VIEŠOJI ĮSTAIGA KAIMO VERSLO IR RINKŲ PLĖTROS AGENTŪRA
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS KAIMO VERSLO IR RINKŲ PLĖTROS AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2022 m. kovo 15 d. įsakymo nr. vį-017 „dėl ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ TIEKĖJŲ BEI PIRKĖJŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2022 m. gegužės 12 d. Nr. VĮ-044
Vilnius
P a k e i č i u viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros Žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjų bei pirkėjų veiklos priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros direktoriaus 2022 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. VĮ-017 „Dėl Žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjų bei pirkėjų veiklos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.3. Administracinė patikra – Agentūros darbuotojo (-ų) atliekamas administracinis žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo veiklos patikrinimas, kurio metu dokumentai bei informacija yra tikrinami nuotoliniu būdu ir/ar žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės vietoje, kai žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjas pateikia prašomus dokumentus bei informaciją elektroninėmis priemonėmis arba žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės patalpose;“
2. Pakeičiu VI skyrių ir jį išdėstau taip:
„VI SKYRIUS
ADMINISTRACINĖS PATIKROS ATLIKIMO TVARKA
50. Administracinės patikros atlikimo tikslai:
50.1. prevenciškai atlikti priežiūros veiksmus, t. y. konsultuoti, teikti metodinę pagalbą žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjams, tiekėjams bei kitiems ūkio subjektams, siekiant sumažinti nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje atvejų skaičių;
51. Administracinei patikrai atlikti taikant atsitiktinės atrankos ar rizikos metodą atrenkami žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjai, nustatomas tikrinamas laikotarpis ir patikros apimtis.
52. Administracinės patikros gali būti atliekamos 2 (dviem) būdais: nuotoliniu būdu ir/ar žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės vietoje. Prioritetas teikiamas administracinės patikros atlikimui nuotoliniu būdu, tik esant objektyvioms aplinkybėms, vykstama į žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės vietą.
53. Jei esant objektyvioms aplinkybėms, administracinė patikra negali būti atliekama nuotoliniu būdu, tai Agentūros darbuotojas (-ai) su žemės ūkio ir maisto produktų pirkėju ir (arba) jo įgaliotu atstovu el. paštu suderina datą ir laiką, kuriuo metu atliks administracinę patikrą žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės patalpose.
54. Žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjas ir (arba) jo įgaliotas atstovas per Agentūros darbuotojo nustatytą terminą arba Agentūros darbuotojui (-ams) sutartu laiku atvykus į žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės patalpas, turi pateikti prašomus dokumentus ar jų kopijas bei informaciją, reikalingą administracinei patikrai atlikti.
55. Jei yra poreikis išsiaiškinti su administracinės patikros atlikimu susijusias papildomas aplinkybes ar užduoti klausimus dėl pateiktų dokumentų bei informacijos, Agentūros darbuotojas (-ai) gali inicijuoti pokalbį (telefonu arba per vaizdo konferencijų organizavimo platformas). Jeigu administracinė patikra yra atliekama žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės patalpose, visos su administracinės patikros atlikimu susijusios papildomos aplinkybės ir kylantys klausimai gali būti aptarti ir išsiaiškinti administracinės patikros atlikimo metu.
56. Agentūros darbuotojas (-ai), atlikdamas (-ami) administracinę patikrą užpildo Administracinės patikros aktą (Aprašo priedas Nr. 5). Agentūros darbuotojui (-ams) atlikus administracinę patikrą nuotoliniu būdu, užpildytas ir pasirašytas Administracinės patikros aktas išsiunčiamas pasirašymui el. paštu žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjui ir (arba) jo įgaliotam atstovui, o jeigu administracinė patikra buvo atlikta žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjo nuolatinės buveinės patalpose – įteikiamas pasirašyti administracinės patikros atlikimo vietoje (jei administracinė patikra buvo užbaigta tą pačią dieną) arba išsiunčiamas el. paštu (jei administracinė patikra buvo tęsiama). Jei žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjas ir (arba) jo įgaliotas atstovas atsisako pasirašyti Administracinės patikros aktą, Agentūros darbuotojas (-ai) pažymi apie tai Administracinės patikros akte ir laikoma, kad žemės ūkio produktų ir maisto produktų pirkėjas sutiko su patikros metu užfiksuotomis aplinkybėmis.
57. Atlikus administracinę patikrą ir nustačius galimai atliktą draudžiamą nesąžiningos prekybos praktikos atvejį, Agentūros darbuotojas (-ai) tai fiksuoja Administracinės patikros akte, kreipiasi į Agentūros direktoriaus pavaduotoją ir siūlo pradėti pažeidimo tyrimą, atlieka veiksmus, numatytus Aprašo IV skyriuje.“