IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 14 d. Nr. T-75
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 11 straipsniu, Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5 ir 18 punktais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-289 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 289 punktu (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimo Nr. T-216 redakcija), Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Patvirtinti viešosios įstaigos Ignalinos rajono ligoninės 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PRITARTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. balandžio 14 d. sprendimu Nr. T-75
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ VEIKLOS
ATASKAITA
I SKYRIUS
VADOVO ORGANIZACINĖ VEIKLA
VšĮ Ignalinos rajono ligoninės vadovo veikla vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Valstybinės ligonių kasos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais sveikatos priežiūros įstaigų ir jų vadovų veiklos principus. Vadovavimas įstaigai pagrįstas VšĮ Ignalinos rajono ligoninės įstatais, Ignalinos rajono savivaldybės mero potvarkiais, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimais. Kolegialiai su Stebėtojų, Gydymo, Slaugos tarybomis priimami sprendimai dėl ligoninės strateginių tikslų įgyvendinimo.
Ataskaitiniais metais ligoninėje pasikeitė ūkvedys. Organizuojant ligoninės veiklą, 2022 m. parengti ir pasirašyti 69 veiklos, 238 personalo įsakymai, 313 įsakymų atostogų klausimais.
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimai:
1. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-215 pakeista ir papildyta Trūkstamų specialybių gydytojų skatinimo dirbti Ignalinos rajono savivaldybės viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose programa.
Ligoninės direktoriaus įsakymais įstaigoje patvirtinta:
Svarbiausi 2022 m. ligoninės veiklos pokyčiai ir iššūkiai.
1. Ataskaitinių metų pirmą ketvirtį ligoninė patyrė iššūkį, kai Slaugos ir palaikomojo gydymo bei Vidaus ligų skyriuose nuo 2022-02-22 iki 2022-03-20 įvyko COVID-19 ligos protrūkis ir susirgo visi 76 pacientai ir personalas. Apribojus ligonių lankymą, atnaujinus srautų valdymą ir sugriežtinus infekcijų kontrolę, ligos protrūkis buvo suvaldytas.
2. Siekdami pritraukti į ligoninę gydytojus specialistus, bendradarbiaujame su kitų ligonių administracijomis, specialistų asociacijomis, draugijomis, rengimo centrais, universitetais.
3. Siekiant įvertinti pacientų pasitenkinimą ligoninės teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, vyko stacionarinių pacientų anketavimas.
4. Siekiant įtraukti įstaigos darbuotojus į bendrą kolektyvinį darbą ir užtikrinti tinkamą paslaugų teikimą, reguliariai vyksta gydytojų pasitarimai.
Svarbiausios 2022 m. įstaigos veiklos problemos:
1. Mažėjantis gyventojų skaičius daro įtaką pacientų, gaunančių stacionarines aktyvaus gydymo paslaugas, skaičiui.
2. Finansines įstaigos galimybes riboja ryškus asmens sveikatos priežiūros paslaugų vartojimo sezoniškumas.
3. Ilgą gulėjimo trukmę ligoninėje nulemia senyvo amžiaus žmonių sergamumas paūmėjus kelioms lėtinėms ligoms.
4. Sveikatos priežiūros paslaugų plėtrą riboja gydytojų specialistų (vidaus ligų, neurologo, endokrinologo, reabilitologo, geriatro) stygius.
5. Reikalingos lėšos atnaujinti medicinos įrangą gydytojų specialistų atliekamoms konsultacijoms ir procedūroms (odontologo, otorinolaringologo, kardiologo darbo vietų įranga, medicinos priemonės skubios pagalbos teikimui – defibriliatorius, paciento stebėjimo monitorius ir kt.).
Įstaigoje atliktų auditų ir patikrinimų rezultatai.
1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Utenos departamento specialistai 22-04-19 vykdė planinį ligoninės, kaip viešojo maitinimo įmonės, patikrinimą. Visi trūkumai nurodytais terminais buvo pašalinti.
2. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamento specialistai 2022 m. lapkričio 17 d. ligoninėje atliko periodinę valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę. Patikrinimo akto išvadoje nurodyti 2 higienos normų neatitikimai. Vienas iš jų buvo nedelsiant pašalintas savo lėšomis. Dėl kito įstaiga kreipėsi į steigėją Ignalinos rajono savivaldybę dėl lėšų skyrimo kosmetiniam remontui, nes pati ligoninė lėšų tam neturi.
3. Panevėžio teritorinė ligonių kasa ligoninėje nuo 2022-12-02 iki 2022-12-30 vykdė planinį patikrinimą. Ekspertizės pažymos Nr. EP-2 surašytoje išvadoje pažymima, kad žala PSDF biudžetui nepadaryta, administracinio teisės pažeidimo požymių nenustatyta.
Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai 2023 metams:
1. Kokybiškų ir laiku teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinimas išlaikant esamą įstaigos sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūrą.
6. Užbaigti įgyvendinti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje“, plėtojant į senyvo amžiaus žmonių poreikius orientuotas paslaugas.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS PRISTATYMAS, RODIKLIAI IR TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS
Viešoji įstaiga Ignalinos rajono ligoninė yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (LNSS) Ignalinos rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros rajono lygmens pelno nesiekiantis, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose. Įstaiga įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre 1997 m. spalio 2 d. Įstaigos steigėja – Ignalinos rajono savivaldybė.
Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, veikla yra neterminuota. Ligoninė, kurios veikla yra licencijuojama, veikia sveikatos priežiūros srityje – teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis, sudarytas su teritorinėmis ligonių kasomis. Valstybinės asmens sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos 1999 m. rugsėjo 2 d. išduota įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 623 (patikslinta 2019-01-25) suteikia teisę verstis asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikti šias paslaugas:
- antrinės stacionarinės sveikatos priežiūros: vidaus ligų, geriatrijos, reanimacijos ir intensyviosios terapijos I-I (vaikų ir suaugusiųjų), reanimacijos ir intensyvios terapijos I-II (vaikų ir suaugusiųjų);
- pirminės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros: palaikomojo gydymo ir slaugos, paliatyviosios pagalbos (suaugusių ir vaikų);
- antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: vidaus ligų, neurologijos, kardiologijos, endokrinologijos, pulmonologijos, dermatovenerologijos, otorinolaringologijos, oftalmologijos, dietologijos, ortopedijos ir traumatologijos, fizinės medicinos ir reabilitacijos, urologijos, akušerijos ir ginekologijos, vaikų ligų, anesteziologijos ir reanimatologijos, chirurgijos, psichiatrijos;
- ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: radiologijos (rentgenodiagnostikos), echoskopijos, endoskopijos, suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos I (judamojo-atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų), suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos II (nervų sistemos ligų, judamojo-atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų);
- bendrąsias asmens sveikatos priežiūros: akušerio praktikos, slaugos (bendrosios praktikos slaugos), dietisto praktikos, kineziterapijos, ergoterapijos, masažo, hemodializės, dienos chirurgijos (I-IV), laboratorinės diagnostikos.
2007 m. spalio 9 d. išduota odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigos licencija Nr. 1280, suteikianti teisę teikti paslaugas:
- ambulatorinės odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas: ortopedinė odontologija, dantų techniko praktika, odontologija.
Teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos atitinka jas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.
Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas – organizuoti ir teikti specializuotas stacionarines ir ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas Ignalinos rajono, kitų Lietuvos Respublikos vietovių gyventojams ir užsieniečiams, tenkinti pacientų teisėtus poreikius ir lūkesčius, gerinant paslaugų kokybę ir prieinamumą.
Ligoninės misija – teikti saugias, kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, užtikrinti pacientų privatumą, žmogiškąją pagarbą ir orumą, optimaliai išnaudoti žmogiškuosius, techninius ir finansinius resursus.
Žmogiškieji ištekliai. Darbuotojų skaičius – 131. Per kalendorinius metus priimti 28 darbuotojai, atleisti 34. Ataskaitinių metų pradžioje buvo patvirtinta 128,9 etato, 2022-12-31 etatų skaičius sudarė 129,4. Naujai įvesta 0,25 etato informacinių technologijų specialisto ir 0,25 etato masažuotojo pareigybės. Užimtų gydytojų etatų skaičius – 24,65, užimtų slaugytojų etatų skaičius – 40,75.
Darbuotojų pasiskirstymas pagal skaičių pavaizduotas 1 pav.
1 pav. Darbuotojų skaičius
Kvalifikacijos kėlimas. Ligoninėje dirbantys sveikatos priežiūros specialistai ir kiti darbuotojai kelia kvalifikaciją įvairiuose tobulinimosi kursuose ir seminaruose. 2022 metais kvalifikaciją kėlė 63 įstaigos darbuotojai. Kvalifikacijos kėlimo kursams ir komandiruočių išlaidoms apmokėti išleista 3619,30 Eur. Bendrosios praktikos slaugytojai žinias tobulina ir savarankiškai, dalyvaudami nemokamuose nuotoliniuose mokymuose.
Vidutinis darbo užmokestis. 2022 metais įstaigos darbuotojų vidutinis darbo užmokestis vienam fiziniam asmeniui buvo 1211,46 Eur, gydytojų – 1572,15 Eur, slaugytojų –1241,75 Eur, 2021 metais vidutinis darbo užmokestis vienam fiziniam asmeniui buvo 1255,21 Eur, gydytojų – 1549,93 Eur, slaugytojų – 1330,49 Eur.
2 pav. Vidutinis darbo užmokestis 1 pareigybei ir pokytis, palyginti su 2021 m.
Materialinė bazė ir jos būklė. Kalendorinių metų pabaigoje (2022-12-31) įstaiga turėjo 103 902,72 Eur piniginių lėšų, kurias sudarė pinigai banko sąskaitoje – 102 803,94 Eur – ir grynieji – 1 098,78 Eur – įstaigos kasoje.
Valdomas turtas.
1 lentelė. Ilgalaikio turto pokytis 2022 m. eurais
Likutis kalendorinių metų pradžioje (2022-01-01) |
Įsigytas ilgalaikis turtas |
Ilgalaikio turto nusidėvėjimas |
Nurašytas ilgalaikis turtas |
Likutis kalendorinių metų pabaigoje (2022-12-31) |
4 356 219,33 |
94 724,88 |
73 871,01 |
18 419,83 |
4 432 524,49 |
|
|
|
|
|
2 lentelė. 2022 m. įsigytas ilgalaikis turtas
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Vertė eurais |
Lėšos |
1. |
Galvinis šviestuvas ML4 LED+Mpack |
1 766,60 |
Savivaldybės biudžeto lėšos |
2. |
Impulsinis siūlėtuvas HD260 MS8 |
605,00 |
PSDF biudžeto lėšos |
3. |
Kompiuteris „Lenovo V35s“ |
905,08 |
PSDF biudžeto lėšos |
4. |
Oro kondicionierius PULAR 6,2/6,5 kw, su WI-FI |
938,01 |
PSDF biudžeto lėšos |
5. |
Oro kondicionierius PULAR 2,5/2,8 kw su WI-FI |
505,75 |
PSDF biudžeto lėšos |
6. |
Oro kondicionierius PULAR 3,2/3,4 kw su WI-FI |
505,75 |
PSDF biudžeto lėšos |
7. |
Oro kondicionierius Gree Lomo Eco/ Bora su WI-FI |
656,69
|
PSDF biudžeto lėšos |
8. |
Kavos aparatas „Nivona 970“ |
1 258,99 |
Lėšos už mokamas paslaugas |
9. |
Oro sausintuvas „Ecor-Pro-D 950 E“, 2 vnt. |
2 400,00 |
PSDF biudžeto lėšos |
10. |
Saulės fotoelektrinės įranga (projektas Nr. KKS-S-334 (2020)) |
54 450,00 |
Savivaldybės lėšos, valstybės biudžeto lėšos |
11. |
Neinvazinis šlapimo matuoklis (geriatrijos projektas Nr. 08.1.3-CPVA-V-601-03-00) |
6 776,00 |
ES lėšos 85% , valstybės biudžetas – 15% |
12. |
Kūno sudėties ištyrimo įranga MC-780MA N, TANITA |
6 721,55 |
ES lėšos 85%, valstybės biudžetas – 15% |
13. |
Medicininės svarstyklės su ūgio matuokle MS4910 |
671,55 |
ES lėšos 85% , valstybės biudžetas– 15% |
14. |
Dubens dugno raumenų stimuliacijos aparatas |
9 346,04 |
ES lėšos 85% , valstybės biudžetas – 15% |
15. |
Kompresinės terapijos aparatas |
7 217,98 |
ES lėšos 85% , valstybės biudžetas– 15% |
|
Iš viso |
94 724,99 |
|
Veiklos rezultatų vertinimo kriterijai. Kiekybiniai ir kokybiniai įstaigos veiklos vertinimo rodikliai. Lovų skaičius ligoninėje – 81, iš jų: vidaus ligų skyriuje – 30 lovų, reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriuje – 4 lovos, dienos chirurgijos skyriuje – 2 lovos, palaikomojo gydymo ir slaugos skyriuje – 45 lovos, iš jų 2 paliatyviosios pagalbos.
Įstaigų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinos reikšmės patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. V-1467 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ bei 2023 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. V-43 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. V-1467 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ pakeitimo“.
3 lentelė. Veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinos reikšmės
Eil. Nr. |
Veiklos rezultatų vertinimo rodiklis |
Siektina reikšmė |
Veiklos rezultatų vertinimo rodiklio reikšmė |
I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:
1. |
Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas) |
Būti nenuostolingai |
Perviršis 16 891,01 eurų |
2. |
Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis
(rodiklio 2022 m. siektina reikšmė stebima, įvykdymas nėra vertinamas) |
Sąnaudų darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui dalis, palyginti su visomis asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) sąnaudomis, yra ne mažesnė nei 95 proc. 2021 metų sąnaudų darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui dalies |
96,52 proc. |
3. |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis |
Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 2,24 proc. |
4,39 proc. |
4. |
Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto |
Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,12 |
0,11 |
5. |
Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas |
ASPĮ per pastaruosius 3 m. yra pasirašiusi bent vieną sutartį dėl dalyvavimo projekte, iš kurio gauna papildomą finansavimą |
1. Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje (laikotarpis nuo 2020-11 iki 2023-04, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis bendrai finansuojamas projektas – 225 252,80 Eur). 2. Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas Ignalinos rajono ligoninėje (2020-12 iki 2022-04, Klimato kaitos programos lėšos – 70954,00 Eur) |
II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:
6. |
Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas grupes |
Pacientų pasitenkinimo ASPĮ teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis ne mažiau kaip 0,9 balo |
0,98 |
7. |
Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje |
Asmens sveikatos priežiūros įstaiga įtraukta į Skaidrių asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašą |
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-247 ligoninei suteiktas skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas |
8. |
Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas) Rodiklio 2022 m. siektina reikšmė stebima, įvykdymas nėra vertinamas. |
95 proc. ASPĮ registracijų ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms atliekama per Išankstinę pacientų registracijos informacinę sistemą (toliau – IPR IS) |
8,9 proc.
|
9. |
Vidutinė hospitalizuotų pacientų gydymo trukmė įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms). |
Vidutinė terapijos paslaugų grupės gydymo trukmė – ne ilgiau kaip 7,1 dienos |
11,03 |
10. |
Lovos užimtumo rodiklis įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms). |
ASPĮ aktyvaus gydymo lovų užimtumas – ne mažiau kaip 70 % |
56 % |
II. Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:
1. |
Kritinis likvidumo rodiklis |
Ne mažiau kaip 0,8 |
1,53 |
2. |
Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius |
Ne mažiau kaip 2 |
3 |
3. |
Įstaigos įgyvendintų veiklų, skirtų darbuotojų psichologinei gerovei kurti, skaičius (rodiklis 2022 m. tik stebimas, įvykdymas nėra vertinamas) |
Ne mažiau kaip 1 |
1. Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijų centras. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursai tema „Pirmoji medicinos pagalba“ (2022-05-17, 1 416 eurų) |
4. |
Įstaigos darbo užmokesčio fondo dalies skyrimas asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų (toliau – specialistai) profesinės kvalifikacijos tobulinimui (rodiklis 2022 m. tik stebimas, įvykdymas nėra vertinamas) |
Ne mažiau kaip 0,05 proc. nuo ASPĮ darbo užmokesčio fondo skiriamas specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimui |
0,16%
|
Pagrindiniai pasiekimai. Teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūra per 2022 m. nepakito.
4 lentelė. Funkciniai stacionaro skyrių 2022 m. veiklos rodikliai
Skyrius |
Lovų Skaičius
|
LFR |
Vidutinė gulėjimo trukmė
|
Lovos apyvarta |
Išrašyta + mirė |
Lovadieniai |
Terapijos |
30 |
203,26 |
11,03 |
18,43 |
553 |
6098 |
Reanimacijos |
4 |
99,75 |
1,94 |
51,5 |
84 (206 atv.) |
399 |
Dienos chirurgijos |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
Aktyvaus gydymo |
36 |
180,47 |
8,56 |
21,08 |
637 (759 atv.) |
6497 |
Slaugos ir palaikomojo gydymo |
43 |
253,37 |
60,87 |
4,16 |
179 |
10895 |
Paliatyvios pagalbos |
2 |
334,5 |
334,5 |
1 |
2 |
669 |
Slaugos ir palaikomojo gydymo |
45 |
256,97 |
63,89 |
4,02 |
181 |
11564 |
5 lentelė. Funkciniai stacionaro skyrių veiklos rodikliai (2021 m. ir 2022 m.)
Eil. Nr. |
Stacionaro skyriai |
Lovos funkcionavimo rodiklis (LFR) |
Vidutinė gulėjimo trukmė (VGT) |
Lovos apyvarta |
Ligonių skaičius |
Lovadienių skaičius |
|||||
2021 m. |
2022 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2021 m. |
2022 m. |
||
1. |
Aktyvaus gydymo |
177 |
180,47 |
8,75 |
8,56 |
20,22 |
21,08
|
599 (728) |
637 (759) |
6 372 |
6 497 |
1.1. |
Vidaus ligų |
197,2 |
149,6 |
11,67 |
11,03 |
16,9 |
18,43 |
507 |
553 |
5 916 |
6 098 |
1.2. |
Reanimacijos |
114 |
92 |
2,1 |
1,94 |
55,25 |
51,5 |
92 (221) |
84 (206) |
456 |
399 |
2. |
Slaugos ir palaikomojo gydymo |
272,5 |
263,6 |
76,2 |
63,89 |
3,5 |
4,02 |
161 |
181 |
12 262 |
11 564 |
Iš 5 lentelėje pateiktų duomenų matome, kad 2022 metais žymių funkcinių stacionaro skyrių veiklos rodiklių pokyčių nestebima. Vidutinė gulėjimo trukmė sumažėjo aktyvaus gydymo profilio skyriuose ir slaugos ir palaikomojo gydymo skyriuje.
Teikiant stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, stebimas ryškus sezoniškumas. Sergamumas padidėja šaltuoju metų periodu.
3 pav. Pacientų skaičiaus dinamika stacionare
2022 metais stebimas hospitalizuotų, išrašytų, perkeltų į kitas gydymo įstaigas pacientų skaičiaus didėjimas. Pacientų mirtingumas ataskaitiniais metais taip pat didėjo.
Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos konsultacijų poliklinikoje ir priėmimo-skubios pagalbos skyriuje.
6 lentelė. Ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus dinamika
Metai |
Specializuotų ambulatorinių konsultacijų skaičius |
Atliktų hemo-dializių skaičius |
Ambula- torinių pacientų priėmimo skyriuje skaičius |
Priėmimo skubios pagalbos paslaugų skaičius |
Stebėjimo paslaugų skaičius |
Dienos stacionaro paslaugų skaičius |
Ambula-torinės chirurgijos paslaugų skaičius |
2018 |
24 974 |
236 |
2 957 |
443 |
1 206 |
548 |
23 |
2019 |
23 712 |
308 |
5 309 |
466 |
1 419 |
769 |
8 |
2020 |
14 165 |
261 |
4 039 |
333 |
1 079 |
726 |
9 |
2021 |
15 770 |
300 |
4 793 |
528 |
1 222 |
906 |
5 |
2022 |
19 015 |
201 |
6 163 |
528 |
1 389 |
1 115 |
9 |
Visų ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų, išskyrus hemodializę, skaičius 2022 m., palyginti su 2021 ir 2020 m., ryškiai padidėjo.
7 lentelė. Diagnostiniai tyrimai
Diagnostinis tyrimas |
Tyrimų skaičius ambulatoriniams pacientams |
Tyrimų skaičius stacionaro pacientams |
||||
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
|
Rentgenodiagnostiniai |
14 607 |
12 454 |
12 221 |
1 402 |
1 612 |
811 |
Endoskopiniai |
364 |
473 |
538 |
58 |
77 |
67 |
Ultragarsiniai |
2 681 |
3 589 |
3 973 |
310 |
678 |
548 |
Funkcinės diagnostikos |
2 284 |
2 569 |
2 634 |
982 |
1 011 |
998 |
Tiriant ambulatorinius pacientus, svarbią vietą užima diagnostiniai tyrimai. Per trejus metus (nuo 2020 m. iki 2022 m.) stebimas endoskopinių, ultragarsinių, funkcinės diagnostikos tyrimų, atliktų šiems pacientams, skaičiaus didėjimas.
Ligoninėje įdiegtos informacinės technologijos sudaro galimybes išrašant e. receptus tikrinti vaistų sąveiką, pateikti medicininius dokumentus į e. sistemą, konsultuoti nuotoliniu būdu (teleradiologija), registruotis pacientams patiems per išankstinę pacientų registravimosi sistemą (IPRIS IS).
8 lentelė. Reabilitacijos procedūrų teikimas
Procedūros/paslaugos pavadinimas |
2021 m. |
2022 m. |
Masažas |
5 772 |
6407 |
Kineziterapija |
7 437 |
8 632 |
Ergoterapija |
277 |
598 |
Fizioterapija |
11 709 |
14 649 |
Psichologo konsultacija |
362 |
606 |
Socialinio darbuotojo konsultacija |
124 |
392 |
Logopedo paslauga |
22 |
8 |
Ambulatorinės reabilitacijos ir sveikatinimo paslaugų skyriuje pacientams atliekamos masažo, kineziterapijos, ergoterapijos, fizioterapijos procedūros, taip pat suteikiamos psichologo, socialinio darbuotojo konsultacijos, logopedo paslaugos, kuriomis naudojasi Ignalinos ir Švenčionių rajono gyventojai, sergantys nervų sistemos, judamojo-atramos aparato pažeidimų ligomis. Iš 8 lentelės duomenų matyti, kad ataskaitiniais metais stebimas ženklus visų reabilitacijos paslaugų didėjimas, palyginti su 2021 m.
III SKYRIUS
FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA
Finansinės veiklos analizė. Įstaigos pajamas sudaro pajamos, gaunamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto, už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatytus įkainius bei sutartiniuose įsipareigojimuose su Teritorinėmis ligonių kasomis (TLK) patvirtintą finansavimą. Įstaigos bendro biudžeto didžiąją dalį sudaro asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias apmoka Panevėžio TLK. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos iš PSDF biudžeto yra apmokamos vadovaujantis asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-l113 ir vėlesniais šio įsakymo pakeitimais. Taikant šiame apraše nustatytą tvarką, suteiktos aktyvaus gydymo paslaugos apmokėtos nuo 1,00 iki 1,371 balo verte.
9 lentelė. 2022 m. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų sandara (eurais)
Asmens sveikatos priežiūros paslaugų rūšis |
Panevėžio TLK |
Ambulatorinės specializuotos (konsultacijos) |
349 516,21 |
Ambulatorinės išplėstinės konsultacijos |
106 844,00 |
Ambulatorinės chirurgijos |
167,59 |
Stebėjimo |
165 923,42 |
Dienos stacionaro |
42 936,85 |
Brangūs tyrimai ir procedūros (hemodializė) |
32 281,63 |
Stacionarinės asmens sveikatos priežiūros |
910 634,33 |
Slaugos ir palaikomojo gydymo |
529 556,50 |
Paliatyviosios pagalbos |
41 046,54 |
Priėmimo – skubios pagalbos |
21 132,09 |
Ambulatorinės reabilitacijos |
215 296,25 |
Dantų protezavimo |
72 450,34 |
Dienos chirurgijos |
585,00 |
Užsieniečių ambulatorinės konsultacijos |
929,28 |
COVID-19 ambulatorinėms paslaugoms |
1 083,63 |
COVID-19 stacionarinėms paslaugoms |
1 733,22 |
Iš viso: |
2 492 116,88 |
Iš viso per 2022 m. iš teritorinių ligonių kasų gauta 2 492 116,88 eurų pajamų. 2021 m. pajamos iš Panevėžio TLK sudarė 2 212 200,30 eurų. 2022 m. įstaigos finansinės veiklos rezultatas (perviršis) – 16 891,01 eurų, 2021m. įstaigos veiklos rezultatas (deficitas) – 150 213,79 Eur.
Teritorinės ligonių kasos, apmokėdamos asmens sveikatos priežiūros paslaugas, numatytas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame Asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo tvarkos apraše, vertino, ar galiojančioje sutartyje pasiekti nurodyti įstaigos rodikliai įvertinant sezoniškumą, paslaugų apimtis, suteiktas paslaugas, COVID-19 liga sergančių pacientų gydymą. Už suteiktas paslaugas iš teritorinių ligonių kasų įstaigai buvo išmokėta 1/12 metinės sutartinės sumos.
10 lentelė. 2022 m. pajamos ir pajamų pokytis, palyginti su 2021 m.
Pajamų rūšis |
2022 m. pajamos |
% visų įstaigos pajamų |
2021 m. pajamos |
Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-) |
PSDF biudžeto lėšos |
2 492 116,88 |
87,11 |
2 212 200,30 |
+279 916,58 |
Dantų protezavimo paslaugos |
26 182,59 |
0,92 |
32 496,87 |
-6 314,28 |
Asmens sveikatos priežiūros paslaugos |
42 737,80 |
14,94 |
32 295,25 |
+10 442,55 |
Kitos pajamos pagal teismo sprendimus |
1 800,50 |
0,06 |
2 718,59 |
+918,09 |
Turto nuoma |
787,93 |
0,03 |
69,48 |
+718,45 |
Kitos finansavimo pajamos |
297 356,43 |
10,39 |
322 172,84 |
-24 816,41 |
Iš viso: |
2 860 982,13 |
|
2 601 953,33 |
+259 028,80 |
11 lentelė. 2022 m. sąnaudos ir sąnaudų pokytis, palyginti su 2021 m.
Sąnaudų pavadinimas |
2022 m. sąnaudos eurais |
% nuo visų įstaigos sąnaudų |
2021 m. sąnaudos eurais |
Pokytis eurais 2022 m. – 2021 m. (+/-) |
Darbo užmokestis |
2 085 266,55 |
73,32 |
2 199 963,38 |
-114 696,83 |
Socialinis draudimas |
34 147,01 |
1,20 |
36 558,30 |
-2 411,29 |
Medikamentai |
101 766,77 |
3,58 |
126 446,00 |
-24 679,23 |
Med. priemonės |
57 717,99 |
2,03 |
88 289,00 |
-30 571,01 |
Laboratoriniai tyrimai ir med. paslaugos, atliekamos kitose įstaigose |
49 885,66 |
1,75 |
18 034,00 |
+31 851,66 |
Maitinimas |
50 273,09 |
1,77 |
15 921,00 |
+34 352,09 |
Patalpų šildymas ir karštas vanduo |
64 041,11 |
2,25 |
47 815,04 |
+16 226,07 |
Elektros energija |
33 397,52 |
1,17 |
19 216,65 |
+14 180,87 |
Šaltas vanduo ir nuotekų šalinimas |
7 055,84 |
0,25 |
8 478,90 |
-1 423,06 |
Ryšių paslaugos |
1 072,21 |
0,04 |
848,66 |
+223,55 |
Transporto išlaidos (kuras, automobilių remontas) |
15 464,55 |
0,54 |
8 524,80 |
+6 939,75 |
Skalbimo paslaugos |
17 163,70 |
0,60 |
15 243,17 |
+1 920,53 |
Kvalifikacijos kėlimas ir komandiruočių išlaidos |
3 454,10 |
0,12 |
2 755,77 |
+698,33 |
Ilgalaikio turto nusidėvėjimas |
73 871,01 |
2,60 |
63 748,48 |
+10 122,53 |
Įstaigos civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimas |
5 721,96 |
0,20 |
5 203,91 |
+518,05 |
Paprastojo remonto ir eksploatacijos sąnaudos |
27 438,26 |
0,96 |
15 940,79 |
+11 497,47 |
Reprezentacinių išlaidų sąnaudos |
726,16 |
0,03 |
167,86 |
+558,30 |
Kitos sąnaudos |
221 348,64 |
7,78 |
79 011,41 |
+142 337,23 |
Iš viso: |
2 844 091,12 |
|
2 752 167,12 |
+91 924,00 |
Didžiausia įstaigos sąnaudų dalis tenka darbo užmokesčiui, medikamentams bei patalpų šildymui. Sąnaudos darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui ataskaitiniais metais sudarė 85 % pajamų, gaunamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. T-158 nustatytas darbo užmokesčio normatyvas – 80 % pajamų, gaunamų iš PSDF biudžeto, ir papildomų įstaigos pajamų, gaunamų už suteiktas mokamas paslaugas.
12 lentelė. Įstaigos įsipareigojimai eurais 2022 m. ir pokyčio palyginimas su 2021 m.
|
2022-12-31 |
2021-12-31 |
Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-) |
Sukauptas atostogų rezervas |
131 363,41 |
126 010,91 |
+5 352,50 |
Įsipareigojimai tiekėjams, iš jų už: |
155 166,86 |
132 810,92 |
+22 355,94 |
-medikamentus |
1 746,15 |
25 507,61 |
-23 761,46 |
-kraujo produktus |
2 319,20 |
9 125,96 |
-6 806,76 |
-med. pagalbos priemones, medicinos priemonių aptarnavimą |
|
16 864,38 |
-16 864,38 |
-laboratorinių tyrimų atlikimą kitose įstaigose |
5 953,81 |
11 692,75 |
-5 738,94 |
-maisto produktus |
717,82 |
2 215,02 |
-1 497,20 |
-skalbimą |
1 488,08 |
1 389,93 |
+98,15 |
-ryšio paslaugas |
101,62 |
74,06 |
+27,56 |
-elektros energijos tiekimą |
5 183,10 |
1 858,11 |
+3 324,99 |
-degalus |
867,57 |
518,67 |
+348,90 |
-kitas paslaugas ir prekes |
25 316,05 |
63 564,43 |
-38 248,38 |
- Už patalpų remontą (geriatrijos projektas) |
76 938,52 |
|
+76 938,52 |
- Už įsigytą įrangą ( geriatrijos projektas) |
34 534,94 |
|
+34 534,94 |
Socialinio draudimo įmokos |
36 932,04 |
41 295,48 |
-4 363,44 |
Mokėtinos įmokos į garantinį fondą |
269,29 |
305,18 |
-35,89 |
Iš viso: |
323 731,60 |
300 422,49 |
+23 309,11 |
13 lentelė. Pirkėjų įsiskolinimas eurais 2022 m. ir pokyčio palyginimas su 2021 m.
Pirkėjas |
2022-12-31 |
2021-12-31 |
Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-) |
Panevėžio TLK |
165 625,08 |
135 415,03 |
+30 210,05 |
Kiti pirkėjai |
605,77 |
555,00 |
+50,77 |
Iš viso |
166 230,85 |
135 970,03 |
+30 260,82 |
Savivaldybės biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos. Ligoninės vienintelė dalininkė yra Ignalinos rajono savivaldybė. 2022 metais dalininko įstatinis kapitalas sudarė 412 923,44 Eur, palyginti su 2021 metais, padidėjo 158 838,00 Eur.
Projektinė veikla. Ligoninė dalyvavo Ignalinos rajono savivaldybės 2022 metų užimtumo didinimo programoje. Vykdant šią programą, visuomeninės paskirties objektų teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbams atlikti pagal trumpalaikę darbo sutartį įdarbintas 1 žmogus. Programos biudžetas – 2 491,10 Eur. Vykdymo laikotarpis nuo 2022-04-04 iki 2022-07-01.
14 lentelė. Projektų lėšos
Eil. Nr. |
Projekto, programos pavadinimas |
Laikotarpis |
Finansavimas |
1. |
Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje |
2020-11 iki 2023-04 |
Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis bendrai finansuojamas projektas 225 252,80 Eur |
2. |
Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas Ignalinos rajono ligoninėje |
2020-12 iki 2022-04 |
Klimato kaitos programos lėšomis finansuojamas projektas 70 954,00 Eur |
Fizinių ir juridinių asmenų paramos lėšos ir jų panaudojimas. Nuo 2004 m. gegužės 27 d. viešajai įstaigai Ignalinos rajono ligoninei suteiktas paramos gavėjo statusas.
2022 metais iš juridinių asmenų gauta paramos medikamentais už 1 280,19 Eur.
Centralizuota tvarka perkamų medikamentų, vakcinų ir inventoriaus gauta už 19 075,15 Eur.
Iš Valstybinės mokesčių inspekcijos 1,2 % gyventojų pajamų mokesčio, skirto paramai, gauta 16,59 eurų.
Lėšos už mokamas paslaugas ir jų panaudojimas. Mokamos slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos 2022 m. suteiktos 15 pacientų, už jų gydymą ir slaugą gauta 16 470 Eur.
Už fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriuje teikiamas mokamas sveikatinimo paslaugas per ataskaitinius metus gauta 3 525,49 Eur pajamų.
Už mokamas paslaugas gaunamos lėšos panaudojamos personalo darbo sąlygų gerinimui.