Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. SPALIO 28 D. SPRENDIMO NR. T1-227 „DĖL ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 24 d. Nr. T1-105

Pasvalys

 


 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, 22 straipsnio 2 ir 3 dalimis, 23 straipsniu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Etikos komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. T1-227 „Dėl Etikos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ (Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T1-25 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Nuostatai):

1.1. pakeisti Nuostatų 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4.  Komisijos uždavinys – įgyvendinti konstitucinį valdžios įstaigų tarnavimo žmonėms principą, plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių atsakomybę už savo veiklą ir atskaitomybę visuomenei.“

1.2. pakeisti Nuostatų 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Komisijos funkcijos:

5.1. prižiūri, kaip Savivaldybės meras ir Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

5.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

5.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

5.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

5.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės 3 (tris) Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

5.6. Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės mero, ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

5.7. analizuoja Vietos savivaldos įstatymo nustatytų Savivaldybės mero pareigų nevykdymo priežastis;

5.8. Savivaldybės tarybos narių ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės merui rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“

1.3. pakeisti Nuostatų 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Komisijos pirmininku skiriamas Savivaldybės tarybos narys, atitinkantis Vietos savivaldos įstatyme nustatytus Savivaldybės tarybos nario nepriekaištingos reputacijos reikalavimus. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaracijos užpildymo, pateikimo, skelbimo tvarka nustatyta Vietos savivaldos įstatyme bei Savivaldybės tarybos veiklos reglamente.“

1.4. pakeisti Nuostatų 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai.“

1.5. pakeisti Nuostatų 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės mero paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į tarnautojo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.“

1.6. pakeisti Nuostatų 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Vietos savivaldos įstatyme bei Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant šiame įstatyme nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“

1.7. pakeisti Nuostatų 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Posėdyje Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose Nuostatuose nustatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais, išankstines rašytines rekomendacijas Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybos nariams nuo kokių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo jie privalo nusišalinti.“

1.8. pakeisti Nuostatų 34.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

34.3. skundžiamų Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos narių vardai, pavardės ir pareigos;“

1.9. pakeisti Nuostatų 38.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.7. iki pranešimo Komisijai gavimo dienos arba Komisijos raginime nustatyto termino skundžiamas Savivaldybės meras, Savivaldybės tarybos narys pateikė privačių interesų deklaraciją arba ją patikslino pranešime apie galimą pažeidimą nurodytais duomenimis ir iš pranešime pateiktos ar Komisijai papildomai atlikus Nuostatų 46.1, 46.2 punktuose nurodytus veiksmus surinktos informacijos Komisija nenustatė pagrindo pradėti tyrimą dėl galimo interesų konflikto.“

1.10. pakeisti Nuostatų 42.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

42.1. fizinio ar juridinio asmens pranešimo apie galimą Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį (toliau – Teisės aktai), pažeidimą pagrindu;“

1.11. pakeisti Nuostatų 42.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

42.2. Komisijos iniciatyva, pasirodžius visuomenės informavimo priemonėse pagrįstai informacijai, kurioje yra duomenų apie galimą Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario Teisės aktų reikalavimų pažeidimą;“

1.12. pakeisti Nuostatų 44 punktą ir jį išdėstyti taip:

44. Apie tyrimo pradžią per 5 darbo dienas nuo sprendimo pradėti tyrimą priėmimo dienos raštu pranešama pareiškėjui, Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, kurio veika tiriama, ir Savivaldybės tarybai.

1.13. pakeisti Nuostatų 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

45. Tyrimas atliekamas tik dėl faktinių aplinkybių, kurios nurodytos Nuostatų 44 punkte įvardintame pranešime apie tyrimą, pateiktame Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui. Tyrimo metu paaiškėjus kitų aplinkybių, dėl kurių turi būti atliktas tyrimas, Komisija motyvuotu sprendimu gali nuspręsti pradėti atskirą tyrimą dėl šių aplinkybių arba raštu pateikti asmeniui naują pranešimą apie išplėstas tyrimo ribas.“

1.14. pakeisti Nuostatų 46.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

46.3. išsiunčia raginimą deklaruojančiam asmeniui (Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui) per Komisijos nustatytą terminą deklaruoti konkrečius privačius interesus.“

1.15. pakeisti Nuostatų 47 punktą ir jį išdėstyti taip:

47. Jeigu paaiškėja, kad gauti du ar daugiau skirtingų pareiškėjų pranešimų dėl to paties Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos nario ir (ar) jo veikos (veikų), Komisija gali šiuos pranešimus sujungti į vieną tyrimą.“

1.16. pakeisti Nuostatų 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48. Kai viename pranešime skundžiamos kelios to paties Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veikos, Komisija, priimdama sprendimą pradėti tyrimą arba tyrimo metu, turi teisę išskirti vieną veiką ar kelias iš veikų į atskirus tyrimus, jeigu nusprendžia, kad tikslingiau jas nagrinėti skyrium.“

1.17. pakeisti Nuostatų 50 punktą iki dvitaškio ir jį išdėstyti taip:

50. Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, turi teisę:“

1.18. pakeisti Nuostatų 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, ir pareiškėjui pranešama apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką. Jų ar jų atstovų neatvykimas į posėdį netrukdo Komisijai svarstyti pranešimą ir priimti sprendimą. Komisija, iki pranešimo nagrinėjimo posėdyje pradžios gavusi Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, prašymą atidėti pranešimo nagrinėjimą dėl priežasčių, kurias ji pripažįsta svarbiomis, turi teisę pranešimo nagrinėjimą atidėti.“

1.19. pakeisti Nuostatų 54 punktą ir jį išdėstyti taip:

54. Dėl pranešime nurodytų aplinkybių sudėtingumo, informacijos gausos ar skundžiamų veiksmų tęstinio pobūdžio, Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, prašymu ar dėl kitų svarbių priežasčių Komisija Nuostatų 53 punkte nurodytą tyrimo atlikimo terminą gali pratęsti. Bendras tyrimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis negu 6 mėnesiai. Apie tyrimo atlikimo termino pratęsimą pareiškėjui ir Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, kurio veika tiriama, pranešama raštu.“

1.20. pakeisti Nuostatų 55.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

55.1. pripažinti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatas;“

1.21. pakeisti Nuostatų 55.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

55.2. pripažinti, kad Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų;“

1.22. pakeisti Nuostatų 56 punktą ir jį išdėstyti taip:

56. Komisijos sprendimo:

56.1. įžanginėje dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis; Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veiksmų;

56.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatos, kurios buvo taikomos tiriant;

56.3. rezoliucinėje dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.“

1.23. pakeisti Nuostatų 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Nuostatų 55.4 punkte nurodytas sprendimas sustabdyti tyrimą priimamas:

57.1. kai kitos įgaliotos institucijos atlieka veiksmus, susijusius su skundžiamo Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos nario veika, – iki bus atlikti šie veiksmai;

57.2. kai Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, dėl objektyvių priežasčių (serga, yra išvykęs ar kt.) negali dalyvauti posėdyje, o jam nedalyvaujant neįmanoma išnagrinėti veikos aplinkybių ir priimti sprendimo arba dėl kitų objektyvių aplinkybių nėra galimybės tinkamai pranešti jam apie atliekamą tyrimą dėl jo veikos.“

1.24. pakeisti Nuostatų 58.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

58.3. iki tyrimo pabaigos Savivaldybės meras ar Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.“

1.25. pakeisti Nuostatų 61 punktą ir jį išdėstyti taip:

61. Komisijos priimti sprendimai, nurodyti Nuostatų 55 punkte, per 5 darbo dienas nuo priėmimo dienos išsiunčiami Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio veikos buvo atliktas tyrimas, pareiškėjui, Savivaldybės tarybai bei VTEK. Pastarajai institucijai pateikiami ir visi Komisijos priimtą sprendimą pagrindžiantys dokumentai.“

1.26. pakeisti Nuostatų 63 punktą ir jį išdėstyti taip:

63. Pasibaigus Nuostatų 62 punkte nustatytam terminui, Komisijos sprendimuose viešai nebeskelbiami ir Savivaldybės mero ar Savivaldybės tarybos narių, dėl kurių elgesio priimtas sprendimas, vardai ir pavardės. Tokie Komisijos sprendimai viešai skelbiami neterminuotai.“

2. Nustatyti, kad šis sprendimas:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt;

2.2. įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Gintautas Gegužinskas

part_4cc899cbd57c4d72936d051629e34c86_end