NEĮGALUMO IR DARBINGUMO NUSTATYMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NEĮGALUMO IR DARBINGUMO NUSTATYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2023 M. SAUSIO 18 D. ĮSAKYMO NR. V-1 „DĖL DARBO ASISTENTO PAGALBOS POREIKIO IR JO TERMINO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 29 d. Nr. V-77
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 203 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo (2022 m. gruodžio 20 d. įstatymo Nr. XIV-1722 redakcija) 15 straipsnio 1 dalies 6 punkto k papunkčiu:
1. Pakeičiu Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
3. Nustatau, kad:
3.1. iki 2023 m. gruodžio 31 d. priimti sprendimai dėl darbo asistento pagalbos poreikio nustatymo galioja iki juose nustatyto termino pabaigos;
PATVIRTINTA
Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
direktoriaus 2023 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. V-1
(Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
direktoriaus 2023 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. V-77
redakcija)
DARBO ASISTENTO PAGALBOS POREIKIO IR JO TERMINO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato darbo asistento pagalbos poreikiui nustatyti reikalingų duomenų iš Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) gavimo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) tvarką, papildomų duomenų, reikalingų nustatyti darbo asistento pagalbos poreikį, surinkimą, sprendimų dėl darbo asistento pagalbos poreikio priėmimo tvarką ir terminus.
2. Darbo asistento pagalbos poreikio nustatymo tikslas – įvertinti asmeniui su negalia reikalingos kito asmens pagalbos, atliekant darbo funkcijas, poreikį.
3. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu ir Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu.
5. Laikoma, kad Užimtumo tarnyba, pateikdama dokumentus darbo asistento pagalbos poreikiui nustatyti, jau yra įvertinusi asmens priskyrimo Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 1 dalyje nurodytoms asmenų grupėms pagrįstumą, todėl Agentūra, vertindama darbo asistento poreikį, pakartotinai minėto vertinimo neatlieka.
II SKYRIUS
DARBO ASISTENTO PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO TVARKA
6. Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino vertinimą Agentūros teritorinis skyrius pradeda iš Užimtumo tarnybos gavęs šiuos duomenis darbo asistento pagalbos poreikiui nustatyti:
7. Darbo asistento pagalbos poreikio vertinimą atlieka Agentūros teritorinis skyrius, kuris vertino asmens negalią. Tais atvejais, kai tokios galimybės nėra, Agentūros teritorinį skyrių parenka Agentūros informacinė sistema atsitiktine tvarka.
8. Agentūros teritorinio skyriaus vedėjas darbo asistento pagalbos poreikio vertinimui atlikti paskiria du Agentūros valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, kurie, vadovaudamiesi šiuo Tvarkos aprašu, atlieka darbo asistento pagalbos poreikio vertinimą (toliau – vertintojai), atsižvelgiant į interesų konflikto rizikas.
9. Darbo asistento pagalbos poreikis vertinamas paskirtiems vertintojams pildant Agentūros direktoriaus patvirtintą Darbo asistento pagalbos poreikio vertinimo aktą.
10. Teritorinio skyriaus vedėjas, susipažinęs su vertinimo akte pateikta informacija ir ją įvertinęs, nustato, kad asmens negalios vertinimo dokumentų byloje surinkta informacija pagrindžia, kad asmeniui reikalinga kito asmens pagalba bent vienoje iš veiklos sričių, kurias darbdavys nurodė darbo funkcijų aprašyme ir / ar veiklos sričių sąraše ir priima sprendimą nustatyti darbo asistento pagalbos poreikį.
11. Darbo asistento pagalbos poreikis nustatomas iki asmeniui nustatyto dalyvumo ar neįgalumo lygio termino pabaigos.
12. Motyvuotą sprendimą dėl darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo Agentūros teritorinis skyrius priima per 10 darbo dienų nuo duomenų, nurodytų Aprašo 6 punkte, gavimo dienos.
13. Sprendimas nevertinti darbo asistento pagalbos poreikio priimamas šiais atvejais:
13.1. kai Užimtumo tarnyba informuoja, kad poreikis nustatyti darbo asistento pagalbos poreikį išnyko;
14. Agentūros teritorinis skyrius, priėmęs sprendimą dėl darbo asistento pagalbos poreikio nustatymo, per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja asmenį ir elektroninėmis ryšio priemonėmis Užimtumo tarnybai pateikia sprendimo dėl darbo asistento pagalbos poreikio nustatymo kopiją (tuo atveju, kai informacija neteikiama automatiniu būdu).
15. Tais atvejais, kai nepasibaigus nustatytam darbo asistento pagalbos poreikio terminui priimamas naujas sprendimas dėl asmens dalyvumo ar neįgalumo lygio, nuo šio sprendimo priėmimo dienos sprendimas dėl darbo asistento pagalbos poreikio nustatymo netenka galios, apie tai informuojamas asmuo ir Užimtumo tarnyba.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Už darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymą atsako Agentūros teritorinio skyriaus, kuriame priimamas sprendimas dėl darbo asistento pagalbos poreikio, vedėjas arba Agentūros direktoriaus įgaliotas priimti sprendimus atstovas.
17. Agentūros teritorinio skyriaus sprendimas gali būti skundžiamas Agentūros direktoriui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
18. Agentūros darbuotojai, pastebėję šio Aprašo nuostatų pažeidimus, privalo apie tai pranešti tiesioginiam vadovui ir (ar) Agentūros administracijai.
19. Įgyvendinant Aprašą, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.