LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2015 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO  

 

2015 m. balandžio 2 d. Nr. A1-176

Vilnius

 

Įgyvendindama Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. A1-462 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.3.2 papunktį:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2015 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Ingrida Venciuvienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento vyriausiasis patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Daiva Junevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Justina Alsytė-Gogelienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Regina Lincevičienė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams linijos vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                 Algimanta Pabedinskienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2015 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. A1-176

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2015 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2015 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato pareiškėjams teikiamus prioritetus, reikalavimus nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektams (toliau – projektai), paraiškų teikimą, projektų vertinimo komisijos darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, lėšų skyrimą projektams, jų vykdymą ir kontrolę.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

3. Šio konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus darbui su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, ir prevencinei veiklai šioje srityje vykdyti. Smurtautojas šiuose Nuostatuose suprantamas taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme.

4. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos. Nevyriausybinės organizacijos šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos, dirbančios su artimoje aplinkoje smurtaujančiais asmenimis (toliau – pareiškėjas). Pareiškėjų padaliniai (filialai) šiame konkurse savarankiškai dalyvauti negali.

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 8000 eurų (aštuoni tūkstančiai eurų).

 

II SKYRIUS

PROJEKTAMS TEIKIAMI PRIORITETAI

 

6. Prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

6.1. turi ne mažiau nei vienų metų darbo patirties ir kvalifikuotų specialistų, dirbančių su smurtautojais, siekiančiais atsisakyti smurtinio elgesio;

6.2. bendradarbiauja su probacijos tarnyba ir (ar) policija;

6.3. projektą įgyvendina kartu su partneriais (savivaldybė, nevyriausybinė organizacija ir (ar) kt.);

6.4. turi kitų finansavimo šaltinių.

 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

7. Projektuose turi būti numatyta:

7.1. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą;

7.2. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius (jei tokių yra);

7.3. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

7.4. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

7.5. projekto tikslas ir uždaviniai;

7.6. tikslinės grupės, numatomų aptarnauti asmenų skaičius;

7.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

7.8. priemonių / veiklų įgyvendinimo planas;

7.9. bendra projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijos, kiti finansavimo šaltiniai;

7.10. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai:

7.10.1. turimos patalpos, jų teisinis statusas – valdo, naudoja, disponuoja nuosavybės ar patikėjimo teise, nuomos ar panaudos pagrindais;

7.10.2. įgyvendinti projektai ir jų pasiekti rezultatai, materialinė bazė, kiti finansavimo šaltiniai, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.;

7.10.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą, informacija apie buhalterį (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – informacija apie šiuos asmenis);

7.11. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos ir kitų įstaigų organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

7.12. laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą;

7.13. kita papildoma informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra;

7.14. pridedami dokumentai.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

8. Konkursui teikiami projektai aprašomi užpildant paraišką (1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, ir patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei antspaudą jis privalo turėti.

9. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

9.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų), steigimo sutarties kopijas (išskyrus religines bendruomenes ir bendrijas), patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

9.2. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

9.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

9.4. projekto vadovo ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, bei projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymus, kuriuose nurodoma darbo patirtis, išsilavinimas, gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų kopijas;

9.5. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

9.6. bendradarbiavimo sutarties (-ių) su probacijos tarnybomis ir (ar) policija ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas, jei pareiškėjas bendradarbiauja;

9.7. bendradarbiavimo sutarties (-ių) su partneriais (savivaldybe, nevyriausybine organizacija ir (ar) kt.) kopijas, jei pareiškėjas bendradarbiauja;

9.8. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 12 punkte.

10. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jeigu pateiktos kelios paraiškos, vertinama tik ta, kuri pateikta pirma.

11. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 (du) paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių Nuostatų 9 punkte nurodytų dokumentų (jų tinkamai patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, datą.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba. Jei pateikiami ne lietuvių kalba surašyti dokumentai, kartu teikiami dokumentų vertimai, patvirtinti vertėjo parašu.

Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti.

Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu: A. Vivulskio g. 11, 105 kab., LT 03610 Vilnius. Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Paraiškos, gautos po galutinės paraiškų pateikimo datos, nenagrinėjamos.

Konkursui pasibaigus, projektų paraiškos jo dalyviams negrąžinamos.

12. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

12.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

12.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

12.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

12.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

12.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

12.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

12.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą sutartyje numatyta tvarka arba gautas lėšas naudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

13. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Konkurse dalyvaujančių pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta komisija.

15. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

16. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Komisijos veiklos klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

17. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

18. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas, jo nesant – pirmininko pavaduotojo.

19. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius
Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

20. Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:

20.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

20.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

20.3 pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 9 punkte reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

20.4. nevyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo (kai į teismą kreipiasi Ministerija);

20.5. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

20.6. kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

20.7. paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba.

21. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

22. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

22.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

22.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.3. pareiškėjas nepateikė visų Nuostatų 9 punkte reikalaujamų dokumentų ir (arba) pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

22.4. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

22.5. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo (kai į teismą kreipiasi Ministerija).

23. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

24. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami kiekvieno projekto vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (2 priedas). Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų.

25. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

25.1. projektų atitiktį prioritetams;

25.2. projekto įgyvendinimo priemonių ar veiklų plano nuoseklumą ir detalumą;

25.3. projekto sąmatos pagrįstumą, realumą ir būtinumą, lėšų panaudojimo tikimybę, ekonomiškumą;

25.4. veiklos vykdymą užtikrinančius išteklius;

25.5. kitus finansavimo šaltinius;

25.6. laukiamus rezultatus ir naudą įgyvendinus projektą.

26. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertintojų skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinio sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 31 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

27. Komisijos narys, vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba lėšų neskirti, jei tai neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų. 

28. Komisija siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

29. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Ministerija informuoja Socialinių paslaugų priežiūros departamentą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) apie                    Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda finansuojamų projektų paraiškų 1 egzempliorių (kopiją).

30. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Departamento ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, Departamentas nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus raštu praneša Departamentui.

31. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 30 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių paraiškų sąraše esantiems projektams. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.

32. Pareiškėjai raštu ar elektroniniu paštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

33. Informacija apie atrinktus finansuoti projektus skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius
Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

34. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki sutartyje numatytos datos.

35. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

36. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

36.1. Projekto administravimo (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų):

36.1.1. projekto vadovo, asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo mokesčius (arba paslaugos, susijusios su buhalterinės apskaitos vykdymu);

36.1.2. kitos administravimo išlaidos (patalpų, kuriose bus vykdoma veikla, nuomos, komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų (telefonų, interneto ir mobiliojo ryšio telefonų bei pašto išlaidos), kanceliarinių prekių, komandiruočių (išskyrus tarptautinių komandiruočių) ir kitos projekto tikslams pasiekti reikalingos administravimo išlaidos).

36.2. Projekto įgyvendinimo išlaidos:

36.2.1. projekto vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo mokesčius;

36.2.2. projektui įgyvendinti reikalingos priemonės;

36.2.3. projektui įgyvendinti reikalingos paslaugos;

36.2.4. transporto ir kelionių išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu (degalai, automobilio nuoma);

35.2.5. išlaidos, skirtos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

35.2.6. organizacijos ir jos veiklos viešinimas.

36. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

37. Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

38. Netinkamomis išlaidomis laikomos:

38.1. projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti skirtos išlaidos;

38.2. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;

38.3. išperkamoji nuoma;

38.4. ilgalaikio turto, kurio vertė, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimu Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, didesnė nei 500 Eur, įsigijimo išlaidos;

38.5. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidos;

38.6. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Ministerijai ir iki sudarant sutartį;

38.7. kitos su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

39. Pareiškėjas privalo informuoti, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

40. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas aplinkybes, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

41. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas Departamentui turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą.

Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją.

Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

42. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami Departamentui iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

43. Pareiškėjas privalo:

43.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio 5 dienos, Departamento Finansų skyriui pateikti Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinę ataskaitą, išlaidas nurodydami cento tikslumu pagal Departamento pateiktą formą;

43.2. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų paslaugos kiekis, paslaugos periodiškumas, paslaugos vieneto kaina, bendra suma;

43.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., pateikti Departamentui projekto veiklos įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Kartu su ketvirčių veiklos įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis pateikti buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę, nurodydamas lėšų gavėjo pavadinimą, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) datą ir numerį, ūkinės operacijos turinį ir sumą.

Pareiškėjas taip pat iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 d. privalo pateikti Departamentui projekto veiklos įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas elektroniniu paštu suderinti. Netinkamai užpildytas ataskaitas Departamentas turi teisę grąžinti pareiškėjui ir įpareigoti per 2 darbo dienas dokumentus pataisyti. Neįvykdžius nurodymų, taip pat atsiradus pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, Departamentas turi teisę priimti sprendimą sustabdyti sutarties vykdymą, iki išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės;

43.4. biudžetiniams metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d., pateikti Departamentui metinę projekto veiklos įgyvendinimo ir finansines ataskaitas pagal Departamento patvirtintas formas. Prie ataskaitų gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;

43.5. įgyvendinti projektą iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir atsiskaityti šių Nuostatų 43.2–43.3 papunkčiuose nustatyta tvarka;

43.6. nevykdydamas sutartimi prisiimtų įsipareigojimų ar nepanaudojęs lėšų, grąžinti Departamentui projekto veiklai įgyvendinti skirtas lėšas iki einamųjų metų gruodžio 15 d., susitarus dėl grąžinimo atidėjimo – ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.;

43.7. ne pagal paskirtį panaudotas ar neteisėtai panaudotas lėšas nedelsdamas grąžinti į Departamento sutarties rekvizituose nurodytą sąskaitą, nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą;

43.8. už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., pervesti į Departamento sutarties rekvizituose nurodytą sąskaitą, nurodydamas, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (ar) priemonės kodą ir grąžinamą sumą;

43.9. viešinti projekto veiklą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto rezultatus. Spaudoje (skrajutėse, lankstinukuose, brošiūrose ir kt.) nurodyti lėšų šaltinį, įgyvendinamo projekto pavadinimą ir išleidimo metus.

44. Departamentas tikrina, ar lėšų gavęs pareiškėjas laikosi sutartyje nustatytų veiklos finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos įsipareigojimų, o prireikus atlieka projekto įgyvendinimo ir skirtų tikslinių valstybės biudžeto lėšų panaudojimo vertinimą.

45. Departamentas turi teisę nutraukti sutartį su pareiškėju, pareiškėjas privalo grąžinti skirtas lėšas, o negrąžintos lėšos išieškomos, kai:

45.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

45.2. paaiškėja, kad šių Nuostatų 9.8 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija;

45.3. kai nustatoma, kad pareiškėjas nesilaiko sutartyje nustatytų veiklos finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos įsipareigojimų.

46. Departamentas ketvirčio ir metinę projekto įgyvendinimo ataskaitas, projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 20 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 25 d. Į įgyvendinimo ataskaitą turi būti įtraukti projektų įgyvendinimo kriterijai, išdėstyti šių Nuostatų 47 punkte.

Įgyvendinimo ataskaitoje projektų veiklos rodikliai pateikiami pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą ir bendri visų projektų veiklos rezultatai, išvados ir pasiūlymai, taip pat problemos, su kuriomis susiduria Departamentas, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir veiklą.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KRITERIJAI

 

47. Nustatomi šie projektų įgyvendinimo kriterijai:

47.1. per atsiskaitomąjį laikotarpį užregistruotų asmenų, siekiančių keisti smurtinį elgesį, skaičius ir suteikta pagalba;

47.2. suorganizuotų renginių skaičius ir pobūdis;

47.3. renginiuose dalyvavusių asmenų skaičius.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________