KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
3 POSĖDIS
SPRENDIMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS ČEKIŠKĖS SOCIALINĖS GLOBOS IR PRIEŽIŪROS NAMŲ PAVADINIMO PAKEITIMO IR PAKEISTŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. kovo 28 d. Nr. TS-141
Kaunas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.39, 2.40, 2.43 straipsniais, 2.66 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 7 straipsnio 6 dalimi ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Savivaldybės biudžetinės įstaigos Čekiškės socialinės globos ir priežiūros namų pavadinimą ir pavadinti juos Čekiškės socialinių paslaugų namais.
4. Įpareigoti Savivaldybės biudžetinės įstaigos Čekiškės socialinės globos ir priežiūros namų direktorių:
4.1. apie sprendimo 1 punkte nurodytos įstaigos pavadinimo pakeitimą raštu informuoti įstaigos darbuotojus ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio sprendimo priėmimo dienos;
4.2. pranešti visiems kreditoriams raštu apie sprendimo 1 punkte nurodytos įstaigos pavadinimo pakeitimą iki sprendimo 2 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre;
5. Nustatyti, kad sprendimo 1 punkte nurodytos įstaigos pavadinimo pakeitimas ir 2 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
6. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. TS-35 „Dėl savivaldybės biudžetinės įstaigos Čekiškės senelių namų pavadinimo pakeitimo ir Kauno rajono savivaldybės tarybos 2006 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. TS-288 patvirtintų savivaldybės biudžetinės įstaigos Čekiškės senelių namų nuostatų pakeitimo ir jų išdėstymo nauja redakcija“, įregistravus naujus nuostatus Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės tarybos
2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. TS-141
ČEKIŠKĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
1. Čekiškės socialinių paslaugų namų (toliau – Įstaiga) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Įstaigos veiklos tikslus, rūšis, uždavinius, funkcijas, veiklos organizavimą, finansavimą, lėšų naudojimą, veiklos kontrolę.
2. Įstaigos teisinė forma – biudžetinė įstaiga. Įstaiga turi sąskaitas banke, antspaudą ir spaudus su savo pavadinimu.
4. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės meras, išskyrus tas Įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui) (toliau – Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija).
5. Įstaigos buveinės adresas – L. Markelio g. 5, LT-54273, Čekiškės mstl., Čekiškės sen., Kauno r. sav.
7. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, kitų ministrų įsakymais, Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
8. Įstaiga, vykdydama jai priskirtas funkcijas, bendradarbiauja su Čekiškės bendruomenės centru, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis.
11. Įstaigos struktūrą tvirtina Įstaigos direktorius (toliau – direktorius), kuris yra vienasmenis Įstaigos valdymo organas.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, rūšys IR UŽDAVINIAI
13. Pagrindinė Įstaigos veiklos sritis – socialinė veikla. Veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:
14. Įstaigos teikiamos socialinės paslaugos pagal Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos kodus (toliau – SPIS):
15. Įstaigos tikslai:
15.4. sudaryti paslaugų gavėjams tinkamas sąlygas jų socialiniams ir saviraiškos poreikiams tenkinti;
16. Įgyvendindama tikslus, Įstaiga atlieka uždavinius:
16.2. stengiasi sudaryti paslaugų gavėjams tinkamas ir palankias sąlygas jų socialiniams ir saviraiškos poreikiams tenkinti;
16.3. socialinės globos paslaugų ir savarankiško gyvenimo paslaugų gavėjams sudaro tinkamas gyvenimo sąlygas;
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS FUNKCIJOS
17. Įstaiga, vadovaudamasi teisės aktais, vykdo funkcijas:
17.1. apgyvendina socialinės globos paslaugų ir savarankiško gyvenimo paslaugų gavėjus (toliau – Įstaigos gyventojai), suteikia jiems pritaikytas gyventi patalpas, aprūpina inventoriumi, higienos priemonėmis ir pasirūpina, kad būtų aprūpinti būtinais medikamentais;
17.3. Įstaigos gyventojams ir kitiems asmenims, kuriems, vadovaujantis teisės aktais, yra paskirta maitinimo organizavimo paslauga, organizuoja maitinimą;
17.6. laikosi sanitarijos, higienos ir prieš epidemijas nustatyto režimo, pagal poreikį aprūpina neįgalius gyventojus techninės pagalbos priemonėmis;
17.9. padeda tvarkyti asmeninius Įstaigos gyventojų reikalus už Įstaigos ribų, sudaro sąlygas gauti reikalingą informaciją, prireikus organizuoja konsultacijas su kitų institucijų specialistais;
17.10. sudaro Įstaigos gyventojų užimtumo, laisvalaikio organizavimo, dalyvavimo Įstaigos gyventojų tarybos ir kitoje veikloje sąlygas;
17.11. užtikrina gaisrinės saugos taisyklių ir darbo saugos reikalavimų laikymąsi, prižiūri teritoriją, Įstaigos patalpas, kitą turtą;
17.12. Įstaigos gyventojams teikia papildomas paslaugas, už kurias jie moka pagal Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos patvirtintus įkainius;
17.14. organizuoja asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas asmenims, kuriems jos yra paskirtos teisės aktų nustatyta tvarka;
18. Bendradarbiauja su kitomis institucijomis ir socialinėmis tarnybomis, dalijasi patirtimi ir taiko pažangius darbo metodus.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
21. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:
21.1. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ar nušalina nuo pareigų direktorių ir atlieka kitas jo darbdavio funkcijas;
21.3. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, nustato Įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką;
21.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
22. Direktorius:
22.1. organizuoja Įstaigos darbą, kad būtų įgyvendinami Įstaigos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
22.2. organizuoja Įstaigos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;
22.3. organizuoja buhalterinės apskaitos politiką, sudaro metinius darbo planus, rengia metinės veiklos ir kitas ataskaitas;
22.4. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
22.5. teikia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų, Socialinės paramos skyriams Įstaigos biudžeto projektus;
22.8. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų darbuotojus ir vykdo kitas darbdavio funkcijas;
22.9. nustato Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu Įstaigoje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;
22.11. tvirtina Įstaigos padalinių, skyrių nuostatus, darbo tvarkos, Įstaigos gyventojų vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybės aprašymus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
22.12. teisės aktų nustatyta tvarka su juridiniais ir fiziniais asmenimis sudaro sutartis ir jas nutraukia, pasirašo įgaliojimus, nurodymus, pažymas, informacinius ir kt. dokumentus;
22.15. atstovauja Įstaigai Valstybės ir Savivaldybės institucijose, santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis arba įgalioja kitus darbuotojus atstovauti Įstaigai;
22.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, Įstaigos veiksmingos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
22.19. atlieka kitas, teisės aktuose nustatytas pareigas ir funkcijas, reikalingas Įstaigos veiklai vykdyti;
23. Direktoriaus atostogų, nedarbingumo, komandiruočių metu, jo funkcijas atlieka teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas asmuo.
24. Direktorius priimamas į pareigas ir iš pareigų atleidžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Įstaigos darbuotojų funkcijos:
25.1. Įstaigos darbuotojai atsako už jiems pavestų funkcijų vykdymą, savarankiškai planuoja savo darbą, pagal savo kompetenciją nagrinėja ir rengia ataskaitas, atsakymus į paklausimus, vykdo kitas direktoriaus pavestas funkcijas;
25.2. tikslingai ir taupiai naudoja Įstaigai išlaikyti skirtas Valstybės, Savivaldybės ir kitas lėšas, tinkamai saugo materialias vertybes;
26. Įstaigos darbuotojai vykdydami jiems pavestas funkcijas vadovaujasi teisės aktais, Nuostatais ir pareigybės aprašymais, darbo tvarkos taisyklėmis, socialinių, medicinos darbuotojų ir kt. profesinės etikos kodeksais.
27. Darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų, darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti įstatymai ir teisės aktai.
V SKYRIUS
ĮSTAIGOS FINANSAVIMAS, LĖŠŲ NAUDOJIMAS
29. Įstaigos finansavimo šaltinai: Valstybės, Savivaldybės biudžeto, paramos lėšos, pajamos gaunamos už teikiamas paslaugas, kitos teisėtai gautos lėšos.
30. Iš Savivaldybės ar Valstybės biudžeto skirtos lėšos, paslaugų gavėjų mokestis už suteiktas socialines paslaugas, naudojamos pagal Savivaldybės Biudžeto ir finansų skyriaus patvirtintą išlaidų sąmatą Įstaigos veiklai organizuoti.
VI SKYRIUS
VEIKLOS KONTROLĖ
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Įstaiga reorganizuojama pertvarkomas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.