LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. a1-392 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 17 d. Nr. A1-612
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. A1‑392 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašo patvirtinimo“, ir priedą išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ SOSTINĖS REGIONE“ IR 2 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ 1 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodytas 1 veiklą „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklą „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudo-tos Ekono-mikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
1. Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.8 |
4.8.9. Plėtoti ilgalaikės priežiūros sistemą |
161 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritoriškumą |
22 – žmonių sveikatos priežiūros veikla; 23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
Pastabos:
1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės šeštajame stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
P-09-003-02-02-02-01 (P.S.2.1524) |
Asmenys |
293 (2024 m.) 975 (2029 m.) |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-02-01 (R.S.2.3531) |
Procentai |
95 (2029 m.) |
Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerijos) stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
2. Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.8 |
4.8.9. Plėtoti ilgalaikės priežiūros sistemą |
161 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
22 – žmonių sveikatos priežiūros veikla; 23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravimas |
- |
Pastabos:
1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės šeštajame stulpelyje įrašomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
P-09-003-02-02-02-01 (P.S.2.1524) |
Asmenys |
1 615 (2024 m.) 5 382 (2029 m.) |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-02-01 (R.S.2.3531) |
Procentai |
95 (2029 m.) |
Pastaba. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.2. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.4. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo 1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022)5742; 1.2.2. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas; 1.2.3. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas; 1.2.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 1.2.5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.6. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“; 1.2.7. Socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvai, patvirtinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 1.2.8. Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691 „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.9. Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas). |
||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos veiklos: 2.1.1. plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione (detalūs reikalavimai nustatyti Veiksmų plano 15 punkte); 2.1.2. plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (detalūs reikalavimai nustatyti Veiksmų plano 15 punkte). 2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. Vykdomose šios lentelės 2.1.1–2.1.2 papunkčiuose nurodytose veiklose gali dalyvauti projekto tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 2.3. Galima pareiškėja – Europos socialinio fondo agentūra. 2.4. Galimi partneriai – viešieji ir privatūs juridiniai asmenys (integralios pagalbos paslaugų teikėjai), atrinkti Veiksmų plano 12–14 punktuose nustatyta tvarka. 2.5. Pareiškėjas su partneriais turi sudaryti jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. 2.6. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija. 2.7. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.8. Projektui įgyvendinti skiriama iki 34 991 510 (trisdešimt keturių milijonų devynių šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio penkių šimtų dešimties) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 8 948 702 (aštuonių milijonų devynių šimtų keturiasdešimt aštuonių tūkstančių septynių šimtų dviejų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.8.1. Sostinės regionui skiriama iki 3 368 100 (trijų milijonų trijų šimtų šešiasdešimt aštuonių tūkstančių vieno šimto) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 368 100 (trijų milijonų trijų šimtų šešiasdešimt aštuonių tūkstančių vieno šimto) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų; 2.8.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 31 623 410 (trisdešimt vieno milijono šešių šimtų dvidešimt trijų tūkstančių keturių šimtų dešimties) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 5 580 602 (penkių milijonų penkių šimtų aštuoniasdešimties tūkstančių šešių šimtų dviejų) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų. 2.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.10. Projekto matomumo užtikrinimo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.11. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projektų administravimo taisyklėse ir Veiksmų plano III skyriuje nustatytus reikalavimus. 2.12. Pareiškėjas administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) – iki sutarties sudarymo ar sutarties pakeitimo dienos turi pateikti: 2.12.1. Veiksmų plano 14 punkte nurodytas projekto partnerių, atrinktų iki sutarties sudarymo ar sutarties pakeitimo dienos, atrankos komisijų posėdžių protokolų kopijas; 2.12.2. sudarytas šios lentelės 2.5 papunktyje nurodytą (-as) jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is); 2.12.3. užpildytas šios lentelės 8.2 papunktyje nurodytų partnerių „Vienos įmonės“ deklaracijas pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“, ieškant „viena įmonė“ deklaracijos formos, jei projektui teikiama de minimis pagalba. |
||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||
Netaikoma. |
||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||
Tinkama projekto tikslinė grupė – vaikai su negalia, suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme. |
||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
5.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant lygių galimybių bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi. 5.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – padėti mažinti vaikų su negalia, suaugusių asmenų su negalia, senyvo amžiaus asmenų ir asmenų, prižiūrinčių vaikus su negalia, suaugusius asmenis su negalia ar senyvo amžiaus asmenis namuose, socialinę atskirtį. 5.3. Projekte turi būti numatyti integralios pagalbos paslaugas teikiantiems specialistams skirti mokymai, susiję su asmenims su negalia teikiamomis paslaugomis, lyčių lygybės, pagarbos žmonijos įvairovei, nediskriminavimo principų sklaida ir asmeninių vertybių ugdymu. 5.4. Įvertinus projekto ESIP 4.8 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad integrali pagalba (socialinės globos ir slaugos paslaugos) į namus pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami Finansavimo sąlygų aprašo 2 priede „2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ 1 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“. |
||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
6.1. Įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi Chartijoje nustatytų teisių ir principų, iš kurių svarbiausi: nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, senyvo amžiaus žmonių teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, asmenų su negalia integracijos: 6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 6.1.3. paslaugas teikiantys asmenys turi būti laiku informuojami apie numatomą jų kvalifikacijos kėlimą ir planuojamus projekto įgyvendinimo pokyčius; 6.1.4. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos duomenų subjekto teisės. 6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose) |
||||
8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansavimas, skirtas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodytai 1 veiklai „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklai „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ vykdyti, laikomas de minimis pagalba. 8.2. De minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, t. y. de minimis pagalba teikiama partneriams, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką (ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką) ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. 8.3. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) pateiktais duomenimis. 8.4. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejų metų laikotarpį, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų. 8.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 2.12.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 8.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) 2023/2831nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinio atitikties de minimis pagalbos taisyklėms (Reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapo formą (projekto lygmuo), paskelbtą interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“. 8.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) 2023/2831 pateiktą vienos įmonės sąvoką; 8.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.4 papunktyje. 8.6. Jeigu CPVA nustato, kad ūkio subjektui suteikta de minimis pagalba ir numatoma suteikti de minimis pagalba viršija Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nustatytą de minimis pagalbos dydį, pagalbos gavėjui teikiama de minimis pagalba, kurią sudaro Reglamente (ES) 2023/2831 nustatytos didžiausios de minimis pagalbos ir jau suteiktos de minimis pagalbos sumų skirtumas. 8.7. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją. 8.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.7 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), Suteiktos valstybės pagalbos registre registruoja duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi. 8.9. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/2831, taip pat pateikia ūkio subjektams informaciją apie pasekmes, jei būtų nustatyta, kad teikiama pagalba neatitiko de minimis pagalbos teikimo nuostatų. 8.10. Jei teisės aktas ar sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka. 8.11. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad bus vykdoma Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 4 punkte numatyta pareiga duomenis apie individualiai suteiktą de minimis pagalbą saugoti 10 finansinių metų nuo datos, kai paskutinį kartą pagal de minimis pagalbos schemą buvo suteikta individuali pagalba. 8.12. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojui buvo suteikta neteisėta arba nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ši pagalba bus grąžinta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo. |
||||
9. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (taikoma tik jungtiniam projektui) |
||||
Netaikoma. |
||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Netaikoma. |
||||
12. Kiti reikalavimai |
||||
Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar įvykdyti kitą komunikacinę veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 13.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti projekto išlaidos: 13.2.1. transporto priemonės pirkimo ir išperkamosios nuomos išlaidos, išskyrus transporto priemonės nuomos išlaidas; 13.2.2. socialinių darbuotojų, individualios priežiūros darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos. Šios išlaidos finansuojamos iš savivaldybių biudžetams skiriamų valstybės specialiųjų tikslinių dotacijų asmenų, turinčių sunkią negalią, socialinei globai teikti ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų, asmenų mokėjimo už dienos socialinę globą lėšų; 13.2.3. ikimokyklinio vaikų ugdymo išlaidos, finansuojamos vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. 13.3. Patirtos Veiksmų plano 22 punkte nurodytos integralios pagalbos teikimo išlaidos, pateikus jas pagrindžiančius dokumentus, yra tinkamos finansuoti nuo 2022 m. sausio 1 d. 13.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 13.5. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 13.6. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. 13.7. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. 13.8. Kryžminis finansavimas netaikomas. 13.9. Šios lentelės 14.2–14.12 papunkčiuose nurodyti projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai taikomi išlaidoms, patirtoms nuo 2023 m. sausio 1 d., jei šios išlaidos nebuvo deklaruotos kaip faktiškai patirtos išlaidos. Jei šios išlaidos buvo deklaruotos kaip faktiškai patirtos išlaidos, projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomų supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių taikymo laikotarpis nustatomas projekto sutartyje, užtikrinant, kad bus išvengta dvigubo finansavimo. |
||||
14. Projekto veikloms ir jungtinio projekto projektams įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
QIndeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
14.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti |
FN-01 |
01 |
7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
14.2. Vidutinės specialisto (pareigybė – slaugytojas, reabilitacijos specialistas) darbo užmokesčio išlaidos (įskaitant išlaidas darbdavio ir darbuotojo įsipareigojimams įvykdyti), per dieną tenkančios vienam dalyviui; vidutinės specialisto (pareigybė – slaugytojo padėjėjas) darbo užmokesčio išlaidos (įskaitant išlaidas darbdavio ir darbuotojo įsipareigojimams įvykdyti), per dieną tenkančios vienam dalyviui; slaugos priemonių, skirtų integraliai pagalbai teikti, įsigijimo ir mobiliosios komandos kelionių išlaidos, per dieną tenkančios vienam dalyviui; kitos išlaidos (personalo mokymų išlaidos ir papildomas darbdavio socialinio draudimo mokestis), per dieną tenkančios vienam dalyviui |
FĮ-05-01 |
- |
Fiksuotasis vieneto įkainis vienam dalyviui, gavusiam slaugos (įskaitant reabilitaciją), pagalbos namuose paslaugas per dieną, kai paslaugas teikia Lietuvos, išskyrus Vilniaus miestą, įstaigos |
Fiksuotasis vieneto įkainis atnaujinamas kasmet, vieną kartą per metus, iki II ketvirčio pabaigos, atsižvelgiant į Lietuvos statistikos departamento pateiktą (viešą) informaciją ir įvertinus aktualių teisės aktų pakeitimus, jį perskaičiuojant pagal Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre išvardytas sąlygas. Perskaičiuoti fiksuotieji vieneto įkainiai įsigalioja nuo jų paskelbimo dienos ir gali būti taikomi išlaidoms, patirtoms nuo atnaujintų fiksuotųjų vieneto įkainių įsigaliojimo dienos, apmokėti. |
14.3. Vidutinės socialinių paslaugų centro teikiamų slaugos (įskaitant reabilitaciją) paslaugų išlaidos (darbo užmokesčio, mokymų išlaidos), per dieną tenkančios vienam dalyviui; slaugos priemonių, skirtų integraliai pagalbai teikti, ir mobiliosios komandos kelionių išlaidos, per dieną tenkančios vienam dalyviui
|
FĮ-05-02 |
- |
Fiksuotasis vieneto įkainis vienam dalyviui, gavusiam slaugos (įskaitant reabilitaciją), pagalbos namuose paslaugas per dieną, kai paslaugas teikia Vilniaus miesto įstaigos |
Žr. šios lentelės 14.2 papunkčio papildomą informaciją. |
14.4. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir jų įgyvendinimo išlaidos |
FS-01-02 |
- |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM |
Pirmąjį rinkinį sudaro: a) projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija; b) pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas; c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama. |
14.5. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir jų įgyvendinimo išlaidos (Pastaba. Taikoma, jei PĮP vertinimo metu nustatoma, kad PVM netinkamas finansuoti) |
FS-01-01 |
- |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM |
Žr. šios lentelės 14.4 papunkčio papildomą informaciją. |
14.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-01 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.7. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-02 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-03 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.9. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-04 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.10. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų
|
FN-05-05 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.11. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-06 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
14.12. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo faktiškai patirtų tinkamų finansuoti darbo užmokesčio už faktiškai dirbtą laiką išlaidų |
FN-05-07 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skiltyje „Veiklos sritys“, ieškant „Metodinės pagalbos centras“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ 1 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ SOSTINĖS REGIONE“ IR 2 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS
i SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„ASMENYS, GAVĘ INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGAS“
APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Asmenys |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-09-003-02-02-02-02 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kiek projekto tikslinei grupei, nurodytai 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr.09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ 1 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų apraše, (toliau – projekto tikslinė grupė) priskirtų asmenų gavo integralios pagalbos paslaugas. Integrali pagalba suprantama kaip ji apibrėžta Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“. Integrali pagalba teikiama vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami asmenys, gaunantys integralios pagalbos paslaugas. Tas pats asmuo, gaunantis skirtingas ar tęstines integralios pagalbos paslaugas įgyvendinant tą patį projektą, skaičiuojamas vieną kartą. Dubliavimai šalinami projekto lygiu. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai duomenų šaltiniai: dalyvių apklausos anketos (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos, kuriai pritarta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2024 m. balandžio 19 d. posėdžio protokolu Nr. 20, 1 priede pateiktą formą); kiti asmens dalyvavimą projekte pagrindžiantys dokumentai (pagal atsakingo subjekto nustatytą formą) arba atitinkama informacija iš registrų ir valstybės informacinių sistemų; asmens atitiktį projekto tikslinei grupei pagrindžiantys dokumentai arba atitinkama informacija iš registrų ir valstybės informacinių sistemų. Konkrečiam projektui taikomą pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra. Antrinis duomenų šaltinis – projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas ir galutinę projekto ataskaitą projekto sutartyje nustatytais terminais. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Laikoma, kad asmuo gavo integralios pagalbos paslaugas, kai asmeniui suteikiama bent viena integralios pagalbos paslauga ir jis pirmą kartą įtraukiamas į projekto dalyvių sąrašą arba dalyvių sąrašą atitinkantį lygiavertį dokumentą. Stebėsenos rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 620 44 971 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.S.2.1524. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis produkto rodiklis yra susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu R.S.2.3531 „Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis“. |
Ii SKYRIUS
STEBĖSENOS RODIKLIO
„INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ GAVĖJŲ, PALANKIAI VERTINANČIŲ GAUNAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ, DALIS“
APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-003-02-02-02-01 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Rodiklis parodo, kokia dalis asmenų, gaunančių (gavusių) integralios pagalbos paslaugas (toliau – integralios pagalbos paslaugų gavėjai), palankiai vertina gaunamų (gautų) integralios pagalbos paslaugų kokybę. Integralios pagalbos paslaugų gavėjas ‒ vaikas su negalia, suaugęs asmuo su negalia, senyvo amžiaus asmuo, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, gaunantis integralios pagalbos paslaugas. Integrali pagalba kaip ji apibrėžta Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Įvedamasis |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Rodiklio reikšmė nustatoma, kai kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) atlieka reprezentatyvią projekto dalyvių apklausą, kurios metu integralios pagalbos paslaugų gavėjai įvertina gaunamų (gautų) integralios pagalbos paslaugų kokybę. Apklausai naudojami projekto dalyvių duomenys (asmens vardas, pavardė, telefono ryšio numeris arba el. pašto adresas). CPVA apklausia integralios pagalbos paslaugų gavėjus, kurie davė sutikimą dalyvauti apklausoje telefonu arba elektroniniu paštu. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminis duomenų šaltinis – projekto dalyvių apklausos rezultatų duomenys. Antrinis duomenų šaltinis – Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinė sistema. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Rodiklio reikšmė skaičiuojama vieną kartą per kalendorinius metus ir pateikiama iki kitų kalendorinių metų birželio 30 d. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Laikoma, kad integralios pagalbos paslaugos gavėjas gaunamų (gautų) paslaugų kokybę vertina palankiai, jeigu pagal CPVA taikomą pasitenkinimo gaunamų (gautų) paslaugų kokybe tyrimo metodiką respondentas gaunamų (gautų) paslaugų kokybę vertina teigiamai. Kita (projekto veiklų įgyvendinimo metu ir, esant poreikiui, pasibaigus projekto finansavimui). |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. +370 620 44 971 |
16. |
Kita svarbi informacija |
Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3531. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis, susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1524 „Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas“. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ 1 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veiklos „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ 1 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ SOSTINĖS REGIONE“ IR 2 VEIKLOS „PLĖTOTI INTEGRALIĄ PAGALBĄ VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTO ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodyta 1 veikla „Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione“ ir 2 veikla „Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIP lėšos) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinant projektą bus prisidedama prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) išsiskyrimo. Planuojamo įgyvendinti projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui, žmonėms, gamtai ar turtui, nes projektas skirtas integralios pagalbos paslaugoms (socialinei globai ir slaugai) vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims teikti, mobiliųjų komandų darbuotojų kvalifikacijai kelti, šeimos nariams konsultuoti. Taip pat nenumatoma, kad, teikiant integralios pagalbos paslaugas (socialinę globą ir slaugą) namuose, išsiskirs ŠESD (anglies dvideginio, metano, azoto dioksido, fluoro ir kt.). |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinės globos ir slaugos paslaugoms vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims teikti, mobiliųjų komandų darbuotojams mokyti, kvalifikacijai kelti, šeimos nariams konsultuoti. Vykdomos veiklos leis užtikrinti integralios pagalbos paslaugų teikimą asmenims, kurie negali pasirūpinti savimi, ir sudarys galimybes jiems pasilikti savo namuose, gauti kokybiškesnes paslaugas, nes su jais bus dirbama individualiai, o juos prižiūrintys asmenys galės geriau derinti šeiminius ir darbo įsipareigojimus. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinant projektą bus daromas neigiamas poveikis dabartiniam ir ateities klimatui arba žmonėms, gamtai ar turtui. Planuojamo įgyvendinti projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Žr. šios lentelės 1 punkte pateiktą informaciją. |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio neigiamo poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, galėsiančios daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Planuojamo įgyvendinti projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant jas nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių. |
Žr. šios lentelės 1 punkte pateiktą informaciją. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, darysiančios žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Planuojamo įgyvendinti projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes nenumatoma, kad vykdant veiklas galėtų susidaryti atliekų. |
Žr. šios lentelės 1 punkte pateiktą informaciją. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša. Planuojamo įgyvendinti projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Žr. šios lentelės 1 punkte pateiktą informaciją. |
6. Biologinės įvairovės, ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio neigiamo netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Nenumatoma, kad planuojamo įgyvendinti projekto veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai. Įgyvendinant veiklas, nenumatoma kurti infrastruktūros, galėsiančios paveikti ekosistemų būklę ar kenksiančios buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimui. |
Žr. šios lentelės 1 punkte pateiktą informaciją. |