ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ TEIKIMO IR VERTINIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. liepos 23 d. Nr. A-1041
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 9 d. sprendimu Nr. T-299 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir vertinimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. A-107 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019 m. liepos 23 d. įsakymu A-1041
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ TEIKIMO IR VERTINIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir vertinimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo trukmę ir prioritetines kryptis, neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimą, kokybės užtikrinimą ir neformaliojo vaikų švietimo lėšas gaunančių vaikų apskaitą, neformaliojo vaikų švietimo programų stebėseną Šiaulių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. neformalusis vaikų švietimas – vaiko gyvenimo įgūdžių, asmeninių, socialinių ir kitų bendrųjų kompetencijų ugdymas;
II SKYRIUS
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ TRUKMĖ IR PRIORITETINĖS KRYPTYS
4. Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos vertinamos du kartus per metus – rugpjūčio ir gruodžio mėnesiais.
5. NVŠ programų paraiškos priimamos ir registruojamos Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriuje 30 kalendorinių dienų nuo paskelbimo datos.
7. NVŠ programos vykdymo trukmė ne ilgesnė nei 10 mėnesių per metus. NVŠ veikla išdėstyta mėnesiais pagal programos veiklas pateikiama programos paraiškoje. Pakeitimai galimi iš anksto tai suderinus su Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi.
8. NVŠ lėšų suma programoms skiriama einamųjų metų I pusmečiui ir perskaičiavus lėšų likutį – II pusmečiui. NVŠ lėšų skiriama ne mažiau kaip 10 eurų ir ne daugiau kaip 20 eurų vienam mokiniui per mėnesį.
9. NVŠ programų prioritetinės ugdymo kryptys:
10. Jei įvertinus švietimo teikėjų pateiktas programas pagal nustatytas prioritetines kryptis ir paskirsčius lėšas, užtikrinant NVŠ programų minimalų (10 eurų) finansavimą, lieka NVŠ lėšų, jos skiriamos kitiems švietimo teikėjams, kurie surinko daugiau balų programos atitikties reikalavimams paraiškos vertinime.
11. Vienam švietimo teikėjui finansavimas skiriamas ne daugiau kaip 3 grupėms iki 25 vaikų arba ne daugiau kaip 4 grupėms iki 20 vaikų.
12. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
III SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS, NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA IR STEBĖSENA
14. Švietimo teikėjas Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui iki kvietimo datos, paskelbtos Savivaldybės interneto svetainėje (tęstinių arba vienos dalies NVŠ programų), teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, bet ne daugiau kaip 4 programas. Kiekvienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos skelbiamos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre.
15. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisijos veikla vykdoma vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Savivaldybės NVŠ teikėjų atitikties ir programų vertinimo komisijos nuostatais.
16. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.
17. Užtikrindami NVŠ programų kokybę, Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už NVŠ programų priežiūrą, ne rečiau nei kartą metuose vykdo lankančiųjų vaikų apklausą.
18. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį.
19. Mokiniams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
20. Savivaldybė perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
21. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo suteikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus, pateikti vaikų lankomumo žurnalus.
22. Savivaldybė, užtikrindama NVŠ programų vykdymo kokybę ir priežiūrą, vykdo NVŠ programų įgyvendinimo planinę ir neplaninę stebėseną.
23. NVŠ programų stebėsenos rezultatai fiksuojami NVŠ programos įgyvendinimo stebėsenos formoje (3 priedas) ir su jais supažindinamas teikėjas.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Savivaldybė ir NVŠ programų švietimo teikėjai naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.
26. NVŠ programų įgyvendinimo priežiūrą, programos vykdymo kokybę vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama.
Neformaliojo vaikų švietimo programų
teikimo ir vertinimo Šiaulių rajono
savivaldybėje tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. * |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
|
||||||||||||
23. * |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. * |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
|||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
* Sritys vertinamos 10 balų sistema.
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir vertinimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
|
|
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
||
2. Ugdymo turinys * |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai * |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas * |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
|
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti, turi lėšų NVŠ |
|
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
|
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_______________ (parašas) |
* Vertinimo balai
10 |
Puiku, atsispindi išskirtinumas |
9 |
Tvirtai ir argumentuotai pateikta |
8 |
Geriau nei vidutiniškai |
7 |
Vidutiniškai |
6 |
Žemiau nei vidutinio lygio |
5 |
Tenkinami minimalūs reikalavimai |
4 |
Silpnai argumentuota |
3 |
Nepakankamai argumentuota |
2 |
Nepagrįsti faktai ir argumentai |
1 |
Nėra faktų, argumentų, pagrindimo |
Neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir vertinimo Šiaulių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
3 priedas
(Formos pavyzdys)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO VEIKLOS STEBĖJIMO PROTOKOLAS
Programos lankymo data ir laikas
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėjas ________________________________________________________
NVŠ programos pavadinimas
Veiklos vykdymo vieta
Stebėjimo tikslas
Vaikų skaičius grupėje, nurodytas programoje . Vaikų skaičius grupėje lankytą dieną .
Vertinimo rodiklis |
Yra / atitinka |
Nėra / neatitinka |
Pastabos |
Sutartys su vaikais / tėvais |
|
|
|
Veiklos grafikas / tvarkaraštis |
|
|
|
Vaikų amžius grupėje |
|
|
|
Vaikų lankomumo apskaita |
|
|
|
Vaikų sveikatos pažymos |
|
|
|
Tinkamos ugdymo priemonės |
|
|
|
Pažangos skatinimas |
|
|
|
Saugi ir sveika ugdymosi aplinka |
|
|
|
Mokytojų kvalifikacija |
|
|
|
Kiti dokumentai pagal poreikį (pvz., nuomos, panaudos sutartys ir pan.) |
|
|
|
NVŠ VEIKLOS TURINYS
Tema: |
Trukmė: |
Veiklos apibūdinimas |
|
|
IŠVADOS APIE STEBĖTĄ NVŠ VEIKLĄ
Pastebėjimai |
|
Pastabos / pažeidimai |
|
Bendras programos vertinimas, rekomendacijos NVŠ teikėjui |
|
Susipažinau ir sutinku
Susipažinau, nesutinku (nesutikimo argumentai)
NVŠ teikėjo vardas, pavardė