Šiaulių miesto savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 4 d. Nr. T-350

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 2 dalimi ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 ir 13 punktais, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. kovo 25 d. sprendimą Nr. T-93 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 4 d. sprendimu Nr. T-350

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Šiaulių miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų dalies, kurią Savivaldybė gali naudoti savo nustatyta tvarka, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Aprašas taikomas Savivaldybės ir nevalstybinėms bendrojo ugdymo mokykloms, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, ikimokyklinio ugdymo įstaigoms (toliau – mokyklos), Pedagoginei psichologinei tarnybai.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau – ML aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

3. Vadovaujantis ML aprašu, mokymo lėšos biudžetiniams metams skaičiuojamos kiekvienai mokyklai pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis.

4. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos paskirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

4.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

4.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms;

4.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);

4.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti, kai šios lėšos sudaro ML apraše numatytą dalį, apskaičiuotą nuo lėšų ugdymo planui įgyvendinti sumos.

5. Mokymo lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti apskaičiuojamos ir skiriamos vienam mokiniui metams pagal nustatytus ugdymo reikmių koeficientus. Šios lėšos gali būti naudojamos:

5.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir socialiniam draudimui;

5.2. neformaliojo vaikų švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui;

5.3. priemokoms, kai nustatytas ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

5.4. dalies ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti.

6. Mokymo lėšos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms skiriamos:

6.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojų padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

6.2. Pedagoginei psichologinei tarnybai (toliau – PPT), kurios specialistai teikia švietimo pagalbą mokyklos bendruomenei, jeigu mokykla neturi atitinkamos švietimo pagalbos specialisto. PPT skirtos lėšos naudojamos:

6.2.1. mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;

6.2.2. darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti, gydytojo neurologo paslaugoms pirkti ir specialistų kvalifikacijai tobulinti;

6.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti;

6.4. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

7. Mokymo lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijai, bet ne vėliau kaip iki lapkričio 1 dienos ir naudojamos mokėti už pagrindinės ir pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą.

8. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) mokymo lėšos paskirstomos ir naudojamos vadovaujantis kita Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

9. Mokymo lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti gali būti skiriamos:

9.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo;

9.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose);

9.3. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

9.4. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

9.5. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

10. Aprašo 4.2 ir 4.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirstoma ne mažiau kaip 100 procentų mokymo lėšų.

11. Aprašo 4.1 ir 4.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį, neviršijant turimų lėšų.

12. Aprašo 4.1, 4.2, 4.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšas mokykloms pagal Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Švietimo skyriaus pateiktus duomenis numato Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Strateginio planavimo ir finansų skyrius.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, perskirsto specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą ugdymo reikmėms finansuoti nuo rugsėjo 1 dienos iki einamųjų metų pabaigos, miesto ugdymo įstaigoms.

14. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą.

15. Už mokymo lėšų teisingą, tikslingą ir racionalų naudojimą atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

___________________________