IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2021 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2021 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gegužės 31 d. Nr. T-128   

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 2 punktu, Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 18 punktais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-206 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimo Nr. T-216 redakcija), 289 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2022-05-06 raštą Nr. SD-29 „Dėl pritarimo Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos metinei veiklos ataskaitai ir finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Pritarti Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2021 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2Patvirtinti Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos 2021 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

3Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Justas Rasikas

 

 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-128 

 

IGNALINOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS 2021 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ORGANIZACINĖ VEIKLA

 

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos (toliau – tarnyba) įsteigimo data – 1996 m. balandžio 25 d. (Ignalinos rajono valdybos 1996 m. balandžio 25 d. sprendimas Nr. 83 „Dėl Ignalinos rajono pedagoginės-psichologinės tarnybos nuostatų tvirtinimo“). Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2004 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-381 „Dėl Ignalinos rajono pedagoginės psichologinės tarnybos pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro nuostatų patvirtinimo“ įstaiga pavadinta Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-103 „Dėl Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatų patvirtinimo“ įstaiga pavadinta Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba.

Tarnyba dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos strateginiais dokumentais. Kvalifikacijos tobulinimas vyksta sistemiškai ir apima visą rajono pedagoginę bendruomenę, orientuotas į nuolatinį pedagoginio personalo kompetencijų stiprinimą, sprendžiant švietimui aktualius uždavinius.

Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus 2019 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. VK-3 sudaryta tarnybos veiklos išorinio vertinimo ekspertų grupė 2019 m. rugsėjo 19 d. atliko tarnybos veiklos išorinį vertinimą ir akreditaciją. 2019 m. gruodžio 4 d. švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Nr. V-1442 tarnyba akredituota 3 metams. Tarnyba sudaro sąlygas švietimo darbuotojams ir kitiems besimokantiems įgyti kompetencijas, tenkinant kvalifikacijos tobulinimo, savišvietos poreikius, teikia psichologinę, socialinę, specialiąją pedagoginę pagalbą ugdymo įstaigų bendruomenėms.

2021 metais iki balandžio 20 d. tarnybai vadovavo metodininkė, l. e. direktoriaus pareigas, Rima Kilkuvienė, o nuo balandžio 21 d. iki metų pabaigos – konkursą į Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos direktoriaus pareigas laimėjusi Marija Kirkienė (toliau – direktorius). 2021 m. tarnybos vadovai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose, tobulino vadovavimo, informacinių technologijų naudojimo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Taip pat dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuojamose konsultacijose apie Bendrųjų ugdymo programų atnaujinto ugdymo turinio aktualijas ir kompetencijų raidos ir vaiko raidos aprašų projektų pristatymuose. 

Metų pradžioje neigiamą įtaką tarnybos funkcijoms atlikti turėjo šalyje susidariusi pandeminė situacija. Karantino Lietuvos Respublikoje laikotarpiu, ribojant kontaktinę veiklą, sustojo mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) įvertinimo procedūros, nevyko atviros pamokos, suplanuoti seminarai ir kiti renginiai. Tačiau ir šiuo laikotarpiu tarnybos komanda stengėsi sėkmingai vykdyti savo užsibrėžtus tikslus. Nuo balandžio mėnesio pabaigos tarnyba vykdė visas veiklas kontaktiniu būdu.

Ataskaitiniu laikotarpiu pagrindinės tarnybos veiklos sritys – pedagogų ir kitų profesijų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, rajono mokytojų metodinės tarybos, rajono dalykų mokytojų metodinių būrelių veiklos koordinavimas ir priežiūra, pedagoginės psichologinės pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai teikimas. Tarnyba savo paslaugas teikė rajono gyventojams, ugdymo įstaigų bendruomenėms, kitoms tikslinėms grupėms ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų. Tarnyba buvo atvira ne tik vietos, bet ir kitų rajonų pedagogams.

 

2021 m. tarnybos veiklos prioritetai:

Pedagogų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų stiprinimas ir tobulinimas, siekiant individualios mokinio pažangos.

Pedagoginės psichologinės pagalbos prieinamumo ir kokybės gerinimas: vaiko psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas; pagalba vaikui, tėvams (globėjams), mokytojams, mokyklai; tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

Pagrindiniai tarnybos 2021 m. finansavimo šaltiniai: savivaldybės biudžeto lėšos, mokymo lėšos, spec. programų lėšos (pajamos iš veiklos).

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS PRISTATYMAS, RODIKLIAI IR TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba – savivaldybės biudžetinė įstaiga. Tarnyba vykdo veiklą adresu: Mokyklos g 9, LT-30119 Ignalina, tel. (8 386) 52 600; el. paštas irspt@ignet.lt, interneto svetainė http://www.irspt.lt, Ignalinos švietimo pagalbos tarnybos „Facebook“ paskyra.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

Tarnybos struktūra – linijinė. Direktorius tiesiogiai vadovauja visiems organizacijos darbuotojams, priima sprendimus ir vadovauja veiklai.

 

Direktorius

|

|                      |                        |                       |                           |                         |

Metodininkai         Psichologas         Logopedas         Specialieji           Raštvedys               Projektų

pedagogai                                administratorius

 

Tarnyba neturi gydytojo neurologo. Vadovaujantis pedagoginių psichologinių tarnybų darbo organizavimo tvarkos aprašu, sudaryta sutartis su VšĮ Ignalinos rajono ligonine dėl neurologo konsultacijų teikimo moksleiviams, siunčiamiems iš Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos. Vykdant Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ veiklas, tarnyboje paslaugas teikia du socialiniai pedagogai (0,25 ir 0,5 etato).

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI

 

2021 m. pradžioje tarnybos direktoriaus funkcijas atliko metodininkė Rima Kilkuvienė, o nuo 2021 m. balandžio 21 d. iki metų pabaigos – direktorė Marija Kirkienė. 2021 m. I ketvirtį tarnyboje dirbo 5 darbuotojai (3,5 etato), iš jų 4 pedagoginiai darbuotojai: psichologas (0,75 etato), specialusis pedagogas (0,5 etato), specialusis pedagogas-logopedas 0,5 etato), metodininkas (1 etatas) ir 1 nepedagoginis darbuotojas – buhalteris (0,75 etato). Vėliau tarnyboje dirbo dar trys darbuotojai: direktorius (1 etatas), raštvedys-metodininkas (0,5 etato) ir projektų administratorius (0,65 etato). Metų pabaigoje buvo panaikintas buhalterio etatas. Iš viso metų pabaigoje tarnyboje dirbo 7 darbuotojai, buvo užimti 5 etatai iš 6.

2021 metais visi tarnybos darbuotojai tobulino profesinius įgūdžius, įgijo naujų kompetencijų, svarbių jų darbo specifikai. Vienas darbuotojas per metus vidutiniškai kvalifikaciją kėlė daugiau kaip 5 dienas. Dažniausiai darbuotojai tobulinosi šiuose švietimo srities kvalifikaciniuose renginiuose: specialiosios pedagogikos ir psichologijos, lyderystės, virtualių aplinkų naudojimo ugdymo procese, viešųjų pirkimų ir kt.

Tarnyboje yra įrengtas kabinetas, kuriame yra kvalifikacijos tobulinimo renginių įgyvendinimui skirta kompiuterinė įranga, vaizdo ir garso aparatūra. Tačiau trūksta salės, reikalingos renginiams, kai dalyvių skaičius siekia 15 ir daugiau. 

Tarnyboje kompiuterizuotos visos darbo vietos. Veikia fiksuotojo ir mobiliojo telefoninio ryšio linija, interneto ryšys. Tarnyba naudojasi elektronine dokumentų valdymo sistema „Kontora“.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

I tikslas – užtikrinti kryptingą ir nuoseklų pedagogų kvalifikacijos tobulinimo(si) proceso organizavimą, tenkinti kitų suaugusiųjų gyvenimo karjerai būtinų kompetencijų tobulinimo ir mokymosi visą gyvenimą poreikius.

Ataskaitinio laikotarpio veiklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonių kiekybinė išraiška atskleidžia 2021 metų tarnybos vykdytos praktinės veiklos apimtis, rezultatus ir kitas charakteristikas. 

1 uždavinys. Vykdyti tarnybos pedagogų veiklos planavimą, įsivertinimą ir atskaitingumą.

Tarnyba vadovaujasi Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatais, patvirtintais Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-103 „Dėl Ignalinos rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centro pavadinimo pakeitimo ir Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos nuostatų patvirtinimo“. Institucijos nuostatuose tikslai ir uždaviniai suformuluoti remiantis strateginiais švietimo sistemos dokumentais, steigėjo ir pačios institucijos veiklos tikslais ir uždaviniais. Tarnybos veiklą reglamentuoja ir vidaus darbo tvarkos taisyklės, darbuotojų pareigybių aprašai. Darbuotojai su šiais dokumentais yra susipažinę ir jais vadovaujasi.

Tarnyba rengia įvairiems laikotarpiams skirtus veiklos planus: strateginį, metinį veiklos ir kiekvieno mėnesio. 

Rajono mokytojų dalykų metodiniai būreliai rengia savo metinius veiklos planus. Taip sužinomas metodinių užsiėmimų susirinkimų poreikis, aktualios užsiėmimų temos. Į visa tai atsižvelgiama planuojant metines ir kiekvieno mėnesio veiklas, kad būtų įgyvendinti ir patenkinti metodinių būrelių narių lūkesčiai. Kiekvienas metodinis būrelis mokslo metų pabaigoje įsivertina savo veiklą.

2021 m. didelis dėmesys buvo skiriamas pasidalijimui įgytomis patirtimis per nuotolinį mokymą, laiko vadybai pamokoje, mokyklų veiklos įsivertinimui ir tobulinimui, socialinės ir emocinės savijautos gerinimui. Įvykę seminarai buvo organizuoti kryptingai, atsižvelgiant į ugdymo įstaigų poreikius ir aptariant mokyklų stipriąsias ir tobulintinas veiklas. Taip pat nuolat vyko mokymasis ir dalijimasis patirtimi pagal principą „kolega – kolegai“.

2021 m. parengtos įvairaus pobūdžio veiklos ataskaitos: pedagoginių darbuotojų veiklos, pagalbos specialistų ataskaitos Nacionalinei švietimo agentūrai; vykdytų projektų ataskaitos; ataskaitos apie turimą kompiuterių skaičių ir kt. Visos ataskaitos yra ne tik kaip atsiskaitomasis įrankis, bet naudingos pačiai tarnybai, nes padeda atliekant veiklos savianalizę ir leidžia identifikuoti veiklos stiprybes, problemas, informacija naudinga planuojant tarnybos veiklą.

2 uždavinys. Teikti švietimo pagalbą mokyklų bendruomenėms skatinant asmeninę mokytojo ir mokinio ūgtį.

Tarnyba siekė tenkinti Ignalinos rajono švietimo bendruomenės narių (pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų) kvalifikacijos tobulinimo ir (ar) saviugdos poreikius. Tarnyboje yra parengtas Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos programų, skirtų mokyklų vadovų, pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimui, rengimo, akreditavimo ir vykdymo tvarkos aprašas, patvirtintas direktoriaus 2020 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. V-9.

Tarnyba skatino savivaldybės pedagogų dalyvavimą mokymesi visą gyvenimą siūlydama aktualias ir patrauklias bendrųjų, profesinių ir kt. kompetencijų ugdymo paslaugas. Tarnyba organizavo įvairių formų renginius (seminarus, kursus, metodines ir edukacines išvykas, paskaitas ir kt.) įvairių tikslinių grupių pedagogams: ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo dalykų mokytojams, mokyklų vadovams, neformaliojo švietimo mokytojams, mokyklų komandoms ir kt.). Renginių tematika įvairi: pedagoginės sistemos, mokyklos, švietimo sistemos (ugdymo turinio atnaujinimo, įtraukiojo ugdymo) ir kitų sričių aktualijos.

Seminarai organizuojami atsižvelgiant į pedagogų poreikius: didžioji seminarų dalis – gimnazijų, progimnazijos dalykų mokytojams, mokyklų bendruomenių komandoms, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams. Seminarai vyko švietimo pagalbos specialistams, neformaliojo ugdymo pedagogams, socialiniams darbuotojams, specialistams, atsakingiems už viešuosius pirkimus.

Kvalifikacijos tobulinimo renginius vedė mokytojai praktikai, aukštųjų mokyklų dėstytojai, kitų valstybės institucijų darbuotojai, psichologai, jungtinės lektorių grupės. Buvo dirbama su įvairiomis klientų grupėmis. 2021 m. daugiausia seminarų vyko nuotoliniu būdu. Dėl lektoriaus ligos neįvyko 3 seminarai mokyklų bendruomenėms ir buvo perkelti į 2022 m. sausio mėnesį. 

Nemažai dėmesio skirta mokyklų bendruomenėms, komandoms. Su kvalifikacijos tobulinimo programų rengėjais, klausytojais ir lektoriais buvo derinama renginių tematika, data, trukmė, apmokėjimas.

Kvalifikacijos tobulinimo renginiai vyko įvairiu laiku (atsižvelgiama į lektorių ir dalyvių pageidavimus bei galimybes), dažniausiai po pamokų, kad mokyklose kuo mažiau nukentėtų ugdymo procesas, dalis seminarų buvo organizuoti mokinių atostogų metu. Renginių metu mokytojai dalijosi savo patirtimi, pačių sukurtomis metodinėmis priemonėmis.

Parengtos ir akredituotos keturios 40 valandų ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Virtualių aplinkų panaudojimas šiuolaikinėse pamokose“, „Streso valdymas pedagogo darbe“, „Laiko vadyba pamokoje“ ir „Mobilumo LINK per IT priemones ir programas“.

Seminarai, kursai, paskaitos ir kiti renginiai pedagoginiams darbuotojams organizuoti per 2019 m., 2020 m., 2021 m:

 

 

Renginių skaičius 2019 m., 2020 m. ir 2021 m.:

Renginiai

Renginių skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

2019

m.

2020m.

2021m.

2019

m.

2020 m.

2021m.

2019

m.

2020 m.

2021m.

Seminarai

34

21

13

230

180

156

757

410

294

Kursai

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Paskaitos

7

8

12

18

18

23

159

181

122

Kiti renginiai. Iš jų:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- edukacinės išvykos

3

4

4

28

36

32

43

51

49

- tęstiniai mokymai

-

2

2

-

20

80

-

29

24

- parodos

-

1

-

-

-

-

-

206

-

Iš viso:

44

36

31

276

254

291

959

848

489

 

 

 

Seminarų dalyvių tikslinės grupės:

Tikslinės grupės

Seminarų

skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

Priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo mokytojai

2

14

46

Pagrindinių ir vidurinių mokyklų dalykų mokytojai

5

64

120

Mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai

1

8

11

Specialiojo ugdymo pedagogai, socialiniai pedagogai

1

40

15

Profesinio rengimo mokytojai

 

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo mokytojai

1

8

20

Mokyklų bendruomenės, komandos

 

 

 

Socialiniai pedagogai, socialiniai darbuotojai

2

16

67

Viešųjų pirkimų specialistai

1

6

15

Iš viso:

13

156

294

 

 

 

Seminarų, kursų, paskaitų ir kitų renginių lektoriai:

Renginių lektoriai              

Seminarų skaičius

Kursų skaičius

Paskaitų skaičius

Institucijos darbuotojai

1

-

1

Mokytojai praktikai

6

-

9

Aukštųjų mokyklų ir mokslo institucijų mokslininkai, dėstytojai

2

-

-

Jungtinė lektorių grupė

1

-

1

Psichologai

2

-

1

Kita

1

-

-

 

2021 m. rajono pedagogai dalyvavo projekto „Prisijungusi Lietuva: efektyvi, saugi ir atsakinga Lietuvos skaitmeninė bendruomenė“ skaitmeninio raštingumo mokymuose, nemokamuose finansinio raštingumo mokymuose.

2021 m. II pusmetį buvo parengta ir pateikta projekto Erasmus+ paraiška „Imigrantų integravimas ir socializacija švietime“ ir gautas Europos Sąjungos finansavimas projektui įgyvendinti.

Socialiniai pedagogai įgyvendino Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos „Geros savijautos“ autorines programas „Bičiulystė – ryšys per bites“ ir „Vesk vaiką į sėkmę“.

Per 2021 metus vyko 13 seminarų (294 dalyviai), organizuotas virtualus rajoninis 5 klasių mokinių anglų kalbos konkursas „KIDS ARE SMART“, rajono pradinių klasių mokytojų parengtas ir pristatytas projektas „Skaitau ir augu“.

2021 m. kovo mėn. virtualaus susitikimo metu su apskrities švietimo pagalbos tarnybomis buvo sutarta bendrai organizuoti bendrųjų kompetencijų ugdymo mokymus rajonų švietimo įstaigų bendruomenėms. Ilgalaikiuose mokymuose dalyvavo  pedagogai iš Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos, Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos ir Ignalinos r. Didžiasalio „Ryto“ gimnazijos Dūkšto skyriaus.

Planuojant ir organizuojant seminarus, buvo atsižvelgta į rajono ir tarnybos švietimo prioritetus, didelis dėmesys skirtas pamokos kokybei, individualiai mokinių pažangai, siekiant mokinių geresnių mokymosi rezultatų, socialinių ir emocinių kompetencijų, skaitmeninio raštingumo kompetencijos stiprinimo.

3 uždavinys. Vystyti ir plėtoti pedagogų metodinę veiklą bei gerosios patirties sklaidą, siekiant individualios mokinių pasiekimų pažangos. Skatinti mokytojų ir kitų suaugusiųjų kūrybiškumą, saviraišką ir savišvietą.

Pagrindiniai įstaigos metodinės veiklos uždaviniai yra pedagoginių ir metodinių naujovių skleidimas bei gerosios patirties sklaida.

Tarnyba 2021 metais kuravo 15 metodinių būrelių. Per metus įvyko 55 metodiniai užsiėmimai, kurių metu perskaitytas 31 pranešimas ir paskaitos, nagrinėti aktualūs metodinės veiklos klausimai, dalytasi gerąja darbo patirtimi, rengtos konsultacijos apie ugdymo turinio atnaujinimo naujoves, inovacijų taikymą ugdant mokinių kompetencijas, skatinant jų motyvaciją ir vertinant pasiekimus; vyko atnaujintų BUP projektų, kompetencijų ir vaiko raidos aprašų nagrinėjimas ir aptarimas, vesti teoriniai ir praktiniai užsiėmimai. Per metus įvyko 20 atvirų pamokų, didžioji dalis nuotoliniu būdu per „Zoom“,Google Meet“ platformas. Pamokų aptarimo metu išryškėjo nuomonė, kad tokios pamokos yra prasminga ir visiems naudinga veikla: dalijamasi gerąja darbo patirtimi, išgirstama draugiškų patarimų, semiamasi patirties iš kolegų. Tai galimybė augti, tobulėti ir patirtimi dalytis su kitais. Stebėtojai gyrė kolegų puikiai suformuluotus pamokų uždavinius ir refleksijas, šiltą mokinių ir mokytojų bendravimą.

Rajono metodiniai būreliai vienijo visus rajono pedagogus. Kiekvieno dalyko rajono metodiniam būreliui vadovavo to dalyko mokytojas. Buvo išrinkta rajono mokytojų metodinė taryba, kuri kartu su tarnybos darbuotojais, Švietimo ir kultūros skyriaus specialistais nustatė mokytojų metodinės veiklos kryptis rajone, telkė mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti, inicijavo mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, iškeltų prioritetų įgyvendinimą ir kt. Institucijoje gerąją patirtį skleidė įvairių sričių mokytojai praktikai, mokyklų vadovai. Organizuodama keitimosi gerąja patirtimi procesą, tarnyba ieškojo ir norinčiųjų pasidalyti gerąja patirtimi, ir norinčiųjų sužinoti apie kitų patirtį. Institucijoje vyko įvairių formų keitimosi gerąja patirtimi renginiai, buvo ieškoma naujų formų. Daugiausia buvo dalijamasi gerąja darbo patirtimi rajono dalykų mokytojų metodinių būrelių užsiėmimų metu. 2021 m. metodinių būrelių metu buvo aptariamos ugdymo turinio atnaujinimo aktualijos, nuotolinio mokymo(si) patirtys, skleidžiama geroji patirtis.

Vykdant gerosios patirties sklaidą, tarnyboje buvo nuolat atnaujinamas edukacinės patirties bankas popierinėje laikmenoje: įrašyti duomenys iš metodinių darbo kortelių ir paskelbti interneto svetainėje. Edukacinės patirties bankas kaupiamas ir elektroninėje laikmenoje. Tarnyba tyrė keitimosi gerąja patirtimi kokybę. Keitimosi gerąja patirtimi kokybė buvo tiriama organizuojant dalyvių apklausą arba neformaliuoju būdu, kalbantis / diskutuojant po įvykusio gerosios patirties renginio.

Apie gerosios patirties sklaidą Ignalinos rajono savivaldybės pedagogai buvo informuojami tarnybos mėnesio veiklos plane, kuris skelbiamas interneto svetainėje www.irspt.lt/renginiai ir išsiunčiamas ugdymo įstaigoms elektroniniu paštu.        

Keitimosi gerąja patirtimi renginių ir dalyvių skaičius pagal formas per ataskaitinį laikotarpį:

Formos

Renginių skaičius

Dalyvių skaičius

2020 m.

2021 m.

2020 m.

2021 m.

Gerosios patirties seminarai  

8

5

142

80

Atviros pamokos

2

20

15

159

Apskriti stalai, diskusijos

1

-

15

-

Gerosios patirties leidiniai

-

-

-

-

Straipsniai

2

3

-

-

Atviros veiklos

-

-

-

-

Metodinės išvykos

4

4

40

49

Kita (paskaitos)

8

12

181

196

Dalykų metodinių būrelių užsiėmimai

51

55

346

440

 

4 uždavinys. Vykdyti pedagogų informavimą ir konsultavimą.

Tarnyba teikė informacinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams), mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokiniams / vaikams. Asmenys buvo konsultuojami dviem pagrindinėmis kryptimis – švietimo pagalbos ir švietimo paslaugų (kvalifikacijos tobulinimo, metodinės veiklos) klausimais.

Tarnyba atliepė klientų poreikius ir pageidavimus dėl konsultavimo – teikė konsultacijas dėl klientams aktualių specifinių veiklos sričių (vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo(si) klausimais), buvo konsultuojami mokyklų vadovai, mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) vaikai, mokiniai). Iš konsultantų buvo reikalaujama, kad jie mokėtų aptikti probleminės situacijos priežastis, aktyviai dalyvautų sprendžiant problemą, gebėtų įgalinti konsultuojamą asmenį ar organizaciją savarankiškai spręsti savo problemą. Klientus konsultavo aukštos kvalifikacijos psichologas, turintis I kvalifikacinę kategoriją, specialieji pedagogai, turintys specialiojo pedagogo metodininko kvalifikacinę kategoriją, logopedas, turintis logopedo metodininko kvalifikacinę kategoriją, kiti tarnybos darbuotojai. Konsultacijas vedė taip pat ir savivaldybės specialistai, mokytojai praktikai, mokyklų vadovai. Konsultacijos buvo organizuojamos pagal klientų poreikius, patogiu jiems laiku ar šalims susitarus. Konsultuojama įvairiais būdais: tiesiogiai, telefonu, el. paštu ar nuotoliniu būdu per įvairias platformas. Tarnybos specialistų kontaktinė informacija yra skelbiama tarnybos svetainėje. Stiprioji konsultavimo pusė ta, kad konsultantai moka aptikti probleminės situacijos priežastis ir geba patys aktyviai dalyvauti sprendžiant problemą. Tarnyboje fiksuojama konsultacijų apskaita.

Metodinių ir (ar) informacinių konsultacijų gavėjai ir konsultacijų skaičius.

Konsultacijų gavėjai:

Konsultacijų skaičius:

 

Mokiniai

78

Mokytojai

11

Mokyklos administracijos atstovai

10

Švietimo pagalbos specialistai

84

Tėvai ar įstatyminiai vaiko atstovai

205

Savivaldybės administracijos atstovai

4

Socialiniai partneriai

20

Kiti gavėjai

9

Bendras konsultacijų skaičius

421

 

 

5 uždavinys. Skatinti tarnybos darbuotojus tobulinti savo kvalifikaciją ir kurti teigiamą tarnybos įvaizdį. Skatinti kūrybiškumą, saviraišką ir savišvietą.

Visi tarnybos darbuotojai daugiau negu 5 dienas kėlė savo kvalifikaciją, dalyvavo rajono mokytojų metodinės tarybos posėdžiuose, rajono metodinių būrelių užsiėmimuose, kuriuose pateikė aktualią informaciją, vykdė respublikinių seminarų sklaidą.

2021 m. gruodžio mėn. tarnybos vadovas aptarė su darbuotojais jų veiklą, buvo išsiaiškinti darbuotojų mokymosi poreikiai. Kvalifikacijos tobulinimas planuojamas, koordinuojamas ir visapusiškai skatinamas.

Prireikus buvo naudojamasi įvairiomis nuotolinio bendravimo platformomis, pvz., „Zoom“, „Teams“ ir kt.

Kompiuterinį raštingumą įvaldė visi darbuotojai. Dalis darbuotojų baigė ECDL kursus. Darbuotojai buvo skatinami dalytis gerąja darbo patirtimi su tarnybos klientais, kolegomis iš kitų švietimo centrų, švietimo pagalbos tarnybų. Visi darbuotojai ir vadovas formavo savo kompetencijos aplankus.

Tarnyba turi interneto svetainę. Tarnybos įvaizdį formuoja ir Ignalinos rajono mokytojų metodinė taryba, kuri savo veiklą pradėjo 2006 m. spalio 17 d. Tarnyba rūpinasi įvaizdžio kūrimu, savo paslaugas reklamuoja interneto svetainėje www.irspt.lt. 2021 m. sukurtas tarnybos logotipas, „Facebook“ paskyra, įsigyta tarnybos veiklą reprezentuojančių suvenyrų.

 

II tikslas – didinti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir bendravimo problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą, bendravimo įgūdžius.

1 uždavinys. Vertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus ir sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą, pasiūlyti ugdymo formą, metodus, prireikus rekomenduoti teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę specialiąją pagalbą.

Rajone specialusis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Vyriausybės nutarimais, kitais teisiniais aktais, reglamentuojančiais specialųjį ugdymą. To buvo siekiama per komandinį darbą, bendradarbiaujant su ugdymo įstaigų Vaiko gerovės komisijomis, mokytojais, auklėtojais, tėvais ir globėjais (rūpintojais).

Svarbiausia veikla įgyvendinant uždavinį – pedagoginės psichologinės pagalbos teikimas: vaiko psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas; pagalba vaikui, tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, mokyklai, kaip jas išspręsti; tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

Siekiant tobulinti mokytojų, pagalbos specialistų kompetencijas darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, buvo glaudžiai bendradarbiaujama su bendrojo ugdymo mokyklomis, išanalizuoti naujausi duomenys apie ugdymo(si) problemų turinčius vaikus ir tų problemų sprendimo būdai.

Mokytojai konsultuoti pritaikytų ir individualizuotų programų rengimo ir jų pritaikymo ugdymo procese klausimais, tarnybos pedagoginio psichologinio skyriaus specialistai teikė pedagoginę psichologinę pagalbą visiems besikreipiantiems klientams.

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas, kai buvo skirtas specialusis ugdymasis ir rekomenduota švietimo pagalba:

Bendrojo ugdymo programa

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas ir specialiojo ugdymosi ir švietimo pagalbos skyrimas

Mokiniai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programas

15

Mokiniai, ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą

2

Mokiniai, ugdomi pagal pradinio ugdymo programą

41

Mokiniai, ugdomi pagal pagrindinio ugdymo programą

42

Mokiniai, ugdomi pagal vidurinio ugdymo programą

18

 

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas, kai buvo rekomenduota tik švietimo pagalba.

Bendrojo ugdymo programa

Švietimo pagalbos rekomendavimas

Mokiniai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programas

2

Mokiniai, ugdomi pagal priešmokyklinio ugdymo programą

1

Mokiniai, ugdomi pagal pradinio ugdymo programą

3

Mokiniai, ugdomi pagal pagrindinio ugdymo programą

0

Mokiniai, ugdomi pagal vidurinio ugdymo programą

0

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų pritaikymas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

Parengtų pažymų skaičius dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

Parengtų pažymų skaičius dėl brandos egzaminų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

10

12

 

Specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos nutraukimas.

Specialusis ugdymas ir (ar) švietimo pagalba nutraukiama PPT vadovo sprendimu

1

Specialusis ugdymas ir (ar) švietimo pagalba nutraukiama atsisakius tėvams ar įstatyminiams vaiko atstovams

1

 

Vaiko gerovės komisijos skirtos švietimo pagalbos gavėjų sąrašų suderinimas.

Mokinių, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, sąrašų suderinimas

120

 

2 uždavinys. Konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos ir jų sprendimo klausimais, mokinius – jų polinkių ir gabumų klausimais.

Švietimo pagalbos prieinamumas.

Bendras ugdomų vaikų ir mokinių skaičius savivaldybėje

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius savivaldybėje

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems teikiama visa PPT rekomenduota ir (ar) suderinta švietimo pagalba skaičius

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems PPT rekomenduota švietimo pagalba teikiama iš dalies (bent vieno pagalbos specialisto) skaičius

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, kuriems PPT rekomenduota švietimo pagalba neteikiama, skaičius

1427

184

55

129

0

 

 

Suteikta konsultacijų:

Individualios psichologinės pagalbos – psichologo konsultavimo teikimas: pagalbos gavėjų ir konsultacijų skaičius.

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų skaičius

Psichologas

69

94

3

3

Iš viso

69

94

3

3

 

 

Individualios specialiosios pedagoginės  pagalbos – specialiojo pedagogo, logopedo, teikimas: pagalbos teikėjai, pagalbos gavėjų skaičius, konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius.

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų ir (ar) pratybų skaičius

Specialusis pedagogas

13

52

-

-

Logopedas

24

24

-

-

Iš viso

37

76

-

-

 

 

Individualios socialinės pedagoginės – socialinio pedagogo pagalbos teikimas: pagalbos gavėjų skaičius, konsultacijų skaičius.

PPT specialisto pareigybės pavadinimas

PPT

Mokykloje

Mokinių (pagalbos gavėjų) skaičius

Konsultacijų skaičius

Mokinių skaičius

Konsultacijų skaičius

Socialinis pedagogas

54

224

-

-

Iš viso

54

224

-

-

 

Grupinės pagalbos teikimas: pagalbos teikėjai, grupinių konsultacijų (veiklų), valandų, dalyvių skaičius.

PPT specialisto pareigybės pavadinimas:

Grupinių konsultacijų (veiklų) skaičius

Valandų skaičius

Dalyvių skaičius

Psichologas

1

1

9

Socialinis pedagogas

69

93

28

Iš viso

70

94

37

 

3 uždavinys. Teikti metodinę pagalbą mokyklų vaiko gerovės komisijoms, mokytojams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves.

PPT metodinės, tiriamosios, prevencinės, švietėjiškos, kitos PPT veiklos: vykdytų veiklų ir (ar) priemonių pavadinimas (-ai) ir skaičius bei veiklose ir (ar) priemonėse dalyvavusių asmenų skaičius.

Veiklos sritis

Veiklos ir (ar) priemonės pavadinimas

Veiklų ir (ar) priemonių skaičius

Dalyvių skaičius

Metodinė veikla

Dalyvavimas metodinių būrelių veikloje

 

Dalyvavimas atviruose logopediniuose užsiėmimuose

 

Dalyvavimas fokusuotos grupės Ignalinos r. diskusijoje dėl pagalbos priklausomybę turintiems asmenims savivaldybėje teikimo

8

 

 

 

4

 

 

 

 

1

56

 

 

 

36

 

 

 

 

9

Švietėjiška veikla

Pranešimas

 

Paskaita

 

Dalyvavimas rajono mokytojų, socialinių pedagogų susirinkimuose dėl darbo būdų su turinčiais SUP mokiniais

1

 

2

 

 

 

 

 

 

 

2

8

 

10–18

 

 

 

 

 

 

 

15

Kitos veiklos

Dalyvavimas rajono tarpinstitucinio koordinatoriaus rengtuose posėdžiuose

 

Profesinio orientavimo koordinavimo grupės pasitarimas

 

Atvejų vadybos posėdžiai

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

2

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

4

Iš viso

-

22

171

 

Stipriosios tarnybos veiklos pusės:

· Veiksmingas, nuoseklus bendradarbiavimas su Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriumi, ugdymo įstaigomis, socialiniais partneriais, išsikeliant kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikiant kompleksines paslaugas ir tenkinant pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikius.

· Nuoseklus, kryptingas, į pedagogų bendruomenės narių poreikius nukreiptas kvalifikacijos tobulinimo renginių planavimas ir organizavimas.

· Efektyvi ir kryptinga gerosios patirties sklaida (atviros pamokos / veiklos ir jų aptarimai), orientuota į pamokos kokybę, siekiant individualios mokinio pažangos.

· Lanksčiai prisitaikyta prie karantino sąlygų, veikla organizuota tiek nuotoliniu, tiek kontaktiniu būdu.

· Nepaisant atsiradusių apribojimų dėl karantino ir ekstremalios situacijos, buvo įvykdytos visos planuotos veiklos ir atlikti vertinimai dėl specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymo.

Silpnosios tarnybos veiklos pusės:

· Patalpų trūkumas organizuojant mokymus didesnėms nei 15 asmenų grupėms.

· Tęstinio mokymosi ne mažiau kaip 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programų rengimas ir vykdymas.

· Dėl finansinių išteklių stokos nepakankamai išnaudotos IKT galimybės tarnybos veiklos tobulinimui.

Tarnybos veiklos tobulinimo galimybės:

· Didinti kvalifikacijos tobulinimo programų, orientuotų į tęstinį kompetencijų ugdymą, pasiūlą pedagogams.

· Derinant su steigėju, ieškoti galimybių informacinių ir komunikacinių technologijų įsigijimui, tarnybos technikos atnaujinimui.

· Modernių technologijų kūrimas ir taikymas keičia įprastus kvalifikacijos tobulinimo būdus.

· Įvairesnių darbo formų paieškos.

· Psichologo, specialiojo pedagogo specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymui naudojamų vertinimo testų atnaujinimas.

 

III SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA

 

Tarnybos finansavimas 2021 metais:

Eil. Nr.

LĖŠŲ ŠALTINIS

Eur

 

PAJAMOS

 

1.

Valstybės lėšos (mokymo lėšos)

28300

 

2.

Savivaldybės biudžeto lėšos

56573,60

 

3.

Finansavimas iš kitų šaltinių

81,83

Iš viso

84955,43

 

PANAUDOTA

 

1.

Darbo užmokestis (savivaldybės biudžeto lėšos)

51666,36

 

2.

Valstybinis socialinis draudimas (savivaldybės biudžeto lėšos)

810,42

 

3.

Darbo užmokestis (mokymo lėšos)

27800,00

 

4.

Valstybinis socialinis draudimas (valstybės biudžeto lėšos)

400,00

 

5.

Medikamentų ir medicininių paslaugų įsigijimo išlaidos

38,22

 

6.

Ryšių paslaugos

620,73

 

7.

Komandiruočių išlaidos

46,40

 

8.

Informacinių technologijų prekės ir paslaugos

374,98

 

9.

Kvalifikacijos kėlimas

678,72

 

10.

Darbdavių socialinė parama pinigais

1817,38

 

11.

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (savivaldybės biudžeto lėšos)

1258,09

 

12.

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (spec. lėšos)

2093,60

 

Iš viso

87604,90

 

 

_________________