko sąskaitą.

89. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Socialinės paramos skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

90. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta ir neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

91. Dėl Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojų kaltės neteisėtai išmokėta piniginė socialinė parama išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

DĖL OBJEKTYVIŲ APLINKYBIŲ NEIŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRA

 

92. Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos buvo paskirtos.

93. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ar (ir) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir medicininį mirties liudijimą, kai asmens mirtis neįregistruota Lietuvos Respublikos gyventojų registre, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedama į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

94. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ar (ir) kompensacijos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ar (ir) kompensacijos neišmokamos.

 

XIV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

95. Seniūnijų ir Socialinės paramos skyriaus darbuotojai atsako už prašymų-paraiškų bei reikalingų dokumentų priėmimą, pareiškėjų turimo turto įvertinimą bei išvadų dėl teisės į piniginę socialinę paramą parengimą, duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti, iš registrų surinkimą, visų duomenų, reikalingų piniginei socialinei paramai skirti, suvedimą į apskaitos programą „Parama“. Seniūnijos Socialinės paramos skyriaus specialistams tvirtinti skyrimą piniginės socialinės paramos gavėjų bylas pristato kartą per savaitę, bet ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 25 dienos.

96. Socialinės paramos skyrius atsako už socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų joms išmokėti parengimą, gyventojų, turinčių teisę į piniginę socialinę paramą, sąrašų kompensacijoms apskaičiuoti perdavimą kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms ir už teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kito kuro rūšis.

97. Kompensacijas skaičiuojančios įstaigos atsako už teisingą kompensacijų (išskyrus kito kuro kompensacijas) apskaičiavimą ir sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą.

98. Apskaitos skyrius atsako už atsiskaitymą su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis nustatytu laiku.

99. Lėšų, skiriamų piniginei socialinei paramai, panaudojimo kontrolę atlieka valstybės bei Savivaldybės institucijos.

XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir (ar) Aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

101. Aprašo nuostatų nesilaikantys asmenys atsako Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

102. Nepanaudotos Savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti perskirstomos ir naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

______________________

 

part_d323ea778dfa46d18d9f9b1b9ec960eb_end


 

Piniginės socialinės paramos

nepasiturintiems Tauragės rajono

savivaldybės gyventojams teikimo

tvarkos aprašo priedas

 

 

(Prašymo-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti (kitais Įstatyme nenumatytais atvejais) forma

 

┌                                                     ┐

Dokumento gavimo registracijos žyma

└ ┘

 

ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS1

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1Jei kreipiasi fizinio asmens atstovas, įrašomi atstovaujamojo duomenys.

 

Tauragės rajono savivaldybės administracijai

 

PRAŠYMAS-PARAIŠKA

PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI GAUTI

(kitais Įstatyme nenumatytais atvejais)

20____ m. _____________________ d.

 

 

1. PRAŠAU SKIRTI:

£ socialinę pašalpą ___________________________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

£ būsto šildymo išlaidų kompensaciją ____________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

karšto vandens išlaidų kompensaciją ___________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

geriamojo vandens išlaidų kompensaciją ________________________________________________

(nurodykite mėnesius)

 

(nurodomi motyvai dėl ko prašoma piniginė socialinė parama, kitais Įstatyme nenumatytais atvejais)

 

 

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

2. PAŠALPĄ PRAŠAU (pažymėti  ):

 

c 2.1. PERVESTI Į SĄSKAITĄ: mokėjimo ar kredito įstaigos (banko ar kt.) pavadinimas______________

sąskaitos arba kortelės sąskaitos numeris (20 simbolių):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c 2.2. IŠMOKĖTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOS (SENIŪNIJOS) KASOJE (jeigu kasa yra).

 

3. PRIDEDAMA1 (išvardinti pridedamus dokumentus):________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

1 Pareiškėjui nereikia pateikti dokumentų, jei informacija gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

Pastaba. Prašymą pateikusio asmens pridedamos dokumentų kopijos (skaitmeninės kopijos) laikytinos patvirtintomis.

 

4. INFORMACIJĄ APIE PRIIMTUS SPRENDIMUS DĖL PAŠALPOS SKYRIMO/NESKYRIMO PRAŠAU TEIKTI:

c paštu, korespondencijos adresas________________________________________________;

c elektroniniu paštu, el. p. adresas________________________________________________.

c telefonu ___________________________________________________________________.

 

Patvirtinu, kad mano pateikti duomenys yra teisingi, jiems pasikeitus, įsipareigoju raštu apie tai informuoti.

Sutinku, kad pašalpos teikimo tikslais bus tvarkomi mano asmens duomenys – apie mane ir bendrai gyvenančius asmenis bus renkama informacija ir naudojami asmens duomenys.

 

____________________________                                             ______________________________________________

(parašas)                                                                               (vardas, pavardė)

 

part_79196e5c8de4445a8dd1d8dcea99e41b_end