IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 14 d. Nr. T-75

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 11 straipsniu, Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 5 ir 18 punktais,  Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-289 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 289 punktu (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimo Nr. T-216 redakcija), Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti viešosios įstaigos Ignalinos rajono ligoninės 2022 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2. Patvirtinti viešosios įstaigos Ignalinos rajono ligoninės 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.                

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Justas Rasikas


 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. balandžio 14 d. sprendimu Nr. T-75

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS IGNALINOS RAJONO LIGONINĖS 2022 METŲ VEIKLOS

ATASKAITA

 

I SKYRIUS

VADOVO ORGANIZACINĖ VEIKLA

 

VšĮ Ignalinos rajono ligoninės vadovo veikla vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Valstybinės ligonių kasos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais sveikatos priežiūros įstaigų ir jų vadovų veiklos principus. Vadovavimas įstaigai pagrįstas VšĮ Ignalinos rajono ligoninės įstatais, Ignalinos rajono savivaldybės mero potvarkiais, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimais. Kolegialiai su Stebėtojų, Gydymo, Slaugos tarybomis priimami sprendimai dėl ligoninės strateginių tikslų įgyvendinimo.

Ataskaitiniais metais ligoninėje pasikeitė ūkvedys. Organizuojant ligoninės veiklą, 2022 m. parengti ir pasirašyti 69 veiklos, 238 personalo įsakymai, 313 įsakymų atostogų klausimais.

 

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimai:

1. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-215 pakeista ir papildyta Trūkstamų specialybių gydytojų skatinimo dirbti Ignalinos rajono savivaldybės viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose programa. 

2. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-216  patvirtintas Ignalinos rajono savivaldybės viešosiose sveikatos priežiūros įstaigose dirbančių sveikatos priežiūros darbuotojų kelionės išlaidų dalinio kompensavimo tvarkos aprašas.

 

Ligoninės direktoriaus įsakymais įstaigoje patvirtinta:

1. Vidaus medicininio audito grupės darbo planas 2022 metams.

2. Ekstremaliųjų situacijų priemonių prevencijos planas.

3. Infekcijų kontrolės procedūrų vadovas.

4. Psichologinio smurto, mobingo ir priekabiavimo darbe prevencijos tvarka.

 

Svarbiausi 2022 m. ligoninės veiklos pokyčiai ir iššūkiai.

1. Ataskaitinių metų pirmą ketvirtį ligoninė patyrė iššūkį, kai Slaugos ir palaikomojo gydymo bei Vidaus ligų skyriuose nuo 2022-02-22 iki 2022-03-20 įvyko COVID-19 ligos protrūkis ir susirgo visi 76 pacientai ir personalas. Apribojus ligonių lankymą, atnaujinus srautų valdymą ir sugriežtinus infekcijų kontrolę, ligos protrūkis buvo suvaldytas.

2. Siekdami pritraukti į ligoninę gydytojus specialistus, bendradarbiaujame su kitų ligonių administracijomis, specialistų asociacijomis, draugijomis, rengimo centrais, universitetais.

3. Siekiant įvertinti pacientų pasitenkinimą ligoninės teikiamomis asmens sveikatos priežiūros  paslaugomis, vyko stacionarinių pacientų anketavimas.

4. Siekiant įtraukti įstaigos darbuotojus į bendrą kolektyvinį darbą ir užtikrinti tinkamą paslaugų teikimą, reguliariai vyksta gydytojų pasitarimai.

5. Per 2022 m. gautos 4 padėkos, 1 skundas.

 

 

 

 

 

Svarbiausios 2022 m. įstaigos veiklos problemos:

1. Mažėjantis gyventojų skaičius daro įtaką pacientų, gaunančių stacionarines aktyvaus gydymo paslaugas, skaičiui.

2. Finansines įstaigos galimybes riboja ryškus asmens sveikatos priežiūros paslaugų vartojimo sezoniškumas.

3. Ilgą gulėjimo trukmę ligoninėje nulemia senyvo amžiaus žmonių sergamumas paūmėjus kelioms lėtinėms ligoms.

4. Sveikatos priežiūros paslaugų plėtrą riboja gydytojų specialistų (vidaus ligų, neurologo, endokrinologo, reabilitologo, geriatro) stygius.

5. Reikalingos lėšos atnaujinti medicinos įrangą gydytojų specialistų atliekamoms konsultacijoms ir procedūroms (odontologo, otorinolaringologo, kardiologo darbo vietų įranga, medicinos priemonės skubios pagalbos teikimui – defibriliatorius, paciento stebėjimo monitorius ir kt.).

6. Valstybinės sveikatos politikos neapibrėžtumas apsunkina specialistų pritraukimą į regionus.

 

Įstaigoje atliktų auditų ir patikrinimų rezultatai.

1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Utenos departamento specialistai 22-04-19 vykdė planinį ligoninės, kaip viešojo maitinimo įmonės, patikrinimą. Visi trūkumai nurodytais terminais buvo pašalinti.

2. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamento specialistai 2022 m. lapkričio 17 d. ligoninėje atliko periodinę valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę. Patikrinimo akto išvadoje nurodyti 2 higienos normų neatitikimai. Vienas iš jų buvo nedelsiant pašalintas savo lėšomis. Dėl kito įstaiga kreipėsi į steigėją Ignalinos rajono savivaldybę dėl lėšų skyrimo kosmetiniam remontui, nes pati ligoninė lėšų tam neturi.

3. Panevėžio teritorinė ligonių kasa ligoninėje nuo 2022-12-02 iki 2022-12-30 vykdė planinį patikrinimą. Ekspertizės pažymos Nr. EP-2 surašytoje išvadoje pažymima, kad žala PSDF biudžetui nepadaryta, administracinio teisės pažeidimo požymių nenustatyta.

4. Vykdytas Vidaus medicininis auditas, kurio metu stacionare atlikti 2 gydomų pacientų anketavimai, taip pat darbuotojų anketavimas, 12 planinių vidaus auditų, parengta 11 tvarkų ir procedūrų.

 

Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai 2023 metams:

1. Kokybiškų ir laiku teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinimas išlaikant esamą įstaigos sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūrą.

2. Tenkinti pacientų poreikius vykdant ambulatorinių konsultacinių paslaugų plėtrą.

3. Tirti pacientų poreikius, lūkesčius bei pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis.

4. Užtikrinti pacientų poreikių, lūkesčių, pasitenkinimo rodiklių stebėseną.

5. Gerinti mikroklimatą slaugos ir palaikomojo gydymo skyriuje.

6. Užbaigti įgyvendinti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje“, plėtojant į senyvo amžiaus žmonių poreikius orientuotas paslaugas.

7. Planuojame dalyvauti sveikatos įstaigų reformoje. Reformos investicijomis tikimės atnaujinti medicinos bei slaugos įrangą, atlikti patalpų remontą.

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS PRISTATYMAS, RODIKLIAI IR TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

Viešoji įstaiga Ignalinos rajono ligoninė yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (LNSS) Ignalinos rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros rajono lygmens pelno nesiekiantis, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose. Įstaiga įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre 1997 m. spalio 2 d. Įstaigos steigėja – Ignalinos rajono savivaldybė.

Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, veikla yra neterminuota. Ligoninė, kurios veikla yra licencijuojama, veikia sveikatos priežiūros srityje teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis, sudarytas su teritorinėmis ligonių kasomis. Valstybinės asmens sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos 1999 m. rugsėjo 2 d. išduota įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 623 (patikslinta 2019-01-25) suteikia teisę verstis asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikti šias paslaugas:

- antrinės stacionarinės sveikatos priežiūros: vidaus ligų, geriatrijos, reanimacijos ir intensyviosios terapijos I-I (vaikų ir suaugusiųjų), reanimacijos ir intensyvios terapijos I-II (vaikų ir suaugusiųjų);

- pirminės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros: palaikomojo gydymo ir slaugos, paliatyviosios pagalbos (suaugusių ir vaikų);

- antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: vidaus ligų, neurologijos, kardiologijos, endokrinologijos, pulmonologijos, dermatovenerologijos, otorinolaringologijos, oftalmologijos, dietologijos, ortopedijos ir traumatologijos, fizinės medicinos ir reabilitacijos, urologijos, akušerijos ir ginekologijos, vaikų ligų, anesteziologijos ir reanimatologijos, chirurgijos, psichiatrijos;

- ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: radiologijos (rentgenodiagnostikos), echoskopijos, endoskopijos, suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos I (judamojo-atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų), suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos II (nervų sistemos ligų, judamojo-atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų);

- bendrąsias asmens sveikatos priežiūros: akušerio praktikos, slaugos (bendrosios praktikos slaugos), dietisto praktikos, kineziterapijos, ergoterapijos, masažo, hemodializės, dienos chirurgijos (I-IV), laboratorinės diagnostikos.

2007 m. spalio 9 d. išduota odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigos licencija Nr. 1280, suteikianti teisę teikti paslaugas:

- ambulatorinės odontologinės priežiūros (pagalbos) paslaugas: ortopedinė odontologija, dantų techniko praktika, odontologija.

Teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos atitinka jas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas – organizuoti ir teikti specializuotas stacionarines ir ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas Ignalinos rajono, kitų Lietuvos Respublikos vietovių gyventojams ir užsieniečiams, tenkinti pacientų teisėtus poreikius ir lūkesčius, gerinant paslaugų kokybę ir prieinamumą.

Ligoninės misija – teikti saugias, kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, užtikrinti pacientų privatumą, žmogiškąją pagarbą ir orumą, optimaliai išnaudoti žmogiškuosius, techninius ir finansinius resursus.

 

Žmogiškieji ištekliai. Darbuotojų skaičius – 131. Per kalendorinius metus priimti 28 darbuotojai, atleisti 34. Ataskaitinių metų pradžioje buvo patvirtinta 128,9 etato, 2022-12-31 etatų skaičius sudarė 129,4. Naujai įvesta 0,25 etato informacinių technologijų specialisto ir 0,25 etato masažuotojo pareigybės. Užimtų gydytojų etatų skaičius – 24,65, užimtų slaugytojų etatų skaičius – 40,75.

Darbuotojų pasiskirstymas pagal skaičių pavaizduotas 1 pav.

 

1 pav. Darbuotojų skaičius

 

Kvalifikacijos kėlimas. Ligoninėje dirbantys sveikatos priežiūros specialistai ir kiti darbuotojai kelia kvalifikaciją įvairiuose tobulinimosi kursuose ir seminaruose. 2022 metais kvalifikaciją kėlė 63 įstaigos darbuotojai. Kvalifikacijos kėlimo kursams ir komandiruočių išlaidoms apmokėti išleista 3619,30 Eur. Bendrosios praktikos slaugytojai žinias tobulina ir savarankiškai, dalyvaudami nemokamuose nuotoliniuose mokymuose.

Vidutinis darbo užmokestis. 2022 metais įstaigos darbuotojų vidutinis darbo užmokestis vienam fiziniam asmeniui buvo 1211,46 Eur, gydytojų – 1572,15 Eur, slaugytojų –1241,75 Eur, 2021 metais vidutinis darbo užmokestis vienam fiziniam asmeniui buvo 1255,21 Eur, gydytojų – 1549,93 Eur, slaugytojų – 1330,49 Eur.

 

 

2 pav. Vidutinis darbo užmokestis 1 pareigybei ir pokytis, palyginti su 2021 m.

 

Materialinė bazė ir jos būklė. Kalendorinių metų pabaigoje (2022-12-31) įstaiga turėjo 103 902,72 Eur piniginių lėšų, kurias sudarė pinigai banko sąskaitoje – 102 803,94 Eur – ir  grynieji – 1 098,78 Eur įstaigos kasoje.

 

Valdomas turtas.

1 lentelė. Ilgalaikio turto pokytis 2022 m. eurais

Likutis kalendorinių metų pradžioje (2022-01-01)

Įsigytas ilgalaikis turtas

Ilgalaikio turto nusidėvėjimas

Nurašytas ilgalaikis turtas

Likutis kalendorinių metų pabaigoje (2022-12-31)

4 356 219,33

94 724,88

73 871,01

18 419,83

4 432 524,49

 

 

 

 

 

 

2 lentelė. 2022 m. įsigytas ilgalaikis turtas

Eil. Nr.

Pavadinimas

Vertė

eurais

Lėšos

1.

Galvinis šviestuvas ML4 LED+Mpack

1 766,60

Savivaldybės biudžeto lėšos

2.

Impulsinis siūlėtuvas HD260 MS8

605,00

PSDF biudžeto lėšos

3.

Kompiuteris „Lenovo V35s“

905,08

PSDF biudžeto lėšos

4.

Oro kondicionierius PULAR 6,2/6,5 kw, su WI-FI

938,01

PSDF biudžeto lėšos

5.

Oro kondicionierius PULAR 2,5/2,8 kw su WI-FI

505,75

PSDF biudžeto lėšos

6.

Oro kondicionierius PULAR 3,2/3,4 kw su WI-FI

505,75

PSDF biudžeto lėšos

7.

Oro kondicionierius Gree Lomo Eco/ Bora su WI-FI

656,69

 

 

PSDF biudžeto lėšos

8.

Kavos aparatas „Nivona 970“

1 258,99

Lėšos už mokamas paslaugas

9.

Oro sausintuvas „Ecor-Pro-D 950 E“, 2 vnt.

2 400,00

PSDF biudžeto lėšos

10.

Saulės fotoelektrinės įranga (projektas Nr. KKS-S-334 (2020))

54 450,00

Savivaldybės lėšos, valstybės biudžeto lėšos

11.

Neinvazinis šlapimo matuoklis (geriatrijos projektas Nr. 08.1.3-CPVA-V-601-03-00)

6 776,00

ES lėšos 85% ,

valstybės biudžetas – 15%

12.

Kūno sudėties ištyrimo įranga MC-780MA N, TANITA

6 721,55

ES lėšos 85%,

valstybės biudžetas – 15%

13.

Medicininės svarstyklės su ūgio matuokle MS4910

671,55

ES lėšos 85% ,

valstybės biudžetas– 15%

14.

Dubens dugno raumenų stimuliacijos aparatas

9 346,04

ES lėšos 85% ,

valstybės biudžetas  – 15%

15.

Kompresinės terapijos aparatas

7 217,98

ES lėšos 85% ,

valstybės biudžetas– 15%

 

Iš viso

94 724,99

 

 

Veiklos rezultatų vertinimo kriterijai. Kiekybiniai ir kokybiniai įstaigos veiklos vertinimo rodikliai. Lovų skaičius ligoninėje – 81, iš jų: vidaus ligų skyriuje – 30 lovų, reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyriuje – 4 lovos, dienos chirurgijos skyriuje – 2 lovos, palaikomojo gydymo ir slaugos skyriuje – 45 lovos, iš jų 2 paliatyviosios pagalbos.

Įstaigų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinos reikšmės patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. V-1467 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ bei 2023 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. V-43 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. V-1467 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

3 lentelė. Veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2022 metų siektinos reikšmės

Eil.

Nr.

Veiklos rezultatų vertinimo rodiklis

Siektina reikšmė

Veiklos rezultatų

vertinimo rodiklio reikšmė

I.          Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1.

Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

Būti nenuostolingai

Perviršis 16 891,01 eurų

2.

Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

 

 

(rodiklio 2022 m. siektina reikšmė stebima, įvykdymas nėra vertinamas)

Sąnaudų darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui dalis, palyginti su visomis asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) sąnaudomis, yra ne mažesnė nei 95 proc. 2021 metų sąnaudų darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui dalies

 

 

96,52 proc.

3.

Įstaigos sąnaudų valdymo

išlaidoms dalis

Įstaigos sąnaudų valdymo

išlaidoms dalis ne daugiau kaip 2,24 proc.

 

4,39 proc.

4.

Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip

0,12

 

0,11

5.

Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

ASPĮ per pastaruosius 3 m. yra pasirašiusi bent vieną sutartį dėl dalyvavimo projekte, iš kurio gauna papildomą finansavimą

1. Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje (laikotarpis nuo 2020-11 iki 2023-04, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis bendrai finansuojamas projektas – 225 252,80 Eur).

2. Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas Ignalinos rajono ligoninėje (2020-12 iki 2022-04, Klimato kaitos programos lėšos – 70954,00 Eur)

 

II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

 

6.

Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas grupes

Pacientų pasitenkinimo

ASPĮ teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis ne mažiau kaip 0,9 balo

 

 

 

 

 

0,98

7.

Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

Asmens sveikatos priežiūros įstaiga įtraukta į Skaidrių asmens sveikatos priežiūros įstaigų sąrašą

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-247 ligoninei suteiktas skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas

8.

Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)

Rodiklio 2022 m. siektina reikšmė stebima, įvykdymas nėra vertinamas.

95 proc. ASPĮ registracijų ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms atliekama per Išankstinę pacientų registracijos informacinę sistemą (toliau – IPR IS)

 

8,9 proc.

 

 

9.

Vidutinė hospitalizuotų pacientų gydymo trukmė įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms).

Vidutinė terapijos paslaugų grupės gydymo trukmė – ne ilgiau kaip 7,1 dienos

11,03

10.

Lovos užimtumo rodiklis įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms).

ASPĮ aktyvaus gydymo lovų užimtumas – ne mažiau kaip 70 %

 

 

56 %

 

II.        Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

1.

Kritinis likvidumo rodiklis

Ne mažiau kaip 0,8

1,53

2.

Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

Ne mažiau kaip 2

3

3.

Įstaigos įgyvendintų veiklų, skirtų darbuotojų psichologinei gerovei kurti, skaičius

(rodiklis 2022 m. tik stebimas, įvykdymas nėra vertinamas)

Ne mažiau kaip 1

1. Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijų centras.

Profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursai tema „Pirmoji medicinos pagalba“ (2022-05-17, 1 416 eurų)

4.

Įstaigos darbo užmokesčio fondo dalies skyrimas asmens sveikatos priežiūros, visuomenės sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų (toliau – specialistai) profesinės kvalifikacijos tobulinimui

(rodiklis 2022 m. tik stebimas, įvykdymas nėra vertinamas)

Ne mažiau kaip 0,05 proc. nuo ASPĮ darbo užmokesčio fondo skiriamas specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimui

 

 

 

0,16%

 

 

 

 

 

Pagrindiniai pasiekimai. Teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūra per 2022 m. nepakito.

 

4 lentelė. Funkciniai stacionaro skyrių 2022 m. veiklos rodikliai

Skyrius

Lovų

Skaičius

 

LFR

Vidutinė

gulėjimo

trukmė

 

Lovos

apyvarta

Išrašyta +

mirė

Lovadieniai

Terapijos

30

203,26

11,03

18,43

553

6098

Reanimacijos

4

99,75

1,94

51,5

84

(206 atv.)

399

Dienos chirurgijos

2

-

-

-

-

-

Aktyvaus

gydymo

36

180,47

8,56

21,08

637

(759 atv.)

6497

Slaugos ir

palaikomojo

gydymo

43

253,37

60,87

4,16

179

10895

Paliatyvios

pagalbos

2

334,5

334,5

1

2

669

Slaugos ir

palaikomojo

gydymo

45

256,97

63,89

4,02

181

11564

 

5 lentelė. Funkciniai stacionaro skyrių veiklos rodikliai (2021 m. ir 2022 m.)

Eil. Nr.

Stacionaro skyriai

Lovos funkcionavimo rodiklis (LFR)

Vidutinė gulėjimo trukmė (VGT)

Lovos apyvarta

Ligonių skaičius

Lovadienių skaičius

2021 m.

2022 m.

2021 m.

2022 m.

2021 m.

2022 m.

2021 m.

2022 m.

2021 m.

2022 m.

1.

Aktyvaus gydymo

177

180,47

8,75

8,56

20,22

21,08

 

599

(728)

637 (759)

6 372

6 497

1.1.

Vidaus ligų

197,2

149,6

11,67

11,03

16,9

18,43

507

553

5 916

6 098

1.2.

Reanimacijos

114

92

2,1

1,94

55,25

51,5

92

(221)

84 (206)

456

399

2.

Slaugos ir palaikomojo gydymo

272,5

263,6

76,2

63,89

3,5

4,02

161

181

12 262

11 564

 

Iš 5 lentelėje pateiktų duomenų matome, kad 2022 metais žymių funkcinių stacionaro skyrių veiklos rodiklių pokyčių nestebima. Vidutinė gulėjimo trukmė sumažėjo aktyvaus gydymo profilio skyriuose ir slaugos ir palaikomojo gydymo skyriuje.

Teikiant stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, stebimas ryškus sezoniškumas. Sergamumas padidėja šaltuoju metų periodu.

                                              3 pav. Pacientų skaičiaus dinamika stacionare

 

2022 metais stebimas hospitalizuotų, išrašytų, perkeltų į kitas gydymo įstaigas pacientų skaičiaus didėjimas. Pacientų mirtingumas ataskaitiniais metais taip pat didėjo.

Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos konsultacijų poliklinikoje ir priėmimo-skubios pagalbos skyriuje.

 

6 lentelė. Ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus dinamika

Metai

Specializuotų ambulatorinių konsultacijų skaičius

Atliktų hemo-dializių skaičius

Ambula-

torinių pacientų priėmimo skyriuje skaičius

Priėmimo skubios pagalbos paslaugų skaičius

Stebėjimo paslaugų skaičius

Dienos stacionaro paslaugų skaičius

Ambula-torinės chirurgijos paslaugų skaičius

2018

24 974

236

2 957

443

1 206

548

23

2019

23 712

308

5 309

466

1 419

769

8

2020

14 165

261

4 039

333

1 079

726

9

2021

15 770

300

4 793

528

1 222

906

5

2022

19 015

201

6 163

528

1 389

1 115

9

 

Visų ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų, išskyrus hemodializę, skaičius 2022 m., palyginti  su 2021 ir 2020 m., ryškiai padidėjo.

 

7 lentelė. Diagnostiniai tyrimai

Diagnostinis tyrimas

Tyrimų skaičius ambulatoriniams pacientams

Tyrimų skaičius stacionaro pacientams

2020 m.

2021 m.

2022 m.

2020 m.

2021 m.

2022 m.

Rentgenodiagnostiniai

14 607

12 454

12 221

1 402

1 612

811

Endoskopiniai

364

473

538

58

77

67

Ultragarsiniai

2 681

3 589

3 973

310

678

548

Funkcinės diagnostikos

2 284

2 569

2 634

982

1 011

998

 

Tiriant ambulatorinius pacientus, svarbią vietą užima diagnostiniai tyrimai. Per trejus metus (nuo 2020 m. iki 2022 m.) stebimas endoskopinių, ultragarsinių, funkcinės diagnostikos tyrimų, atliktų šiems pacientams, skaičiaus didėjimas.

Ligoninėje įdiegtos informacinės technologijos sudaro galimybes išrašant e. receptus tikrinti vaistų sąveiką, pateikti medicininius dokumentus į e. sistemą, konsultuoti nuotoliniu būdu (teleradiologija), registruotis pacientams patiems per išankstinę pacientų registravimosi sistemą (IPRIS IS).

8 lentelė. Reabilitacijos procedūrų teikimas

Procedūros/paslaugos pavadinimas

2021 m.

2022 m.

Masažas

5 772

6407

Kineziterapija

7 437

8 632

Ergoterapija

277

598

Fizioterapija

11 709

14 649

Psichologo konsultacija

362

606

Socialinio darbuotojo konsultacija

124

392

Logopedo paslauga

22

8

 

Ambulatorinės reabilitacijos ir sveikatinimo paslaugų skyriuje pacientams atliekamos masažo, kineziterapijos, ergoterapijos, fizioterapijos procedūros, taip pat suteikiamos psichologo, socialinio darbuotojo konsultacijos, logopedo paslaugos, kuriomis naudojasi Ignalinos ir Švenčionių rajono gyventojai, sergantys nervų sistemos, judamojo-atramos aparato pažeidimų ligomis. Iš 8 lentelės duomenų matyti, kad ataskaitiniais metais stebimas ženklus visų reabilitacijos paslaugų didėjimas, palyginti su 2021 m.

 

III SKYRIUS

FINANSINĖS VEIKLOS ATASKAITA

 

Finansinės veiklos analizė. Įstaigos pajamas sudaro pajamos, gaunamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto, už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatytus įkainius bei sutartiniuose įsipareigojimuose su Teritorinėmis ligonių kasomis (TLK) patvirtintą finansavimą. Įstaigos bendro biudžeto didžiąją dalį sudaro asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias apmoka Panevėžio TLK. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos iš PSDF biudžeto yra apmokamos vadovaujantis asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-l113 ir vėlesniais šio įsakymo pakeitimais. Taikant šiame apraše nustatytą tvarką, suteiktos aktyvaus gydymo paslaugos apmokėtos nuo 1,00 iki 1,371 balo verte.

 

9 lentelė. 2022 m. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų sandara (eurais)

Asmens sveikatos priežiūros paslaugų rūšis

Panevėžio TLK

Ambulatorinės specializuotos (konsultacijos)

349 516,21

Ambulatorinės išplėstinės konsultacijos

106 844,00

Ambulatorinės chirurgijos

167,59

Stebėjimo

165 923,42

Dienos stacionaro

42 936,85

Brangūs tyrimai ir procedūros (hemodializė)

32 281,63

Stacionarinės asmens sveikatos priežiūros

910 634,33

Slaugos ir palaikomojo gydymo

529 556,50

Paliatyviosios pagalbos

41 046,54

Priėmimo – skubios pagalbos

21 132,09

Ambulatorinės reabilitacijos

215 296,25

Dantų protezavimo

72 450,34

Dienos chirurgijos

585,00

Užsieniečių ambulatorinės konsultacijos

929,28

COVID-19 ambulatorinėms paslaugoms

1 083,63

COVID-19 stacionarinėms paslaugoms

1 733,22

Iš viso:

2 492 116,88

 

Iš viso per 2022 m. iš teritorinių ligonių kasų gauta 2 492 116,88 eurų pajamų. 2021 m. pajamos iš Panevėžio TLK sudarė 2 212 200,30 eurų. 2022 m. įstaigos finansinės veiklos rezultatas (perviršis)  16 891,01 eurų, 2021m. įstaigos veiklos rezultatas (deficitas) – 150 213,79 Eur.

Teritorinės ligonių kasos, apmokėdamos asmens sveikatos priežiūros paslaugas, numatytas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame Asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo tvarkos apraše, vertino, ar galiojančioje sutartyje pasiekti nurodyti įstaigos rodikliai įvertinant sezoniškumą, paslaugų apimtis, suteiktas paslaugas, COVID-19 liga sergančių pacientų gydymą. Už suteiktas paslaugas iš teritorinių ligonių kasų įstaigai buvo išmokėta 1/12 metinės sutartinės sumos.

 

10 lentelė. 2022 m. pajamos ir pajamų pokytis, palyginti su 2021 m.

Pajamų rūšis

2022 m. pajamos

% visų įstaigos pajamų

2021 m. pajamos

Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-)

PSDF biudžeto lėšos

2 492 116,88

87,11

2 212 200,30

+279 916,58

Dantų protezavimo paslaugos

26 182,59

0,92

32 496,87

-6 314,28

Asmens sveikatos priežiūros paslaugos

42 737,80

14,94

32 295,25

+10 442,55

Kitos pajamos pagal teismo sprendimus

1 800,50

0,06

2 718,59

+918,09

Turto nuoma

787,93

0,03

69,48

+718,45

Kitos finansavimo pajamos

297 356,43

10,39

322 172,84

-24 816,41

Iš viso:

2 860 982,13

 

2 601 953,33

+259 028,80

 

 

11 lentelė. 2022 m. sąnaudos ir sąnaudų pokytis, palyginti su 2021 m.

Sąnaudų pavadinimas

2022 m. sąnaudos eurais

% nuo visų įstaigos sąnaudų

2021 m. sąnaudos eurais

Pokytis eurais 2022 m. – 2021 m. (+/-)

Darbo užmokestis

2 085 266,55

73,32

2 199 963,38

-114 696,83

Socialinis draudimas

34 147,01

1,20

36 558,30

-2 411,29

Medikamentai

101 766,77

3,58

126 446,00

-24 679,23

Med. priemonės

57 717,99

2,03

88 289,00

-30 571,01

Laboratoriniai tyrimai ir med. paslaugos, atliekamos kitose įstaigose

49 885,66

1,75

18 034,00

+31 851,66

Maitinimas

50 273,09

1,77

15 921,00

+34 352,09

Patalpų šildymas ir karštas vanduo

64 041,11

2,25

47 815,04

+16 226,07

Elektros energija

33 397,52

1,17

19 216,65

+14 180,87

Šaltas vanduo ir nuotekų šalinimas

7 055,84

0,25

8 478,90

-1 423,06

Ryšių paslaugos

1 072,21

0,04

848,66

+223,55

Transporto išlaidos (kuras, automobilių remontas)

15 464,55

0,54

8 524,80

+6 939,75

Skalbimo paslaugos

17 163,70

0,60

15 243,17

+1 920,53

Kvalifikacijos kėlimas ir komandiruočių išlaidos

3 454,10

0,12

2 755,77

+698,33

Ilgalaikio turto nusidėvėjimas

73 871,01

2,60

63 748,48

+10 122,53

Įstaigos civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimas

5 721,96

0,20

5 203,91

+518,05

Paprastojo remonto ir eksploatacijos sąnaudos

27 438,26

0,96

15 940,79

+11 497,47

Reprezentacinių išlaidų sąnaudos

726,16

0,03

167,86

+558,30

Kitos sąnaudos

221 348,64

7,78

79 011,41

+142 337,23

Iš viso:

2 844 091,12

 

2 752 167,12

+91 924,00

 

Didžiausia įstaigos sąnaudų dalis tenka darbo užmokesčiui, medikamentams bei patalpų šildymui. Sąnaudos darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui ataskaitiniais metais sudarė 85 % pajamų, gaunamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. T-158 nustatytas darbo užmokesčio normatyvas – 80 % pajamų, gaunamų iš PSDF biudžeto, ir papildomų įstaigos pajamų, gaunamų už suteiktas mokamas paslaugas.

 

12 lentelė. Įstaigos įsipareigojimai eurais 2022 m. ir pokyčio palyginimas su 2021 m.

 

2022-12-31

2021-12-31

Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-)

Sukauptas atostogų rezervas

131 363,41

126 010,91

+5 352,50

Įsipareigojimai tiekėjams, iš jų už:

155 166,86

132 810,92

+22 355,94

-medikamentus

1 746,15

25 507,61

-23 761,46

-kraujo produktus

2 319,20

9 125,96

-6 806,76

-med. pagalbos priemones, medicinos priemonių aptarnavimą

 

16 864,38

-16 864,38

-laboratorinių tyrimų atlikimą kitose įstaigose

5 953,81

11 692,75

-5 738,94

-maisto produktus

717,82

2 215,02

-1 497,20

-skalbimą

1 488,08

1 389,93

+98,15

-ryšio paslaugas

101,62

74,06

+27,56

-elektros energijos tiekimą

5 183,10

1 858,11

+3 324,99

-degalus

867,57

518,67

+348,90

-kitas paslaugas ir prekes

25 316,05

63 564,43

-38 248,38

-     Už patalpų remontą (geriatrijos projektas)

76 938,52

 

+76 938,52

-     Už įsigytą įrangą ( geriatrijos projektas)

34 534,94

 

+34 534,94

Socialinio draudimo įmokos

36 932,04

41 295,48

-4 363,44

Mokėtinos įmokos į garantinį fondą

269,29

305,18

-35,89

Iš viso:

323 731,60

300 422,49

+23 309,11

 

 

13 lentelė. Pirkėjų įsiskolinimas eurais 2022 m. ir pokyčio palyginimas su 2021 m.

Pirkėjas

2022-12-31

2021-12-31

Pokytis 2022 m. – 2021 m. (+/-)

Panevėžio TLK

165 625,08

135 415,03

+30 210,05

Kiti pirkėjai

605,77

555,00

+50,77

Iš viso

166 230,85

135 970,03

+30 260,82

 

Savivaldybės biudžeto lėšos ir valstybės biudžeto lėšos. Ligoninės vienintelė dalininkė yra Ignalinos rajono savivaldybė. 2022 metais dalininko įstatinis kapitalas sudarė 412 923,44 Eur, palyginti su 2021 metais, padidėjo 158 838,00 Eur. 

Projektinė veikla. Ligoninė dalyvavo Ignalinos rajono savivaldybės 2022 metų užimtumo didinimo programoje. Vykdant šią programą, visuomeninės paskirties objektų teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbams atlikti pagal trumpalaikę darbo sutartį įdarbintas 1 žmogus. Programos biudžetas – 2 491,10 Eur. Vykdymo laikotarpis nuo 2022-04-04 iki 2022-07-01.

 

14 lentelė. Projektų lėšos

Eil. Nr.

Projekto, programos pavadinimas

Laikotarpis

Finansavimas

1.

Geriatrijos dienos stacionaro ir ambulatorinių paslaugų plėtra VšĮ Ignalinos rajono ligoninėje

2020-11 iki 2023-04

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis bendrai finansuojamas projektas

225 252,80 Eur

2.

Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės) panaudojimas Ignalinos rajono ligoninėje

2020-12 iki 2022-04

Klimato kaitos programos lėšomis finansuojamas projektas

70 954,00 Eur

 

Fizinių ir juridinių asmenų paramos lėšos ir jų panaudojimas. Nuo 2004 m. gegužės 27 d. viešajai įstaigai Ignalinos rajono ligoninei suteiktas paramos gavėjo statusas.

2022 metais iš juridinių asmenų gauta paramos medikamentais  už 1 280,19 Eur.

Centralizuota tvarka perkamų medikamentų, vakcinų ir inventoriaus gauta už 19 075,15 Eur.

Iš Valstybinės mokesčių inspekcijos 1,2 % gyventojų pajamų mokesčio, skirto paramai, gauta 16,59  eurų.

Lėšos už mokamas paslaugas ir jų panaudojimas. Mokamos slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos 2022 m. suteiktos 15 pacientų, už jų gydymą ir slaugą gauta 16 470 Eur.

Už fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriuje teikiamas mokamas sveikatinimo paslaugas per ataskaitinius metus gauta 3 525,49 Eur pajamų.

Už mokamas paslaugas gaunamos lėšos panaudojamos personalo darbo sąlygų gerinimui.

 

 

 

_________________

 

part_684509859c31479e8760a2561185ab45_end