NEW-4

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS Į RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS BEI IŠVYKIMO IŠ MOKYKLOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. birželio 23 d. Nr. T-233

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 dalimi, 36 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“, rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas į rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas bei išvykimo iš mokyklos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-214 „Dėl priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas į rajono savivaldybės specialiąją ir bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo tvirtinimo“.

3. Sprendimas įsigalioja nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.

4. Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Juozas Bertašius


 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. birželio 23 d. sprendimu Nr. T-233

 

PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS Į RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS BEI IŠVYKIMO IŠ MOKYKLOS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka parengta, remiantis Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo 29 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. V-766 patvirtintu nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V-445 patvirtintu „Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašu“.

2. Mokyklų aptarnavimo teritorijos savivaldybės tarybos sprendimu nustatomos atskiroms mokykloms ir (arba) atskiroms mokyklų ugdymo pakopoms (pradinis, pagrindinis, vidurinis ugdymas).

3. Individuali priėmimo į mokyklas tvarka gali būti numatyta mokyklų nuostatuose, tačiau ji negali prieštarauti Vyriausybės, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiams dokumentams bei šiai tvarkai.

4. Mokyklų vadovai įpareigojami kaupti duomenis apie prognozuojamą kitų mokslo metų mokinių skaičių ir kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 1 d. pateikti duomenis savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui.

5. Mokyklų vadovai iki einamųjų mokslo metų kovo 15 d. privalo mokyklos tarybos nustatyta tvarka tėvus informuoti:

5.1. apie kitais mokslo metais numatomus formuoti jungtinius klasių komplektus ir nekomplektuojamas klases;

5.2. apie kitas numatomas permainas klasių komplektavime.

 

II. PRIĖMIMO MOKYTIS TVARKA

 

6. Mokyklos mokinių skaičių komplektuoja, atsižvelgdamos į savo projektinį pajėgumą, rajono savivaldybės tarybos patvirtintą bendrojo ugdymo klasių komplektų, priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo bei mišrių grupių skaičių, kuris kiekvienais kalendoriniais metais patvirtinamas Šakių rajono savivaldybės tarybos sprendimu (-ais).

7. Savivaldybės teritorijoje bendrojo ugdymo mokyklose mokoma pagal pradinio (kodas 101001001), pradinio ugdymo individualizuota (kodas 107001004), pagrindinio (kodas 201001001), pagrindinio ugdymo individualizuota (kodas 207001004), suaugusiųjų pagrindinio (205001001), vidurinio (kodas 301001001), suaugusiųjų vidurinio (kodas 305001001), socialinių įgūdžių ugdymo (kodas 307001004) ugdymo programas. 

8. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, mokiniai bei suaugusieji, nemokantys lietuvių kalbos, į bendrojo lavinimo mokyklas mokytis priimami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.

9. Į mokyklos 1-4 klases (pradinio ugdymo programa), 5-10 klases (pagrindinio ugdymo programa), 11-12 klases (vidurinio ugdymo programa) pirmumo teise priimami mokiniai, gyvenantys mokyklos arba mokyklos ugdymo pakopos aptarnaujamoje teritorijoje;

10. Mokiniai į mokyklą priimami tik nustatyta tvarka, pasirašius mokymosi sutartį:

10.1. už mokinį iki 14 metų pasirašo vienas iš tėvų (globėjų). 14-16 metų mokinys sutartį pasirašo pats, turėdamas tėvų (globėjų) raštišką sutikimą;

10.2. sutartis sudaroma 2 egzemplioriais. Vienas egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas segamas į asmens bylą;

10.3. sutartis registruojama Mokymo sutarčių knygoje;

10.4. sudarius mokymo sutartį, asmuo įtraukiamas į mokinių registrą ir formuojama jo asmens byla.

11. Specialiųjų poreikių mokiniai mokytis priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias bendrojo ugdymo mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams, kurios gali teikti atitinkamą išsilavinimą. O asmenys, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iš Šakių rajono savivaldybės ir kitų savivaldybių priimami į bendrojo ugdymo mokyklų specialiąsias klases (grupes) ar specialiojo ugdymo centrą pagal nustatytus kriterijus.

12. Per mokslo metus mokiniai priimami mokytis į laisvas vietas mokyklose esančiuose klasių komplektuose.

13. Jei per mokslo metus į mokyklą atvyksta mokinys, jis priimamas į klasę ar grupę, vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 25.7 punktu arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią mokyklą

14. Teritorijų priskyrimo principas netaikomas priimant mokytis (ugdytis):

14.1. Į rajono bendrojo ugdymo mokyklų 9 (I) - 12(IV) klases pagal bendrojo ugdymo programas, atsižvelgiant į transporto lengvatų įstatymo reikalavimus.

14.2. į Šakių „Žiburio" gimnazijos suaugusiųjų klases klases pagal vidurinio ugdymo programą.

14.3. į Šakių „Varpo“ mokyklos suaugusiųjų klases pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

14.4. į Marijampolės profesinio rengimo centro Kudirkos Naumiesčio skyrių.

14.5. asmenims, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priimant mokytis į Gelgaudiškio „Šaltinio“ specialiojo ugdymo centrą.

15. Prašymai dėl priėmimo mokytis mokykloje pateikiami mokyklos direktoriui.

16. Prašymai priimami per visus mokslo metus.

17. Prašymai registruojami tam skirtose knygose ir/arba tam skirtoje kompiuterio duomenų bazėje.

18. Mokinių paskirstymas į klases įforminamas direktoriaus įsakymu (-ais).

19. Asmeniui, įgijusiam pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą ir pageidaujančiam geriau pasirengti toliau mokytis, sudaromos sąlygos pakartotinai mokytis pageidaujamų bendrojo lavinimo dalykų ir laikyti egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

20. Asmuo, neturintis išsilavinimą liudijančio dokumento, priimamas mokytis tik nustatyta tvarka patikrinus jo žinias bei gebėjimus ir nustačius, kurios klasės programą jos atitinka.

21. Asmuo, perkeltas į aukštesnę klasę su nepatenkinamais metiniais įvertinimais, priimamas mokytis į tą klasę, į kurią yra perkeltas.

 

II.1. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PRADINIO UGDYMO PROGRAMAS

 

22. Mokytis pagal pradinio ugdymo ir pradinio ugdymo individualizuotą programas priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sukanka 7 metai (atskiru atveju ir jaunesnis, jei yra pakankamai subrendęs. Vaiko brandumą patvirtina Pedagoginė psichologinė tarnyba).

23. Tėvai (globėjai) pateikia mokyklos direktoriui šiuos dokumentus:

23.1. atvykstant mokytis į bendrojo ugdymo mokyklos pirmąją klasę – prašymą, gimimo liudijimo kopiją ir nustatytos formos pažymą apie vaiko sveikatos būklę;

23.2. atvykstant mokytis į pirmąją specialiosios mokyklos klasę – prašymą, gimimo liudijimo kopiją, nustatytos formos pažymą apie sveikatos būklę, pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl specialiojo ugdymosi ir/arba švietimo pagalbos skyrimo, pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo.

23.3. atvykstant mokytis į bendrojo ugdymo mokyklos 2-4 klases mokslo metų pradžioje − prašymą ir laisvos formos pažymą apie mokymosi pasiekimus;

23.4. atvykstant mokytis į specialiosios mokyklos 2-4 klases – prašymą, gimimo liudijimo kopiją, nustatytos formos pažymą apie sveikatos būklę, pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl specialiojo ugdymosi ir/arba švietimo pagalbos skyrimo, pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo

23.5. atvykstant į bendrojo ugdymo mokyklą mokslo metų laikotarpiu – prašymą ir laisvos formos pažymą apie mokymosi pasiekimus.

 

II.2. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PAGRINDINIO UGDYMO PROGRAMAS

 

24. Mokyklos direktoriui pateikiami šie dokumentai:

24.1. atvykstant mokytis į bendrojo ugdymo mokyklos penktąją klasę mokslo metų pradžioje - prašymas ir pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

24.2. atvykstant mokytis į specialiojo ugdymo centro 5-ąją klasę – prašymas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas, nustatytos formos pažyma apie sveikatos būklę, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiojo ugdymosi ir/arba švietimo pagalbos skyrimo, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo.

24.3. atvykstant mokytis į bendrojo ugdymo mokyklos 6-8 ir 10 klases mokslo metų pradžioje – prašymas ir mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

24.4. atvykstant mokytis į specialiojo ugdymo centro 6-8 ir 10 klases – prašymas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, nustatytos formos pažyma apie sveikatos būklę, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiojo ugdymosi ir/arba švietimo pagalbos skyrimo, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo.

24.5. atvykstant mokytis į bendrojo ugdymo mokyklos 9 klasę mokslo metų pradžioje – prašymas ir pažymėjimas apie pagrindinio ugdymo programos pirmosios dalies baigimą;

24.6. atvykstant mokytis į specialiojo ugdymo centro 9 klasę – prašymas, pažymėjimas apie pagrindinio ugdymo programos pirmos dalies baigimą, nustatytos formos pažyma apie sveikatos būklę, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiojo ugdymosi ir/arba švietimo pagalbos skyrimo, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo.

24.7. atvykstant į bendrojo ugdymo mokyklą mokslo metų laikotarpiu – laisvos formos pažyma;

25. Mokinys, baigęs pritaikytą pradinio ugdymo programą ir pateikęs mokyklos direktoriui prašymą bei pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą priimamas mokytis pagal pritaikytą pagrindinio ugdymo programą. Baigęs individualizuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs mokyklos direktoriui prašymą bei pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą priimamas mokytis pagal individualizuotą pagrindinio ugdymo programą.

26. Mokytis į gimnazijos I-ąją klasę priimami mokiniai, pateikę prašymą ir pagrindinio išsilavinimo pirmosios dalies baigimo pažymėjimą.

27. Jei į gimnazijos I-ąją klasę pateikiama daugiau prašymų nei gimnazija gali priimti, vykdoma mokinių atranka. Priėmimas vykdomas pagal šiuos kriterijus:

27.1. Mokiniai, kurių 8-os klasės baigimo mokymosi vidurkis yra „9“ ir aukštesnis, priimami be papildomo mokomųjų dalykų testavimo.

27.2. mokiniai, kurių 8-os klasės baigimo mokymosi vidurkis yra žemesnis nei „9“ priimami pagal 8-os klasės baigimo mokymosi vidurkį ir testų pasiekimus:

27.2.1. skaičiuojamas mokinių 8-os klasės visų mokomųjų dalykų metinių pažymių vidurkis;

27.2.2. gimnazijos nustatyta tvarka vykdomas atskirų mokomųjų dalykų testavimas arba bendras kompleksinis testas;

27.2.3. mokinių 8-os klasės visų mokomųjų dalykų metinių pažymių vidurkis bei testų įvertinimai sumuojami ir pagal jų galutinę sumą mokiniai rikiuojami į eilę. 

28. Mokytis į gimnazijos II-ąją klasę priimama pateikus prašymą ir mokymosi pasiekimų pažymėjimą, esant laisvų vietų sukomplektuotose klasėse. Pirmumo teise priimami mokiniai turintys aukštesnius I-osios (9-os) klasės metinius įvertinimus (skaičiuojamas visų mokomųjų dalykų metinių pažymių vidurkis), žinių patikrinimas testais nevykdomas.

29. Atvykstant mokytis į gimnaziją per mokslo metus pateikiamas prašymas ir laisvos formos pažyma apie mokymosi rezultatus.

30. Mokinys, baigęs pritaikytą pagrindinio ugdymo programos I-ąją dalį, pateikęs mokyklos direktoriui prašymą, pagrindinio išsilavinimo pirmosios dalies baigimo pažymėjimą bei ir Pedagoginės psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko specialiuosius ugdymo poreikius priimamas mokytis pagal pritaikytą pagrindinio ugdymo programos II-ąją dalį. Baigęs individualizuotą pagrindinio ugdymo programos I-ąją dalį, pateikęs mokyklos direktoriui prašymą, pagrindinio išsilavinimo pirmosios dalies baigimo pažymėjimą bei Pedagoginės psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko specialiuosius ugdymo poreikius priimamas mokytis pagal individualizuotą pagrindinio ugdymo programos II-ąją dalį.

 

II.3. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS

 

31. Mokyklos direktoriui pateikiami šie dokumentai:

31.1. atvykstant mokytis į III (11) klasę mokslo metų pradžioje - prašymas ir pagrindinio ugdymo pažymėjimas;

31.2. atvykstant mokytis į IV (12) klasę mokslo metų pradžioje – prašymas ir mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

31.3. atvykstant mokytis mokslo metų eigoje –prašymas ir laisvos formos pažyma apie mokymosi rezultatus;

32. Mokinys, baigęs individualizuotą pagrindinio ugdymo programą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą į rajono bendrojo ugdymo mokyklas nepriimamas. Jis gali tęsti ugdymąsi pagal profesinio mokymo programą arba ugdytis pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą.

33. Mokytis į gimnazijos III - ąją klasę priimami pagrindinio ugdymo programą baigę mokiniai pateikę, prašymą ir pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.

34. Mokytis į gimnazijos IV-ąją klasę priimami mokiniai, pateikę prašymą ir mokymosi pasiekimų pažymėjimą.

35. Mokinys, baigęs pritaikytą pagrindinio ugdymo programą, pateikęs mokyklos direktoriui prašymą, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą bei Pedagoginės psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko specialiuosius ugdymo poreikius, priimamas mokytis pagal pritaikytą vidurinio ugdymo programą.

36. Atvykstant mokytis per mokslo metus – pateikiamas prašymas ir laisvos formos pažyma apie mokymosi rezultatus.

 

II.4. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL SUAUGUSIŲJŲ UGDYMO PROGRAMAS

 

37. Į Suaugusiųjų klases, mokytis pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, priimami vyresni nei 18 metų, iškritę iš nuosekliojo mokymosi sistemos bei neturintys mokymosi motyvacijos asmenys. Atskirais atvejais, suderinus su savivaldybės administracijos švietimo ir sporto skyriumi, gali būti priimami mokytis ir jaunesni nei 18 metų asmenys. Suaugusiųjų mokymas leidžiamas rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

38. Suaugusiųjų klasės mokyklose komplektuojamos pagal savivaldybės tarybos sprendimus. Nesukomplektavus klasių, suaugusieji priimami mokytis neakivaizdiniu būdu.

39. Mokyklos direktoriui pateikiami dokumentai:

39.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;

39.2. dokumentas, patvirtinantis ugdymosi rezultatus ar įgytą išsilavinimą;

39.3. prašymas.

 

II.5. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL SOCIALINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROGRAMAS

 

40. Į socialinių įgūdžių ugdymo klases specialiojo ugdymo centre priimami baigę individualizuotas pagrindinio ugdymo programas, skirtas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymo poreikių turintiems asmenims.

41. Mokyklos direktoriui pateikiami šie dokumentai:

41.1. prašymas,

41.2. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas

41.3. pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo,

41.4. pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo.

 

III. IŠVYKIMO IŠ MOKYKLOS TVARKA

 

42. Mokiniui išvykstant iš mokyklos prašymą, nurodant, kur ir dėl kokių priežasčių išvyksta (mokyklos nustatyta forma) už mokinį iki 14 metų parašo vienas iš tėvų (globėjų). Asmuo nuo 14 metų, išvykstant iš mokyklos prašymą rašo pats, turėdamas raštišką tėvų (globėjų) sutikimą.

43. Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo asmens byla lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos.

44. Mokinio laikinas išvykimas gydytis ar mokytis įforminimas direktoriaus įsakymu, jame nurodant laikino išvykimo priežastį.

45. Išvykstantis mokinys grąžina mokyklai gautas mokymosi priemones, mokinio pažymėjimą ir užpildo atsiskaitymo lapelį, kurį pateikia klasės vadovui.

46. Mokinio išvykimas iš mokyklos įteisinamas mokyklos direktoriaus įsakymu per 2 darbo dienas nuo užpildyto atsiskaitymo lapelio pateikimo. Remiantis įsakymu, daroma atžyma  mokinių registre.

47. Mokiniui įteikiamas mokymosi pasiekimų dokumentas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Mokinių priėmimą į mokyklas vykdo mokyklos direktorius.

49. Mokyklos direktorius atsako už Tvarkos įgyvendinimą ir klasių bei grupių komplektavimą.

50. Tvarkos įgyvendinimo priežiūrą vykdo savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

 

____________________