LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl ŠIAULIŲ DRAMOS teatro pavadinimo PAKEITIMO ir nuostatų patvirtinimo
2014 m. spalio 6 d. Nr. ĮV-707
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsniu ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi:
1. P a k e i č i u biudžetinės įstaigos „Šiaulių dramos teatras“ pavadinimą į „Valstybinis Šiaulių dramos teatras“.
3. P a v e d u Valstybinio Šiaulių dramos teatro vadovui Antanui Venckui:
3.1. iki 2014 m. lapkričio 1 d. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio nustatyta tvarka pranešti viešai vieną kartą arba pranešti visiems Valstybinio Šiaulių dramos teatro kreditoriams raštu apie pavadinimo pakeitimą;
4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. gegužės 23 d. įsakymą Nr. ĮV-375 „Dėl Šiaulių dramos teatro nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-707
VALSTYBINIO ŠIAULIŲ dramos TEATRO NUOSTATAI
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinis Šiaulių dramos teatras (toliau vadinama – Teatras) yra biudžetinė įstaiga, kurios paskirtis yra organizuoti profesionalaus scenos meno (spektaklių ir (ar) kitų literatūros, meno programų) kūrimą ir jų viešą atlikimą. Pagal scenos meno rūšį Teatras yra dramos teatras.
2. Teatro savininkas yra valstybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau vadinama – Kultūros ministerija).
3. Teatras yra viešasis juridinis asmuo, turintis nuostatus, antspaudą su savo pavadinimu, sąskaitas banke.
4. Teatras turi interneto svetainę www.sdt.lt, kurioje nurodomas Teatro pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas bei registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie Teatrą.
5. Teatro vieši pranešimai, kita teisės aktuose nurodyta informacija, susijusi su Teatro veikla, skelbiama Teatro interneto svetainėje. Teisės aktų numatytais atvejais informacija gali būti skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
6. Teatro veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
KULTŪROS MINISTERIJOS KOMPETENCIJA
8. Kultūros ministerija:
8.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
III SKYRIUS
TEATRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
10. Teatro veiklos tikslai:
10.1. puoselėti, kurti ir skleisti profesionalaus scenos meno tradicijas, pristatyti visuomenei šiuolaikinio dramos teatro laimėjimus, kūrybiškai perteikti pasaulio scenos meno kultūros vertybes;
10.2. sudaryti sąlygas talentingiems jauniems ir pripažintiems Lietuvos ir pasaulio meno kūrėjams, kūrybiniams darbuotojams, atlikėjams pristatyti savo kūrybą Teatro meno programose;
10.3. užtikrinti visavertę šalies meninės kultūros sklaidą šalyje ir užsienyje, formuoti šalies meninės kultūros įvaizdį, pristatant užsienio šalyse nacionalinės kultūros laimėjimus;
11. Teatras, įgyvendindamas tikslus, atlieka šias funkcijas:
11.2. organizuoja užsienio scenos meno pristatymą visuomenei, organizuoja įvairius meno ir kultūros renginius (koncertus, festivalius, konkursus, kitų menų programas, projektus ir pan.);
11.5. dalyvauja šalies ir tarptautiniuose renginiuose, programose, atstovaudamas ir pristatydamas šalies teatro meno kultūrą;
IV SKYRIUS
TEATRO TEISĖS IR PAREIGOS
12. Teatras, atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:
12.1. pasirinkti kūrybinės veiklos kryptį, kūrybinius darbuotojus, atlikėjus, autorius ir repertuarą, atitinkantį jos veiklos tikslus;
12.2. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė ar Europos Sąjungos teisės aktai;
12.6. leisti bei platinti mokamus ir nemokamus informacinius leidinius, garso, vaizdo įrašus, susijusius su Teatro veikla;
12.7. gaminti dekoracijas, kostiumus ir kitą rekvizitą, reikalingą spektaklių ir kitų meno programų sceniniam įgyvendinimui;
12.9. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti autorių turtines teises į kūrinius, užsakyti kūrinius ir juos viešai atlikti;
13. Teatras, įgyvendindamas savo tikslus, privalo:
13.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis apie šio registro objektus;
13.5. teikti Kultūros ministerijai ir kitoms teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ir finansines ataskaitas;
13.6. teikti Kultūros ministerijai tvirtinti Teatro perspektyvinės ir sezoninės kūrybinės veiklos programas;
13.7. naudoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunamas lėšas tik šiuose nuostatuose nurodytiems tikslams įgyvendinti;
V SKYRIUS
TEATRO DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Teatrui vadovauja Teatro vadovas, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia kultūros ministras. Teatro vadovas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.
16. Teatro veikla organizuojama remiantis kultūros ministro patvirtintomis sezoninėmis ir perspektyvinėmis kūrybinės veiklos programomis bei metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.
17. Teatro vadovas tvirtina Teatro administracijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas Kultūros ministerijos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
18. Teatro vadovo ir darbuotojų darbo santykius ir darbo apmokėjimą reglamentuoja Darbo kodeksas, Teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymas, šie nuostatai, Teatro vidaus darbo tvarkos taisyklės ir kiti teisės aktai.
19. Teatro vadovas:
19.1. vadovauja Teatrui, organizuoja jo darbą, užtikrina Teatro tikslų įgyvendinimą, nustatytų funkcijų atlikimą, pavestų uždavinių vykdymą;
19.2. užtikrina, kad Teatro veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių nuostatų reikalavimų;
19.3. priima į pareigas ir atleidžia iš jų darbuotojus, juos skatina bei skiria jiems drausmines nuobaudas;
19.5. tvirtina Teatro vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus administravimo tvarkomuosius dokumentus;
19.6. garantuoja pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
19.7. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Teatro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
19.11. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Teatrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose bei kitose institucijose;
VI SKYRIUS
MENO TARYBOS SUDARYMAS, JOS KOMPETENCIJA IR VEIKLA
20. Teatre trejų metų laikotarpiui iš 7 (septynių) narių sudaroma kolegiali, patariamojo balso teisę turinti meno taryba. Meno tarybos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Teatro vadovas.
21. Į meno tarybą lygiomis dalimis įeina Teatro visuotiniame darbuotojų susirinkime išrinkti ir Teatro administracijos paskirti nariai. Meno tarybos nariu gali būti skiriamas ir ne Teatro darbuotojas. Kultūros ministerija į Meno tarybą skiria savo atstovą. Meno tarybai negali vadovauti Teatro vadovas.
22. Meno taryba:
22.1. vertina Teatro sezonines ir perspektyvines kūrybinės veiklos programas bei jų įgyvendinimo rezultatus ir teikia rekomendacijas Teatro vadovui;
22.2. aptaria naujausius pastatymus, Teatro kūrybinei veiklai reikšmingas kitas meno programas ir teikia pasiūlymus dėl jų meninės kokybės ir priežiūros;
23. Meno taryba iš savo narių išsirenka pirmininką ir sekretorių. Meno tarybos pirmininkas organizuoja Meno tarybos darbą ir atsako už jos veiklą.
24. Meno tarybos sekretorius tvarko Meno tarybos dokumentus, protokoluoja posėdžius. Sekretorius yra meno tarybos narys ir turi balsavimo teisę.
25. Meno tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių. Meno tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kiti asmenys, jei svarstomu klausimu Meno taryba pripažįsta tikslinga išklausyti šių asmenų nuomonę ir pasiūlymus.
26. Meno tarybos sprendimai priimami atviru balsavimu, paprasta posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma ir įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo Meno tarybos pirmininkas ir sekretorius.
27. Jeigu Meno tarybos narys atlieka savo pareigas netinkamai arba dėl pateisinamų priežasčių tinkamai jų atlikti negali, jis Teatro vadovo sprendimu atšaukiamas arba atsistatydina kadencijai nepasibaigus, o į jo vietą Teatro vadovo teikimu kultūros ministras skiria kitą narį.
28. Jeigu nepasibaigus kadencijai pasikeičia daugiau nei 2/3 Meno tarybos narių, tvirtinama nauja Meno tarybos sudėtis naujai kadencijai.
VII SKYRIUS
TEATRO TURTAS IR LĖŠOS
30. Teatrui priklausantis turtas nuosavybės teise priklauso valstybei. Teatras šį turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
32. Teatras teikia Kultūros ministerijai ir kitoms teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ataskaitas.
33. Teatras teikia Kultūros ministerijai finansines ir biudžeto vykdymo ataskaitas Kultūros ministerijos nustatyta tvarka.
34. Teatro finansinės veiklos kontrolę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos institucijos.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS