Pagegiu

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2019 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. sausio 31 d. Nr. T-17

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2019 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Virginijus Komskis

 

 

PRITARTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2019 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T-17

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2019 M. UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

Biudžetiniai metai

2019 metai

Asignavimų valdytojas (-ai), kodas

Pagėgių savivaldybės administracija

Kodas 188746659

Vykdytojas (-ai)

Pagėgių savivaldybės administracija

Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Tauragės skyrius ( Pagėgių poskyris) (toliau – Užimtumo tarnyba).

Pagėgių savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančios parinktos verslo įmonės, viešosios ir biudžetinės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos

Teisinis programos parengimo pagrindas

Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas (17 straipsnis, 18 straipsnio 2 dalis, 20 straipsnio 2 dalis, 24 straipsnio 4 dalies 5 ir 6 punktai, 31 straipsnio 1 dalis, 48 straipsnio 2 ir 4 dalys)

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017-05-23 įsakymas Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018-12-12 įsakymas Nr. A1-715 „Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas)

Programos įgyvendinimo laikotarpis

Nuo 2019 m. sausio 1 d. iki gruodžio 31 d.

Programos įgyvendinimui skirtos lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija 137,00 tūkst. eurų,

toje sumoje lėšos skirtos Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, 113,00 tūkst. eurų.

 

Savivaldybės strateginio veiklos plano priemonė

01.01.03 remti Užimtumo didinimo programą.

 

 

1. ĮVADAS

Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programa (toliau – Programa) parengta siekiant kompleksiškai spręsti šiuo metu itin aktualias gyventojų užimtumo problemas, sutelkiant verslo, švietimo ir darbo rinkos sektorius, taip pat įtraukiant socialinius partnerius ir savivaldybes į užimtumo politikos formavimą.

Užimtumo didinimo programa – valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšomis remiama ir įgyvendinama programa, skirta padėti asmenims, registruotiems Užimtumo tarnyboje atkurti darbinius įgūdžius, tapti aktyvios darbo rinkos dalimi bei mažinti socialinę atskirtį ar gerinti socialinę padėtį didinant jų užimtumą per darbo priemones. Įgyvendinant programą dalyvauja Pagėgių savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Pagėgių savivaldybės verslo organizacijos, nevyriausybinės organizacijos ir kiti socialiniai partneriai.

 

Pagėgių savivaldybėje ir ypač jos kaimo vietovėse, sukuriama neužtenkamai darbo vietų. Didelė dalis kaimo gyventojų dirba tradiciniuose šalies ūkio sektoriuose: žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės. Vangi netradicinių (alternatyvių) ekonominės veiklos sričių plėtra kaimo gyvenamosiose vietovėse neskatina kurti naujų darbo vietų, nedidėja veikiančių ūkio subjektų skaičius, lėta vietos ūkio plėtra. Nemažai tam įtakos turi ir geografinė padėtis didžiausių šalies miestų atžvilgiu, kur ūkio plėtra spartesnė ir darbo jėgos poreikis auga. Kita problema sunkus susisiekimas su atokiomis kaimo vietovėmis, sunkiai pravažiuojami keliai.

 

Taip pat regionuose aktuali gyventojų senėjimo problema. Vyresnio amžiaus asmenims trūksta kvalifikacijos ir motyvacijos likti darbo rinkoje. Šių asmenų padėtis darbo rinkoje nestabili, jų išsilavinimas ar bendrieji gebėjimai dažnai nepakankamai atitinka darbo rinkos poreikius, jiems trūksta pasitikėjimo ir motyvacijos tobulinti savo žinias ir gebėjimus, siekiant kuo ilgiau išlaikyti profesinę kvalifikaciją.

Darbo rinkoje neišnaudojamas ilgalaikių bedarbių potencialas. Pastaraisiais metais auga nekvalifikuotų ar kvalifikaciją praradusių bedarbių dalis, daugėja ilgalaikių bedarbių, nepasirengusių konkuruoti darbo rinkoje, ypač kaimo gyvenamosiose vietovėse. Kvalifikacijos ir motyvacijos dirbti stoka yra pagrindinė kliūtis integruotis į darbo rinką. Bendra aktyvios darbo rinkos priemonių aprėptis ir atskiroms priemonėms skiriamas finansavimas yra per menki, priemonės nepakankamai pritaikytos žemos kvalifikacijos darbuotojams ir ilgalaikiams bedarbiams, todėl būtina skirti išteklių aktyvios darbo rinkos politikos priemonėms ir kartu didinti jų aprėptį ir veiksmingumą.

 

Įvertinus tai, kad visuomenė senėja, trūksta kvalifikuotų darbuotojų, emigracija mažina šalies darbo jėgos potencialą, būtina sutelkti visus darbingo amžiaus Lietuvos gyventojus, skatinti juos aktyviai dalyvauti ekonominėje veikloje, integruotis į darbo rinką ir kuo ilgiau joje išlikti.

 

Siekiant kompleksiškai spręsti šiuo metu itin aktualias gyventojų užimtumo problemas 2019 metais Pagėgių savivaldybė vykdys užimtumo didinimo programą, užtikrinant šių tikslų įgyvendinimą:

-     siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo;

-     padėti sunkiai integruotiems į darbo rinką bedarbiams laikinai įsidarbinti ir užsitikrinti tinkamą pragyvenimo lygį;

-     padidinti bedarbių galimybes susirasti nuolatinį darbą.

 

- palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

- suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

- užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą;

Pagėgių savivaldybė, kaip viena iš pilotinių savivaldybių 2019 m. įgyvendins „Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį‘‘, kuris bus sudedamoji Užimtumo didinimo programos dalis.

 

 

2. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2018 metų liepos 1 d. Pagėgių savivaldybėje gyveno 7679 nuolatinis gyventojas. Tai yra 207 mažiau nei 2017 m. ir 591 mažiau nei 2016 m. Analizuojant ilgesnį kelerių metų laikotarpį, pastebima, kad migracija tebevyksta, tačiau išvykstančių skaičius mažėja. Viena iš migracijos priežasčių gali būti aukštas nedarbo lygis Pagėgių savivaldybėje. Užimtumo tarnybos duomenimis (duomenys pateikiami pagal uzt.lt 2018-12-01 skelbiamą informaciją), 2018 m. vidutinis metinis bedarbių skaičius Pagėgių sav. 488 bedarbiai. Tai sudaro 9,8 proc. nuo DAG (darbingų asmenų), kai šalies rodiklis yra 8,7 proc. nuo DAG. Šie skaičiai rodo vyraujantį aukštesnį nedarbo lygį Pagėgių sav. lyginant su bendru šalies rodikliu.

Vertinant Lietuvos užimtumo tarybos registruotų bedarbių informaciją, matoma, kad šių asmenų registracija užimtumo tarnyboje kasmet mažėja: 2015 – 571, 2016 –530 , 2017 – 473, 2018 – 488 (2018-12-01 datai) asmenų padidėjo. Tam įtakos gali turėti  tebevykstanti migracija. Paskutiniais užimtumo tarnybos statistinių rodiklių duomenimis, laisvų darbo vietų skaičius Pagėgių sav. 2018 gruodžio  mėn. yra 19,7  kai 2017 m. buvo 23, o 2016 m. – 16,6.

 

I. Asmenys, kuriems gali būti rengiamos užimtumo didinimo 2019 m. programos (LR Užimtumo įstatymo 48 str. 2 d.) yra:

 

1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

 

2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

 

3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į teritorinę užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

 

4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

 

5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

 

6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į teritorinę užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

 

7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į teritorinę užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

 

8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

 

9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

 

10. vyresni kaip 40 metų.

 

II. Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti programoje gali dalyvauti tik tas asmuo, kuris jo nusiuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką ir susitarimo dėl integracijos į darbo rinką sudarymo metu atitinka visus šiuos reikalavimus (toliau – asmuo):

 

1.   yra ilgą laiką nedirbęs;

 

2.   priklauso Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai asmenų grupei;

 

3.   priklauso bent vienai iš Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-3, 5-10 punktuose nurodytų asmenų grupių.

 

Atsižvelgus į Pagėgių tikslinių grupių duomenis ir skaičius, atsirenkant programų dalyvius didžiausias prioritetas dalyvauti programoje turi būti skiriamas piniginės socialinės paramos gavėjams, asmenims patiriantiems socialinę riziką ir vyresniems kaip 40 metų, nes yra vyraujanti vyresnio amžiaus asmenų nedarbo problema.

Pagrindinis naujojo modelio tikslas − suteikti pagalbą atsižvelgiant į individualius bedarbio poreikius, didžiausią dėmesį skiriant ilgą laiką nedirbusiems asmenims, kurie gauna socialinę paramą, patiria socialinę riziką ar turi kitų daugybinių bėdų – pavyzdžiui, yra vieniši tėvai, turi priklausomybę nuo alkoholio ar kitų medžiagų, pasižymi ilgalaikėmis sveikatos problemomis, neturi namų arba gyvena labai atokiai.

 

 

3. PRIEMONIŲ PLANAS

3.1.

1. Užimtumo didinimo programos priemonės ir paslaugos:

 

1 priemonė: 100 procentų subsidijos iš valstybės biudžeto lėšų darbdaviui, įdarbinusiam 2019 m. Užimtumo didinimo programos dalyvį.

Atrinktam darbdaviui, įdarbinusiam užimtumo didinimo programos dalyvį planuojama mokėti 100 procentų subsidiją darbo užmokesčiui, įskaitant darbdaviui ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas.

Paslaugos:

- konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas asmeniui ieškant darbo;

- laikino pobūdžio paslaugos, padedančios asmenims grįžti / integruotis į darbo rinką.

2. Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui numatomos paslaugos ir priemonės:

2. priemonė: Įgyvendinant Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį planuojama skirti ne daugiau kaip 2000,00 eurų suma, skirta užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms vienam asmeniui.

 

Paslaugos:

- lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti Susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;

 

- socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo‘‘.

 

Bendrąsias socialines paslaugas: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas, kitos bendrosios socialinės paslaugos.

 

Specialiąsias socialines paslaugas: socialinę priežiūrą (pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, laikinas apnakvindinimas, intensyvi krizių įveikimo pagalba, psichosocialinė pagalba, apgyvendinimas nakvynės namuose ir krizių centruose, Pagalba globėjams (rūpintojams) ir įvaikintojams.) ir socialinę globą (dienos socialinė globa, trumpalaikė socialinė globa, ilgalaikė socialinė globa).

 

- suteikti bedarbiams įgūdžių atnaujinimo ir perkvalifikavimo galimybę, taikyti tikslines paskatas įsidarbinti;

- kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

 

3.2.

 

1. Planuojama, kad 2019 m. Užimtumo didinimo programos metu bus įdarbinti ne mažiau kaip 7 programos dalyviai. Maksimalus vieno darbuotojo įdarbinimas gali būti iki 6 mėnesių.

 

2. Įgyvendinti „Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui‘‘ bus atrinkti ne mažiau 50 programos kriterijus atitinkančių asmenų. Tikimasi, kad suteikus jiems skatinimo ir motyvavimo paslaugas, bus užtikrintas tvarus įdarbinimas ne mažiau kaip 17 (-ai) asmenų.

 

3.3.

 

I . Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo planas:

 

1. Paskelbti darbdavių atranką;

2. Įvertinti atrankoje pateiktas paraiškas ir jas apsvarstyti komisijoje.

3. Pasirašyti dvišales sutartis su atrinktais darbdaviais. Darbdavių atranką, pagal administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą aprašą, skelbia ir vykdo administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija.

 

4. Atrinkti Užimtumo didinimo programos dalyvius bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Pagėgių skyriumi.

5. Užtikrinti programos viešinimą.

6. Atlikti darbdavių ir darbuotojų apklausą apie programos įgyvendinimą.

7. Organizuoti metinį programos įgyvendinimo aptarimą.

 

II. Įgyvendinant „Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį‘‘ asmenys, kurie dalyvaus užimtumo didinimo programos priemonėse ir kuriems bus teikiamos užimtumo didinimo programoje numatytos paslaugos bus atrenkami vadovaujantis Aprašo 6,7,9 punktais.

 

3.4.

Už paslaugų teikimą ir priemonių įgyvendinimą atsakingi vykdytojai:

-     Savivaldybės administracija;

-     Užimtumo tarnyba‘

-     Įmonės, viešosios ir biudžetinės įstaigos ir organizacijos;

-     Nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas;

-     Atvejo komanda – iš savivaldybės, Užimtumo tarnybos, NVO, Socialiniai partneriai ir Paslaugų asmenims teikėjų atstovų sudaryta grupė.

 

4. FINANSAVIMO PLANAS

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija 137,9 tūkst. eurų.,

toje sumoje lėšos skirtos Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti,  113,0 tūkst. Eurų. Užimtumo didinimo programai skiriama 24,9 tūkst. Eur.

2019 m. užimtumo didinimo programos metu bus įdarbinti ne mažiau kaip7 programos dalyviai.

 

I. Užimtumo didinimo programai Planuojama 2019 m. Pagėgių savivaldybei valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšų suma 24,9 tūkst. eurų. Numatoma maksimali kompensuojama suma, tenkanti vienam Užimtumo didinimo programos dalyviui – iki 555,00 eurų. Tai reiškia, darbdavys, teikdamas paraišką dalyvauti įgyvendinant 2019 m. užimtumo didinimo programą ir įvertinęs darbuotojo (-ų) kvalifikaciją ar numatomo darbo sąlygas, gali nustatyti darbuotojui planuojamą atlygio dydį, bet ne didesnį kaip 555,00 eurai. Planuojama įdarbinti 7 asmenis iki 6 mėn. trukmės laikotarpiui.

 

Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas lėšų.

 

Darbdaviui, įdarbinusiam pagal terminuotą darbo sutartį Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios kompensacijos:

 

- darbo užmokesčio kompensacija už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

 

- draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų kompensacija;

 

- piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas, įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą.

 

- programai administruoti Savivaldybėje skiriama iki 4 proc. nuo Programai skirtų lėšų.

 

Darbdavys, pasirašęs dvišalę finansavimo sutartį su savivaldybės administracija, kurios forma tvirtinama kartu su darbdavių atrankos aprašu, Užimtumo didinimo programos skirtas lėšas perveda darbuotojui už atliktus darbuotojo darbo sutartyje numatytus darbus sutartyje numatyta tvarka.

Darbdavys privalo užtikrinti jam, kaip darbdaviui, tenkančių pareigų įgyvendinimą (kaip tai numato Darbo kodekso ar kitų teisės aktų nuostatos).

 

II. Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelio įgyvendinimui skiriamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšos 113,0 tūkst. Eur. Šiai priemonei įgyvendinti lėšos paskirstomos taip:

 

§ 100,0 tūks. Eur. skirti nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms finansuoti ( paslaugas skirti ne mažiau kaip 50 asmenų, vienam asmeniui skirti ne daugiau 2,0 tūks. Eur.).

§ nedirbančių asmenų atvejo vadybininko funkcijoms vykdyti (darbo užmokesčiui) skirti 13,0 tūks. Eur.

Modelio įgyvendinimo tvarka ir reikalavimai yra pateikti Aprašo 2 ir 3 skyriuose.

 

5. UŽIMTUMO PROGRAMOS TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖ

Prognozuojama, kad bedarbių skaičius Pagėgių savivaldybėje 2019-2021 nežymiai mažės, bet bus didesnis už šalies vidurkį. Poreikis naudotis laikino įdarbinimo galimybėmis asmenims, kurie dėl įvairių priežasčių negali integruoti į darbo rinką kitomis priemonėmis, išliks ir ateinančiais metais.

 

Pagėgių savivaldybė, kaip viena iš pilotinių savivaldybių, 2019 m. įgyvendins Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį. Todėl šio modelio įgyvendinimo patirties dar savivaldybė neturi.

Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo prognozė trejiems metams (vertinama, kad skiriama dotacija bus ne mažesnė kaip 140 tūkst. eurų per metus, 1 asmuo galėtų dirbti iki 6 mėnesių):

 

 

Metai

Pagal 1 priemonę įdarbinami asmenys

Pagal 2 priemonę suteikta paslaugų

2020

6

50

2021

5

45

2022

5

40

 

Planuojama, kad tikslios ir apibrėžtos priemonės kasmet bus nurodomos tvirtinamose 2020, 2021, 2022 m. programose. Ateinančių metų programa bus planuojama įvertinus praėjusių metų programos pasiektus rezultatus, kilusius iššūkius ar susidarius atitinkamoms teisės aktų, demografijos, socialines aplinkybes ar darbo rinkos pokyčius. Tik įvertinus 2019 m. užimtumo didinimo programos pasiektus rodiklius, išanalizavus pilotinio modelio įgyvendinimo problemas ir pateiktus pasiūlymus, galima bus planuoti kitų metų priemones bei užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims.

Planuojama, kad programos metu arba po jos įgyvendinimo ne mažiau kaip 24 asmenys bus įdarbinti įmonėse, įstaigose nuolatiniam darbui arba ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui.

Programos įgyvendinimo metu dalyvių įgyta patirtis taip pat sudarys sąlygas ir patiems darbuotojams savarankiškai ieškotis darbo.

 

6. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

Užimtumo didinimo programos vertinimo rodikliai:

1. Pagal atskiras priemones įdarbintų asmenų skaičių.

2. Darbdavių, dalyvaujančių 2019 m. užimtumo didinimo programoje, skaičius.

3. Darbdavių, kurie įdarbins pasibaigus programos finansavimui asmenis iki 6 mėn. laikotarpiui, skaičius – ne mažiau kaip 1 darbdavys.

4. Įdarbintų dalyvių, kurie pasibaigus programos laikotarpiui buvo įdarbinti iki 6 mėn. laikotarpiui, skaičius – ne mažiau kaip 1 asmuo.

6. Įgyvendinus programą, metų pabaigoje rengiamas vienas darbdavių ir socialinių partnerių pasitarimas.

7. Apsilankymai pas darbdavius ir pokalbis su programos dalyviu – ne mažiau kaip 1 apsilankymas pas kiekvieną darbdavį.

8. Ne mažiau kaip 17 asmenų gavusių paslaugas įsidarbino pagal terminuotas/neterminuotas darbo sutartis.

Programa gali būti tikslinama.

Lėšų teisingo panaudojimo kontrolei ir atskaitomybei užtikrinti atliekama sutarčių priežiūra, darbdavius įpareigojant teikti ketvirčio ataskaitas, taip pat atliekant patikrą vietoje.

Užimtumo didinimo programą Pagėgių savivaldybėje įgyvendina Pagėgių savivaldybės administracija.

 

7. PROGRAMOS VIEŠINIMAS

Programa, pasiekti rezultatai, informacija apie jos įgyvendinimą bus skelbiama Pagėgių savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.pagegiai.lt ir pagal galimybes –  darbdavių interneto svetainėse.

Skelbimai apie darbdavių atranką bus publikuojami laikraštyje „Šilokarčema‘‘.

Vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu tvarkos aprašu, Užimtumo didinimo programos projektas pateikiamas Trišalei tarybai.

 

__________________