VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. balandžio 30 d. Nr. T3-97
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, 51 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 27 straipsnio 3 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo” 21 punktu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2011 m. liepos 22 d. sprendimą Nr. T3-248 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2021 m. balandžio 30 d.
sprendimo Nr. T3-97
priedas
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) sudarymo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, programų sąmatų sudarymo ir vykdymo, biudžeto vykdymo, biudžeto apyvartos lėšų naudojimo ir įsiskolinimo padengimo ir biudžeto keitimo tvarką, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų teises ir pareigas.
2. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja ir savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei šiuo Aprašu.
II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO sudarymas IR TVIRTINIMAS
4. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, patvirtintais Savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje bei Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
5. Kasmet Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka pateikia ministerijoms ir kitoms institucijoms lėšų poreikį valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti kitiems biudžetiniams metams.
6. Biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta biudžeto projekto sudarymo tvarka. Savivaldybės administracijos direktorius kasmet įsakymu nustato kitų metų Savivaldybės biudžeto projekto rengimo darbų atlikimo terminus, formas bei kitus reikalavimus. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro vykdomų programų sąmatų projektus ir pateikia Biudžeto planavimo skyriui nustatytais terminais.
7. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą programų sąmatų projektų sudarymą.
8. Savivaldybės biudžetas tvirtinamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.
9. Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba. Biudžetas tvirtinamas savivaldybės tarybos sprendimu. Sprendime nurodoma:
10. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.
11. Jeigu biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.
12. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.
13. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.
14. Programų sąmatos sudaromos pagal programų finansavimo šaltinių, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:
14.1. biudžetinei įstaigai ir / arba kitam subjektui, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – pagal detalią ekonominę klasifikaciją;
14.2. nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšas priimami einamųjų biudžetinių metų eigoje, ir / arba kitam subjektui, kuris nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus.
Programų finansavimo šaltinių, funkcinę ir ekonominę klasifikaciją ir programų sąmatų formas tvirtina finansų ministras. Biudžetiniais metais pakeistos programų sąmatų formos taikomos rengiant ir tvirtinant ateinančių biudžetinių metų programų sąmatas.
15. Sudarydami programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų biudžetinių įstaigų praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti einamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojas, paskirstydamas asignavimus pagal ketvirčius, juos turi planuoti atsižvelgdamas į realius planuojamus mokėjimus dėl prisiimtų ar numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį.
17. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
18. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės biudžeto pajamas, lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, o asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal finansavimo šaltinius.
19. Patvirtinus Vilniaus rajono savivaldybės biudžetą Savivaldybė per 30 darbo dienų pagal finansų ministro patvirtintas formas pateikia Finansų ministerijai. Jas užpildo Biudžeto planavimo skyrius.
20.Savivaldybė einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautas lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukia į savivaldybės biudžeto pajamas.
III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS
21. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto kasinių operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės asignavimų valdytojai per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.
22. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.
23. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami dengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos asignavimų valdytojų vykdomų programų sąmatose. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų, už paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
24. Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius asignavimų valdytojų finansavimą vykdo pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas. Išimties atvejais pagal kitus dokumentus (pavyzdžiui, pasirašius sutartį, neįpareigojančią teikti paraiškų ar jas atitinkančių dokumentų, gauti finansavimo sumas pateikus ataskaitą, priėmus sprendimus ir t. t.). Į paraišką gali būti įtrauktas lėšų poreikis tik toms priemonėms, kurios numatytos programų sąmatose. Mokėjimo paraiškos rengiamos pagal apmokėtinas išlaidas įrodančius pavedimus (pvz.: sąskaitas faktūras, sutartis, darbo užmokesčio, pašalpų ir kitus išmokėjimo žiniaraščius, kitus pateisinamuosius dokumentus bei prognozuojamas išlaidas). Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į išlaidų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų funkcinę bei ekonominę klasifikaciją.
25. Paraiškos pateikiamos Buhalterinės apskaitos skyriui ne dažniau kaip 4 kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškas pasirašo ir už duomenų teisingumą atsako asignavimų valdytojas ir vyriausias buhalteris (specialistas).
26. Jeigu Savivaldybės biudžetas arba programų sąmatos laiku nepatvirtinamos, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų Savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams vykdyti.
27. Buhalterinės apskaitos skyrius gali grąžinti, atmesti arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos viršija programų sąmatose patvirtintas sumas ketvirčiui, netinkamai įformintos, turi neatitikimų ar klaidų, netenkina kitų teisės aktų reikalavimų ar kitų finansavimo sumų teikėjų nustatytų taisyklių;
28. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.
29. Parengtus mokėjimo dokumentus dėl lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas arba įgalioti asmenys.
30. Asignavimų valdytojams skirtos sumos išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija gali būti naudojama įsiskolinimui padengti arba turtui įsigyti.
31. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų sąskaitose esančios nepanaudotos biudžeto lėšos programoms vykdyti ar panaudotos ne pagal paskirtį specialios tikslinės dotacijos ir kitos tikslinės lėšos grąžinamos į savivaldybės iždo sąskaitą iki biudžetinių metų gruodžio 30 dienos.
32. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal paskirtį, iki finansuojančių valstybės institucijų nustatytų terminų grąžinamos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip.
IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ NAUDOJIMAS
33. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:
34. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų kainas ir tarifus nustato Savivaldybės taryba, jei teisės aktai nenumato kitaip.
35. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą įmokamos į savivaldybės biudžetą.
36. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą planuojamos sumos nustatomos kiekvienam Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.
37. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų vykdomų programų išlaidoms apmokėti pagal įmokų finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į teisės aktų reikalavimus bei Savivaldybės tvarkos aprašus.
38. Asignavimų valdytojai sudaro atskiras programų išlaidų sąmatas išlaidoms iš biudžetinių įstaigų pajamų.
39. Asignavimų valdytojai gautas biudžetinių įstaigų pajamas kaupia ir įmoka į savivaldybės biudžetą 1 kartą per mėnesį – iki einamojo mėnesio 29 dienos.
40. Biudžetinių įstaigų pajamos (išskyrus pajamas už trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą) pervedamos į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją sąskaitą Nr. LT34 4010 0424 0005 0303. Visos surinktos biudžetinių įstaigų pajamos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą Nr. LT97 4010 0424 0004 0148.
41. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti), susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Įstaigos, teikiančios paslaugas, gali dalį pajamų panaudoti darbuotojams, kurie teikia šias paslaugas, darbo užmokesčiui mokėti (įskaitant socialinio draudimo įmokas), jeigu šioms reikmėms numatyti asignavimai Tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio turto nuomą naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
42. Biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos iš Savivaldybės biudžeto jas įmokėjusiai biudžetinei įstaigai atsižvelgiant į patvirtintą įstaigai programos sąmatą ir pateiktas paraiškas. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamų sumomis, t. y. asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.
43. Įmokėtos į Savivaldybės biudžetą ir negrąžintos biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos kitais metais įmokėjusiems asignavimų valdytojams iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio.
V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
45. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:
45.1. nepaskirstytos praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos; ir nepanaudoti Savivaldybės biudžeto asignavimai;
45.2. pervestos į Savivaldybės iždo sąskaitą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų gautos pajamos;
45.3. nepanaudoti praėjusiais biudžetiniais metais asignavimai ir gautos viršplaninės pajamos, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose;
45.4. kiti biudžeto lėšų likučiai, apskaityti Savivaldybės iždo sąskaitoje praėjusių biudžetinių metų gruodžio 31 d.;
46. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos:
46.1. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ar Savivaldybės tarybos sprendimuose. Jos perkeliamos į kitus biudžetinius metus ir paliekamos asignavimų valdytojams;
46.2. asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš biudžetinių įstaigų pajamų sumos, perverstos į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais.
46.3. einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų, vykdomoms programoms finansuoti.
46.7. projektams, kuriems taikomas išlaidų kompensavimo principas, kol bus gautos Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių finansinės paramos lėšos, išlaidoms apmokėti;
46.8. projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ar kitų fondų lėšų iš dalies finansuoti;
VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ NAUDOJIMAS, NEVYKDANT BIUDŽETO PAJAMŲ PLANO
47. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t.y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, kol bus priimtas Tarybos sprendimas dėl biudžeto keitimo ar trumpalaikės paskolos ėmimo iš Finansų ministerijos, programos finansuojamos tokia tvarka:
47.5. apmokėti savivaldybės indėliui, vykdant projektus, finansuojamus Europos sąjungos paramos lėšomis,
48. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir numatoma, kad biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Savivaldybės administracijos direktorius gali inicijuoti tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės biudžeto keitimo. Jeigu toks sprendimo projektas neteikiamas, finansavimas vykdomas šio Aprašo 50 punktu nustatyta tvarka. Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, programų finansavimas iš biudžetinių įstaigų pajamų nemažinamas, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas įmokėjo į Savivaldybės biudžetą.
49. Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, asignavimų valdytojai:
49.4. imasi priemonių apriboti transporto išlaikymo, elektros, komunalinių paslaugų, viešojo ūkio ir remonto išlaidas;
VII. ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMAS
50. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami išlaidas vykdyti pagal patvirtintas sąmatas ir jose numatyti reikiamus asignavimus biudžetinių metų sausio 1 dieną esamiems įsiskolinimams dengti.
51. Esant kreditiniam įsiskolinimui, jis dengiamas tokia tvarka:
52. Iš sutaupytų asignavimų Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai pirmiausia dengia įsiskolinimus.
VIII. Savivaldybės biudžeto KEITIMAS
54. Savivaldybės biudžetas keičiamas tarybos sprendimu, kai:
54.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ar tikslinės lėšos;
54.8. pagal Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prašymus dėl patvirtintų asignavimų paskirties pakeitimo;
54.9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžetiniais metais gauna papildomų pajamų už teikiamas paslaugas ir turto nuomą;
55. Savivaldybės biudžetas keičiamas administracijos direktoriaus įsakymu, kai:
55.1. keičiamas asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, programas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui pagal kiekvieną asignavimų valdytoją ir lėšų šaltinį; asignavimų išlaidoms ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti skiriama turtui įsigyti;
56. Savivaldybės tarybos sprendimo projektus ir administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl biudžeto pakeitimo rengia Biudžeto planavimo skyrius.
57. Asignavimų valdytojai ir/arba Savivaldybės administracijos atsakingi padaliniai turi teisę:
57.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, kreiptis su prašymu į savivaldybės administraciją dėl vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų ekonominės klasifikacijos paskirties keitimo, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, sumų.
58. Asignavimų valdytojai arba atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai prašymuose turi nurodyti programą, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, sąmatos pavadinimą, finansavimo šaltinį, sumą, pakeitimo priežastį su paaiškinimais ir/arba išlaidas pagrindžiančiais dokumentais. Savivaldybės administracijos asignavimai gali būti keičiami atsižvelgiant į biudžeto vykdymą.
59. Asignavimų valdytojai arba atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti didinimo ar mažinimo teikia Savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip likus 20 dienų iki Savivaldybės tarybos posėdžio.
60. Patikslinus ar pakeitus asignavimus Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir/arba atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai sudaro programų išlaidų patikslintas sąmatas.
61. Savivaldybės administracijos padaliniai privalo suderinti su Biudžeto planavimo ir Buhalterinės apskaitos skyriais rengiamų savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus, galinčius turėti įtakos patvirtinto Savivaldybės biudžeto asignavimų, iš jų asignavimų darbo užmokesčiui, pasikeitimui.
IX. BIUDŽETO VYKDYMO ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
62. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami ir teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo, Finansų ministerijos ir Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
63. Savivaldybės asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir terminus.
64. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir/arba atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai rengia žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitas ir teikia Savivaldybės administracijos Biudžeto planavimo skyriui, administracijos direktoriaus nustatytais terminais.
65. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir atsakingi Savivaldybės administracijos padaliniai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
65.1. programų išlaidų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus naudojimą;
65.2. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;
66. Savivaldybė teikia Finansų ministerijai I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per finansų ministro nustatytus terminus. Jas sudaro Biudžeto planavimo skyrius.
67. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį (pusmečio, metinį) tvirtina savivaldybės taryba. Ataskaitoje pateikiama bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis bei bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimai detalizuojami pagal panaudojimą išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.
68. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir savivaldybių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS