LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. RUGSĖJO 28 D. ĮSAKYMO NR. 269 „DĖL KROVINIŲ VEŽIMO VIDAUS VANDENŲ KELIAIS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 19 d. Nr. 3-134

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugsėjo 28 d. įsakymą Nr. 269 „Dėl Krovinių vežimo vidaus vandenų keliais taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Krovinių vežimo vidaus vandenų keliais taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KROVINIŲ VEŽIMO VIDAUS VANDENŲ KELIAIS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 38 straipsniu,

t v i r t i n u Krovinių vežimo vidaus vandenų keliais taisykles (pridedama).“

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Krovinių vežimo vidaus vandenų keliais taisykles:

1.2.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse.“

1.2.2. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Krovinių vežimo sutartys sudaromos laikantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Vidaus vandenų transporto kodekso bei Taisyklių reikalavimų.“

1.2.3. Pripažįstu netekusiu galios 9.10 papunktį.

1.2.4. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Jeigu pildomas popierinis važtaraštis, siuntėjas surašo važtaraštį 3 egzemplioriais. Vienas egzempliorius lieka siuntėjui, kiti du išduodami vežėjui. Jeigu pildomas elektroninis važtaraštis, prieiga prie važtaraščio duomenų suteikiama siuntėjui, vežėjui ir gavėjui, taip pat sudaroma galimybė kontroliuojančioms institucijoms elektroniniu būdu patikrinti elektroninio važtaraščio duomenis.“

1.2.5. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Krovinys laikomas priimtu, kai vežėjas parašu važtaraštyje patvirtina krovinio priėmimą.“

1.2.6. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Krovinių svorį – skaičiuojant, matuojant, sąlygiškai, pagal standartą arba trafaretą, taip pat negabaritinių, sunkiasvorių ir kitų specifinių krovinių svorius visais atvejais nustato krovinio siuntėjas. Pakraunant juos į laivą, svoris netikrinamas.“

1.2.7. Pakeičiu 26.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

26.2. tikrinant, ar nėra uždrausto ar pavojingojo krovinio;“.

1.2.8. Pripažįstu netekusiu galios 31 punktą.

1.2.9. Pakeičiu  44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Krovinio siuntėjas, kol krovinys gabenamas, turi teisę nekeisdamas paskirties punkto keisti važtaraštyje nurodytą krovinio gavėją. Tokiu atveju vežėjas, gavęs krovinio siuntėjo pranešimą, važtaraštyje nurodo naująjį gavėją ir šį pataisymą patvirtina parašu.“

1.2.10. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Peradresuojant krovinį, kuris dar nėra gabenamas, krovinio siuntėjas į važtaraštį privalo įrašyti naujus nurodymus, taip pat kompensuoti vežėjui išlaidas ir nuostolius, susijusius su šių nurodymų vykdymu.“

1.2.11. Pakeičiu 54.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

54.2. priimti gabenti pagal krovinio siuntėjo nustatytą svorį, išduodami netikrinant svorio. Vežėjui išduodant tokius krovinius, krovinio gavėjo prašymu važtaraštyje daroma žyma, patvirtinta vežėjo ir gavėjo parašais:“.

1.2.12. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Sutrikus krovinių gabenimui dėl kliūčių, kurias sukelia užšalęs vanduo, kritęs ar pakilęs vandens lygis ir kt., vežėjas privalo per 48 valandas, o gabenant greitai gendančius krovinius – per 24 valandas apie tai pranešti krovinio siuntėjui. Pranešime nurodoma vieta, kurioje yra krovinys, jo kiekis ir rūšis, važtaraščio numeris.“

1.2.13. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Sutrikus šaldomų ar greitai gendančių krovinių gabenimui, krovinio siuntėjas per 24 valandas nuo žinios gavimo momento privalo nurodyti vežėjui, kaip pasielgti su kroviniu. Jei siuntėjas per minėtą laiką nenurodo – vežėjas neatsako už galimą krovinio kokybės pakitimą.“

1.2.14. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Konteineriuose gali būti gabenami mažomis partijomis kroviniai be taros, pakuotėje arba paprastoje taroje, pagal numatytus atitinkamus standartus arba technines sąlygas.“

1.2.15. Pripažįstu netekusiu galios 105 punktą.

1.2.16. Pakeičiu 111 punktą ir jį išdėstau taip:

111. Gabenant gaminius iš gelžbetonio, krovinio siuntėjas ir gavėjas važtaraštyje parašais patvirtina, kad „Gaminiai pakrauti pagal technines sąlygas, dalyvaujant krovinio siuntėjui“.“

1.2.17. Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:

125. Atlikus krovos darbus, krovinio siuntėjas ir vežėjas važtaraštyje parašais patvirtina žymą: „Įrengimai pakrauti ir pritvirtinti pagal krovinio išdėstymo ir tvirtinimo laive schemą“.“

1.2.18. Pakeičiu 1251 punktą ir jį išdėstau taip:

1251. Pavojingieji kroviniai vežami Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo nustatytomis sąlygomis.“

1.2.19. Pripažįstu netekusiu galios 131.5 papunktį. 

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                        Marius Skuodis