ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MAŽMENINĖS PREKYBOS ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS RIBOJIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2019 m. liepos 1 d. Nr. A-954
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, įgyvendindamas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 6 d. sprendimo Nr. T-235 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimo Nr. T-29 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ 2 punktą ir atsižvelgdamas į institucijų, organizacijų rašytinius pranešimus apie deleguojamus asmenis:
1. Sudarau Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimo komisiją (toliau – Komisija):
pirmininkas – Vincas Urbonavičius Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas;
pirmininko pavaduotoja – Vaida Kalasevičienė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento direktorė;
sekretorė – Sigita Lingytė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyriaus vyriausioji specialistė;
nariai:
Danguolė Jočienė, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Šiaulių departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, pavaduoja Lina Ruškienė, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Šiaulių departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė, laikinai einanti vedėjo funkcijas);
Daiva Jonuškienė, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų Verslo ir tarptautinių ryšių skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, pavaduoja Inga Medžidovienė, Verslo ir tarptautinių ryšių skyriaus vadovė);
Raimondas Šidlauskas, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Civilinės saugos, viešosios tvarkos ir sanitarijos skyriaus vyriausiasis specialistas (jo nesant jį pavaduojantis specialistas);
Marijus Macis, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato viršininkas (jo nesant, pavaduoja Ramunė Beržanskienė, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato Nusikalstamų veikų registravimo skyriaus viršininkė);
Virginija Remeikienė, Šiaulių daugiabučių namų savininkų bendrijų asociacijos prezidentė (jos nesant, pavaduoja Jonas Vingilis, Šiaulių daugiabučių namų savininkų bendrijų asociacijos atstovas);
Ingrida Stankuvienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Šiaulių valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji veterinarijos gydytoja-inspektorė (jos nesant, pavaduoja Jurgita Radušienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Šiaulių valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji maisto produktų inspektorė);
Laura Steponkienė, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vedėja.
2. N u r o d a u, kad Komisijos sekretoriaus, nario (kai šis asmuo yra Savivaldybės administracijos darbuotojas) nesant, jo pareigas Komisijoje eina jį pavaduojantis asmuo, jeigu pavadavimas įformintas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas:
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A-954
MAŽMENINĖS PREKYBOS ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS RIBOJIMO
KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimo komisija (toliau – Komisija) sudaryta įvertinti mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais Šiaulių mieste galimo laiko apribojimo ir (ar) licencijos (-ų) neišdavimo aplinkybėms įvertinti, atsižvelgiant į prekybos alkoholiniais gėrimais vietą, gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, asociacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato siūlymus ir kitą informaciją, siekiant visuomeniškai pagrįstų tikslų (visuomenės saugumo, viešosios tvarkos, žmogaus sveikatos) apsaugos.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir Komisijos darbo reglamentu (toliau – Reglamentas).
3. Komisija yra nuolat veikianti Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos įpareigojimu sudaryta kolegiali institucija iš Savivaldybės administracijos, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Šiaulių valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Šiaulių departamento, Šiaulių miesto bendruomenės ir verslo struktūrų atstovų.
4. Komisija, kolegialiai nagrinėdama klausimus, vadovaujasi demokratijos, viešumo, viešojo intereso apsaugos, proporcingumo, teisėtumo ir kitais principais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
6. Komisija atlieka šias funkcijas:
6.1. vertina gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, asociacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato siūlymus ir kitą informaciją dėl alkoholinių gėrimų prekybos laiko apribojimo mažmeninės prekybos ir (ar) viešojo maitinimo vietose bei mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijos (-ų) neišdavimo (konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje);
6.2. sudaro galimybę gyventojų, bendrijų, bendruomenių, asociacijų ar kitų institucijų atstovams, pateikusiems raštišką nuomonę dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo ir (ar) licencijos (-ų) neišdavimo, juridinių asmenų atstovams, dėl kurių mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo ir (ar) licencijos (-ų) neišdavimo buvo kreiptasi į Komisiją, kitiems suinteresuotiems asmenims, atvykusiems į Komisijos posėdį, pareikšti savo nuomonę, pateikti papildomą informaciją, dokumentus, paaiškinimus. Asmenų neatvykimas nėra kliūtis Komisijai veikti ir priimti sprendimus;
6.4. per Savivaldybės administracijos direktorių teikia pasiūlymus Savivaldybės tarybai dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo ir (ar) licencijos (-ų) neišdavimo (konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje);
6.5. pagal kompetenciją nagrinėja institucijų, įstaigų, juridinių ir (ar) fizinių asmenų pranešimus dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais pažeidimų, viešosios tvarkos ir rimties trikdymo Šiaulių mieste pažeidimų, susijusių su mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, teikia pasiūlymus, išvadas ir (ar) rekomendacijas (toliau – sprendimas);
6.6. nagrinėja ir per Savivaldybės administracijos direktorių teikia pasiūlymus Savivaldybės tarybai dėl alkoholio vartojimo prevencijos Šiaulių mieste ir nagrinėja kitus klausimus, kurie pagal Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymą ir (ar) kitus susijusius teisės aktus yra priskiriami Savivaldybės tarybos kompetencijai.
7. Komisija turi šias teises:
7.1. siekdama objektyviai išnagrinėti klausimą, kreiptis į institucijas, įstaigas, įmones, organizacijas ir kitus subjektus dėl papildomos informacijos, reikalingos sprendžiant Komisijos kompetencijai priklausančius klausimus, ir atidėti klausimo svarstymą, kol bus gauta informacija ar dokumentai;
7.2. į Komisijos posėdį kviesti kitų institucijų ar organizacijų atstovus, ekspertus, konsultantus ir (ar) kitus asmenis, galinčius suteikti tarnybinę pagalbą, patikslinti sprendimui priimti svarbias aplinkybes;
7.3. priimti sprendimą siūlyti per Savivaldybės administracijos direktorių Savivaldybės tarybai apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais laiką juridiniam asmeniui prekybos ar viešojo maitinimo vietoje ar neišduoti licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje;
7.4. nutarti, kokiu laiku ir kokiomis sąlygomis siūlyti Savivaldybės tarybai riboti mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiką;
7.5. nutarti, kokiomis sąlygomis siūlyti Savivaldybės tarybai neišduoti licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje;
7.6. priimti sprendimą nesiūlyti Savivaldybės tarybai priimti sprendimo dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo juridiniam asmeniui konkrečioje prekybos vietoje ar licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais neišdavimo konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje, jei:
7.6.1. dėl juridinio asmens veiklos, susijusios su mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, nėra nustatyta pažeidimų, nusikalstamų veikų;
7.6.3. bendrijos, bendruomenės ar jų atstovai, visuomeninės organizacijos ar kitos institucijos nesiūlo apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ar neišduoti licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje;
7.6.4. Komisija, įvertinusi visus šio Reglamento 9 punkte nurodytus kriterijus, priima sprendimą, kad prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimas ar licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje neišdavimas nėra būtinas siekiant visuomeniškai pagrįstų tikslų (visuomenės saugumo, viešosios tvarkos, žmogaus sveikatos) apsaugos;
8. Komisijos sekretorius apie Komisijos priimtus sprendimus turi informuoti visus sprendime nurodytus suinteresuotus asmenis, institucijas, įstaigas ar kitus subjektus ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo ir protokolo pasirašymo, nebent sprendime nurodyta kitaip.
III SKYRIUS
PREKYBOS ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS RIBOJIMO KRITERIJAI
9. Komisija, siekdama pagrįsti pasiūlymą dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimo ir (ar) licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje neišdavimo, vadovaujasi tokiais kriterijais:
9.1. Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato viešosios tvarkos priežiūros ataskaitomis (pažymomis) apie tai, kad juridinio asmens, kuris siekia gauti licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ar verčiasi prekyba alkoholiniais gėrimais, prekybos vietos viduje ar prieigose (prieigos – teritorija 30 metrų spinduliu aplink prekybos alkoholiniais gėrimais vietą) buvo įvykdytas bent vienas administracinės teisės pažeidimas ar nusikalstama veika;
9.2. atsakingų institucijų informacija apie tai, kad juridinio asmens, kuris siekia gauti licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ar verčiasi prekyba alkoholiniais gėrimais, prekybos vietos viduje ar prieigose yra netvarkinga aplinka, antisanitarinės sąlygos, nesilaikoma prekybos vietos higienos, triukšmo prevencijos, sanitarijos normų;
9.3. atsakingų institucijų informacija apie juridinio asmens, kuris siekia gauti licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ar verčiasi prekyba alkoholiniais gėrimais, padarytų pažeidimų faktinius duomenis (tiksli data, laikas, vieta, pažeidimo esmė, atsakomybę nustatantis teisės aktas, tikslus jo straipsnis, dalis, punktas) ir (ar) nusikalstamas veikas bei kitas, institucijos nuomone, svarbias aplinkybes (skundus dėl galimai netinkamų ar neteisėtų veiklų, taikytas administracines poveikio priemones, pateiktus privalomus vykdyti nurodymus, jų įvykdymo (ar neįvykdymo) aplinkybes, rezultatus ir kt.);
9.4. atsakingų institucijų motyvuotais pasiūlymais dėl prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimo (jei tokie pasiūlymai yra pateikti);
9.5. Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato ar kitų įstaigų pateikta informacija apie konkrečią vietą ir (ar) teritoriją, kurioje siekiama riboti prekybą alkoholiniais gėrimais (neišduoti licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais), ir su ja susijusius faktus apie padarytus administracinius teisės pažeidimus, skirtas nuobaudas ir (ar) nusikalstamas veikas;
9.6. informacija apie tai, kad juridinis asmuo, kuris siekia gauti licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ar verčiasi prekyba alkoholiniais gėrimais, prekybos vietos viduje ir jos prieigose neužtikrina jų lankytojų ir viešosios tvarkos saugumo;
9.7. gauta pagrįsta gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, asociacijų ar kitų institucijų informacija, nuomonė ir (ar) skundai dėl prekybos alkoholiniais gėrimais ribojimo;
10. Konkretus laikas, kuriuo siūloma riboti prekiauti alkoholiniais gėrimais, nustatomas atsižvelgiant į fiksuotų pažeidimų padarymo laiką, gautus pasiūlymus (nuomones), skunduose išdėstytus argumentus. Komisija turi teisę per Savivaldybės administracijos direktorių siūlyti Savivaldybės tarybai sprendimu apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais laiką laikinai, tam tikram terminui (3, 6, 12 mėnesių ir pan.).
11. Nustatant sąlygas, gali būti nurodoma konkreti data ar terminas, kuriam pasibaigus Savivaldybės tarybos sprendimas dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimo ir (ar) licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais neišdavimo netenka galios, jei dėl juridinio asmens veiklos nėra nustatoma pažeidimų, kurie buvo pagrindas nustatyti ribojimą prekiauti alkoholiniais gėrimais laiką ar neišduoti licencijos (-ų) verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais.
12. Komisija savo nuožiūra gali rekomenduoti nustatyti kitas sąlygas arba kelias sąlygas vienu metu.
13. Įsigaliojus Savivaldybės tarybos sprendimui dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimo, Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas išsiunčia Savivaldybės tarybos sprendimo kopiją Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariatui ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentui, kad būtų kontroliuojama, kaip laikomasi nustatyto laiko apribojimo.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
14. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami pagal poreikį. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 Komisijos narių. Kvorumo buvimas fiksuojamas neįskaitant Komisijos narių, pateikusių nuomonę ir balsavusių elektroniniu paštu. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose.
15. Komisijos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja pirmininkas. Pirmininko nesant, jo funkcijas atlieka pavaduotojas. Jei Komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas dėl objektyvių priežasčių posėdyje negali dalyvauti, juos pavaduoja Komisijos narys, išrenkamas pirmininkauti posėdžio metu iš kitų Komisijos narių.
16. Komisijos pirmininkas, gavęs siūlymus įtraukti klausimus į Komisijos darbotvarkę, sudaro posėdžio darbotvarkę, nustato posėdžio vietą ir laiką, nurodo kviečiamus į posėdį asmenis ir įpareigoja Komisijos sekretorių informuoti Komisijos narius ir kitus į posėdį kviečiamus asmenis apie posėdį ir jame svarstytinus klausimus.
17. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki Komisijos posėdžio elektroniniu paštu išsiunčia posėdžio darbotvarkę, medžiagą, informaciją apie posėdžio vietą ir laiką Komisijos nariams ir kitiems į posėdį kviečiamiems asmenims. Jei organizuojamas skubus posėdis, visa informacija apie posėdį Komisijos nariams ir kitiems į posėdį kviečiamiems asmenims išsiunčiama ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) darbo dieną.
18. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru balsavimu arba bendru sutarimu, jei nei vienas Komisijos narys neprieštarauja. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko arba Komisijos posėdžiui pirmininkaujančio Komisijos nario balsas.
19. Komisijos narys privalo nusišalinti, kai svarstomi su jo šeimos nariais ir artimais giminaičiais susiję klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
20. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris surašomas Komisijos posėdžio garso įrašo pagrindu. Už Komisijos posėdžio protokolo parengimą atsako Komisijos sekretorius. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Garso įrašas, įrašytas į laikmeną, saugomas kartu su Komisijos posėdžio protokolu.
21. Komisija, gavusi gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, asociacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šiaulių miesto ir rajono policijos komisariato siūlymus ir kitą informaciją dėl alkoholinių gėrimų prekybos laiko apribojimo mažmeninės prekybos ir (ar) viešojo maitinimo įmonėse ir (ar) mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijos (-ų) neišdavimo (konkrečiam juridiniam asmeniui, konkrečioje vietoje ir (ar) teritorijoje), įvertinusi gautą informaciją, nuomones, pasiūlymus ir surinktus dokumentus, ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo informacijos gavimo dienos priima sprendimą dėl siūlymų teikimo Savivaldybės tarybai. Jeigu reikalingi papildomi dokumentai ar informacija, Komisijos sprendimu nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam kaip 1 (vieno mėnesio) terminui.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyrius, remdamasis Komisijos protokoluose išdėstytais sprendimais, rengia Savivaldybės tarybos sprendimų dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimo ar licencijos (-ų) neišdavimo projektus.
24. Pranešimus dėl galimo prekybos alkoholiniais gėrimais lako ribojimo ar licencijos neišdavimo rengia Komisijos sekretorius, pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.
25. Komisijos įgaliojimus sustabdo ar ją panaikina, keičia Komisijos sudėtį ir šį Reglamentą Savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu.
26. Jeigu Komisijos narys atsistatydina, negali toliau eiti savo pareigų, nutrūksta jo darbo santykiai atstovaujamoje institucijoje, Komisijos narį delegavusi institucija apie tai informuoja Komisiją.