Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. GRUODŽIO 18 D.
NUTARIMO NR. 1253 „DĖL NACIONALINĖS SUSISIEKIMO PLĖTROS
2014–2022 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 818
Vilnius
Pakeisti Nacionalinę susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“:
1. Pakeisti 7.6 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„7.6. Šeštasis (horizontalusis) uždavinys – kurti ir diegti ITS, technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.), kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį.“
2. Pakeisti 9.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„9.2. Antrasis uždavinys – užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu, kurti ir diegti inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (elektroninės bilietų, multimodalinių maršrutų planavimo ir paieškos sistemos ir kt.), mažinančius išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį.“
3. Pakeisti 10.5 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„10.5. Penktasis uždavinys – mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir viešąją geležinkelių infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus arba savivaldybių strateginius plėtros ir (ar) veiklos planus, automobilių kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros techninius projektus.“
4. Pakeisti 1 priedo 1.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„1.14. |
Kurti ir diegti intelektines transporto sistemas (toliau – ITS), technologijas, inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (eismo informavimo ir srautų valdymo, pažeidimų kontrolės, eismo stebėjimo sistemos ir kt.), kurie padėtų užtikrinti geresnį keleivių ir krovinių judumą TEN-T keliuose, kituose valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, miestų gatvėse, geležinkeliuose ir vidaus vandenų keliuose, sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį |
įdiegtų arba patobulintų ITS ir kitų inovacijų, padedančių užtikrinti keleivių ir krovinių judumą, projektai, vienetais |
– |
2 |
3+(2)
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.“ |
5. Pakeisti 1 priedo 3.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„3.7. |
Užtikrinti miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumą ir didesnę jų sąveiką su privačiu transportu, kurti ir diegti inovatyvias mobilumo paslaugas ir produktus (elektroninės bilietų, multimodalinių maršrutų planavimo ir paieškos sistemos ir kt.), mažinančius išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 kiekį, taip pat mažinti į aplinkos orą išmetamą teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių ir kt.) kiekį |
miestai, turintys kombinuotas viešojo ir privataus transporto sąveikos sistemas (Park&Ride) ar kitų automobilių statymo sistemas, vienetais
visą keleivinį transportą apimančios informacinės sistemos sukūrimas, vienetais |
–
– |
2
1 |
4
3 |
Susisiekimo ministerija, savivaldybės“. |
6. Pakeisti 1 priedo 4.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„4.10. |
Mažinti transporto sistemos skleidžiamo triukšmo neigiamą poveikį – modernizuoti ir tobulinti valstybinės reikšmės automobilių kelių ir viešąją geležinkelių infrastruktūrą pagal parengtus strateginius triukšmo žemėlapius ir triukšmo prevencijos planus arba savivaldybių strateginius plėtros ir (ar) veiklos planus, automobilių kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros techninius projektus |
šalia valstybinės reikšmės kelių įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais
šalia viešosios geležinkelių infrastruktūros įrengtos triukšmo slopinimo sienelės, kilometrais
atnaujinti pagrindinių geležinkelių, kuriais per metus važiuoja daugiau nei 30 tūkst. traukinių, strateginiai triukšmo žemėlapiai ir parengti triukšmo prevencijos veiksmų planai
parengtas viešosios geležinkelių infrastruktūros strateginis triukšmo žemėlapis, kuriame pažymėtos didesnio triukšmo nei ribinis geležinkelių transporto triukšmo lygis veikiamos teritorijos |
1,1
–
–
–
|
3,4
41
1
–
|
5,5
41
2
1
|
Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.“ |