PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO IR ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. GEGUŽĖS 25 D. ĮSAKYMO NR. A-535 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

 

2017 m. rugsėjo 13 d. Nr. A-820(4.1E)

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 30 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir Panevėžio miesto savivaldybės privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2012 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. 1-168 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Panevėžio miesto savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. gegužės 25 d. įsakymo Nr. A-535 „Dėl Savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos darbo reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. A-5453 pripažinimo netekusiu galios“ (kartu su vėlesniais pakeitimais).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Rimantas Pauža

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A-820(4.1E)

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Panevėžio miesto savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos (toliau – Komisija) paskirtis – užtikrinti savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų gerovę, bendradarbiaujant su mokyklų vaiko gerovės komisijomis ir kitomis vaiko gerovės srityje dirbančiomis institucijomis.         

2.    Panevėžio miesto savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos darbo reglamente (toliau – darbo reglamentas) nustatytos Komisijos funkcijos, sudėtis ir darbo organizavimo tvarka. 

3.    Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymu (toliau – Įstatymas) ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiuo darbo reglamentu. 

4.    Savivaldybės administracijos direktorius tvirtinta Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą, skiria Komisijos pirmininką ir sekretorių. Komisijos pirmininku ir sekretoriumi skiriami Savivaldybės administracijos atstovai.

5.    Komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija. 

 

II SKYRIUS

STRUKTŪRA IR VALDYMAS

 

6.             Komisija susideda iš Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos, Švietimo ir jaunimo reikalų, Socialinių reikalų skyrių, Pedagoginės-psichologinės tarnybos, Socialinių paslaugų centro, Panevėžio miesto ir rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūnų grupės, prokuratūros ir kitų institucijų, nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko gerovės srityje, atstovų.

7.             Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – posėdžio metu išsirenkamas pirmininkas iš posėdyje dalyvaujančių asmenų.

8.             Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti ir kiti suinteresuoti kviestiniai asmenys, kuriuos Komisijos pirmininkas ar Komisijos nariai nusprendžia kviesti į posėdį.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

9.    Komisija vykdo šias funkcijas:

9.1. kartu su tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi kiekvienais metais tvirtina metų veiklos planą, nustatydami vaiko gerovės prioritetus, tikslus, priemones jiems įgyvendinti, ir Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka atsiskaito už jo įgyvendinimą;

9.2. surenka informaciją, būtiną Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimui dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo arba dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo ar panaikinimo priimti;

9.3. nagrinėja prašymus ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo ir kitų priemonių, numatytų Įstatyme, skyrimo;

9.4. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą į Vaikų socializacijos centrą dienos surenka ir Vaikų socializacijos centrui pateikia Įstatyme nurodytus vaiko, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė, dokumentus;

9.5. pasibaigus nustatytam vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui, užtikrina vaiko socialinę integraciją į bendruomenę;

9.6. koordinuoja mokyklų vaiko gerovės komisijų veiklą, vaiko gerovės srityje dirbančių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų tarpusavio bendradarbiavimą;

9.7. teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių tobulinimo;

9.8. nustato privalomą ikimokyklinį ar priešmokyklinį ugdymą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymus dėl privalomo ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo skyrimo, trukmės ir laikotarpio;

9.9. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

10. Komisija turi teisę:

10.1. gauti reikiamą informaciją iš Savivaldybės administracijos skyrių, mokyklų, kitų institucijų ir nevyriausybinių organizacijų;

10.2. kviesti į savo posėdžius suinteresuotus asmenis;

10.3. teikti švietimo, gydymo, socialinių paslaugų įstaigoms, policijos komisariatui pasiūlymus, rekomendacijas dėl prevencinio darbo gerinimo Panevėžio miesto savivaldybėje;

10.4. ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio dienos susipažinti su posėdžiui teikiama informacija, dokumentais arba el. pašto korespondencija.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Komisijos pagrindinė veiklos forma yra uždari posėdžiai, kuriuose privalo dalyvauti vaikas, išskyrus Įstatymo 12 straipsnio 6 dalyje nurodytus atvejus, vaiko atstovai pagal Įstatymą, mokyklos, kurioje ugdomas vaikas, vaiko gerovės komisijos atstovas, prašymą pateikęs asmuo (išskyrus atvejus, kai prašymą pateikė teismas), tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, vaiko minimalios priežiūros priemonę vykdantis asmuo ar jo atstovas (kai vaikui buvo paskirta minimalios priežiūros priemonė), Vaikų socializacijos centro atstovas (kai vaikui buvo paskirta vidutinės priežiūros priemonė). Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti ir kiti suinteresuoti kviestiniai asmenys.

12. Komisijos posėdyje turi būti išklausoma vaiko ir kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų nuomonė. Siekiant apsaugoti vaiką nuo galimo neigiamo poveikio, vaikas gali nedalyvauti Komisijos posėdyje, tačiau tokiu atveju vaiko nuomonė turi būti iš anksto išklausyta Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus, o Komisijos posėdyje vaiko nuomonė įvertinama. Posėdžio metu pristatoma švietimo ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada dėl vidutinės priežiūros priemonės skyrimo vaikui. Vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus atstovas ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius raštu pateikia išvadą dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo. Pateikta išvada posėdžio metu gali būti patikslinta arba papildyta.

13. Posėdžiai rengiami pagal poreikį.       

14. Posėdžiai vyksta ir yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Sprendimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma.

15. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Vietoj jų dalyvauja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo.

16. Komisijos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Šiame protokole turi būti nurodytos esminės prašymo nagrinėjimo aplinkybės, taip pat nurodyta posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų eilės numeriai ir pavadinimai, klausimus pateikę pranešėjai, kalbėtojai, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus išvados, priimtas siūlymas, balsavimo rezultatai ir Komisijos posėdžio dalyvių atskirosios nuomonės. Protokolas turi būti pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Protokolai ir posėdžiuose svarstytų klausimų medžiaga laikoma pas sekretorių.

17. Komisijos pirmininkas:

17.1. pirmininkauja Komisijos posėdžiuose;

17.2. turi teisę nurodyti Komisijos nariams atlikti privalomas užduotis;

17.3. jeigu posėdyje nedalyvauja asmenys, kurių dalyvavimas yra privalomas, Komisijos pirmininkas atideda posėdį ir raštu įspėja nedalyvavusius asmenis, kad kitame posėdyje sprendimas gali būti priimtas ir jiems nedalyvaujant.

18. Komisijos sekretorius:         

18.1. protokoluoja posėdžius;

18.2. gavęs prašymą dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pakeitimo, pratęsimo arba panaikinimo, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus Įstatymo 12 straipsnio 11 dalyje nurodytus atvejus, surenka informaciją, būtiną Įstatymo 12 straipsnio 9 ir 10 dalyse nurodytam Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimui priimti;

18.3. tvarko Komisijos dokumentus;

18.4. suderinęs su Komisijos pirmininku, apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką posėdžio dalyviams praneša ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Spręsdami vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros klausimus, Komisijos nariai privalo laikytis konfidencialumo, vadovautis tarnybinės, pedagoginės ir socialinio darbo etikos normomis, savo veiklą grįsti Įstatymo principais.

_______________________________