KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SANTUOKOS REGISTRAVIMO IR VEDYBŲ JUBILIEJAUS MINĖJIMO CEREMONIJŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 21 d. Nr. A-489

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Civilinės metrikacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2006 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. 12-160 „Dėl Civilinės metrikacijos taisyklių patvirtinimo“, VI skyriumi ir atsižvelgdamas į Kauno miesto savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos 2013 m. gruodžio 3 d. raštą Nr. AK2-39:

1. T v i r t i n u  Santuokos registravimo ir vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonijų organizavimo Kauno miesto savivaldybės teritorijoje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. liepos 8 d. įsakymą Nr. A-2403 „Dėl Santuokos registravimo ceremonijos organizavimo norinčių susituokti asmenų pasirinktoje vietoje tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                           Dainius Ratkelis


 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2014 m. vasario 21 d.

įsakymu Nr. A-489

 

SANTUOKOS REGISTRAVIMO IR VEDYBŲ JUBILIEJAUS MINĖJIMO CEREMONIJŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Santuokos registravimo ir vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonijų organizavimo Kauno miesto savivaldybės teritorijoje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato santuokos registravimo ir vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonijų (toliau – ceremonijos) organizavimo tvarką Kauno miesto savivaldybės teritorijoje, reguliuoja Kauno miesto savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos skyriaus (toliau – skyriaus) darbuotojų (toliau – darbuotojai) – valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – veiklą ir asmenų, dalyvaujančių santuokos registravimo ar vedybų jubiliejų minėjimo ceremonijoje (toliau – ceremonijos dalyviai), veiksmus.

2. Šis aprašas nustato vienodus reikalavimus visiems skyriaus darbuotojams ir ceremonijų dalyviams.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ ĮREGISTRUOTI SANTUOKĄ PATEIKIMAS

 

3. Prašymai įregistruoti santuoką priimami skyriuje pirmadienį–penktadienį nuo 8 val. iki 12 val. ir nuo 12 val. 45 min. iki 16 val. 45 min.

4. Prašymas įregistruoti santuoką priimamas, jei vieno iš norinčių susituokti asmenų arba jų tėvų deklaruota gyvenamoji vieta yra Kauno miesto savivaldybės teritorijoje. Jei norintys  susituokti asmenys ar jų tėvai neturi gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje, prašymas įregistruoti santuoką priimamas tuo atveju, kai norinčiųjų susituokti arba jų tėvų paskutinė deklaruota gyvenamoji vieta buvo Kauno miesto savivaldybės teritorijoje.

5. Norintys susituokti asmenys skyriui asmeniškai pateikia Lietuvos Respublikos teisingumo ministro nustatytos formos prašymą įregistruoti santuoką. Kartu su prašymu taip pat pateikiami šie dokumentai:

5.1. norinčių susituokti asmenų gimimo liudijimai;

5.2. asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai;

5.3. ištuokos liudijimas, jei asmuo ištuoktas, ar buvusio sutuoktinio mirties liudijimas, jei asmuo yra našlys;

5.4. jei norintis susituokti asmuo yra užsienio valstybės pilietis, – jo valstybės kompetentingos institucijos išduotas dokumentas, patvirtinantis, kad jo santuokai nėra kliūčių;

5.5. dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliava.

6. Patikrinęs šiuos dokumentus ir nustatęs klaidą (klaidas) varde, pavardėje, gimimo datoje ar asmens kode, skyrius atsisako priimti prašymą, iki bus pateiktas teisingas dokumentas.

7. Skyriaus darbuotojas, priėmęs prašymą:

7.1. sutikrina pateiktus duomenis ir nedelsdamas prašymą užregistruoja dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“;

7.2. supažindina prašymą pateikusius asmenis su Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.12–3.17 straipsniuose nustatytomis santuokos sudarymo sąlygomis ir santuokos registravimo tvarka;

7.3. pasiūlo norintiems susituokti asmenims pasitikrinti sveikatą ir iki santuokos registravimo dienos pateikti nustatytos formos sveikatos dokumentą;

7.4. išaiškina norintiems susituokti asmenims santuokos teisines pasekmes, jų, kaip būsimų sutuoktinių ir tėvų, teises bei pareigas ir įspėja dėl atsakomybės už kliūčių santuokai sudaryti nuslėpimą.

8. Prašymas įregistruoti santuoką netenka galios, jeigu bent vienas iš asmenų, padavusių prašymą, nustatytu laiku be svarbių priežasčių neatvyksta įregistruoti santuokos arba prašymas atsiimamas. Jeigu norintys susituokti asmenys nustatytu laiku negali atvykti registruoti santuokos dėl svarbių priežasčių, jie iki paskirtos santuokos registravimo dienos apie tai turi pranešti skyriui ir susitarti dėl kitos santuokos registravimo datos.

9. Norinčių susituokti asmenų sąrašas ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki santuokos registravimo dienos viešai iškabinamas skyriaus skelbimų lentoje. Sąraše nurodomi norinčių susituokti asmenų vardai, pavardės, gimimo datos, santuokos registravimo data ir laikas.

10. Jeigu prieš santuokos įregistravimą iš suinteresuoto asmens gaunamas rašytinis pranešimas, kad santuokai sudaryti yra teisės aktuose nustatytų kliūčių, skyrius:

10.1. atideda santuokos registravimą ir įpareigoja pranešimą pateikusį asmenį per tris dienas pateikti raštu pranešime nurodytų faktų įrodymus. Jeigu asmuo per tris dienas tokių įrodymų nepateikia, santuoka registruojama bendra tvarka;

10.2. jeigu raštu pateikiami įrodymai apie esančias kliūtis sudaryti santuoką, – skyriaus vedėjo sprendimu sustabdo santuokos registravimą ir, jei kyla ginčas, išaiškina norintiems tuoktis asmenims jų teisę kreiptis į teismą dėl tokių įrodymų paneigimo. Tokiais atvejais santuoka registruojama tik tada, kai norintys susituokti asmenys pateikia skyriui įsiteisėjusį teismo sprendimą, kuriuo pranešimas dėl kliūčių sudaryti santuoką yra paneigtas kaip nepagrįstas.

 

 

III SKYRIUS

SANTUOKOS REGISTRAVIMO CEREMONIJOS ORGANIZAVIMO VIETA IR LAIKAS

 

11. Santuokos registravimo ceremonija gali būti organizuojama Kauno rotušėje (toliau – Rotušė), taip pat norinčių susituokti asmenų pasirinktoje vietoje, jei tai neprieštarauja viešajai tvarkai ir gerai moralei, nekelia pavojaus gyvybei ar sveikatai. Ši vieta turi būti Kauno miesto savivaldybės teritorijoje. Apie santuokos registravimo vietą pažymima santuokos sudarymo įrašo skiltyje „Pastabos“.

12. Dėl vieno iš susituokiančiųjų ligos, pateikus sveikatos priežiūros įstaigos išduotą dokumentą, santuoka gali būti registruojama sergančiojo gyvenamojoje patalpoje arba stacionarioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje pirmadienį–penktadienį nuo 8 val. iki 12 val. ir nuo 12 val. 45 min. iki 16 val. 45 min. Apie santuokos registravimo vietą pažymima santuokos sudarymo įrašo skiltyje „Pastabos“.

13. Jeigu vienas iš susituokiančiųjų yra laikomas Kauno miesto savivaldybės teritorijoje esančioje laisvės atėmimo vietoje, pateikus tai patvirtinantį dokumentą, santuoka gali būti registruojama laisvės atėmimo vietoje pirmadienį–penktadienį nuo 8 val. iki 12 val. ir nuo 12 val. 45 min. iki 16 val. 45 min. Apie santuokos registravimo vietą pažymima santuokos sudarymo įrašo skiltyje „Pastabos“.

14. Santuokos registravimo ceremonijos organizavimo vietą norintys susituokti asmenys pasirenka remdamiesi šio aprašo 11 punktu, pateikdami prašymą įregistruoti santuoką.

15. Santuoka registruojama praėjus ne mažiau kaip vienam mėnesiui nuo prašymo padavimo dienos.

16. Skyriaus vedėjas norinčių susituokti asmenų prašymu ir esant svarbioms priežastims (nėštumas, sunki liga, vaiko gimimas, jūreivio išplaukimas į jūrą ar kario išvykimas į oficialią karinę misiją užsienio valstybėje ilgesniam kaip 3 mėnesių laikui, asmens išvykimas į diplomatinę tarnybą) turi teisę registruoti santuoką nepraėjus vienam mėnesiui, tačiau ne anksčiau kaip po dviejų savaičių nuo prašymo padavimo dienos. Tokiu atveju norintys susituokti asmenys turi pateikti atitinkamos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį nurodytą svarbią priežastį.

17. Santuokos registravimo ceremonijos organizavimo laikas paskiriamas susitarus su, norinčiais tuoktis asmenimis, remiantis šio aprašo 18 punktu. Santuokos registravimo laikas pažymimas prašyme įregistruoti santuoką. Norinčių susituokti asmenų rašytiniu prašymu, pateiktu ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki santuokos registravimo dienos, skyriaus vedėjas gali pakeisti santuokos registravimo laiką.

18. Atsižvelgiant į norinčių susituokti asmenų pageidavimą organizuojama iškilminga arba paprasta santuokos registravimo ceremonija:

18.1. Iškilminga santuokos registravimo ceremonija nuo lapkričio 1 d. iki gegužės 1 d. organizuojama penktadienį nuo 9 val. iki 12 val. ir nuo 13 val. iki 16 val. 45 min., šeštadienį nuo 9 val. iki 12 val. ir nuo 13 val. iki 16 val. 45 min., nuo balandžio 30 d. iki spalio 31 d. – ketvirtadienį ir penktadienį nuo 9 val. iki 12 val. ir nuo 13 val. iki 16 val. 45 min., šeštadienį nuo 9 val. iki 12 val. ir nuo 13 val. iki 15 val. 30 min. Iškilminga santuokos registravimo ceremonija organizuojama didžiojoje ar mažojoje Rotušės salėje, taip pat norinčiųjų susituokti asmenų pasirinktoje tinkamoje vietoje.

18.2. Paprasta santuokos registravimo ceremonija organizuojama antradienį–penktadienį nuo 8 val. iki 12 val. ir nuo 12 val. 45 min. iki 16 val. 45 min., šeštadienį nuo 9 val. iki 12 val. ir nuo 13 val. iki 15 val. 30 min. viename iš skyriaus kabinetų, esančių Rotušėje.

19. Skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į norinčių susituokti asmenų pateiktą prašymą ir jame nurodytus motyvus, gali paskirti kitą santuokos registravimo ceremonijos organizavimo laiką, negu nurodyta šio aprašo 18.1 ir 18.2 papunkčiuose.

 

IV SKYRIUS

 

SANTUOKOS REGISTRAVIMO PROCEDŪRA

 

20. Skyriaus darbuotojas, prieš registruodamas santuoką, patikrina, ar įvykdytos visos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.12–3.17 straipsniuose nustatytos santuokos sudarymo sąlygos.

21. Registruojant santuoką, susituokiantys asmenys turi turėti galiojančius asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, kuriuos jie turėjo pateikdami prašymą įregistruoti santuoką.

22. Santuoka registruojama dalyvaujant norintiems susituokti asmenims ir dviem liudytojams. Santuokos registravimo ceremonija organizuojama atsižvelgiant į susiklosčiusias tradicijas ir papročius. Santuokos registravimo procedūra atliekama lietuvių kalba.

23. Santuoką registruojantys darbuotojai turi atstovauti skyriui, elgtis pagarbiai vieni su kitais, aptarnaujamais ir kitais asmenimis, vengti triukšmo, būti tvarkingos išvaizdos, jų apranga – švari, dalykinio ar iškilmingo stiliaus.

24. Santuoka registruojama įrašant santuokos sudarymo įrašą ir išduodant santuokos liudijimą.

25. Pavardės sutuoktiniams suteikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.31 straipsniu. Kai moteris pasirenka ar prie savo pavardės prisijungia sutuoktinio pavardę, jai suteikiama moteriška pavardės forma. Kai vyras pasirenka ar prie savo pavardės prisijungia sutuoktinės mergautinę pavardę, jam suteikiama vyriška pavardės forma, jai – moteriška pavardės forma.

 

V SKYRIUS

CEREMONIJŲ ORGANIZAVIMO ROTUŠĖJE TVARKA

 

26. Ceremonijos dalyviai atvyksta į Rotušę, likus 10 min. iki ceremonijos pradžios.

27. Skyriaus darbuotojas pasitinka ceremonijos dalyvius ir suteikia jiems visą reikalingą informaciją apie ceremoniją.

28. Ceremonijos dalyviai ir jų svečiai daiktus, nesusijusius su ceremonija (apsiaustus, kuprines, krepšius ir kt.) palieka drabužinėje.

29. Ceremonijos dalyviai ir jų svečiai turi būti tvarkingos išvaizdos, elgtis pagarbiai su skyriaus darbuotojais ir vieni su kitais, vengti triukšmo.

30. Patalpoje, kurioje organizuojama santuokos registravimo ceremonija, privalo būti Lietuvos Respublikos herbas ir valstybės vėliava.

31. Vykstant ceremonijai visi jos dalyviai turi laikytis rimties, netrikdyti skyriaus darbuotojų darbo.

32. Santuokos įregistravimo ceremonijai skiriama 10 minučių, vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonijai – 15 minučių

33. Pasibaigus ceremonijai, skyriaus darbuotojas išlydi ceremonijos dalyvius iš salės, kurioje vyko ceremonija.

34. Rotušėje vykstančios ceremonijos gali būti filmuojamos ir fotografuojamos laikantis šio aprašo VIII skyriuje nustatytos tvarkos.

 

VI SKYRIUS

SANTUOKOS REGISTRAVIMO CEREMONIJOS ORGANIZAVIMO NORINČIŲ SUSITUOKTI ASMENŲ PASIRINKTOJE VIETOJE TVARKA

 

35. Asmenys, pageidaujantys organizuoti santuokos registravimo ceremoniją pasirinktoje Kauno miesto savivaldybės teritorijos vietoje asmeniškai pateikia skyriui šio aprašo 5 punkte nurodytus dokumentus ir prašymą organizuoti santuokos registravimo ceremoniją ne Civilinės metrikacijos skyriuje (1 priedas).

36. Skyriaus vedėjas įvertina norinčių tuoktis asmenų santuokos registravimo ceremonijai organizuoti pasirinktos vietos tinkamumą ir apie tai jiems praneša jų prašyme nurodytu būdu (raštu, el. paštu ar kt.) per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos.

37. Norintys susituokti asmenys sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliavą tik gavę teigiamą skyriaus vedėjo atsakymą dėl santuokos ceremonijos  registravimo vietos tinkamumo.

38. Esant galimybei, skyriaus darbuotojai pasirūpina, kad santuokos registravimo ceremonijos organizavimo vietoje būtų Lietuvos Respublikos herbas ir vėliava.

39. Santuokos registravimo ceremonijos metu skyriaus darbuotojams turi būti užtikrinama pagarba ir saugumas.

40. Santuokos registravimo ceremonijai skiriama ne daugiau kaip 20 minučių (neįskaičiuojant skyriaus darbuotojų nuvykimo į vietą ir grįžimo laiko).

41. Iškilus būtinybei keisti santuokos registravimo ceremonijos organizavimo vietą, norintys susituokti asmenys turi raštu pateikti prašymą skyriaus vedėjui ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki santuokos registravimo ceremonijos ir suderinti su juo kitą pasirinktą vietą.

42. Transportu, reikalingu skyriaus darbuotojams nuvykti į vietą, kurioje organizuojama santuokos registravimo ceremonija, ir sugrįžti į skyrių, aprūpina Kauno miesto savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius.

 

VII SKYRIUS

VEDYBŲ JUBILIEJAUS MINĖJIMO CEREMONIJOS ORGANIZAVIMAS

 

43. Skyrius gali organizuoti vedybų 50 ir 60 metų jubiliejų minėjimo ceremonijas. Vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonija organizuojama 18.1 papunktyje nurodytu laiku ir vietoje.

44. Prašymas organizuoti vedybų jubiliejaus minėjimo ceremoniją (2 priedas) priimamas, jeigu vieno iš norinčių paminėti jubiliejų asmenų deklaruota gyvenamoji vieta yra Kauno miesto savivaldybės teritorijoje.

45. Norintys paminėti savo vedybų jubiliejų asmenys pateikia skyriui nustatytos formos prašymą ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų iki pageidaujamos vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonijos organizavimo dienos. Prie prašymo pridedama:

45.1. norinčių paminėti santuokos jubiliejų asmenų santuokos liudijimai;

45.2. asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai.

46. Skyriaus darbuotojas, priėmęs prašymą ir sutikrinęs pateiktus duomenis, nedelsdamas jį užregistruoja dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“.

 

VIII SKYRIUS

CEREMONIJŲ FOTOGRAFAVIMAS IR FILMAVIMAS

 

47. Rotušėje vykstančias ceremonijas gali filmuoti ir fotografuoti ceremonijų dalyvių pakviesti asmenys. 

48. Fotografuojantys ir filmuojantys asmenys neturi trukdyti skyriaus darbuotojams atlikti jiems priskirtų funkcijų ir trikdyti ceremonijos.

49. Ceremonijos fotografavimas ir filmavimas Rotušėje negali užtrukti ilgiau, nei nurodyta šio aprašo 31 punkte. Pasibaigus ceremonijai, visi joje dalyvavę asmenys turi nedelsdami išeiti iš patalpos, kurioje vyko ceremonija.

50. Prie iškilmių stalo ir už jo fotografuoti ir filmuoti draudžiama.

51. Ant iškilmių stalo, palangių, kėdžių ir kito patalpoje, kurioje vyksta ceremonija, esančio turto draudžiama dėti daiktus, naudojamus fotografuojant ar filmuojant.

52. Rotušėje draudžiama įrengti fotografavimo ar filmavimo prietaisus, jei juos įrengus būtų sugadinamos patalpos ar jose esantis turtas.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Skyriaus darbuotojai perduoda duomenis apie sudarytą santuoką Gyventojų registro tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos santuokos sudarymo dieną.

54. Už šio aprašo reikalavimų nesilaikymą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

___________________________


 

Santuokos registravimo ir vedybų

jubiliejaus minėjimo ceremonijų

organizavimo Kauno miesto savivaldybės teritorijoje tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prašymo organizuoti santuokos registravimo ceremoniją ne Civilinės metrikacijos skyriuje forma)

 

______________________________________________________________________

(norinčių susituokti asmenų vardai, pavardės)

 

Kauno miesto savivaldybės administracijos

Civilinės metrikacijos skyriui

 

 

PRAŠYMAS ORGANIZUOTI SANTUOKOS REGISTRAVIMO CEREMONIJĄ NE CIVILINĖS METRIKACIJOS SKYRIUJE

 

_______________

(data)

Kaunas

 

1.

Numatoma santuokos registravimo ceremonijos vieta

 

2.

Santuokos registravimo ceremonijos data

 

3.

Santuokos registravimo ceremonijos laikas ir trukmė

 

4.

Asmens, atsakingo už renginį, duomenys (vardas, pavardė, telefonai, el. paštas)

 

 

SUDERINTA

Privačios teritorijos savininkas (valdytojas)                                         ____________________________________

(parašas, vardas, pavardė, telefonas)

 

Su santuokos registravimo ceremonijos organizavimo norinčių susituokti asmenų pasirinktoje Kauno miesto savivaldybės teritorijos vietoje tvarka susipažinau

 

____________________________________

(pareiškėjo parašas, vardas, pavardė)

 

____________________________________

(pareiškėjo parašas, vardas, pavardė)

____________________


 

Santuokos registravimo ir vedybų

jubiliejaus minėjimo ceremonijų

organizavimo Kauno miesto savivaldybės teritorijoje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Prašymo organizuoti vedybų jubiliejaus minėjimo ceremoniją forma)

 

PRAŠYMAS ORGANIZUOTI VEDYBŲ JUBILIEJAUS MINĖJIMO CEREMONIJĄ

 

_______________

(data)

Kaunas

 

Prašome organizuoti mūsų vedybų ____________metų jubiliejaus minėjimo ceremoniją ir pateikiame šiuos duomenis:

 

 

Santuoka įregistruota

 

 

19____m._______________d.

 

Kur_________________________

 

 

JIS

JI

Vardas

 

 

Pavardė

 

 

Asmens kodas

 

 

Gyvenamoji vieta, telefonas, el. paštas

 

 

Parašai

 

 

 

Kiek užauginote sūnų ir dukterų? _____________________

 

 

Kiek susilaukėte anūkų, proanūkių? _____________________

 

Vedybų jubiliejaus minėjimo ceremonija paskirta

 

20_____m._______________ ______d. ______ val.

_________________________