LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS Konkursinio finansavimo apeliacinės komisijos DARBO REGLAMENTo PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugpjūčio 1 d. Nr. V-469

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių, patvirtintų Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 44.3 papunkčiu:

1. Tvirtinu Lietuvos mokslo tarybos Konkursinio finansavimo apeliacinės komisijos darbo reglamentą (pridedamas).

2. Įpareigoju Lietuvos mokslo tarybos Teisės ir personalo skyrių užtikrinti gautų apeliacijų patikrinimą dėl jų atitikties Taisyklių 2.2 papunktyje, 39 ir 42 punktuose nurodytiems reikalavimams.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                                  Romas Baronas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2022 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. V-469

 

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS KONKURSINIO FINANSAVIMO APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos mokslo tarybos Konkursinio finansavimo apeliacinės komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) Konkursinio finansavimo apeliacinės komisijos (toliau – Apeliacinė komisija) darbo formą, posėdžių organizavimo, apeliacijų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo, įforminimo bei apskundimo tvarką, komisijos narių rotacijos principus, kitus su Apeliacinės komisijos veikla susijusius klausimus.

2. Apeliacinė komisija nagrinėja apeliacijas, pateiktas Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių (toliau – Taisyklės) IV skyriuje nustatytais pagrindais, terminais ir tvarka. Apeliacijas, atitikusias Taisyklėse nustatytus apeliacijoms keliamus reikalavimus, Apeliacinei komisijai nagrinėti perduoda Tarybos pirmininko įsakymu paskirtas atsakingas padalinys (toliau – atsakingas padalinys), atlikęs Reglamento V skyriuje nurodytus veiksmus.

3. Apeliacinė komisija savo veikloje vadovaujasi Taisyklėmis ir šiuo Reglamentu. Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Apeliacinės komisijos veikla grindžiama nešališkumo, sąžiningumo, konfidencialumo, objektyvumo, teisingumo ir protingumo principais. Apeliacinės komisijos nariai privalo saugoti dėl nagrinėjamų apeliacijų gautą informaciją, jos neatskleisti, neprarasti ir neperduoti asmenims, neįgaliotiems jos sužinoti.

5. Apeliacinę komisiją techniškai aptarnauja atsakingas padalinys. Tarybos pirmininko įsakymu skiriamas (-i) Apeliacinės komisijos sekretorius (-iai) (toliau – Sekretorius), kuris nėra Apeliacinės komisijos narys ir neturi balsavimo teisės.

 

II SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS, UŽDAVINIAI IR TEISĖS

 

6. Apeliacinės komisijos funkcija yra Taisyklėse, Reglamente nustatyta tvarka ir terminais, ne teismo tvarka, išnagrinėti apelianto pateiktą apeliaciją ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą.

7. Apeliacinė komisija nagrinėja ir nustato, ar, jos nuomone:

7.1. administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo metu padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui;

7.2. administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo metu būta procedūrinių neatitikimų, kurie galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui.

8. Apeliacinė komisija turi teisę:

8.1. prašyti ir gauti visą reikiamą su Apeliacinės komisijos darbu susijusią informaciją ir (ar) dokumentus;

8.2. nusistatyti Apeliacinės komisijos posėdžio formą ir tvarką;

8.3. teikti pasiūlymus Tarybos pirmininkui, susijusius su Apeliacinės komisijos darbo gerinimu. Pasiūlymai įforminami laisva forma, juos pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas.

 

III SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS SUDARYMAS, ROTACIJOS PRINCIPAI

 

9. Apeliacinė komisija sudaroma Taisyklių 44 punkte nustatyta tvarka.

10. Apeliacinė komisija atnaujinama ne rečiau kaip kas 2 metus, vieną kartą pakeičiant 3 jos narius (1 atrinktą Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto, 2 – Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto), kitą – 4 (2 atrinktus Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto 2 – Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto). Dėl rotuojamų Apeliacinės komisijos narių apsisprendžia Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas ir Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas (toliau atskirai – Tarybos ekspertų komitetas).

11. Apeliacinės komisijos narys gali būti atšaukiamas iš šių pareigų, jei jis netinkamai vykdo Reglamente nustatytas funkcijas, įsiteisėjusiu kompetentingo subjekto sprendimu yra pripažintas pažeidusiu akademinę etiką ar jo veikla nedera su Apeliacinės komisijos nario pareigomis. Sprendimą dėl Apeliacinės komisijos nario atšaukimo iš pareigų priima Tarybos pirmininkas.

12. Apeliacinės komisijos narys turi teisę atsistatydinti, pateikdamas prašymą Tarybos pirmininkui.

13. Atšaukus Apeliacinės komisijos narį iš pareigų ar jam atsistatydinus, Taisyklių nustatyta tvarka paskiriamas naujas Apeliacinės komisijos narys.

 

IV SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Apeliacinės komisijos darbas organizuojamas taip, kad Apeliacinė komisija išnagrinėtų apeliaciją ir priimtų sprendimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, einančių po apeliacijos gavimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių (vienu metu gavus daug apeliacijų, nesant galimybių užtikrinti sprendimų priėmimo teisėtumą dėl komisijos narių ligos ar kt. svarbių aplinkybių) šis terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 5 darbo dienų.

15. Apeliacinės komisijos posėdžiui pirmininkauja Apeliacinės komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko pavaduotojas pavaduoja komisijos pirmininką jam laikinai negalint eiti pareigų.

16. Apeliacinės komisijos pirmininkas:

16.1. organizuoja Apeliacinės komisijos darbą;

16.2. veikia Apeliacinės komisijos vardu ir atstovauja jai ar įgalioja tai daryti kitus Apeliacinės komisijos narius;

16.3. vadovauja Apeliacinės komisijos posėdžiams;

16.4. pasirašo Apeliacinės komisijos parengtus (siunčiamus) dokumentus.

17. Apeliacinės komisijos nariai:

17.1. nagrinėja pateiktas apeliacijas, iki posėdžio susipažįsta su Sekretoriaus pateiktais dokumentais;

17.2. dalyvauja Apeliacinės komisijos posėdžiuose. Jeigu Apeliacinės komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Sekretoriui;

17.3. rengia sprendimo motyvuojamąją dalį;

17.4. pateikus klausimą balsavimui, balsuoja priimant Apeliacinės komisijos sprendimus;

17.5. vykdo Apeliacinės komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Apeliacinės komisijos veikla.

18. Sekretorius:

18.1. surenka visus būtinus dokumentus dėl apeliacijų svarstymo Apeliacinėje komisijoje, kuriuos pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Apeliacinės komisijos posėdžio;

18.2. suderinęs su Apeliacinės komisijos pirmininku, nustato posėdžio organizavimo būdą, datą ir laiką, parengia jo darbotvarkės projektą;

18.3. organizuoja Apeliacinės komisijos posėdį ir į posėdį sukviečia Apeliacinės komisijos narius;

18.4. ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki Apeliacinės komisijos posėdžio Apeliacinės komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia Apeliacinės komisijos posėdžio darbotvarkės projektą ir posėdyje svarstytiną medžiagą. Prireikus pateikia papildomą su apeliacijos nagrinėjimu susijusią medžiagą;

18.5. rengia sprendimo projektą;

18.6. supažindina per Tarybos dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) Tarybos ekspertų komitetų pagal kompetenciją pirmininkus su priimtais sprendimais.

19. Pagrindinė Apeliacinės komisijos veiklos forma yra posėdis. Posėdis gali būti organizuojamas ir elektroninėmis ryšio priemonėmis, pasitelkiant nuotolinėms vaizdo konferencijoms organizuoti skirtus įrankius (programas).

20. Apeliacinės komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Apeliacinės komisijos narių (įskaitant Apeliacinės komisijos pirmininką ar jo pavaduotoją, jei jis pirmininkauja posėdžiui).

21. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Apeliacinės komisijos narių bendru sutarimu. Nepavykus pasiekti bendro sutarimo, sprendimas priimamas atviru balsavimu, paprasta dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Apeliacinės komisijos narys turi po vieną balsą. Apeliacinės komisijos nariai neturi teisės susilaikyti. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.

22. Apeliacinė komisija gali rengti posėdžius ir elektroniniu paštu. Šiuo atveju reikiamus dokumentus Apeliacinės komisijos nariams pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) ir paaiškina teikiamą sprendimo projektą. Šie posėdžiai yra teisėti, jei per Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) paskirtą laikotarpį (ne trumpesnį kaip 1 darbo diena) nuomonę pareiškė ne mažiau kaip pusė visų Apeliacinės komisijos narių. Jei nepavyksta pasiekti bendros nuomonės, sprendimas laikomas priimtu, jei už jį pasisako ne mažiau kaip pusė visų Apeliacinės komisijos narių. Balsuojant susilaikyti negalima. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.

23. Apeliacinės komisijos narys privalo nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos, jeigu jam kyla ar gali kilti interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti Apeliacinės komisijos pirmininką raštu (elektroniniu paštu), interesų konflikto situacijai paaiškėjus posėdžio metu – žodžiu posėdžio dalyvius, nusišalinti (klausimo svarstymo ar sprendimo priėmimo metu išeiti iš patalpos, kurioje vyksta posėdis arba, jei posėdis vyksta nuotoliniu būdu – atsijungti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo metu), kitaip paveikti sprendimus. Jei interesų konfliktas kyla ar gali kilti Apeliacinės komisijos pirmininkui, jis apie tai raštu (elektroniniu paštu) turi informuoti Apeliacinės komisijos pirmininko pavaduotoją ir kitus Apeliacinės komisijos narius. Apeliacinės komisijos nario nusišalinimas pažymimas posėdžio protokole. Nusišalinęs Apeliacinės komisijos narys nedalyvauja klausimų, kurie kelia ar gali kelti interesų konfliktą, svarstyme ir balsavime dėl jų elektroniniu paštu.

24. Apeliacinės komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą rengia Sekretorius.

25. Protokole turi būti nurodoma: posėdžio organizavimo būdas, posėdžio data ir laikas, posėdžio dalyviai, svarstomi darbotvarkės klausimai ir priimti sprendimai.

26. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio dienos.

27. Protokolą pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, jei jis pirmininkavo posėdžiui ir Sekretorius.

 

V SKYRIUS

APELIACIJOS NAGRINĖJIMAS, APELIACINĖS KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

28. Taryboje gauta apeliacija užregistruojama DVS ir nukreipiama atsakingam padaliniui, kuris pagal poreikį, kreipiasi į susijusį su pateikta apeliacija Tarybos skyrių, prašydamas pateikti su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus).

29. Atsakingas padalinys patikrina, ar apeliacija atitinka Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

30. Atsakingam padaliniui nustačius, kad:

30.1. apeliacija neatitinka Taisyklių 2.2 papunktyje, 39 ir 42 punktuose nustatytų reikalavimų, Sekretorius per 3 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo Taryboje dienos informuoja apeliantą raštu, kad apeliacija nebus teikiama nagrinėti Apeliacinei komisijai (nurodant neatitikimo priežastį ir apskundimo tvarką);

30.2. apeliacija atitinka Taisyklių 2.2 papunktyje, 39 ir 42 punktuose nustatytus reikalavimus, Sekretorius teikia ją nagrinėti Apeliacinei komisijai.

31. Surinkęs reikiamus su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus), Sekretorius atlieka Reglamento 18.1–18.4 papunkčiuose nustatytus veiksmus, kad tinkamai būtų pasirengta apeliacijos nagrinėjimui Apeliacinės komisijos posėdyje.

32. Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) gali nurodyti Sekretoriui į posėdį pakviesti susijusio su pateikta apeliacija Tarybos skyriaus darbuotojus ir (ar) apeliantą (jo atstovą).

33. Apeliacinės komisijos posėdžio metu, siekiant priimti motyvuotą Apeliacinės komisijos sprendimą, kolegialiai aptariama vertinimui pateikta medžiaga, nagrinėjami abiejų pusių argumentai, išdėstyti pateiktoje medžiagoje, išklausomos Apeliacinės komisijos narių, taip pat, jei buvo kviesti – susijusio Tarybos skyriaus darbuotojų ir (ar) apelianto (jo atstovo) – nuomonės.

34. Apeliacijos svarstymas Apeliacinėje komisijoje laikomas baigtu, kuomet priimtas vienas iš šių motyvuotų sprendimų:

34.1. apeliaciją tenkinti (pilna apimtimi ar iš dalies). Sprendime nurodoma, kuri apeliacijos dalis (punktas, teiginys) yra pripažįstami pagrįstais, nurodoma, kokios faktinės klaidos ar procedūriniai neatitikimai galėjo turėti lemiamos įtakos paraiškos ar ataskaitos įvertinimui;

34.2. apeliacijos netenkinti. Sprendime nurodomos faktinės klaidos ar procedūriniai neatitikimai, kurie neturėjo lemiamos įtakos paraiškos ar ataskaitos įvertinimui, jei nustatyti arba konstatuojama, kad jų nebuvo, pateikiami argumentai, kodėl apeliacijos teiginiai laikytini nepagrįstais.

35. Sprendimą pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, jei jis pirmininkavo posėdžiui.

36. Sekretorius pateikia sprendimą apeliantui raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, einančias po Apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos. Apeliacinei komisijai priėmus sprendimą apeliaciją tenkinti, pateikiant šį sprendimą apeliantui, kartu informuojama dėl Tarybos pirmininko sprendimų, nurodytų Taisyklių 47 punkte.

37. Apeliacijos tenkinimo atveju, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po Apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos, Tarybos pirmininkui ir su pateikta apeliacija susijusiam Tarybos skyriui turi būti pateiktas Apeliacinės komisijos priimtas sprendimas susipažinti per DVS.

38. Siekiant užtikrinti ekspertinio vertinimo kokybę, Sekretorius per DVS su apeliacija ir priimtu sprendimu supažindina Tarybos ekspertų komitetų pagal kompetenciją pirmininkus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Apeliacinės komisijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo Apeliacinės komisijos sprendimo gavimo dienos.

40. Apeliacinė komisija, nagrinėdama apeliaciją ir įžvelgusi galimus akademinės etikos pažeidimus, apie tai informuoja Tarybos pirmininką.

41. Apeliacinės komisijos nariams atlyginama vadovaujantis Atlygio už darbą ekspertams skaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos pirmininko įsakymu.

____________________________

part_2a73a4fce7434b95ba2e4e616d987294_end