Herbas1

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 29 d. Nr. TS-178

Utena

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4, 5 punktais, 22 straipsnio 1, 2, 3 dalimis, Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 1, 4 dalimis, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.   Patvirtinti Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatus (pridedama).

2.   Sudaryti savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui Utenos rajono savivaldybės peticijų komisiją:

2.1.   Arvydas Kalytis, Utenos rajono savivaldybės tarybos narys;

2.2.   Lina Penkaitienė, Utenos rajono savivaldybės tarybos narė;

2.3.   Gytis Stankevičius, Utenos rajono savivaldybės mero patarėjas (suderinta);

2.4.   Jovita Strazdienė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus vedėja (suderinta);

2.5.   Asta Vainiūtė-Misiukevičė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjo pavaduotoja (suderinta);

3.   Skirti Jovitą Strazdienę, Utenos rajono savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus vedėją, Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos pirmininke.

4.   Skirti Astą Vainiūtę-Misiukevičę, Utenos rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėjo pavaduotoją, Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos pirmininko pavaduotoja.

5.   Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. balandžio 27 d. sprendimą Nr. TS-129 „Dėl Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

6.   Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

7.   Nurodyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Utenos rajono savivaldybės tarybai (Utenio a. 4, 28503 Utena) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Marijus Kaukėnas


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. TS-178

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Utenos rajono savivaldybės peticijų komisijos (toliau – Komisija) kompetenciją, darbo organizavimą, teises ir pareigas, kreipimosi bei peticijų nagrinėjimo tvarką.

2.   Komisija yra Utenos rajono savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta nuolatinė komisija, kuri sprendžia Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka teikiamų kreipimųsi vertinimo, jų pripažinimo peticijomis ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja peticijas ir teikia išvadas dėl peticijose pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo.

3.   Komisiją sudaro Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba savo kadencijos laikotarpiui.

4.   Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės tarybai.

5.   Komisiją aptarnauja Savivaldybės administracija.

6.   Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos peticijų konstituciniu įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, šiais Nuostatais bei kitais teisės aktais.

7.   Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS KOMPETENCIJA, TEISĖS IR PAREIGOS

 

8.   Komisija nagrinėja peticijas dėl Savivaldybės institucijų priimamų norminių teisės aktų.

9.   Atlikdama Įstatyme nustatytas funkcijas, Komisija turi šias teises:

9.1. pasitelkti specialistų ar ekspertų;

9.2. kreiptis į valstybės ir Savivaldybės institucijas, mokslo ir studijų institucijas, švietimo įstaigas su prašymu per ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;

9.3. kviesti į savo posėdžius specialistus, ekspertus, institucijų ar įstaigų atstovus, pateikusius ar galinčius pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo;

9.4. reikalauti, kad pareiškėjas ar jo atstovas per Komisijos nustatytą ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą pateiktų papildomus dokumentus ar informaciją, susijusius su pateiktu kreipimusi (peticija);

9.5. kitas Įstatyme numatytas teises.

10.   Komisijos pareigos numatytos Įstatyme ir kituose šių Nuostatų skyriuose.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11.   Komisiją iš 5 narių savo sprendimu sudaro Savivaldybės taryba.

12.   Komisijos pirmininkas atstovauja Komisijai, organizuoja jos darbą ir vadovauja posėdžiams. Komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas.

13.   Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdį šaukia Komisijos pirmininkas. Posėdžio darbotvarkės projektą sudaro Komisijos sekretorius. Posėdžio darbotvarkę Komisija tvirtina kiekvieno posėdžio pradžioje. Apie Komisijos posėdį Komisijos nariams Komisijos pirmininkas ir (ar) sekretorius praneša elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 kalendorines dienas, kartu jiems pateikiami numatomi nagrinėti kreipimaisi ir su jais susijusi medžiaga.

14.   Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

15.   Komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas arba jo atstovas, pasitelkti specialistai (ekspertai) bei Komisijos kviesti asmenys. Pareiškėjas ar jo atstovas turi teisę išdėstyti savo reikalavimus (kiekvienam reikalavimui išdėstyti skiriama ne mažiau kaip 5 minutės), atsakyti į Komisijos narių klausimus, išklausyti Komisijos narių, kviestų asmenų nuomonę, specialistų (ekspertų) išvadas, pareikšti savo nuomonę, nagrinėjant peticiją dalyvauti diskusijose.

16.   Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžių sekretorius.

17.   Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

18.   Komisijos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijos posėdžiai, išskyrus, kai Komisijos sprendimu vyksta uždaras posėdis, transliuojami tiesiogiai ir Komisijos posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje.

19.   Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.

20.   Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti Komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Komisijos posėdžių salę. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme numatytus atvejus.

21.   Nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrinamas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

 

IV SKYRIUS

KREIPIMOSI REIKALAVIMAI

 

22.   Kreipimusi gali būti prašoma ar siūloma spręsti klausimus, nurodytus Įstatymo 7 straipsnyje.

23.   Kreipimosi forma privalo atitikti Įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.

24.   Kreipimosi turinys privalo atitikti Įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus.

25.   Prie kreipimosi gali būti pridėti kreipimesi nurodytą prašymą ar siūlymą pagrindžiantys dokumentai ar jų kopijos, siūlomo norminio teisės akto projektas, kita su kreipimusi susijusi medžiaga. Prie kreipimosi taip pat pridedamas pareiškėjo atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba atstovavimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas.

26.   Gautas kreipimasis užregistruojamas Savivaldybės elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ ir nedelsiant perduodamas vertinti Komisijai. Apie kreipimosi užregistravimą ir perdavimą Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kreipimosi užregistravimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui nurodant kreipimąsi užregistravusią instituciją, kreipimosi registracijos numerį ir datą.

 

V SKYRIUS

KREIPIMOSI NAGRINĖJIMAS IR PRIPAŽINIMAS PETICIJA

 

27.   Komisija, susipažinusi su kreipimusi, išsiaiškina, ar jame pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas priklauso Komisijos kompetencijai. Komisija, nustačiusi, kad gautame kreipimesi pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas nepriskirtas jos kompetencijai, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo dienos tokį kreipimąsi persiunčia Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytai atitinkamai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui.

28.   Anoniminis kreipimasis, kai negali būti nustatytas jį pateikęs asmuo, Komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas nevertinant jo turinio.

29.   Kreipimasis, kurio turinys yra nesuprantamas arba pažeidžia etikos ar moralės normas, motyvuotu Komisijos sprendimu paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

30.   Komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas priskirtinas jos kompetencijai, sprendžia kreipimosi pripažinimo peticija ir jos priėmimo nagrinėti klausimus.

31.   Kreipimasis nepripažįstamas peticija Įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje nurodytais pagrindais.

32.   Komisija, priėmusi motyvuotą sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija, sprendžia dėl šio kreipimosi perdavimo ar persiuntimo nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos informuoja pareiškėją arba jo atstovą. Jeigu gaunama informacija apie paduotą skundą dėl Komisijos sprendimo nepripažinti kreipimosi peticija, kreipimosi nagrinėjimas kitų teisės aktų nustatyta tvarka sustabdomas iki institucijos, nagrinėjančios skundą, sprendimo priėmimo arba teismo sprendimo įsigaliojimo dienos.

33.   Pripažinusi kreipimąsi peticija, Komisija tame pačiame posėdyje išsprendžia peticijos priėmimo nagrinėti klausimą.

34.   Jeigu žinomi pareiškėjo kontaktiniai duomenys, tačiau kreipimasis, kuris pripažintas peticija, pateiktas nesilaikant Įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nustatytos tvarkos, jame netiksliai nurodyti ar nenurodyti pareiškėjo ar jo atstovo vardas, pavardė, asmens kodas arba nepateiktas pareiškėjo atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jo kopija arba atstovavimą patvirtinančio elektroninio dokumento nuorašas, Komisija nustato ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir apie tai per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša pareiškėjui ar jo atstovui. Jeigu pareiškėjas ar jo atstovas per nustatytą terminą nurodytus trūkumus pašalina, Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino trūkumams pašalinti pabaigos dienos priima sprendimą priimti peticiją nagrinėti.

35.   Komisija atsisako priimti nagrinėti peticiją, jeigu per nustatytą terminą nebuvo pašalinti šių Nuostatų 35 punkte nurodyti trūkumai. Sprendimas atsisakyti priimti nagrinėti peticiją turi būti motyvuotas.

36.   Jeigu jau yra parengtas, pateiktas ar svarstomas norminio teisės akto projektas, kurio nuostatos atitinka peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, tokia peticija nenagrinėjama ir šių Nuostatų 27 punkte nustatyta tvarka perduodama svarstyti kartu su šiuo teisės akto projektu (kaip pasiūlymas dėl teisės akto projekto). Apie tai informuojamas teisės akto projekto rengėjas, taip pat per 5 darbo dienas nuo šios peticijos perdavimo apie tai pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

37.   Komisija, priėmusi sprendimus pripažinti kreipimąsi peticija ir priimti peticiją nagrinėti, nustato peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką ir apie tai paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

38.   Apie kreipimosi pripažinimą peticija, jos priėmimą nagrinėti ir nustatytą peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką arba apie atsisakymą priimti peticiją nagrinėti Komisija pareiškėjui ar jo atstovui praneša per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki numatyto peticijos nagrinėjimo laiko. Įstatymo 14 straipsnyje nurodytais atvejais pranešama kiekvienam pareiškėjui ar jo atstovui. Jeigu pareiškėjas ar jo atstovas pageidauja, kartu su pranešimu apie peticijos nagrinėjimo būdą, vietą ir laiką siunčiama Įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytais pagrindais gauta informacija ar nuomonės dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo.

39.   Pareiškėjui ar jo atstovui atsiėmus kreipimąsi (peticiją), kreipimosi vertinimo ar peticijos nagrinėjimo procedūros nutraukiamos Komisijos sprendimu. Komisija, savo sprendimu pripažinusi peticijos svarbą, turi teisę tęsti peticijos nagrinėjimą net ir tuo atveju, kai pareiškėjas atsiima peticiją. Apie šiame punkte nurodytus sprendimus per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

40.   Kreipimosi vertinimo, pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimus Komisija išsprendžia ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi užregistravimo dienos. Jeigu kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimui išspręsti reikalingi papildomi dokumentai, informacija ar nuomonė dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo, šis terminas skaičiuojamas nuo paskutinio reikalingo dokumento gavimo dienos.

41.   Kreipimosi nepripažinimas peticija ir atsisakymas priimti peticiją nagrinėti gali būti skundžiamas Įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka. Jeigu apskųstas sprendimas nepripažinti kreipimosi peticija, kai kreipimasis pagal Įstatymo 12 straipsnio 3 dalį buvo persiųstas nagrinėti kitų teisės aktų nustatyta tvarka, Komisija apie tokį skundą per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos informuoja instituciją, kuri nagrinėja tą kreipimąsi kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

42.   Nagrinėdama peticijas, Komisija vadovaujasi Įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais.

43.   Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas. Jie gali išdėstyti savo reikalavimus, atsakyti į Komisijos narių klausimus. Pareiškėjo ar jo atstovo nedalyvavimas posėdyje netrukdo Komisijai klausimus spręsti iš esmės.

44.   Peticijos nagrinėjamos valstybine kalba.

45.   Komisija turi teisę motyvuotu sprendimu sujungti kelias priimtas nagrinėti peticijas dėl tų pačių ar tarpusavyje glaudžiai susijusių prašymų ar siūlymų ir jas nagrinėti kaip vieną peticiją.

46.   Komisija, nagrinėdama peticiją, įvertina joje pateikto prašymo ar siūlymo teisėtumą, pagrįstumą, tikslingumą, naudingumą, atitiktį teisėkūros principams ir jų įgyvendinimo galimybes.

47.   Peticija išnagrinėjama Komisijos paskirto posėdžio metu, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos.

48.   Išnagrinėjusi peticiją, Komisija Savivaldybės institucijai, kuri turi įgaliojimus priimti peticijoje pateiktam prašymui ar siūlymui įgyvendinti reikalingą norminį teisės aktą, motyvuotai teikia vieną iš šių išvadų:

48.1.    visiškai ar iš dalies tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą ir inicijuoti norminio teisės akto priėmimą, pakeitimą, papildymą ar pripažinimą netekusiu galios;

48.2.    netenkinti peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo.

49.   Tuo atveju, kai Komisija pateikia išvadą tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, gali būti parengiamas teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti Savivaldybės institucijoms parengti teisės akto projektą.

50.   Apie Komisijos išvadą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

VII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

51.   Komisijos veikla viešinama Įstatyme nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

52.   Šiuose Nuostatuose nereglamentuoti klausimai sprendžiami Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

53.   Šie Nuostatai gali būti pakeisti ar pripažinti netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

________________________________

 

part_0c3cc478876048e2a94b8c8071b8e671_end