VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ
PATVIRTINIMO
2020 m. rugpjūčio 28 d. Nr. T3-245
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 str. 1 d. 38 p., 18 str. 1 d., Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 str. ir 7 str., Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti:
2. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T3-79 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo“.
3. Nustatyti, kad iki šio sprendimo įsigaliojimo gautos paraiškos skirti paramą iš Vilniaus rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo baigiamos nagrinėti pagal Vilniaus rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo nuostatus, galiojusius iki šio sprendimo įsigaliojimo.
4. Pavesti Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriui šį sprendimą paskelbti Teisės aktų registre, Vilniaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje ir vietinėje spaudoje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 28 d.
sprendimu Nr. T3-245
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS
SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Vilniaus rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo (toliau – Fondas) tikslus ir finansavimo šaltinius, Fondo sudarymą ir panaikinimą, Fondo administravimą, lėšų naudojimą, Fondo lėšų skyrimo prioritetines kryptis, teisę gauti finansinę paramą, finansinės paramos formas ir jos dydžius, finansinės paramos gavimo ir grąžinimo tvarką, atsakomybę ir kontrolę.
2. Pagal šiuos Nuostatus finansinė parama teikiama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, SVV subjektas, Paramos gavėjas, Pareiškėjas, Paraiškos teikėjas), atitinkantiems Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio nuostatas, įregistruotiems, deklaruotiems gyvenamąją vietą (taikoma fiziniams asmenims) ir vykdantiems ekonominę veiklą Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.
II SKYRIUS
FONDO TIKSLAI IR FINANSAVIMO ŠALTINIAI
3. Fondo tikslas – skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų kūrimąsi ir plėtrą, Vilniaus rajono gyventojų bei įmonių konkurencingumą, steigti naujas darbo vietas, remti socialinį verslą.
5. Fondo lėšas sudaro:
5.3. užsienio ir tarptautinių organizacijų ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų skiriamos lėšos verslui plėtoti;
III SKYRIUS
FONDO SUDARYMAS IR PANAIKINIMAS
IV SKYRIUS
FONDO ADMINISTRAVIMAS
9. Fondo veiklą administruoja ir sprendimus priima Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sudaryta 10 narių Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondo lėšų skirstymo komisija (toliau – Komisija). Į Komisijos sudėtį įeina Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nariai ir Vilniaus rajono savivaldybės administracijos atstovai.
10. Komisija skirdama lėšas vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
12. Komisijai vadovauja pirmininkas. Jeigu pirmininkas nedalyvauja posėdyje, posėdžiui vadovauja Komisijos pasiūlytas narys.
13. Apie rengiamą Komisijos posėdį visi Komisijos nariai informuojami ne vėliau kaip likus iki posėdžio 3 (trims) darbo dienoms. Kvietimas į posėdį išsiunčiamas elektroniniu paštu.
14. Posėdžio darbotvarkė sudaroma ir kartu su visa medžiaga pateikiama Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki posėdžio. Papildomi klausimai į darbotvarkę gali būti įtraukiami tik gavus Komisijos pirmininko pritarimą.
15. Posėdžio darbotvarkę, medžiagą posėdžiui bei kitus, su Komisijos darbu susijusius dokumentus, raštus, įsakymus rengia Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto skyrius (toliau – Ekonomikos ir turto skyrius).
16. Ekonomikos ir turto skyrius, gavęs smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto paraišką skirti paramą iš Fondo, patikrina:
16.1. ar SVV subjektas turi mokestinių nepriemokų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija;
16.2. ar SVV subjektas (juridinis asmuo) yra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Kai SVV subjektas yra fizinis asmuo, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie įsiskolinimų nebuvimą turi pateikti pats;
16.3. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos Valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registre informaciją apie SVV subjektui suteiktą de minimis pagalbą, SVV subjekto de minimis likutį;
16.4. Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto (juridinio asmens) registravimo faktą patvirtinančius ir kitus jo registravimo duomenis (SVV subjekto pavadinimą, teisinę formą, kodą, buveinę);
16.5. ar SVV subjektas (fizinis asmuo) yra įregistravęs individualią veiklą pagal individualios veiklos pažymą, ar įsigijęs verslo liudijimą, jeigu tai yra privaloma pagal teisės aktų reikalavimus;
16.6. patikrina SVV subjekto paraišką skirti paramą. Nustatęs, kad paraiška nevisiškai ar neteisingai užpildyta arba joje pateikti neteisingi duomenys, arba pateikti ne visi dokumentai, arba jie neatitinka dokumentams keliamų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios paraiškos ir dokumentų gavimo praneša raštu (elektroninėmis priemonėmis, jeigu paraiškoje yra nurodytas elektroninio pašto adresas) apie tai SVV subjektui ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą patikslintai paraiškai skirti paramą ir (ar) trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas turi ištaisyti trūkumus per nustatytą terminą. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška toliau nevertinama.
18. Fondo Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma atviru balsavimu. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
20. Komisijos narys privalo nedalyvauti svarstyme ir nebalsuoti dėl klausimo, kuris gali sukelti viešų ir privačių interesų konfliktą. Komisijos narys tokiu atveju privalo informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo. Šis faktas turi būti užfiksuotas Komisijos posėdžio protokole.
21. Į Komisijos posėdį kviečiami Paraiškos teikėjai. Jeigu Paraiškos teikėjas arba jo įgaliotas asmuo nedalyvauja posėdyje, paraiška nenagrinėjama.
22. Į posėdį taip pat gali būti kviečiami verslo įmonių atstovai, konsultantai, Savivaldybės įstaigų specialistai, nepriklausomi ekspertai.
23. Komisija iš Pareiškėjo turi teisę paprašyti papildomų dokumentų arba kitos medžiagos, reikalingos Paraiškoms vertinti. Pareiškėjas privalo pateikti papildomus dokumentus ir (arba) kitą medžiagą Komisijos nurodytu būdu per Komisijos nustatytą terminą.
24. Esant aplinkybėms, kai Komisijos posėdis negali vykti tiesiogiai, Fondo komisijos pirmininko sprendimu gali būti inicijuota rašytinė sprendimų priėmimo procedūra šia tvarka:
24.1. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia Komisijos nariams svarstomo klausimo dokumentus;
24.2. Komisijos nariai elektroniniu paštu turi pareikšti savo nuomonę pateiktu klausimu per 2 darbo dienas nuo dokumentų pateikimo;
25. Komisija vertina pateiktos paraiškos tinkamumą finansuoti atsižvelgdama į 31 punkto nuostatas. Komisija turi teisę neskirti paramos, jeigu pateiktos paraiškos duomenys ir nurodytos išlaidos kelia abejonių.
26. Fondo lėšų buhalterinę apskaitą tvarko Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau - Buhalterinės apskaitos skyrius).
V SKYRIUS
FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMAS
28. Fondo lėšos naudojamos rajono gyventojų verslumui bei įmonių konkurencingumui skatinti, naujoms darbo vietoms steigti, senoms darbo vietoms išsaugoti, naujoms prekėms ir paslaugoms kurti, pažangioms technologijoms diegti, socialiniam verslui plėsti.
VI SKYRIUS
FONDO LĖŠŲ SKYRIMO PRIORITETINĖS KRYPTYS
31. Komisija, skirdama finansavimą, prioritetą teikia smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams:
31.1.sukūrusiems, kuriantiems naujas darbo vietas, įdarbinusiems Vilniaus rajono gyventojus, atsižvelgiant į darbo vietų skaičių;
31.3. vykdantiems veiklą Vilniaus rajone daugiau kaip 4 metus ir įdarbinusiems Vilniaus rajono gyventojus (50 procentų ar daugiau nuo visų samdomų darbuotojų);
32. Fondas remia visas legalias ekonominės veiklos rūšis, išskyrus:
VII SKYRIUS
TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
33. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas pripažįstamas tinkamu gauti Fondo finansavimą, jei jis atitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 ir 4 straipsnių nuostatas ir yra įregistruotas (deklaruoja gyvenamąjį vietą) ir vykdantis veiklą Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje.
34. Teikti paraiškas gauti Fondo paramą gali dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui ir / arba vykdo veiklą ne trumpiau kaip 180 dienų per kalendorinius metus (vertinama informacija – praėjusieji ir einamieji kalendoriniai metai iki paraiškos pateikimo).
35. Fondo parama neteikiama:
35.2. įmonėms, kuriose valstybei, savivaldybei priklauso visas ar dalis įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;
35.3. įmonėms, kurių daugiau kaip ¼ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių priklauso vienai ar kelioms įmonėms, nepatenkančioms į Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu apibrėžtą labai mažų, mažų ir (ar) vidutinių įmonių kategoriją;
35.4. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, turintiems įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
35.5. bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams;
36. Per kalendorinius metus galima taikyti ne daugiau kaip dvi iš 42 punkte išvardytų finansinės paramos formų tam pačiam Paramos gavėjui, išskyrus paramą smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, gavusiems valstybės finansinę paramą vietinių užimtumo iniciatyvų (VUI) projektams įgyvendinti.
37. Bendra suteikta parama vienam smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui per trejus (per einamuosius ir 2 ankstesnius mokestinius) metus negali viršyti 4000 Eur.
38. Pareiškėjas, kuris kreipėsi į Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo fondą per trejus metus (einamuosius ir 2 ankstesnius mokestinius metus) ir gavo maksimalią 4000 Eur Fondo paramą, vėl gali kreiptis dėl paramos po trejų metų nuo paskutinės paramos gavimo dienos.
39. Finansinė parama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui gali būti suteikta, jei per trejus metus jam suteiktos valstybės pagalbos dydis, įvertinus ir naujai teikiamą pagalbą, neviršys de minimis valstybės pagalbai nustatyto maksimalaus dydžio.
40. Teikdamas paraišką dėl finansinės paramos, smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas turi būti visiškai atsiskaitęs su Valstybinio socialinio draudimo fondu ir valstybės bei savivaldybės biudžetais.
41. Paraiška nenagrinėjama jei:
VIII SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS FORMOS IR JOS DYDŽIAI
42. Teikiamos finansinės paramos formos ir dydžiai:
42.1. dalinis palūkanų kompensavimas už paskolas, gaunamas verslo plėtros projektams įgyvendinti (išskyrus paskolas apyvartinėms lėšoms). Dengiama iki 50 proc. palūkanų, bet ne daugiau kaip 1000 Eur. Palūkanos kompensuojamos pagal pateiktą pažymą apie paskolos gavėjo sumokėtas palūkanas ir taikytą palūkanų normą. Ši paramos forma gali būti taikoma tik vieną kartą per trejus metus;
42.2. verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų gauti finansinę paramą iš kitų fondų rengimo išlaidoms kompensuoti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams – iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 1000 Eur dokumentais pagrįstų konsultantų ir ekspertų suteiktų paslaugų apmokėjimo išlaidų. Finansavimas skiriamas konsultantų ir ekspertų suteiktų0 paslaugų: verslo plano arba investicinio projekto rengimo, paramos programos, į kurią kreipiamasi dėl projekto finansavimo, nustatytos formos paraiškos parengimo ir kitų privalomųjų dokumentų rengimo, išlaidoms kompensuoti. Finansavimas pagal šią priemonę skiriamas pateikus pažymą/sutartį projektui finansuoti;
42.3. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto kvalifikacijos kėlimo išlaidų dengimas – kai Savivaldybė Paramos gavėjui dengia iki 100 proc. tinkamų padengti kvalifikacijos kėlimo kursų, mokymų, seminarų išlaidų, bet ne daugiau kaip 300 Eur per kalendorinius metus. Finansavimas skiriamas darbuotojų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesinius gebėjimus, žinias ir įgūdžius. Parama neskiriama darbo saugos ir duomenų apsaugos dokumentų tvarkymo išlaidoms kompensuoti;
42.4. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto dalyvavimo Lietuvoje ir (ar) užsienyje vykstančiose parodose, kuriose pristatoma Pareiškėjo gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos, patirtų išlaidų dengimas. Kompensuojama iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 900 eurų per kalendorinius metus. Kompensuojamos išlaidos, susijusios su dalyvavimu parodoje – registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir/ar stendo su įranga nuomą;
42.5. informacinių, reklaminių leidinių parengimo ir leidybos bei reklamos priemonių išlaidų kompensavimas iki 100 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 700 Eur per kalendorinius metus;
42.6. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto internetinės svetainės, elektroninės parduotuvės sukūrimo ir palaikymo išlaidoms padengti iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 800 Eur per metus;
42.7. įrangos įsigijimo išlaidų, patirtų steigiant arba plečiant veiklą, kompensavimas iki 100 procentų, bet ne daugiau kaip 1500 Eur vienam Paramos gavėjui per kalendorinius metus. Įranga turi būti susijusi su darbo vietos funkcionavimu teikti paslaugas ir/ar gaminti prekes, gaminius ar produkciją;
42.8. gamybos, paslaugų teikimo veiklai naudojamų nekilnojamojo turto arba negyvenamųjų patalpų (išskyrus valstybės ir savivaldybės turtą) nuomos išlaidoms padengti iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 1000 Eur per kalendorinius metus. Sutartis negali būti pasirašyta su susijusiais su SVV subjektu asmenimis. Nuomos sutartis turi būti įregistruota Nekilnojamojo turto registre;
42.9. SVV subjektams, pasirašiusiems sutartį su Užimtumo tarnyba pagal Vietinio užimtumo iniciatyvų (VUI) programas ir įgyvendinantiems jas Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje – 300 Eur vienai darbo vietai (išskyrus vadovo pareigas), bet ne daugiau kaip 1200 Eur per metus. Parama suteikiama pateikus sutartį.
43. Pagal šiuos Nuostatus netinkamos finansuoti išlaidos yra šios:
43.2. medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai gaminti, darbams atlikti/smulkūs buities reikmenys;
44. Parama teikiama kompensavimo principu, tai yra Savivaldybė kompensuoja visas ar dalį smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto patirtų išlaidų.
45. SVV subjektams – PVM mokėtojams tinkamų padengti išlaidų dalis skaičiuojama be PVM, ne PVM mokėtojams − nuo visos sumos.
IX SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS GAVIMO IR GRĄŽINIMO TVARKA
47. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai, norintys gauti Fondo finansinę paramą, Komisijai pateikia:
47.2. dokumentų, patvirtinančių teisę verstis ūkine-komercine veikla (Verslo liudijimo arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažymos), kopijas;
47.3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus skyriaus išduotą pažymą, kad asmuo nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (jei Pareiškėjas fizinis asmuo);
47.6. priemonės įgyvendinimą įrodančių dokumentų (pasirašytų sutarčių, suteikto kvalifikacijos pažymėjimo, parodos dalyvio pažymėjimo, nuotraukų, informacijos spaudoje ir kt.) kopijas;
48. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti paramą, ir kitų pateiktų duomenų teisingumą atsako Pareiškėjas.
49. Po finansinės paramos skyrimo nustačius, kad smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas pateikė neteisingus (klaidingus) duomenis ir dėl to buvo nepagrįstai skirta finansinė parama, nepagrįstai gautos lėšos grąžinamos Savivaldybės administracijai per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos reikalavimo gavimo dienos.
50. Jei Paramos gavėjas trukdo patikrinimams arba yra nustatytas neatitikimas, SVV subjektas per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą privalo grąžinti visą gautą paramos sumą į nurodytą Savivaldybės biudžeto sąskaitą.
X SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
52. Paramos gavėjas privalo ne mažiau kaip vienerius metus nuo paramos suteikimo dienos vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą, naudotis įsigyta įranga, įrengimais ar darbo priemonėmis, išlaikyti dvejus metus internetinę svetainę, e-parduotuvę.
54. Savivaldybės administracijos specialistas (Komisijos narys) Komisijos sprendimu:
54.1. patikrina informaciją apie smulkiojo ir vidutinio verslo subjektą, gavusį paramą, viešuosiuose registruose (VMI mokesčių mokėtojų, Juridinių asmenų ir kt.);
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS