Herbas1

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBEI SKIRTŲ MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. TS-236

Utena

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12, 13 punktais, Utenos rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.  Patvirtinti Utenos rajono savivaldybei skirtų mokymo lėšų paskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimą Nr. TS-226 „Dėl Utenos rajono savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo tvarkos aprašo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.  Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Marijus Kaukėnas

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugsėjo 28 d. sprendimu Nr. TS-236

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBEI SKIRTŲ MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Utenos rajono savivaldybei skirtų mokymo lėšų paskirstymo tvarkos aprašas (toliau –Savivaldybės aprašas) reglamentuoja iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Utenos rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų paskirstymą ir perskirstymą.

Šis Savivaldybės aprašas taikomas Savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą (toliau – mokyklos), pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms, vaikų neformaliojo švietimo mokykloms, vykdančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas.

2. Savivaldybės apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), vartojamas sąvokas.

3.  Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos paskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

3.1.    ugdymo procesui mokyklose organizuoti ir valdyti;

3.2.    švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti);

3.3.   mokymosi pagalbai (mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, konsultacijų išlaidoms padengti: mokytojų, teikiančių konsultacijas, darbo užmokesčiui mokėti, apmokėti už konsultacijų teikimo paslaugas);

3.4.   mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

3.5.   formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti  (apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal Finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją);

3.6.   skaitmeninio ugdymo plėtrai (Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti);

3.7.   mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti;

3.8.   ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:

3.8.1pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

3.8.2finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias Švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

3.8.3finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

4.  Mokymo lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti paskirstomos Savivaldybės mokykloms:

4.1.    lėšas skiriant pareigybių skaičiui (mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, ugdymą organizuojantis skyriaus vedėjas) pagal mokinių skaičių mokykloje:

4.1.1. iki 300 mokinių – iki 2 pareigybių,

4.1.2. 301-600 mokinių – iki 3 pareigybių,

4.1.3. 601 ir daugiau mokinių – iki 4 pareigybių;

4.2.    mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (išskyrus Utenos r. Sudeikių daugiafunkcį centrą, kuriam mokymo lėšos valdymui neskiriamos), lėšos skiriamos ne daugiau kaip pusei Savivaldybės aprašo 4.1 papunktyje nurodytų pareigybių skaičiaus finansavimui.

4.3.    proporcingai kiekvienai mokyklai, atsižvelgiant į Savivaldybei pagal Aprašą apskaičiuotas mokymo lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti ir pagal Savivaldybės aprašo 4.1. ir 4.2. papunkčiuose nurodytus kriterijus apskaičiuotą lėšų poreikį.

5.  Mokymo lėšos švietimo pagalbai mokyklose teikti paskirstomos Savivaldybės mokykloms, atsižvelgiant į:

5.1. nedidelių ir vidutinių specialiųjų poreikių vaikų skaičių;

5.2. didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių vaikų skaičių;

5.3. klasių skaičių, kuriose mokosi mokiniai, kuriems reikalinga mokytojo padėjėjo pagalba.

6Mokymo lėšos švietimo pagalbai pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioje įstaigoje paskiriamos Utenos švietimo centrui pagal bendrą Savivaldybės mokinių skaičių ir Aprašo 1 priedo 1.2.1 papunktyje nurodytą lėšų apskaičiavimo koeficientą ir pagal privačių švietimo įstaigų, teikiančių ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, mokinių skaičių ir Aprašo 1 priedo 1.2.2 – 1.2.4 papunkčiuose nurodytus lėšų apskaičiavimo koeficientus.

7. Mokymo lėšos mokymosi pagalbai paskirstomos mokykloms, proporcingai mokykloje besimokančiųjų mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus skaičiui rugsėjo 1 d.

8Mokymo lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskiriamos (tvirtinant Savivaldybės biudžetą) Savivaldybės administracijai. Mokykloms šios lėšos paskirstomos, kai mokyklos pateikia informaciją apie brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą. Informaciją mokyklos pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui (toliau – Švietimo ir sporto skyrius) iki kiekvienų metų rugsėjo 1 d. Švietimo ir sporto skyrius patikrintą mokyklų informaciją pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau - Finansų skyrius). Lėšos mokykloms paskirstomos vadovaujantis pateikta informacija ir Savivaldybės tarybos patvirtintais įkainiais už brandos egzaminų vykdymą, vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą.

9Mokymo lėšos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti paskirstomos vaikų neformaliojo švietimo mokykloms, vykdančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, proporcingai šių įstaigų einamųjų mokslo metų mokinių skaičiui spalio 1 d., pateiktam mokinių duomenų registre iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.

10.    Mokymo lėšos skaitmeninio ugdymo plėtrai paskirstomos pagal  mokyklos mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičių rugsėjo 1 d.,.

11.    Mokymo lėšos mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti paskirstomos, proporcingai švietimo įstaigos mokinių skaičiui rugsėjo 1 d.

12.    Mokymo lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti paskirstomos:

12.1. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias Švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose. Lėšos paskirstomos mokykloms ateinantiems kalendoriniams metams pagal mokyklų pateiktą informaciją apie mokymą minėtose grupėse ir lėšų poreikį. Informacija pateikiama iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.

12.2. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti. Lėšos paskirstomos mokykloms ateinantiems kalendoriniams metams pagal mokyklų pateiktą informaciją apie vykdomas priemones ir lėšų poreikį iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.

12.3. mokymui namuose, paskirtam vėliau nei rugsėjo 1 d., užtikrinti pagal mokyklų pateiktą informaciją iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.

12.4. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti teikiant švietimo pagalbą (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti. Mokykloms šios lėšos paskirstomos tvirtinant Savivaldybės biudžetą.

 

III SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

13.    Mokymo lėšos tarp mokyklų perskirstomos pasikeitus mokinių ir sąlyginių klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 d. ir įvertinus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patikslintą specialią tikslinę dotaciją, skirtą ugdymo reikmėms  finansuoti nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14.    Už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingi asignavimų valdytojai.

_____________________