Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. birželio 25 D. SPRENDIMO NR. T1-66 „DĖL Antikorupcijos KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gegužės 24 d. Nr. T1-106
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, 22 straipsnio 2 dalimi, 24 straipsniu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Antikorupcijos komisijos nuostatus, patvirtintus Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-66 „Dėl Antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatyti, kad šis sprendimas:
2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt;
Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-66
(Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2023 m. gegužės 24 d. sprendimo Nr. T1-106 redakcija)
ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOstatai
I SKYRIUS
BendroSIOS NUOSTATOS
1. Antikorupcijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Pasvalio rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos (toliau – Komisija) tikslus, funkcijas, teises, darbo tvarką ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Įstatymas), Pasvalio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
3. Komisijos tikslas – vykdyti Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) korupcijos prevencijos politiką, plėtoti prevencijos priemonių sistemą, skatinti Savivaldybės bendradarbiavimą su visuomene, žiniasklaida, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais asmenimis korupcijos prevencijos srityje, dalyvauti atliekant teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.
II SKYRIUS
Komisijos funkcijos
6. Komisija atlieka šias funkcijas:
6.1. Reglamento nustatyta tvarka Savivaldybės tarybos ar Savivaldybės mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;
6.2. dalyvauja rengiant Savivaldybės korupcijos prevencijos veiksmų planą ir teikia išvadas Savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybai dėl šio veiksmų plano ir jo įgyvendinimo;
6.3. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;
6.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones Savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;
6.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė (toliau – Savivaldybės įstaigos), ir Savivaldybės valdomų įmonių (tolia – Savivaldybės įmonės) atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Savivaldybės merą, Savivaldybės tarybą, kompetentingas institucijas ar įstaigas;
III SKYRIUS
KOMISIJOS TEISĖS
7. Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
7.1. svarstyti ir teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui dėl korupcijos prevencijos prioritetų;
7.2. dalyvauti atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų antikorupcinį vertinimą, kai:
7.2.1. yra gautas skundas su argumentuotais faktais ir informacija, jog parengtas teisės akto projektas galimai turi korupcijos apraiškų;
7.2.2. yra Savivaldybės tarybos nario (narių grupės) siūlymas atlikti papildomą rengiamo ar parengto teisės akto antikorupcinį vertinimą;
7.3. gauti Komisijos tyrimams reikalingą informaciją iš Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės įstaigų, įmonių, organizacijų susipažinti su informacijai patikrinti ar pavedimui įvykdyti reikalingais dokumentais;
7.4. išklausyti Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi teisės aktai, reglamentuojantys korupcijos prevenciją, ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;
7.5. kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės merą, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų, įmonių bei organizacijų vadovus ir darbuotojus;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Komisija klausimus nagrinėja Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero pavedimu ar pagal sudarytą Komisijos darbo planą. Taip pat klausimas gali būti pradėtas nagrinėti Savivaldybės tarybos nario arba Komisijos nario iniciatyva pagal asmenų, pareigūnų pateiktą informaciją.
9. Komisijos posėdis šaukiamas Komisijos pirmininko iniciatyva, taip pat ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių siūlymu.
11. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu Įstatymo bei mutatis mutandis, taikant Reglamente nustatytas taisykles. Nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Įstatyme bei Reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Įstatyme nustatytas Komisijos nario teises.
12. Jei Komisija nenusprendžia kitaip, Komisijos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas, vykdoma tiesioginė posėdžio transliacija.
13. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolas ar informacinė pažyma Komisijos atsakingojo sekretoriaus surašomi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Protokole nurodoma: posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, trumpa svarstymo eiga, sprendimai, Komisijos narių atskiroji nuomonė.
14. Posėdžio protokolus ir Komisijos sprendimus pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos atsakingasis sekretorius. Protokolai ir kiti su Komisijos veikla susiję dokumentai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
16. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.
17. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje. Tokia nuomonė balsavimu nelaikoma.
18. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas arba Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos narys.
19. Komisijos pirmininkas:
20. Komisijos pirmininkui dėl pateisinamų ir svarbių priežasčių negalint vykdyti savo pareigų, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas.
21. Komisijos narys turi teisę:
22. Komisijos narys privalo:
22.1. vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;
22.2. laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kuri sudaro tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;
22.3. kol Komisija priims sprendimus dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui;
22.4. dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys negali atvykti į Komisijos posėdį, jis apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
23. Už Komisijos priimtų sprendimų objektyvumą ir teisingumą, konfidencialios informacijos paskleidimą Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
24. Komisijos sprendimus gavusios Savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės bei organizacijos privalo juos apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus informuoti Komisiją per vieną mėnesį ar per kitą Komisijos nurodytą laiką.
25. Informaciją apie Komisijos veiklą, priimtus sprendimus teikia Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas arba kitas įgaliotas Komisijos narys.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS