Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. GRUODŽIO 18 D.
NUTARIMO NR. 1253 „DĖL NACIONALINĖS SUSISIEKIMO PLĖTROS
2014–2022 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 818

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Pakeisti Nacionalinę susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“:

1. Pakeisti 7.6 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

7.6. Šeštasis (horizontalusis) uždavinys – kurti ir diegti ITS, technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.), kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį.“

2. Pakeisti 9.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

9.2. Antrasis uždavinys – užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu, kurti ir diegti inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (elektroninės bilietų, multimodalinių maršrutų planavimo ir paieškos sistemos ir kt.), mažinančius išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2  kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį.

3. Pakeisti 10.5 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

10.5. Penktasis uždavinys – mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir viešąją geležinkelių infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus arba savivaldybių strateginius plėtros ir (ar) veiklos planus, automobilių kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros techninius projektus.

4. Pakeisti 1 priedo 1.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„1.14.

Kurti ir diegti intelektines transporto sistemas (toliau – ITS), technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.), kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį

įdiegtų arba patobulintų ITS ir kitų inovacijų, padedančių užtikrinti keleivių ir krovinių judumą, projektai, vienetais

2

3+(2)

 

Susisiekimo ministerija,

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos,

akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.“

 

5. Pakeisti 1 priedo 3.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„3.7.

Užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu, kurti ir diegti inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (elektroninės bilietų, multimodalinių maršrutų planavimo ir paieškos sistemos ir kt.), mažinančius išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį

miestai, turintys kombinuotas viešojo ir privataus transporto sąveikos sistemas (Park&Ride) ar kitų automobilių statymo sistemas, vienetais

 

visą keleivinį transportą apimančios informacinės sistemos sukūrimas, vienetais

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

1

4

 

 

 

 

 

 

 

3

Susisiekimo ministerija, savivaldybės“.

 

6. Pakeisti 1 priedo 4.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„4.10.

Mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir viešąją geležinkelių infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus arba savivaldybių strateginius plėtros ir (ar) veiklos planus, automobilių kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros techninius projektus

šalia valstybinės reikšmės kelių įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais

 

šalia viešosios geležinkelių infrastruktūros įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais

 

atnaujinti pagrindinių geležinkelių, kuriais per metus važiuoja daugiau nei 30 tūkst. traukinių, strateginiai triukšmo žemėlapiai ir parengti triukšmo prevencijos veiksmų planai

 

parengtas viešosios geležinkelių infrastruktūros strateginis triukšmo žemėlapis, kuriame pažymėtos didesnio triukšmo nei ribinis geležinkelių transporto triukšmo lygis veikiamos teritorijos

1,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3,4

 

 

 

 

41

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5,5

 

 

 

 

41

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija,

akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.“

 

 

 

 

Laikinai einantis finansų ministro pareigas,

pavaduojantis Ministrą Pirmininką                                                                             Vilius Šapoka

 

 

 

Laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas                                      Rokas Masiulis